Δοκιμές

Δοκιμή BMW S1000R: "Γυμνή" με ψυχή

Streetfighter με δύναμη superbike


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  16.11.2018

Παραμετροποιώντας ελάχιστα το αρχικό concept του "RR" δημιούργησε μία ακαταμάχητα όμορφη, σπορ, "γυμνή" μοτοσυκλέτα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

bmw s1000r ambience 4

Η BMW, μετά το απίστευτο superbike "S1000RR", εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη συνταγή της επιτυχίας. Μπορεί η ονομασία του να υπολείπεται κατά ένα "R", όμως τα supersport στοιχεία και η ωμή δύναμη παρέμειναν και «μπολιάστηκαν» με μπόλικη «αγριάδα». Streetfighter εμφάνιση και αγωνιστικό DNA θα σαγηνεύσουν τους πάντες, ενώ είναι σίγουρο πως θα ενθουσιάσει με την άψογη συμπεριφορά στο δρόμο.

bmw s1000r details 7

Κινητήρας supernaked

Είναι εφοδιασμένο με τον ίδιο κινητήρα που διαθέτει το S1000RR. Τετράχρονος, υγρόψυκτος, με τέσσερις κυλίνδρους εν σειρά. Η χωρητικότητά του είναι 999 κυβικά εκατοστά και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η απόδοσή του αγγίζει τους 165 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 11,6 κιλά ροπής στις 9.250 στροφές. Μπορεί στα νούμερα η ιπποδύναμή του να είναι πιο ήπια σε σύγκριση με τον μεγάλο του αδερφό "RR" , όμως η ροπή και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν το δείχνουν στην πράξη. Είναι εξίσου τρομακτικά δυνατό. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων. Μάλιστα διαθέτει σύστημα QuickShifter για αστραπιαία ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα ταχυτήτων, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. To streetfighter της BMW αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα naked παραγωγής ever και αυτό τα λέει όλα!
 
bmw s1000r action 4

Σπορ γεωμετρία και εξαιρετικά περιφερειακά 

Το πλαίσιο είναι τύπου γέφυρας και στηρίζεται πάνω στον κινητήρα. Είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, όπως το ψαλίδι και οι τροχοί. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 46mm, με 120mm διαδρομή. Το τελευταίο δέχεται ρυθμίσεις ως προς τη συμπίεση και επαναφορά. Πίσω έχει επιλεχθεί ένα μονό αμορτισέρ με διαδρομή 120mm και ρυθμιζόμενη απόσβεση και επαναφορά. Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή περιείχε όλα τα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού. Κι έτσι οι αναρτήσεις ήταν ημιενεργητικές (Dynamic Damping Control). Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Rain, Road, Dynamic, User) αλλάζουν οι ρυθμίσεις τους, ενώ σε πραγματικό χρόνο και ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδοστρώματος η διαδικασία γίνεται αυτόματα.
 
bmw s1000r details 2
 
Τα φρένα προέρχονται από την Brembo. Εμπρός διαθέτει δύο πλευστούς δίσκους 320mm και ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος διαμέτρου 220mm και δαγκάνα μονού εμβόλου. Φυσικά από το σύστημα πέδησης δεν θα μπορούσε να λείπει το ABS, το οποίο είναι της BOSCH. Διαθέτει λειτουργία ABS Pro, το οποίο ανταποκρίνεται ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Υπάρχει επίσης δυνατότητα απενεργοποίησής του. Οι πανέμορφοι τροχοί διαθέτουν 10 μπράτσα και είναι 17 ιντσών. Είναι «ντυμένοι» με ελαστικά διάστασης 120/70 και 190/55, για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 17,5 λίτρων και το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας με όλα τα υγρά ανέρχεται στα 205 κιλά. 
 
bmw s1000r details 8
 

Ελαφρώς βελτιωμένη συνταγή 

Το είχαμε πρωτογνωρίσει το 2014. Αφού όμως η συνταγή ήταν πετυχημένη, δεν υπήρχε λόγος για ριζικές αλλαγές. Κι έτσι οι βελτιώσεις που δέχτηκε το μοντέλο του 2017-2018 ήταν μικρές, αλλά ουσιαστικές. Η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 5 ίππους, ενώ το βάρος μειώθηκε κατά 2 κιλά. Το τελικό της εξάτμισης είναι της Akrapovic, κατασκευασμένο από τιτάνιο, ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό και πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Εuro 4. Σημαντικές βελτιώσεις δέχθηκαν τα ηλεκτρονικά, καθώς υπάρχουν πλέον νέοι χάρτες ψεκασμού με αρκετές επιλογές στα modes οδήγησης- ABS Pro, HP Shift Assistant Pro και Dynamic Damping Control. Εμφανισιακά διαθέτει καρίνα και τα πλαϊνά πλαστικά του ρεζερβουάρ είναι μικρότερα, συμβάλλοντας σε μία πιο επιθετική εμφάνιση. Τα LED φλας είναι μικρότερα και πιο κομψά, ενώ οι χρωματικές επιλογές νέες. Στάνταρ είναι το μαύρο. Αν το θέλετε μαύρο – κόκκινο, πρέπει να δαπανήσετε 190€ περισσότερα. Η έκδοση HP στα αγωνιστικά χρώματα της BMW κοστίζει +600€. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το περσινό χρώμα, γκρι-πετρόλ. 
 
bmw s1000r ambience 1
 

Επιθετική εμφάνιση 

Τι να πει κανείς για την εμφάνισή του; Είναι ιδιαίτερα όμορφο, σπορ και κομψό. Μοιάζει πολύ με τον μεγάλο του αδερφό "S1000RR". Το μόνο που το διαφοροποιεί είναι η έλλειψη των fairing και η μικρή μάσκα που εμπεριέχει τους δύο ασύμμετρους προβολείς και τον πίνακα οργάνων. Περίτεχνα σχεδιασμένα πλαστικά στα πλάγια της μοτοσυκλέτας συμβάλλουν στη streetfighter εμφάνιση. Το ουραίο τμήμα του είναι αιχμηρό, με ανοδική πορεία. Στο ίδιο «ύφος» και το οπίσθιο LED φανάρι με το ιδιαίτερο σχήμα. Το τελικό της Akrapovic για πολλούς θα αποτελέσει τη «χαριστική βολή», που θα τους κάνει να πάνε σε μια έκθεση BMW Motorrad και να παραγγείλουν το S1000R!
 
bmw s1000r action 2

Οδηγικά υπέροχη 

Η ποιότητα κατασκευής του είναι εξαιρετική και φαίνεται παντού. Η συναρμογή των πλαστικών είναι άριστη και η λειτουργία του κινητήρα ομαλή, χωρίς να παράγει τον παραμικρό κραδασμό. Η θέση οδήγησης είναι σπορ, με τον κορμό να παίρνει μία κλίση προς τα εμπρός. Τα χέρια έρχονται τεντωμένα στο φαρδύ τιμόνι, ενώ τα πόδια στηρίζονται αρκετά ξεκούραστα στα μαρσπιέ. Η σέλα του οδηγού απέχει 814mm από το έδαφος. Κι έτσι οι χαμηλού προς μέτριου αναστήματος αναβάτες πατούν σχετικά οριακά στο έδαφος. Όμως το βάρος του κυμαίνεται σε νορμάλ επίπεδα. Και αυτό που βοηθά πολύ στον χειρισμό του είναι το χαμηλό κέντρο βάρους του. Το μόνο ελάττωμα που παρατήρησα ήταν κατά τις αστικές μου μετακινήσεις. Το κόψιμο του τιμονιού είναι μικρό, τόσο που με δυσκόλεψε στους ελιγμούς. Και αν μπλέξεις φυσικά σε έντονο μποτιλιάρισμα, ο κινητήρας παράγει λίγη ζέστη με αποτέλεσμα να αναζητάς έγκαιρα εξόδους διαφυγής. 
 
bmw s1000r action 3
 
Μόλις όμως ξεφύγεις από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, πραγματικά διαπρέπει. Έχει τόσο πολλή δύναμη που δεν πρόκειται να μείνει ουδείς παραπονεμένος. Ο κινητήρας είναι γραμμικός και πλούσιος σε ροπή από χαμηλά. Μόλις δε φτάσει τις 8.000 σ.α.λ., μία έκρηξη δύναμης διαπερνά το σώμα σου. Παλεύεις να κρατηθείς απ' το τιμόνι, που πάλι καλά διαθέτει σταμπιλιζατέρ. Και δεν επιτρέπει τις ταλαντώσεις από το σφίξιμο των χεριών. Το παιχνίδι είναι άπλετο. Σε οδόστρωμα χαμηλής ποιότητας και με απενεργοποιημένο το Traction Control, ο οπίσθιος τροχός παλεύει να βρει πρόσφυση. Ενώ σε δρόμους με καλή άσφαλτο, σουζάρει ακόμα και με 4η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
 
bmw s1000r details 4
 
Η τελική του ταχύτητα έρχεται αστραπιαία, με την 6η ταχύτητα να αγγίζει τον κόφτη στις 12.000 σ.α.λ. και το ψηφιακό ταχύμετρο να δείχνει 265 χ.α.ώ. Και για όσους αναρωτιούνται πώς αντέχεται ο αέρας σε τόσο υψηλές ταχύτητες με γυμνή μοτοσυκλέτα, πιστέψτε με, το πολύ μικρό μασκάκι κάνει τελικά δουλειά. Εάν ο αναβάτης κατεβάσει το κράνος του χαμηλά, ακουμπώντας το ρεζερβουάρ, δεν νιώθει ίχνος ενοχλητικού αέρα. Αν κάποιος βέβαια δεν ψάχνει τα απόλυτα νούμερα, μπορεί να κινηθεί πολύ άνετα και ξεκούραστα σε όρθια θέση, ακόμα και με 155 χ.α.ώ., τα οποία έρχονται στις 7.000 σ.α.λ. Το Cruise Control κάνει ακόμα πιο εύκολα τα ταξίδια, καθώς ορίζεις τα χιλιόμετρα που επιθυμείς και σε «πάει μόνο του». Απλά ακουμπάς στα θερμαινόμενα γκριπ. Κατά τη δοκιμή μας, το κρύο έκανε αισθητή την παρουσία του και έτσι η λειτουργία αυτή μας έκανε τη ζωή πιο άνετη.
 
bmw s1000r details 10
 
Η εξάτμιση παράγει τραχύ και μπάσο ήχο. Ενώ σε κάθε κλείσιμο του γκαζιού έκαναν αισθητή την παρουσία τους υπέροχα και απολαυστικά σκασίματα. Μεγάλο ενθουσιασμό μού προκάλεσε το Launch Control. Το ενεργοποιείς, επιλέγεις πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, κατεβάζεις τέρμα τον δεξιό καρπό και η βελόνα του στροφομέτρου τρεμοπαίζει στις 9.000 σ.α.λ. με την εξάτμιση να λυσσάει. Αφού αφήσεις απότομα τη μανέτα του συμπλέκτη, εκτινάσσεται εμπρός αφήνοντας στιγμιαία τα πάντα πίσω του, προσφέροντας άπλετο οπτικοακουστικό υλικό στους περαστικούς. Και το QuickShifter, που επιτρέπει την αλλαγή των ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, προκαλεί δυνατά σκασίματα μέσω της εξάτμισης σε κάθε αλλαγή. 
 
bmw s1000r details 1
 

Απλά μαγικό...

Από την άλλη όμως πλευρά, που δεν περιορίζεται σε μεγάλες ευθείες και υψηλές ταχύτητες, υπάρχει και ο στριφτερός χαρακτήρας του S1000R. Το τιμόνι είναι γρήγορο, προσφέροντας γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και σου εμπνέουν απόλυτη εμπιστοσύνη, καθώς το σύστημα ABS της Bosch, με τη λειτουργία ABS Pro, είναι έτοιμο να παρέμβει όταν χρειαστεί. Ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Οι αναρτήσεις αποδίδουν τόσο καλά που ακόμη και κάποιος αρχάριος μπορεί να στρίψει γρήγορα. Καθ' όλη τη διάρκεια της στροφής παραμένει σταθερό στην πορεία του, δίνοντάς σου αισθήματα αυτοπεποίθησης και σιγουριάς. Και στις εξόδους φυσικά, το Traction Control και τα σπορ ελαστικά της Bridgestone καταφέρνουν να περάσουν την απίστευτη δύναμη στην άσφαλτο, ωθώντας τη μοτοσυκλέτα με ορμή στην επόμενη στροφή. Και έτσι το παιχνίδι δεν έχει σταματημό. Κατά τη δοκιμή μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6 λίτρα/100χλμ. σε ήπιους ρυθμούς, ενώ ύστερα από αρκετή πίεση δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 9 λίτρα/100χλμ. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων μπορεί με ευκολία να φτάσει και να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα.
 
bmw s1000r action 5
 

Άξια επιλογή 

Η S1000R είναι μία πολύ όμορφη και σπορ γυμνή μοτοσυκλέτα. Το DNA της προέρχεται από το καθαρόαιμο αγωνιστικό μοντέλο της εταιρείας S1000RR. Θεωρώ ότι για τους ελληνικούς δρόμους και για καθημερινή χρήση είναι αναμφίβολα πολύ πιο βολική και εκμεταλλεύσιμη. Θα σε ταξιδέψει άνετα και γρήγορα. Θα σου προσφέρει άπλετη οδηγική απόλαυση σε κάθε είδους διαδρομή. Και σίγουρα θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο σε ένα Track Day, χωρίς να έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα Superbike μοντέλο. Όλα αυτά φυσικά τα προσφέρει με το απαραίτητο αντίτιμο. Με τον στάνταρ εξοπλισμό της διατίθεται στα 15.150 ευρώ, ενώ με τα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Dynamic και Sport φτάνει τις 17.550 ευρώ.

 BMW S1000R 2018 TX 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία bmw-motorrad.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 999
Διάμετρος x Διαδρομή 80x49,7
Συμπίεση 12,1:1
Σύστημα εξαγωγής 4 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 165/11.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 11,6/9.250
Κατανάλωση (lt/100km) 6-9

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.