Αποστολή στη Βουλγαρία: Πρώτη επαφή με τις Harley-Davidson 2025
Οδηγήσαμε στη Σόφια 8 νέα μοντέλα
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 12.05.2025
H Harley-Davidson έχει γυρίσει σελίδα, τόσο στην χώρα μας όσο και σε Παγκόσμιο επίπεδο. Τα νέα της μοντέλα, όπως πάντα, είναι πολλά, αλλά εκτός από τα γνωστά cruiser που ανανεώθηκαν για το 2025, υπάρχουν δύο μοτοσυκλέτες που θα απασχολήσουν όχι μόνο τους φανατικούς της μάρκας αλλά και μεγάλη μερίδα μοτοσυκλετιστών
Pan America 1250 Special & Pan America 1250 ST
Αναφερόμαστε στην γνωστή από το 2021 Pan America 1250 Special. Η μοτοσυκλέτα που άνοιξε νέους ορίζοντες στη Harley-Davidson βάζοντάς την στη πιο εμπορική κατηγορία στον κόσμο, αυτή των adventure, φέτος απέκτησε έκδοση Crossover. To Pan America 1250 ST.
Οπτικά, το Pan America ST μοιάζει με το Special, αλλά με πιο κοντή ζελατίνα και χωρίς πλαϊνά χαμηλά φέρινγκ, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι το ST είναι ένα ελαφρύτερο πακέτο, με βάρος 246 κιλά, 12 λιγότερα από το Pan America Special.
Τα Pan America τροφοδοτούνται από τον ίδιο κινητήρα Revolution Max των 1.255 κ.εκ. με το Special. Δεν έχει κραδασμούς, αποδίδει γραμμικά και ανεβάζει γρήγορα τις στροφές. Υπάρχουν 150 άλογα και 127 Nm ροπής διαθέσιμα - οπότε τα πάει αρκετά καλά.
Οδηγώντας για λίγα χιλιόμετρα διαπιστώσαμε πως δεν έχουν καμία «ιδιαιτερότητα», οδηγούνται και συμπεριφέρονται στο δρόμο όπως όλες οι μοτοσυκλέτες των κατηγοριών τους. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι μια έξυπνη κίνηση από την Harley. Υπάρχει μια εξαιρετική πλατφόρμα, που είμαστε σίγουροι πως οι Αμερικάνοι θα εξελίξουν. Έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά περιφερειακά, όπως η ηλεκτρονική ανάρτηση που χαμηλώνει αυτόματα όταν σταματάς στο Pan America Special. H Showa, η Brembo και η Michelin εγγυώνται πως η μοτοσυκλέτα που θα οδηγείται θα «πατάει», θα φρενάρει και θα στρίβει πειστικά. Η οθόνη TFT 6,8 ιντσών πληροφορεί και κατευθύνει, οι διακόπτες είναι επίσης λίγο περίπλοκοι για τα γούστα μου. H ηλεκτρονική σουίτα υπερπλήρης με TPMS, φόρτισης, EITMS, quickshifter, Vehicle Hold Control (VHC), Cornering Enhanced Anti-lock Brake System (C-ABS), Traction Control System (TCS), DSCS. Το πλαϊνό σταντ βρίσκεται σε λάθος θέση και είναι πολύ δύσκολο να το ανοίξεις. Βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων.
Τα δύο Pan America είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα ζητήσουμε από την ελληνική αντιπροσωπεία για δοκιμή.
Sportster S & Nightster Special
Τα δύο αυτά μοντέλα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην γκάμα της H-D, καθώς πρόκειται για τις πιο προσιτές μοτοσυκλέτες που στόχο έχουν να βάλουν «νέο αίμα» στην φιλοσοφία της Αμερικάνικης εταιρείας.
Το Sportster S θα τα χαρακτηρίζαμε ως ένα μοντέρνο bobber με μπροστινό ελαστικά 160/70-17, hard tail εμφάνιση, δύο εξατμίσεις τοποθετημένες ψηλά ο «λαιμό» των οποίων ζεσταίνει το δεξί πόδι. Η πρόσφατα αναβαθμισμένη μπροστινή και πίσω ανάρτηση της Showa προσφέρει 60% αύξηση της διαδρομής του πίσω τροχού χωρίς αντίκτυπο στο ύψος της σέλας, για να βελτιώσει την άνεση του αναβάτη σε συνθήκες μέτριας ποιότητας οδοστρώματος. Τόσο η μπροστινή, όσο και η πίσω ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενες ως προς την απόσβεση συμπίεσης/επαναφοράς και την προφόρτιση.
Φέρει τον V2 Revolution Max με 1.250 κ.εκ. με 121 ίππους και 125 Nm ροπής. Η στρογγυλή TFT οθόνη 4 ιντσών επιτρέπει την επιλογή προγράμματος οδήγησης, προβάλει πλοήγηση turn-by-turn.
Η εμπειρία οδήγησης του Harley-Davidson Sportster S με εξέπληξε ευχάριστα — ξεκάθαρα περισσότερο απ’ όσο περίμενα. Παρά την πρώτη εντύπωση που προκαλεί το φαρδύ μπροστινό ελαστικό των 160 χιλιοστών, η συμπεριφορά του στον δρόμο είναι πολύ πιο ευέλικτη και ελεγχόμενη από όσο θα φανταζόταν κανείς. Η γεωμετρία της μοτοσικλέτας έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να «αγκαλιάζει» αυτόν τον σχεδιασμό, προσφέρει άριστη κατευθυντικότητα, ιδανική για καθημερινή χρήση.
Η ανάρτηση, ρυθμιζόμενη τόσο μπροστά όσο και πίσω, προσφέρει ποιοτική απόσβεση και ουσιαστική ανατροφοδότηση. Η εργονομία του Sportster S είναι ξεκάθαρα μελετημένη. Το τρίγωνο οδήγησης –σέλα, τιμόνι, μαρσπιέ– υποστηρίζει το σώμα του αναβάτη χωρίς να τον καταπονεί. Η πλάτη σου παραμένει σε φυσική θέση, τα χέρια σου ανοίγουν χωρίς να κουράζονται, και η σέλα... θα έλεγα ότι είναι πιο άνετη απ’ ό,τι φαίνεταιει. Το μικρό ρεζερβουάρ προσφέρει απρόσμενη ελευθερία κινήσεων.
Το Nightster Special θυμίζει το best seller της εταιρείας, το Sportster 883. Είναι το πιο προσιτό μοντέλο της γκάμα, με «παραδοσιακή» εμφάνιση. Παρουσιάζει σημαντικές δομικές αλλαγές από το Sportster, όπως το «ρεζερβουάρ» που είναι πλέον κάλυμμα φιλτροκουτιού και ένα πραγματικό ρεζερβουάρ 11,7 λίτρων κάτω από τη σέλα. Παρά την αρχική αμφιβολία για αυτές τις επιλογές, η οδηγική εμπειρία το δικαιώνει. Στην καρδιά του βρίσκεται ο υγρόψυκτος κινητήρας Revolution Max 975 κ.εκ., με 89 ίππους και και 95 Nm, που αποδίδει ισχύ γραμμικά και ανεβάζει εύκολα στροφές.
Υπάρχουν τρεις λειτουργίες οδήγησης (Rain, Road, Sport), με τη Road να προσφέρει την πιο φυσική αίσθηση. Η ανάρτηση είναι εντυπωσιακά ισορροπημένη, με Showa πιρούνι και διπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Στον δρόμο, το πλαίσιο προσφέρει ακρίβεια και σταθερότητα, καθιστώντας το Nightster Special είναι ο καλύτερος τρόπος για να μυηθεί κάποιος στον κόσμο της Harley-Davidson.
Street Bob & Breakout & Heritage Classic
Τρεις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Cruiser/Softail με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Ένα από τα κοινά τους στοιχεία είναι o κινητήρας Milwaukkee Eight 117. Στην περίπτωση των classic Street Bob και Heritage Classic αποδίδει 91 ίππους και 163 Nm ροπή. Στο Breakout έχει ισχύ 103 ίππους και 168 Nm ροπή.
Το Street Bob παραμένει ένα μινιμαλιστικό bobber με vintage αισθητική και αυθεντικό χαρακτήρα. Παρά τα 280 κιλά του είναι αρκετά ευέλικτο. Οι εργονομικές του επιλογές δεν ταιριάζουν σε όλους τους σωματότυπους, ενώ η θέση οδήγησης μπορεί να κουράσει. Ο κινητήρας αποδίδει 91, με το νέο σύστημα ψύξης να βελτιώνει τη θερμική διαχείριση. Η ανάρτηση Showa είναι βελτιωμένη, αν και διαδρομή του πίσω «κρυφού» αμορτισέρ παραμένει περιορισμένη.
Η Breakout έφερε στο μυαλό μνήμες από τη μόδα των «chopper» των αρχών του 2000 και τις Orange County Choppers. Αρχικά εμφανίστηκε ως μοντέλο CVO, με έντονα στιλιστικά χαρακτηριστικά. Παρότι αποσύρθηκε προσωρινά το 2020 από τη γκάμα cruiser της Harley στις ΗΠΑ, η επιστροφή της το 2023 σηματοδότησε μια αναβίωση της εμβληματικής της αισθητικής και του χαρακτήρα της. Το Breakout παραμένει πιστό στο chopper ύφος αλλά με πιο ώριμη προσέγγιση. Παρά την γεωμετρία (34° κάστερ, 1695 mm μεταξόνιο), ο χειρισμός του εντυπωσιάζει θετικά. Η θέση οδήγησης, αν και χαμηλή, είναι πιο άνετη απ’ όσο δείχνει, χάρη στη μαλακή σέλα. Με 309 σε κατάσταση λειτουργίας, είναι από τα πιο ελαφριά Softail και ο κινητήρας Milwaukee-Eight 117 χαρίζει εκρηκτικές εκκινήσεις. Η αισθητική κορυφώνεται με πολύ χρώμιο και φανταχτερές βαφές.
Η Heritage Classic ενσαρκώνει το κλασικό πνεύμα της Harley-Davidson, σε ένα ανανεωμένο πακέτο. Είναι πιο ευκολοδήγητη απ’ όσο δείχνει χάρη στην εργονομία και στις αναρτήσεις της Showa. Ο κινητήρας διαθέτει άφθονη ροπή, ενώ το βάρος των 326 κιλών (σε κατάσταση λειτουργίας) εξαφανίζεται όταν η μοτοσυκλέτα αρχίζει να κινείται. Εκεί που είναι εμφανίζει τα κιλά της είναι στους επιτόπιους ελιγμούς. Είναι έτοιμη για ταξίδι χάρη στο στάνταρ μεγάλο ανεμοθώρακα – που μπορεί να αφαιρεθεί – και τις πλαϊνές δερμάτινες βαλίτσες. Μπορεί να αποκτηθεί με ζάντες από χυτό αλουμίνιο αλλά και με ζάντες με ακτίνες για πιο old school στυλ.
Street Glide Ultra
Το νέο Street Glide Ultra φέρνει στο προσκήνιο τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που μέχρι πρόσφατα συναντούσαμε μόνο στα πολυτελή μοντέλα CVO. Παρόλο που διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα «νυχτερίδας» από το 1969, έχει υποστεί καίριες σχεδιαστικές βελτιώσεις, κυρίως στον προβολέα, ενώ τα παραδοσιακά φλας τύπου «bullet» έχουν αντικατασταθεί από μοντέρνα LED «φτερά αετού».
Το ρεζερβουάρ καυσίμου, έχει ανασχεδιαστεί έχοντας σχήμα που ενσωματώνεται οπτικά με τα πλαϊνά καλύμματα και τις βαλίτσες, δημιουργώντας μια αρμονική γραμμή από μπροστά προς τα πίσω.
Η θέση οδήγησης γέρνει ελαφρώς το σώμα προς τα εμπρός, παρέχοντας εργονομία και άνεση, ιδανική για μεγάλες διαδρομές. Το ύψος σέλας είναι χαμηλό, κάνοντας τη μοτοσικλέτα προσιτή σε ευρύ φάσμα αναβατών.
Στο κόκπιτ της μοτοσυκλέτας βρίσκεται το ολοκαίνουργιο σύστημα πολυμέσων Skyline OS με έγχρωμη οθόνη αφής TFT 12,3 ιντσών, εμπνευσμένη από τα CVO μοντέλα. Αν και το CVO χρησιμοποιούσε το λογισμικό Boom! Box 4.3, το νέο Street Glide Ultra διαθέτει την ανανεωμένη έκδοση Skyline OS, με προηγμένες δυνατότητες όπως:
• αντιθαμβωτική επένδυση,
• έλεγχο μέσω αφής ή joystick,
• τρεις λειτουργίες εμφάνισης (Cruise, Sport, Tour),
• λειτουργία υψηλής αντίθεσης με λευκό φόντο για άριστη ευκρίνεια.
Αυτό το μοντέλο δεν προσφέρει απλώς κορυφαία αισθητική και οδηγική εμπειρία, αλλά έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με συνεπιβάτη. Είναι η πιο ολοκληρωμένη Grand American Touring μοτοσυκλέτα της Harley-Davidson, συνδυάζοντας την άνεση, την τεχνολογία και την ισχύ για εκείνους που αναζητούν την απόλυτη ελευθερία στον δρόμο.
Η Harley-Davidson στην Ελλάδα
Το 2025, ο Όμιλος Φάις ενισχύει το brand portfolio του με ένα από τα πιο θρυλικά ονόματα της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, καθώς η Harley-Davidson αποτελεί πλέον νέα προσθήκη στον Όμιλο.
Η Harley-Davidson Athens, που θα βρίσκεται στην λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου, δεν θα είναι απλώς ένα κατάστημα που προσφέρει την πλήρη γκάμα των εμβληματικών μοτοσυκλετών, ρούχων και αξεσουάρ της μάρκας, αλλά θα παρέχει επίσης στους πελάτες ένα πλήρως εξοπλισμένο συνεργείο, καλύπτοντας όλες τις τεχνικές ανάγκες των ιδιοκτητών Harley-Davidson.
Με αυτή την κίνηση, ο Όμιλος Φάις συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία του στην ελληνική αγορά, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους λάτρεις της μοτοσυκλέτας.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.