Δοκιμές

Δοκιμή Honda ST 125 Dax 2023: 20 χρόνια νεότερος

To θρυλικό Dax επέστρεψε


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  09.06.2023

Η Honda είναι από τις εταιρείες με τις οποίες έχουν ταυτιστεί πολλές γενιές αναβατών. Χάρη σε αυτήν εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο αγάπησαν τα δίκυκλα και την ελευθερία που προσφέρουν οι μοτοσυκλέτες σε κάθε είδους διαδρομή

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Όλοι από κάπου ξεκίνησαν. Τα «παπιά», οι Vespa, τα «Ζετάκια» και τα Dax ήταν αυτά που μύησαν τους περισσότερους. Τρία από τα τέσσερα είναι Honda και γεμίζουν γλυκιά νοσταλγία όσους σήμερα είναι άνω των 40 ετών.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 2

Είναι ρετρό

Το νέο Dax μπορεί να κάνει τους μεγαλύτερους να αναπολούν, απευθύνεται ωστόσο παράλληλα στη νέα γενιά και ο βασικότερος λόγος είναι ο αυθεντικός ρετρό χαρακτήρας του. Η Honda έμεινε πιστή, όπως και στις περιπτώσεις των Super Cub και Z125 Monkey, στο αρχικό μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1969. Στην περίπτωση του Dax είναι το πλαίσιο σχήματος Τ, που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ (3,8 λίτρα), εκτείνεται από το τιμόνι μέχρι το τέλος της μακριάς σέλας και οι μικροί τροχοί 12 ιντσών. Το σχήμα του το κάνει να μοιάζει με το σκύλο-«λουκάνικο» ονόματι Dachshund.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 3

Εκτός από τη μοναδική εμφάνισή του, «κέρδισε» τον κόσμο όντας εύκολο, ελαφρύ, διασκεδαστικό και οικονομικό σε κατανάλωση- ό,τι έπρεπε δηλαδή για να αποτελέσει το πρώτο δίκυκλο ενός νέου αναβάτη. Με τα ίδια χαρακτηριστικά σκοπεύει να θέλξει νέους αναβάτες, ενώ ταυτόχρονα να θυμίσει στους «παλιούς» τα νιάτα τους.

100% Dax

Το πλαίσιο από πρεσαριστό ατσάλι είναι το σήμα κατατεθέν και αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισής του, ενώ ταυτόχρονα κάνει το Dax μοναδικό στο «δίκυκλο στερέωμα». Όλα τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία συμβαδίζουν με όσα έκαναν το μοντέλο της Honda ευρέως αναγνωρίσιμο, διαθέτοντας πλέον την απαιτούμενη τεχνολογία που συνδυάζεται με την καλύτερη δυνατή εργονομία.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 10

Παχιά σέλα ικανή να φιλοξενήσει δύο άτομα. Τα LED φωτιστικά σώματα, οι καθρέφτες και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD είναι στρογγυλά. Το ψηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης φέρει, όπως τότε, διάτρητο χρωμιωμένο κάλυμμα. Στην ίδια απόχρωση η χειρολαβή για τον συνεπιβάτη φροντίζει για την καλύτερη στήριξή του. Στο εκτεθειμένο τμήμα του πλαισίου δεσπόζει το όνομα του μοντέλου αλλά και το κλασικό φτερό της Honda. Στην αριστερή πλευρά βρίσκεται το οβάλ φιλτροκούτι. Και για να ξέρουν όλοι από πού προέρχεται το σχήμα του Dax μια μεταλλική πλακέτα απεικονίζει ένα cartoon «γρήγορο» Dachshund.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 12

Την προστασία από νερά και λάσπες αναλαμβάνουν τα μεγάλα φτερά και ένα κάλυμμα «φροντίζει» την αλυσίδα αλλά και κρατάει μακριά από αυτήν τα φαρδιά ρούχα. Στον έξτρα εξοπλισμό διατίθενται μεταλλική σχάρα και θερμαινόμενα γκριπ.

Οι ζάντες 12 ιντσών φιλοξενούν «μπαλονάτα» ελαστικά. Στο μπροστινό άκρο έχει προτιμηθεί ανεστραμμένο πιρούνι 31 χλστ. ενώ πίσω την εξομάλυνση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος αναλαμβάνουν δύο αμορτισέρ. Το πακέτο του συστήματος πέδησης περιλαμβάνει από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό και μονοκάναλο ABS.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 9

Super κινητήρας

Προερχόμενος από το Super Cub, ο αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 124 κ.εκ. διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ (9,4 PS στις 7.000 σ.α.λ.) και ροπή (10,8 Nm στις 5.000 σ.α.λ.) για να κάνει το Dax διασκεδαστικό στις μετακινήσεις εντός πόλης. Συνδυάζεται με ημιαυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και η μανέτα συμπλέκτη «λείπει» από το αριστερό άκρο του τιμονιού.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 4

107 κιλά 2 λίτρα στα 100 χλμ.!

Όταν αντικρίζεις το Dax πλημμυρίζεις συναισθήματα. Εμείς οι 45+ θυμόμαστε τα νιάτα μας, τότε που στην παρέα δεν υπήρχαν πολλά μηχανάκια. Ένα Dax, άντε και ένα C50. Είμασταν 8 άτομα, ενίοτε περισσότερα και οι ιδιοκτήτες πηγαινοέρχονταν για να μας πάνε σπίτια μας μετά το ξενύχτι. Λεφτά για ταξί δεν «έπαιζαν». Ρέθυμνο, αρχές δεκαετίας ’90.

Ανεβαίνεις στο Dax… «πούπουλο». Το βάζεις μπροστά και νιώθεις πως «κάτι κρύβει» αυτό το μοτεράκι, που δεν έχει κραδασμούς. «Κουμπώνεις» πρώτη στο ημιαυτόματο κιβώτιο, ούτε συμπλέκτης ούτε τίποτα, και βγαίνεις 20 χρόνια νεότερος στο δρόμο. Κινούμενος χαρωπά ανάμεσα σε οτιδήποτε έχει τροχούς και με το χαμόγελο μόνιμα στα χείλη.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 5

Ο κινητήρας είναι τόσο ταιριαστός με τον χαρακτήρα του Dax και το κιβώτιο έχει τη σωστή κλιμάκωση. Σου δίνει τέτοια αυτοπεποίθηση ο τρόπος που λειτουργεί που νομίζεις πως μπορείς να κατατροπώσεις οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα σου. Η υψηλή ποιότητα κύλισης και το γεγονός πως κάθεσαι άνετα στην παχιά σέλα και τα χέρια πιάνουν εντελώς φυσιολογικά το ψηλό τιμόνι, σε κάνει να νοιώθεις πως οδηγείς μοτοσυκλέτα και όχι mini bike.

Κοιτάς το μίνιμαλ πάνελ οργάνων και βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με γρήγορο ρυθμό μέχρι τα 100 χλμ./ώρα που είναι η τελική του. Με πολύ αργό ρυθμό μειώνονται τα «κουτάκια» που υποδεικνύουν τη στάθμη βενζίνης. Με 2 λίτρα στα 100 χλμ., αγνοείς την τιμή της βενζίνης.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 6

Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται αστραπιαία, τόσο που χρειάζεται εξοικείωση, καθότι δεν πρέπει να ξεχνάς πως το Dax τσουλάει πάνω σε τροχούς 12 ιντσών. Πρέπει να προσέχεις τις λακκούβες και άλλες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και έχεις στη διάθεσή σου ένα πολύ καλό σετ αναρτήσεων που είναι ρυθμισμένες να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεση αλλά και πολύ καλή πληροφόρηση. Με δύο άτομα στη σέλα το μπροστινό σύστημα ελαφραίνει.

Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής. Με σωστά κατανεμημένη δύναμη σε όλη τη διαδρομή της μανέτας και του λεβιέ, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση. Το ABS στον μπροστινό τροχό επεμβαίνει μόνον όταν χρειαστεί. Πίσω είσαι ελεύθερος να «παίξεις», αφού δεν υπάρχει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος.

Honda ST125 Dax 2023 2wo 16

Ένα και μοναδικό

Το Dax απευθύνεται σε πολλούς και σίγουρα όχι μόνο σε αυτούς που αναζητούν ένα προσιτό δίκυκλο για να φέρουν εις πέρας τις ανάγκες εύκολης και οικονομικής μετακίνησης. Θα το λατρέψουν συλλέκτες. Άνθρωποι που το είχαν και έκαναν μαζί του τα πρώτα χιλιόμετρα σε δύο τροχούς. Αυτοί που μαζί του βγήκαν το πρώτο ραντεβού και εκείνοι που έμαθαν να κάνουν σούζα με αυτό. Κάποιοι που το πάρκαραν καμαρώνοντας μπροστά στην καφετέρια ή έξω από τις Discotheque στα 80s και στις αρχές των 90s. Όσο για την τιμή του; Λίγο θα ενδιαφερθούν όσοι θέλουν πραγματικά να το αποκτήσουν. Οι υπόλοιποι ας πάρουν scooter.

 Honda ST125 Dax 2023 2wo 17

Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET

Κράνος: Caberg Ghost

Μπουφάν: Nordcode Cafe Race

Γάντια: Five RS4

Μποτάκια: Eleveit Diverge WP  

HONDA ST 125 DAX 2023 ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ A.E.B.E.
ΤΙΜΗ (€): ΑΠΟ 4.420 (ΙΟΥΝΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΔΙΒΑΛΒΙΔΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 124
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 50x63.1
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 10.0:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) 9.4/7.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) 10.8/5.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 107 (ΜΕ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 775
ΜΗΚΟΣ (mm) 1760
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 760
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1200
ΙΧΝΟΣ(mm) 84
ΚΑΣΤΕΡ(o) 24,9
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: 120/70-12
ΠΙΣΩ: 130/70-12
ΠΛΑΙΣΙΟ: TΥΠΟΥ ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΕΣΑΡΙΣΤΟ ΑΤΣΑΛΙ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 31 mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120 mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm & ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 190 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 3.8 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) 2 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.