Δοκιμές

Δοκιμή QJMOTOR SVT 650 2024: Με προδιαγραφές best seller

Η κινεζική εταιρεία επαναφέρει τους μεσαίους V-2 στο προσκήνιο


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  29.02.2024

 

Με το SVT 650 η QJMOTOR παρουσιάζει ένα μεσαίο adventure με μεγάλες φιλοδοξίες που διαθέτει τα προσόντα των best seller της κατηγορίας

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

H ιστορία ξαναγράφεται; Μπορείς να το υποστηρίξεις αναμφισβήτητα. Οι δικύλινδροι V2, ειδικά στη μεσαία κατηγορία, έχουν εξαφανιστεί. Οι κατασκευαστές στράφηκαν στην σε σειρά διάταξη. Το «γουργουρητό» και η πλούσια ροπή τους δεν μας λείπει, καθώς πολλά από τα μοτέρ με τους κυλίνδρους τον έναν δίπλα στον άλλον διαθέτουν στρόφαλο 270 μοιρών θυμίζοντας V-2 στη λειτουργία.

QJMOTOR SVT 650 2wo 3

Το V-Strom 650 «ζει και βασιλεύει» στην γκάμα της Suzuki. Μία από τις πιο καλοπουλημένες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών στη χώρα μας φέρει έναν κινητήρα «διαμάντι», τον ίδιο με του naked SV 650. Κατά τη γνώμη μας συγκαταλέγεται ανάμεσα στους 3 κορυφαίους μεσαίους κινητήρες στη σύγχρονη ιστορία. Μέχρι πρότινος, μετά το V-Strom 650 επικρατούσε το χάος. Στη μεσαία κατηγορία όλα έφεραν κινητήρες σε σειρά. Η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει εκπρόσωπο και στη μεγάλη. Το V-Strom 1050 τροφοδοτείται από έναν V2 1.037 κ.εκ., η Ducati διαθέτει το Multistrada με έναν V-2 937 κ.εκ. και η KTM τα Super Adventure και Super Duke με μοτέρ 1.301 κ.εκ.. Στη μικρή «παρέα» προστίθεται πλέον ένα νέο μέλος. Η QJMOTOR ρίχνει στη μάχη το SVT 650. Ο κινητήρας της QJMOTOR βασίζεται σε αυτόν της Suzuki. Με ίδια διάμετρο (81 χλστ.) και διαδρομή (62,6 χλστ.) αποδίδει 76,2 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.

QJMOTOR SVT 650 2wo 21

Όμορφη και ποιοτική

Με το SVT βλέπουμε μια νέα σχεδιαστική τάση από τη QJMOTOR. H σειρά SRT ακολουθούσε την πεπατημένη των πληθωρικών γραμμών, των αιχμηρών επιφανειών και του ρύγχους στο μπροστινό μέρος. Το design του SVT χαρακτηρίζεται από κάθετες γραμμές στο μπροστινό μέρος, με περισσότερες καμπύλες, το ρεζερβουάρ αν και μεγαλύτερο από αυτό των SRT 800 (18,5 λίτρα) και SRT 700 (19,5 λίτρα) ενσωματώνεται άψογα στο σύνολο, ενώ το πίσω μέρος δείχνει και είναι πιο φιλόξενο για αναβάτη, συνεπιβάτη και αποσκευές.

QJMOTOR SVT 650 2wo 4

Μαύρο, κίτρινο με λευκό φέριγγκ, με ζάντες από χυτό αλουμίνιο σε απόχρωση του χρυσού και μπρονζέ κάσες κινητήρα αποτελούν έναν καλόγουστο συνδυασμό που θα δελεάσει τους υποψήφιους αγοραστές. Ποιότητα και προσαρμογή μεταλλικών και πλαστικών μερών κυμαίνονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ντίζες και καλώδια καλυμμένα συμβάλλουν στην «καθαρή» εικόνα της μοτοσυκλέτας της QJ.

QJMOTOR SVT 650 2wo 12

Περιφερειακά από το πάνω ράφι και πλήρης εξοπλισμός. Ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα με αλουμινένιο ψαλίδι. Ανεστραμμένο πιρούνι με στελέχη 43 χλστ. πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 145 χλστ., αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης και σύστημα μοχλισμού. Ακτινικής στήριξης τετραέμβολες δαγκάνες της Brembo μπροστά, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, χούφτες με ενισχυτική μπάρα, προστατευτική ποδιά κινητήρα, σχάρα, μέχρι θερμαινόμενη σέλα, γκριπ, οθόνη TFT7 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, αυτόματη αλλαγή φωτισμού για ημέρα-νύχτα και σύστημα πίεσης ελαστικών (η QJMOTOR πρέπει να επανασχεδιάσει τα γραφικά), LED φωτιστικά σώματα, δικάναλο ABS 9.1MΒ της Bosch, ρυθμιζόμενες μανέτες, θύρα ταχείας φόρτισης USB. Όλα τα παραπάνω προσφέρονται στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 6.595 ευρώ. Αν θέλετε ζάντες με ακτίνες, θα πρέπει να δαπανήσετε 400 ευρώ περισσότερα για να παραλάβετε το SVT 650X από ένα κατάστημα του μεγάλου δικτύου της Γκοργκόλης Α.Ε.

QJMOTOR SVT 650 2wo 14

Τι του λείπει; Το traction control, το κεντρικό σταντ και μια μεγαλύτερη ζελατίνα. Οι ιδιοκτήτες του SVT 650 έχουν ήδη βρει τη λύση στο τελευταίο και νοιώθουν πιο προστατευμένοι. Είμαστε σίγουροι πως σύντομα θα δούμε το SVT να στέκεται καμαρωτό σε κεντρικό σταντ, ενώ η αντιπροσωπεία έχει διαθέσιμα προστατευτικά κάγκελα για να μην πληγωθεί η μοτοσυκλέτα σε ενδεχόμενη πτώση και σετ αλουμινένιων βαλιτσών σε μαύρο ή γκρι χρώμα.

Αρχοντική

Κάθεσαι ψηλά, αλλά μέσα στη μοτοσυκλέτα με τα πόδια να αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ και να πατούν σχετικά εύκολα στο έδαφος. Η σχεδίασή του είναι απόλυτα εργονομική. Σχηματίζει εσοχές για τα γόνατα στο χαμηλό σημείο και είναι φαρδύ στο ανώτερο με την τοποθέτηση tank bag να γίνεται πανεύκολα. Το τιμόνι είναι ψηλό και πολύ φαρδύ, τοποθετεί τα χέρια σε ξεκούραστη θέση, αλλά το φάρδος του κάνει σχετικά δύσκολες τις διηθήσεις. Κόβει αρκετά, με τους επιτόπιους ελιγμούς να γίνονται εύκολα και οι όμορφοι καθρέφτες εξασφαλίζουν επαρκή ορατότητα. Οι φωτιζόμενοι διακόπτες είναι κοινοί με τα περισσότερα μοντέλα της QJMOTOR. Οι χούφτες αποδείχθηκαν πολύ χρήσιμες, αφού οδηγήσαμε το SVT 650 με αρκετό κρύο μέσα στην πόλη και σε ταξίδι και μας προστάτεψαν. Σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα γκριπ και τη σέλα δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα στις χαμηλές θερμοκρασίες. Η σέλα είναι μεγάλη και άνετη, ωστόσο θα θέλαμε να έχει μεγαλύτερη απόσταση από τα μαρπιέ για να μη λυγίζουν τα γόνατα τόσο πολύ. Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του αρκετά μεγάλο μέρος, πληθωρικές χειρολαβές και μαρσπιέ στο σωστό ύψος. Η σχάρα αποτελεί μια ακόμη ποιοτική λεπτομέρεια στο SVT. Καλοσχεδιασμένη, παρέχει πολύ χώρο για φόρτωση.

QJMOTOR SVT 650 2wo 13

Αναμφισβήτητα το εμπρός τμήμα του SVT είναι το σήμα κατατεθέν του. Αυτό που του δίνει ξεχωριστή ταυτότητα και για άλλους, μαζί με το κάθετο φέρινγκ, το στοιχείο που το κάνει να μοιάζει με Husqvarna Norden. Οι δύο προβολείς τοποθετημένοι ο ένας κάτω από τον άλλον και τα τέσσερα λεπτά οριζόντια DRL, εκτός από καλή ορατότητα προσδίδουν πρωτοτυπία στο design του SVT. Η ζελατίνα «κουμπώνει» όταν είναι στη χαμηλή θέση με το υπόλοιπο «μούτρο», από το οποίο αποσπάται όταν ρυθμίζεται χειροκίνητα, χωρίς εργαλεία.

Στο επίκεντρο

Από την πρώτη στιγμή η διάταξη του κινητήρα προσέλκυσε το ενδιαφέρον. Σε μια εποχή που οι δικύλινδροι σε σειρά χρησιμοποιούνται κατά κόρον από όλους τους κατασκευαστές, η QJMOTOR απαντά με έναν V-2 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, 645 κ.εκ. με απόδοση 76,2 ίππων στις 9.000 σ.α.λ. και 6,6 kgm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Χωρίς κραδασμούς, με πολύ ποιοτική λειτουργία, γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση (μετρήσαμε 6,2 λίτρα στα 100 χλμ.), μπορείτε να κάνετε τον γύρο του κόσμου και να σταματάτε για βενζίνη ύστερα από 300 και πλέον χλμ.

QJMOTOR SVT 650 2wo 5

Χαρτογραφήσεις δεν υπάρχουν και η έλλειψη του traction control δεν θα γίνει αισθητή, αφού ο τρόπος απόδοσης του V-2 είναι απολύτως γραμμικός χωρίς ανούσια ξεσπάσματα που θα φέρουν σε δύσκολη θέση τα ελαστικά της Maxxis.

Χωρίς εκπτώσεις

Μόλις βλέπεις το θηριώδες πιρούνι με τα μαύρα στελέχη και τις εντυπωσιακές τετραέμβολες δαγκάνες, ακτινικής στήριξης της Brembo μπροστά καταλαβαίνεις πως η μοτοσυκλέτα είναι ιδιαιτέρως ποιοτική σε όλους τους τομείς. Το μάτι πέφτει στο σύστημα μοχλισμού του πίσω αμορτισέρ – όπως και το πιρούνι διαθέτει πλήρεις ρυθμίσεις – και στη δαγκάνα ενός εμβόλου της Brembo, καθώς γίνεται αντιληπτό πως εδώ δεν έχουν γίνει εκπτώσεις. Όπως ήδη αναφέρθηκε, το δικάναλο ABS είναι το μοντέλο 9.1 ΜP που χρησιμοποιείται σε κατά πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες. Τα ελαστικά που ντύνουν τους τροχούς 19 και 17 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα είναι της Maxxis και έχουν διαστάσεις 110/80 και 150/70. Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 234 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας.

QJMOTOR SVT 650 2wo 6

Μίζα και φύγαμε

Το δικύλινδρο μοτέρ του κινεζικού adventure είναι ελαστικό και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές, τραβάει με σθένος στις μεσαίες, αναπτύσσοντας ρυθμό γραμμικά και σβέλτα. Μέσα στην πόλη κρίνεται απρόσμενα εύχρηστο και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συμπεριφορά του V2 που είναι ελαστικός και πολύ γραμμικός ως προς την απόδοσή του. Η ροπή του είναι πλούσια σε όλο το φάσμα στροφών. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και οι αλλαγές στο κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση πραγματοποιούνται πανεύκολα.

QJMOTOR SVT 650 2wo 7

Η θέση οδήγησης σε ωθεί να ταξιδέψεις και αυτό κάναμε. Διανύσαμε σχεδόν 400 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο με άνεση, αφήνοντας πίσω την πόλη.

Στην οδήγηση το SVT 650 δεν διαφέρει από την έκδοση X με τις ακτινωτές ζάντες. Είναι πολύ ευχάριστο και κινείται με σιγουριά και αποτελεσματικότητα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με στροφές. Στη γρήγορη οδήγηση θα εκτιμήσεις τον μοχλό που σου παρέχει το φαρδύ τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και τις αναρτήσεις που είναι προσανατολισμένες στην άνεση, απορροφούν εύκολα τις περισσότερες ανωμαλίες και δεν γίνονται κουραστικές. Νιώθεις το μπροστινό λίγο πιο βαρύ από το κανονικό και χρειάζεται πιο δυναμικό τράβηγμα στο τιμόνι για να μπει στη στροφή, διαγράφοντας μέσα σε αυτήν σταθερή τροχιά, γεγονός που οφείλεται στις σχεδόν streetάδικης γεωμετρίας, τις αναρτήσεις αλλά και τα Maxxventure της Maxxis. Η ζελατίνα αφήνει τον αέρα να «επιτίθεται» στο πάνω μέρος του κράνους και στους ώμους. Όπως προαναφέρθηκε, έχει ήδη βρεθεί λύση.

QJMOTOR SVT 650 2wo 2

Τα φρένα της Brembo διαθέτουν την ισχύ για να επιβραδύνουν και να ακινητοποιήσουν με μεγάλη ευκολία το SVT 650. Μπροστά η αίσθηση και η δύναμη που παρέχουν είναι ιδανική και κάνουν το πίσω φρένο, που υπολείπεται σε αίσθηση, να παίζει βοηθητικό χαρακτήρα. Η απόδοση της μονάδας ABS της Bosch είναι η ενδεδειγμένη αφού ενεργοποιείται μόνο όταν πρέπει.

QJMOTOR SVT 650 2wo 20

Στο χώμα μπορείς να διασχίσεις εύκολα βατούς χωματόδρομους, πιο άνετα όταν είσαι όρθιος στα μαρσπιέ, εκμεταλλευόμενος το ψηλό τιμόνι αλλά και τη σχεδίαση του ρεζερβουάρ.

Από τις καλύτερες

Το SVT650 πλασάρεται ανάμεσα στις καλύτερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας. Μεγάλα του ατού η τιμή, ο κινητήρας, η σχεδίαση. Για όσους δεν εντάσσονται στους περιορισμούς των αδειών οδήγησης της κατηγορίας Α2 και θέλουν να κινούνται πιο άνετα και γρήγορα, το SVT 650 είναι τόσο αποτελεσματικό όσο μοντέλα της κατηγορίας (650-700 κ.εκ.) που κοστίζουν σχεδόν 3.000 ευρώ περισσότερα. Όπως καταλάβατε, συγκεντρώνει όλες τις προδιαγραφές ενός best seller. 

QJMOTOR SVT 650 2wo 24

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Γάντια: Nordcode Voras
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

 

QJMOTOR SVT 650 2024 ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
ΤΙΜΗ (€): 6.595
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχονος, υδρόψυκτος δικύλινδρος V2, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 645
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 81 x 62,6
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,8:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 76,2/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) 6,6/8.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 234 (πλήρης υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 850
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.270
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.505
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) 23
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: Maxxis Maxxventure 110/80-19
ΠΙΣΩ: Maxxis Maxxventure 150/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: Ατσάλινο περιμετρικό τύπου χωροδικτυωμα
ΨΑΛΙΔΙ: Αλουμινένιο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. / Διαδρομή 140mm, πλήρεις ρυθμίσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Αμορτισές κεντρικά τοποθετημένο, πλήρως ρυθμιζόμενο, με σύστημα μοχλισμού
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Δύο δίσκοι, διαμέτρου 320 mm, ακτινική δαγκάνα φρένων 4 εμβόλων Brembo, ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Μονό δισκόφρενο, διαμέτρου 260 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου Brembo ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) 20
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 6,2

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.