Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Εκεί που το μέγεθος μετράει!

Μην πάει ο νους σας στο πονηρό


15.04.2021

Το θέμα έχει να κάνει με τις αναλογίες των αναβατών που αγωνίζονται στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP

Κείμενο: Μένιος Κατής

Άλλωστε σε αυτό το επίπεδο, που όλα κρίνονται στα δέκατα ή στα χιλιοστά του δευτερολέπτου και στα επιπλέον χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, το ύψος και το βάρος του οδηγού παίζουν άκρως σημαντικό ρόλο στην απόδοση του «πακέτου», είτε πρόκειται για τον τομέα της αεροδυναμικής, είτε γι' αυτόν της διαχείρισης των ελαστικών.

Πάρτε παράδειγμα τον Danilo Petrucci που φέτος γύρισε σελίδα στην καριέρα του αφήνοντας την Ducati για λογαριασμό της KTM. O έμπειρος αναβάτης ζούσε το δικό του «δράμα» στο Κατάρ, κάθε φορά που έβγαινε στη μεγάλη ευθεία, όπως παραδέχθηκε.

«Δυστυχώς η RC16 είναι πολύ μικρή για μένα. Είδα κάποιες φωτογραφίες και ήταν λες και οδηγούσα Moto3! Δυσκολευόμουν ακόμα και να μείνω πίσω από το φέρινγκ και αυτό είναι ένα πρόβλημα σε πίστες με μεγάλη ευθεία όπως αυτή του Losail», έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ο Petrux στους δημοσιογράφους.

Ο 30χρονος Ιταλός είναι ένας από τους πιο υψηλούς αναβάτες του γκριντ (181 εκατοστά), όντας παράλληλα και ο πιο βαρύς (80 κιλά), γεγονός που έχει αντίκτυπο στη συνολική απόδοση, τουλάχιστον μέχρι να μπορέσει να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο νικητής του πρώτου αγώνα της χρονιάς, Maverick Viñales έχει ύψος 171 εκατοστά και ζυγίζει μόλις 64 κιλά, ενώ ο Fabio Quartararo που πανηγύρισε τη νίκη στο 2ο Grand Prix είναι 1.77 μέτρα και ζυγίζει 66 κιλά.

Από την άλλη, ο πιο μικροκαμωμένος του γκριντ είναι ο Jorge Martín που έκλεψε την παράσταση στους πρώτους αγώνες της χρονιάς που έγιναν στο Κατάρ, με ύψος 1.68 μέτρα και βάρος μόλις 62 κιλά. Ο πιο ψηλός του γκριντ είναι ο rookie Luca Marini (184 εκ.).

Όσο για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και κάτοχο του ρεκόρ τελικής ταχύτητας στα MotoGP με 362.4 km/h (διαβάστε εδώ), Joahnn Zarco, αυτός έχει ύψος 1.71 μ. και βάρος 67 κιλά.

Πάμε να δούμε αναλυτικά το βάρος και το ύψος των οδηγών του φετινού γκριντ:

Luca Marini: 1.84 μ. / 69 κιλά
Valentino Rossi: 1.81 μ. / 69 κιλά
Danilo Petrucci: 1.81 μ. / 80 κιλά
Joan Mir: 1.81 μ. / 69 κιλά
Aleix Espargaró: 1.80 μ. / 66 κιλά
Iker Lecuona: 1.79 μ. / 70 κιλά
Alex Márquez: 1.79 μ. / 65 κιλά
Fabio Quartararo: 1.77 μ. / 66 κιλά
Lorenzo Savadori: 1.77 μ. / 67 κιλά
Alex Rins: 1.76 μ. / 72 κιλά
Francesco Bagnaia: 1.76 μ. / 67 κιλά
Franco Morbidelli: 1.76 μ. / 64 κιλά
Takaaki Nakagami: 1.75 μ. / 70 κιλά
Jack Miller: 1.73 μ. / 64 κιλά
Maverick Viñales: 1.71 μ. / 64 κιλά
Johann Zarco: 1.71 μ. / 67 κιλά
Pol Espargaró: 1.71 μ. / 63 κιλά
Stefan Bradl: 1.70 μ. / 63 κιλά
Miguel Oliveira: 1.70 μ. / 64 κιλά
Brad Binder: 1.70 μ. / 63 κιλά
Marc Márquez: 1.69 μ. / 65 κιλά
Enea Bastianini: 1.68 μ. / 64 κιλά
Jorge Martín: 1.68 μ. / 62 κιλά

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Τα σκληρά εμπρός και μαλακά πίσω μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick επέτρεψαν στον Jorge Martin (Prima Pramac Racing) να κερδίσει την pole position το Σάββατο, σημειώνοντας το νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1'29.919
O Ισπανός ήταν ταχύτερος στις δοκιμές - ο μοναδικός που έσπασε το φράγμα του 1:30 - και κατέκτησε δύο νίκες θρίλερ φεύγοντας από την Γαλλία με προβάδισμα 38 βαθμών από τον Francesco Bagnaia
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Motorrad επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της γερμανικής εταιρείας για το MotoGP, αλλά θέτει έναν όρο: "πρώτα πρέπει να κατακτήσουμε τα Superbike"
Ένα διπλός αγώνας MotoGP™ και MotoE™ αυτό το Σαββατοκύριακο για τη Michelin, μπροστά στο μεγαλύτερο κοινό της σεζόν

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.