Δοκιμές

Δοκιμή BMW R1250RT: Top Tourer

Για πολλά, άνετα και ασφαλή ταξίδια


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  12.04.2019

Μια super tourer μοτοσυκλέτα πρέπει να τα έχει όλα για να κάνει μαζί σας τον γύρο του κόσμου και όχι μόνο μια φορά. Πρέπει να είναι δηλαδή σαν την R1250RT

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Σχεδίασε το ταξίδι και ξεκίνα. Το νέο super tourer της BMW θα διανύσει όσα χιλιόμετρα του ζητήσεις. Σε επαρχιακό και αυτοκινητόδρομο. Με μουσική ή χωρίς, με κρύο και με πολλές αποσκευές. Χαλαρά ή σβέλτα. Με δύο άτομα. Πρόκειται για μια αυθεντική τουριστική μοτοσυκλέτα, με την παραδοσιακή έννοια του όρου για όσους προτιμούν τα ταξίδια χωρίς περιορισμούς.

bmw r1250rt ambience 2

Ο ανανεωμένος Boxer κινητήρας της BMW, με βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού (ShiftCam) και 84 περισσότερα κυβικά εκατοστά, υιοθετείται σχεδόν σε όλα τα "R" μοντέλα της εταιρείας πλην των vintage "R nine T". Η πρώτη μας εμπειρία μαζί του αφορούσε το μεγάλο on -off μοντέλο της εταιρείας, το R1250GS. Δεν θα μπορούσε όμως να λείπει κι από το κορυφαίο "Tourer", R1250RT, το οποίο επανατοποθετείται στην κατηγορία, δηλώνοντας πανέτοιμο να καταπιεί με ευκολία κάθε χιλιομετρική απόσταση.

Ο νέος Boxer κάνει την διαφορά

Η μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται κυρίως στον κινητήρα, αφού εμφανισιακά διατηρεί τις ίδιες γραμμές, παραμένοντας μία τουριστική, επιβλητική μοτοσυκλέτα. Ο υδρόψυκτος, τετράχρονος, Boxer κινητήρας φέρει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και αντικραδασμικό άξονα με "highlight" το νέο σύστημα ελέγχου εκκεντροφόρων "BMW ShiftCam", το οποίο εξασφαλίζει πιο ομαλή λειτουργία και παράλληλα έχει περισσότερη δύναμη, αλλά και ροπή. Τα νούμερα σταματούν στους 136 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και τα 14,5 kgm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Στον δρόμο έχει τόσο ψυχή που στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού ακόμη κι από τις 2.000 σ.α.λ., νιώθεις τη ροπή να διαπερνά το κορμί σου. Δεν σταματά όμως εκεί. Συνεχίζει να ανεβάζει αδιάκοπα μέχρι και τον κόφτη, που βρίσκεται λίγο κάτω από τις 9.000 σ.α.λ. Μάλιστα σε απότομα ανοίγματα του γκαζιού από “χαμηλά”, ο μπροστινός τροχός έχει την τάση να σηκώνεται από το έδαφος. Τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν άμεσα κάνοντας εξαιρετική δουλειά. Μια μοτοσυκλέτα αυτού του είδους προορίζεται για άνετα και απολαυστικά ταξίδια και όχι για «περίεργα παιχνίδια» στη μια ρόδα. Για τους πιο «ανήσυχους» να αναφέρουμε πως τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιούνται. 

bmw r1250rt action 2

Σημαντικό ρόλο στην απόδοση αναλαμβάνουν τα προγράμματα λειτουργίας. Τα "Road" και "Rain" διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ το "Dynamic" στον έξτρα. Φυσικά η συνταγή της μετάδοσης παραμένει ίδια, με το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι 6 σχέσεων και η τελική μετάδοση να γίνεται με άξονα.

Τόσο ίδιο και τόσο διαφορετικό

Το πλαίσιο αποτελείται από δύο τμήματα: το κύριο πλαίσιο και το υποπλαίσιο, με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι τοποθετημένα ως φέροντα στοιχεία. Το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο με σύστημα BMW Motorrad Paralever και συνεργάζεται με ανάρτηση WAD, η οποία ρυθμίζεται ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος Dynamic ESA, το οποίο διατίθεται στον πρόσθετο εξοπλισμό. Η εμπρόσθια ανάρτηση απαρτίζεται από το BMW Motorrad Telelever, το οποίο διαθέτει κατακόρυφο στήριγμα και κεντρικό αμορτισέρ.

bmw r1250rt details 2

Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο και ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 120/70/17 και 180/55/17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Στα εμπρόσθια φρένα συναντάμε δύο πλευστούς δίσκους διαμέτρου 320 χιλιοστών και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, ενώ το πίσω φέρει μονό δίσκο διαμέτρου 276 χιλιοστών, με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων. Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το εξελιγμένο σύστημα Cornering ABS. Το βάρος του, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 25 λίτρων, ανέρχεται στα 279 κιλά.

bmw r1250rt ambience 3

First class

Εμφανισιακά διαθέτει τον γνώριμο όγκο που έχουμε συνηθίσει από το παρελθόν. Είναι επιβλητική και αρχοντική και σε προδιαθέτει για ατελείωτες και ξεκούραστες διαδρομές. Με απολαυστική σέλα δύο τμημάτων, μεγάλη ζελατίνα και μέρη που προστατεύουν όλο το σώμα του αναβάτη από κάθε ριπή αέρα. Διατίθεται σε τρεις βασικές χρωματικές επιλογές. Λευκό, κόκκινο και μαύρο. Επιπρόσθετα υπάρχουν δύο premium χρώματα: Μπλε σκούρο και καφέ. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το κλασσικό μαύρο χρώμα με όλο τον πρόσθετο εξοπλισμό. Αναλυτικά αυτός περιλαμβάνει θερμαινόμενη σέλα, cruise control, keyless ride, radio Mp3 player, εμπρόσθιο προβολέα Pro με LED φώτα ημέρας, σύστημα QuickShifter και ηλεκτρονικές αναρτήσεις. 

bmw r1250rt action 6

Οδηγικά υπέροχη

Αρχικά μπορεί να φοβίσει πολλούς λόγω του μεγάλου όγκου και βάρους. Αυτό όμως γίνεται αντιληπτό μόνον όταν είναι ακινητοποιημένη. Κατά την οδήγηση το βάρος είναι τόσο καλά κατανεμημένο και ο έλεγχος τόσο εύκολος που ξεχνάς πως βρίσκεσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα με την οποία μπορείς να γυρίσεις τον κόσμο πολλές φορές. Ακόμα και στην έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση ενός αστικού περιβάλλοντος κινείται με αρκετή ευκολία, χωρίς όμως τις μεγάλες πλαϊνές βαλίτσες, που είναι έτοιμες να χωρέσουν ό,τι χρειαστείτε για το μεγάλο ή μικρό ταξίδι που σχεδιάζετε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τέτοια χωρητικότητα, ξενοιάζεις από τα γυναικεία παράπονα.

bmw r1250rt action 4

 

Κομβικό ρόλο στη διασκέδαση κάθε διαδρομής αναλαμβάνει το εξαιρετικό ηχοσύστημα, το οποίο παράγει τόσο ποιοτικό και δυνατό ήχο που θα μπορούσε να είναι η ψυχή ενός αυτοσχέδιου μικρού πάρτι. Η πραγματική απόλαυση όμως έρχεται όταν ξεπερνάς τα όρια της πόλης. Εκεί, στα επαρχιακά κομμάτια με αλλεπάλληλες στροφές, οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις είναι εκπληκτικές. Επιλέγεις τη γραμμή που θέλεις να ακολουθήσεις στην είσοδο της στροφής κι αυτό έπεται σταθερά. Χωρίς να παρεκκλίνει πορεία έως και την έξοδο. Το γκάζι είναι αρκετό και σε ωθεί ακαριαία στο επόμενο στροφιλίκι. Εξαιτίας της δύναμης, ο οπίσθιος τροχός έχει την τάση να χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα, όμως το Traction Control επεμβαίνει άμεσα και τον τιθασεύει. Φυσικά αξιοσημείωτο έργο επιτελούν και τα φρένα, ακινητοποιώντας με μεγάλη ευκολία το RT. Η μανέτα του φρένου είναι προοδευτική και εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη, με το Cornering ABS να επιτρέπει την επιβράδυνση ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση.

bmw r1250rt action 5

Το κλίμα αλλάζει όταν επιλέγεις να κινηθείς σε αυτοκινητόδρομο. Ανεβάζεις την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα στο υψηλότερο επίπεδο, ορίζεις την επιθυμητή ταχύτητα στο Cruise Control, επιλέγεις τον ραδιοφωνικό σταθμό της αρεσκείας σου, και το ταξίδι γίνεται απλά μαγικό. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, έχεις τη «ζεστή συντροφιά» των θερμαινόμενων γκριπ και της σέλας. Ο αέρας δεν πρόκειται να σου χαλάσει τη διάθεση. Ακόμα και στα 180 χ.α.ώ., τα οποία έρχονται με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, στις 6.000 σ.α.λ., το μόνο που ακούς είναι το μπάσο γουργουρητό του κινητήρα και τις ηχητικές νότες που παράγει το ηχοσύστημα.

bmw r1250rt details 7

Η τελική ταχύτητα έρχεται πολύ γρήγορα και τερματίζει τις ενδείξεις του αναλογικού ταχύμετρου, με τη βελόνα να σταματά στα 240 χ.α.ώ., στις 8.250 σ.α.λ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση ύστερα από αρκετή πίεση, σκαρφάλωσε στα 9 λίτρα/100χλμ. Όμως σε ήπιους ρυθμούς, κυμάνθηκε με ευκολία γύρω στα 6 λίτρα/100χλμ. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 25 λίτρων μπορεί να αγγίξει μέχρι και τα 400 χιλιόμετρα. Με τόσο μεγάλη αυτονομία, αλλά και άπλετη οδηγική άνεση, οι ενδιάμεσες στάσεις σε ένα μακρύ ταξίδι μοιάζουν απλά περιττές.

bmw r1250rt action 7

Το λάτρεψα

Η νέα BMW R1250RT πραγματικά με εντυπωσίασε. Από την αρχοντική της εμφάνιση έως την οδηγική της υπεροχή. Η ποιότητα κατασκευής της είναι πραγματικά εξαιρετική. Ο νέος Boxer της BMW συνιστά μία ιδιαιτέρως αναζωογονητική πινελιά. Το λάτρεψα σε κάθε μου μετακίνηση- ακόμη και στην έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης, ενώ το ηχοσύστημα έπαιζε ασταμάτητα τον αγαπημένο μου ραδιοφωνικό σταθμό. Έτσι όλες οι έννοιες και οι βιασύνες εξαφανίζονταν δια μαγείας. Και το μόνο που έμενε ήταν ένα μόνιμο κολλημένο χαμόγελο στο πρόσωπό μου. Μου προσέφερε τέτοια γαλήνη που οι βραδινές βόλτες χωρίς συγκεκριμένη αιτία έγιναν απαραίτητες, φυσικά με τα ηχεία σε πλήρη ένταση. Η τιμή της είναι αντίστοιχη με αυτά που προσφέρει. Ξεκινά από τα 20.400 ευρώ και ανεβαίνει σταδιακά ανάλογα με τον πρόσθετο εξοπλισμό.

Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell- Παντελόνι Nordcap Montreal

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία bmw-motorrad.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 1254
Διάμετρος x Διαδρομή 102,5x76
Συμπίεση 12,5:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 136/7.750
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 14,5/6.250
Κατανάλωση (lt/100km) 6-9

bmw r1250rt side

BMW R1250RT
TIMH: € 20.400
ΒΑΡΟΣ (kg) 279
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 805-825
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.222
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 985
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.485
ΙΧΝΟΣ(mm) 116
ΚΑΣΤΕΡ(o)
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: MICHELIN PILOT ROAD 4 - 120/70-17
ΠΙΣΩ: MICHELIN PILOT ROAD 4 - 180/55-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΨΑΛΙΔΙ ΑΠΟ ΧΥΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΜΕ BMW MOTORRAD PARALEVER
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: BMW MOTORRAD TELEVER, ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ 37 mm, ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 120
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΑΝΑΡΤΗΣΗ WAD ΜΕ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΒΑΘΜΙΔΩΤΑ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΜΕ ΡΟΖΕΤΑ, ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 136
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm ,ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276mm, ΠΛΕΥΣΤΗ ΔΑΓΚΑΝΑ ΔΥΟ ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 25 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.