Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP Κατάρ: Πως σχολιάστηκε το εξωπραγματικό ρεκόρ των 362.4 km/h του Zarco

Ο Γάλλος είναι πλέον ο ταχύτερος όλων


29.03.2021

Πως έφτασε ο Γάλλος στο ρεκόρ και τι είπαν οι συναθλητές του

Λίγο καιρό πριν γράφαμε για τους βασιλιάδες της ταχύτητας στα MotoGP (διαβάστε εδώ), με αφορμή τα 357.6 km/h που σημείωσε ο Johann Zarco με την Ducati D16 της «δορυφορικής» Pramac Racing στις 11/3, στο πλαίσιο των δοκιμών εξέλιξης που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα του Losail.

Το Σάββατο 27/3, ο 30χρονος Γάλλος κατά τη διάρκεια επίσημου session πλέον, «έσπασε» τα κοντέρ με την Ducati του καθώς κατά τη διάρκεια του FP4 «έγραψε» την εξωπραγματική τελική των 362.4 km/h στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού (1.068 μέτρων) της πίστας του Κατάρ! Για να το θέσουμε διαφορετικά, ο Γάλλος κάλυπτε σε ένα δευτερόλεπτο, 100.666 μέτρα!

Λίγο αργότερα, στο πλαίσιο των κατατακτήριων δοκιμών σημειώθηκαν επίσης εντυπωσιακές τελικές. Ο ομόσταβλος του Γάλλου, Jorge Martin σημείωσε 358.8 km/h κατά τη διάρκεια του Q1, ενώ στο Q2 o Jack Miller με την Ducati της εργοστασιακής ομάδας, σταμάτησε στα 357.6 km/h! Αυτές οι τρεις είναι οι μεγαλύτερες ταχύτητες που έχουν καταγραφεί ποτέ σε επίσημη διαδικασία Grand Prix στην ιστορία των MotoGP! Και η αλήθεια είναι πως τρομάζουν.

«Αν φτάνουμε τα 360 km/h σε αυτήν την πίστα, είναι δύσκολο να σκεφτώ τι θα γίνει στο Μugello», σχολίασε ο Pecco Bagnaia που θα ξεκινήσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς από την pole position την οποία πήρε με χρόνο 1'52.772 συντρίβοντας το ρεκόρ ταχύτερου γύρου που είχε από το 2019 ο Marc Marquez με 1'53.380. «Δεν νομίζω ότι είναι πιο επικίνδυνο καθώς οδηγούμε μοτοσυκλέτες που εφοδιάζονται με τα κορυφαία συστήματα», πρόσθεσε ο 24χρονος Τορινέζος αναβάτης της Ducati.

Ο Maverick Viñales της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha από την πλευρά του σχολιάζοντας το ρεκόρ ταχύτητας του Zarco είπε: «Νομίζω ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι πολύ μεγάλο χάρη και στα ελαστικά της Michelin. Όπως είπε και ο Pecco, θα δούμε στο Mugello. Αν σε αυτήν την πίστα πιάνουμε τέτοιες ταχύτητες, στο Mugello δεν ξέρω... Θα είναι δύσκολο να ελέγξεις τη μοτοσυκλέτα, αλλά όπως και να χει νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη ασφάλεια. Η πίστα είναι αρκετά φαρδιά και όπως προανέφερα τα λάστιχα δουλεύουν πολύ καλά. Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα».

Ο Valentino Rossi από την πλευρά του, έχει διαφορετική άποψη. «Κατ' εμέ οι ταχύτητες πάνω από τα 330 km/h είναι πολύ επικίνδυνες. Είτε μιλάμε για 330 είτε για 360 km/h είναι πραγματικά απίστευτοι αριθμοί! Οι φίλοι του σπορ είναι ενθουσιασμένοι με αυτές τις ταχύτητες γιατί σίγουρα είναι εντυπωσιακές, αλλά σίγουρα οι ταχύτητες αυτές είναι επικίνδυνες», ανέφερε ο πιο έμπειρος και πετυχημένος αναβάτης της μεγάλης κατηγορίας.

Πως έφτασε στο ρεκόρ ο Zarco

Δύο είναι οι λόγοι που ο Γάλλος κατάφερε να φτάσει στην επίτευξη της εξωπραγματικής τελικής των 362.4 km/h. Ο πρώτος ήταν το slipstream στην Ducati του Enea Bastianini που βρισκόταν μπροστά του και ο δεύτερος ότι καθυστέρησε τόσο πολύ στα φρένα με αποτέλεσμα στο τέλος της ευθείας να βγει εκτός. «Δύο πράγματα, το slipstream και η καθυστέρηση στα φρένα. Πρέπει να κάνεις και τα δύο μαζί», είπε χαρακτηριστικά ο Zarco. «Σκεπτόμασταν πως τα 360 km/h ήταν κάτι εφικτό, αλλά δεν περίμενα να φτάσουμε στα 362 km/h! Είμαι πολύ χαρούμενος γι' αυτό, καθώς ένα ρεκόρ έχει πάντα ξεχωριστή σημασία».

Η μεγάλη τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν στην ευθεία οι Ducati D16 αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους αναβάτες της. «Βλέπω πως ακόμα κι αν φρενάρω νωρίτερα έχω καλή ευκαιρία στον αγώνα που δεν είχα ποτέ στο παρελθόν, να δω πως μπορώ να ελέγξω την ταχύτητα στην ευθεία μένοντας με ευκολία πίσω από άλλους αναβάτες. Αυτός είναι και ο στόχος». Αυτό που θέλει να πει ο Γάλλος ο οποίος θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 6η θέση του γκριντ είναι ότι μπορεί να προφυλάξει τα ελαστικά του μένοντας πίσω από αναβάτες που οδηγούν μοτοσυκλέτες με μικρότερη τελική και στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να εξαπολύσει την επίθεσή του εκμεταλλευόμενος την υψηλή τελική της Ducati GP21. Αυτό βέβαια υπό προϋποθέσεις, καθώς θα πρέπει να δούμε τι στρατηγική θα ακολουθήσουν και οι άλλοι αναβάτες που έδειξαν πολύ δυνατοί σε ρυθμό αγώνα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ο άνθρωπος που μαζί με τον Davide Brivio έφερε τον Rossi στην Yamaha το 2004 αποχωρεί από την εργοστασιακή ομάδα του ιαπωνικού εργοστασίου
O Maverick «Batman» Vinales ήταν αλάνθαστος. Ακόμη και όταν έμεινε στην ένατη θέση στην αρχή του αγώνα, κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε αγώνα, μετά τις δύο σε sprint race
Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick και Power Rain αψηφούν τις εδαφικες ανωμαλίες και τις εναλλαγες στην άσφαλτο του Circuit of the Americas
Ο Pat Hennen είχε κερδίσει το Φινλανδικό GP την 1η Αυγούστου 1976. Ήταν ο πρώτος Αμερικάνος που κατέκτησε την κορυφή στο κορυφαίο πρωτάθλημα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.