Αφιερώματα

Porsche AMK: Το όραμα της Porsche για τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος

Ένα εναλλακτικό concept μοτοσυκλέτας


17.09.2021

Η Porsche έχει συνδέσει το όνομά της με κάποια από τα κορυφαία σπορ αυτοκίνητα. Στο παρελθόν όμως πειραματίστηκε και με τους δύο τροχούς, παρουσιάζοντας μια αμφιβόλου αισθητικής μοτοσυκλέτα.

Κείμενο: Μένιος Κατής

Αυτό συνέβη το 1980 όταν το Porsche Design Studio παρουσίασε στο κοινό το AMK (Alternative Motorrad Konzept), ένα φουτουριστικό concept που αποτύπωνε το όραμα των σχεδιαστών της γερμανικής μάρκας για τη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος. 

Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα απλό και εύκολο στην οδήγηση δίτροχο όχημα, που δεν θα χρειαζόταν συχνή συντήρηση και που προοριζόταν κυρίως για οδηγούς αυτοκινήτων. Έτσι, λοιπόν, προέκυψε το AMK μια μοτοσυκλέτα με σχεδίαση από το μέλλον και χαρακτηριστικά scooter.

Το ΑΜΚ βασίστηκε στο μονοκύλινδρο Yamaha SR500. Ήταν μονόσελο και σχεδόν όλο καλυμμένο με φέρινγκ για λόγους αεροδυναμικής αλλά και προστασίας του αναβάτη. Ακόμα και οι τροχοί καλύπτονταν στο μεγαλύτερο τμήμα τους αφήνοντας εκτεθειμένο μόνο το κάτω μέρος ώστε να μπορεί το ελαστικό να πατά στην επιφάνεια του οδοστρώματος. για την ψύξη των φρένων υπήρχε μια μικρή εισαγωγή αέρα στην αριστερή πλευρά του εμπρόσθιου τροχού.

Ο Λόρδος Hesketh, o James Hunt και το όνειρο της αριστοκρατικής V1000

Ο προβολέας ήταν ενσωματωμένος στο εμπρόσθιο τμήμα του φέρινγκ και ακριβώς από πάνω βρισκόταν μια μεγάλη ζελατίνα για την προστασία του οδηγού με ενσωματωμένα φλας. Το στοπ και τα πίσω φλας ήταν τοποθετημένα στο πίσω μέρος της σέλας η οποία ρυθμιζόταν ως προς το ύψος. 

Πέρα όμως από την φουτουριστική του σχεδίαση, υπήρχαν κάποιες ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες που είχαν εφαρμόσει οι μηχανικοί της Porsche. Tο ΑΜΚ είχε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, variator CVT, έναν λεβιέ για τον έλεγχο των φρένων, πίσω ανάρτηση Cantilever, ενώ η τελική μετάδοση γινόταν με γρανάζια.

Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε το Porsche Design Studio δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Δεν ήταν άλλωστε αυτός ο στόχος. Όσοι ενδιαφέρονται πάντως μπορούν να τη δουν από κοντά κάνοντας μια επίσκεψη στο μουσείο της μάρκας στη Στουτγκάρδη.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για να εμβαθύνουμε στην γκάμα της Αμερικάνικης εταιρείας θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τα μοντέλα της, να δούμε ποιους κινητήρες χρησιμοποιούν και ποια είναι τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους
Η Harley-Davidson εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην Ελλάδα, υπό τη στρατηγική καθοδήγηση του Fais Group. Η ανανέωση αυτή σηματοδοτείται από τη συμμετοχή εκπροσώπων του ειδικού τύπου σε ένα οργανωμένο ταξίδι στη Σόφια, για μια πρώτη γνωριμία με τη γκάμα μοντέλων του 2025
Τα Ιαπωνικά εργοστάσια πάντα κατασκεύαζαν μοντέλα που κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στην χώρα τους, όπως τα Suzuki SV400 και SV400S
Ο όρος «ληγμένο κράνος» μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένας αβάσιμος προβληματισμός. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα, υπάρχουν παράμετροι, εξαιρέσεις και διαβαθμίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.