Αγώνες Εξωτερικού

Michele Pirro (Ducati): «Μπορούμε εύκολα να ξεπεράσουμε τα 400 km/h»

Ο Pirro ανυπομονεί για το ιταλικό Grand Prix


06.04.2021

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποια είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ένα πρωτότυπο των MotoGP σε μια ευθεία χωρίς περιορισμούς; Προφανώς και το έχετε κάνει. Αλλά ο πιο κατάλληλος να απαντήσει σε αυτήν την απορία είναι ο ειδικός

Κείμενο: Μένιος Κατής

Στο πλαίσιο του πρώτου Grand Prix της χρονιάς στο Κατάρ, είδαμε τον Johann Zarco να σημειώνει την εξωπραγματική τελική των 362.4 km/h (διαβάστε εδώ) με την Ducati D16 GP21 στην ευθεία των 1.068 μέτρων της πίστας του Losail.

Τρομερό ρεκόρ που μπορεί να καταρριφθεί όταν τα MotoGP επισκεφθούν την πίστα του Mugello, με την ευθεία των 1.140 μέτρων. Ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλύτερα απ' όλους τις δυνατότητες της Ducati, είναι ο εδώ και χρόνια επίσημος δοκιμαστής και οδηγός εξέλιξης της εταιρείας, Michele Pirro. Και ναι, κλήθηκε να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις που όλοι έχουμε στο μυαλό μας!

«Η αλήθεια είναι πως η τελική που σημείωσε ο Zarco είναι μια ταχύτητα που έχουμε ήδη 'πιάσει' σε κάποιες ιδιωτικές δοκιμές. Kαι μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι πάνω από τα 320-330 km/h η διαφορά στις αισθήσεις είναι εκθετική», λέει ο 34χρονος Ιταλός στην Gazzetta dello Sport.

«Αυτό που θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος είναι πως αυτές οι ταχύτητες δεν επιτυγχάνονται μόνο λόγω της ισχύος του κινητήρα. Ανέκαθεν η Ducati είχε ισχυρούς κινητήρες. Αυτό που μας επιτρέπει να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε αυτά τα όρια είναι η δουλειά που έχει γίνει συνολικά στο ‘πακέτο’: στην αεροδυναμική που σου επιτρέπει να μην απογειωθείς, στα ηλεκτρονικά συστήματα, στο πλαίσιο», προσθέτει.

Ο Pirro ανυπομονεί για το ιταλικό Grand Prix που είναι προγραμματισμένο για τις 30 Μαϊου. Δεν είναι μόνο ότι θα λάβει και ο ίδιος μέρος στον αγώνα ως wild card, αλλά και το γεγονός ότι όπως χαρακτηριστικά λέει «υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να σημειωθούν αρκετά ενδιαφέρουσες ταχύτητες…».

«Εύκολα τα 400 km/h»

Στις πίστες των MotoGP τα πράγματα είναι πολύ συγκεκριμένα. Μετά τις ευθείες -όσο μεγάλες κι αν είναι αυτές-, ακολουθεί πάντα στροφή. Αυτό σημαίνει ότι την ώρα που o αναβάτης βλέπει στο ψηφιακό πάνελ τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν κατά ριπάς ξεπερνώντας κατά πολύ την τρίτη εκατοντάδα, θα πρέπει να φρενάρει για να μη βγει εκτός.

«Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η μεγάλη ευθεία στο Κατάρ είναι κάτι παραπάνω από ένα χιλιόμετρο και πως η στροφή που σε βγάζει σε αυτήν είναι 'αργή', αυτό σημαίνει πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περίπου 800 μέτρα για να επιταχύνει από τα 80 km/h στα 360 km/h. Φανταστείτε δηλαδή να υπήρχαν επιπλέον 500 μέτρα... Εάν σε αυτές τις μοτοσυκλέτες δώσεις χώρο, αλλάξεις την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων (πιο μακρυά) και δεν έχεις την ανησυχία ότι ακολουθεί στροφή, τότε μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις τα 400 km/h. Εύκολα, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα», τονίζει ο Pirro.

Και αυτός, όπως λέει, είναι ο επόμενος στόχος του. «Αν φέτος καταφέρουμε να κερδίσουμε κάποιον σημαντικό τίτλο, θα ζητήσω από τον Gigi Dall’Igna να με αφήσει να μπω σε μια ευθεία 2-3 χιλιομέτρων, ίσως σε κάποιο αεροδρόμιο, για να δούμε πόσο γρήγορη είναι η D16...».


Ξεκίνησε το 2020 ως αγώνας επίδειξης, αλλά το concept άρεσε και έτσι από φέτος δημιουργήθηκε η σχετική κατηγορία
Ας ρίξουμε μια ματιά στο μοντέλο που έχει σαρώσει τις νίκες και τους τίτλους όλα αυτά τα χρόνια στην κατηγορία
O δικύλινδρος κινητήρας της KTM βρίσκει εφαρμογή αυτή τη φορά σε sidecar
Με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο ξεκίνησε την αγωνιστική του πορεία στο Twins Cup του MotoAmerica το νέο Aprilia 660

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.