Πόσο πιθανό είναι να δούμε μια "μικρότερη" Africa Twin;

750-650 ή 500 κ.εκ.


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  11.12.2017

Τροφή για σκέψεις έδωσε ο επικεφαλής του project Africa Twin, Kenji Morita, όταν σε συνέντευξη δήλωσε πως η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να παρουσιάσει ένα μοντέλο με μικρότερο κυβισμό


Μέσα σε έναν μήνα είδαμε στην EICMA τη νέα έκδοση Adventure Sport της Africa Twin, αλλά και τις αναβαθμίσεις που έγιναν στο «απλό» Africa. Πριν από λίγες ημέρες διαβάσατε την πλήρη δοκιμή του μοντέλου που διατίθεται αυτήν τη στιγμή στην αγορά στην οποία αποφανθήκαμε πως λόγω επιδόσεων και τιμής το δημοφιλές μοντέλο της Honda ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Έχει χαμηλότερη τιμή και μικρότερη ιπποδύναμη από τα Adventure 1200, ενώ βρίσκεται πιο κοντά σε επιδόσεις και σε εξοπλισμό στην κατηγορία των Adventure των 800 κ.εκ.

Honda Africa Twin midsize 5

Στη συνέχεια ο Ιάπωνας project leader της Africa δήλωσε στο βρετανικό MCN πως η Honda σκέφτεται την κατασκευή ενός μοντέλου μεσαίου κυβισμού, αλλά αυτό δεν θα γίνει σύντομα.

Τι σημαίνει όμως μεσαίου κυβισμού;

Σε αυτό το εύρος βρίσκονται κινητήρες από 500 έως 750 κ.εκ. κατηγορίες στις οποίες η Honda παραθέτει εκπροσώπους που δεν έχουν όμως σχέση με τον χαρακτήρα μιας Adventure κατασκευής. Το CB500X είναι ένα commuter που κάνει πολλά πράγματα εύκολα και οικονομικά, ενώ το NC750X αποτελεί μια πολύ φιλική μοτοσυκλέτα που μπορεί εκτός των άλλων να ταξιδέψει εύκολα με δύο άτομα και πλήρες φορτίο.

Honda Africa Twin midsize 3

Οπότε καταλήγουμε πως οι σκέψεις της Honda έχουν να κάνουν με τα εξής:

1. Παρουσίαση ενός μοντέλου 750 κ.εκ. το οποίο θα παραπέμπει στον θρυλικό πρόγονο του 1000. Με τον κινητήρα από το NC και με δύο εκδόσεις, μία απλή και μία DCT. Προβαίνοντας σε μια τέτοια κίνηση η Honda θα πέσει στον λάκκο των λεόντων, αφού εκεί υπάρχουν ήδη BMW F850GS και Triumph Tiger 800 XCx, ενώ το 2019 θα δούμε το KTM Adventure 790. Παράλληλα με μια τέτοια κίνηση που κατά την άποψή μας δεν θα γίνει πριν από τα τέλη του 2020 εξαιτίας της αλλαγής προδιαγραφών το 2021, ίσως δούμε και μια μεγαλύτερη σε κυβισμό Africa που θα ανταγωνίζεται τα μαστόδοντα των 1.200 + κυβικών των Ευρωπαίων κατασκευαστών.

Honda Africa Twin midsize 2

2. Παρουσίαση ενός μοντέλου με δικύλινδρο κινητήρα 650 κ.εκ. όπως το πρώτο Africa της ιστορίας. Στην περίπτωση αυτή η Honda θα κάνει ό,τι έκανε με το 1000. Δεν θα ακολουθήσει την πεπατημένη, αλλά θα βγάλει ένα μοντέλο με μικρότερη ιπποδύναμη και τιμή από τα 800 – 850 κ.εκ. των υπολοίπων ώστε να διαφοροποιηθεί.

Honda Africa Twin midsize 4

3. Παρουσίαση της Africa του φτωχού με 500 κ.εκ., εμφάνιση adventure και τιμή κοντά στις 8.000 ευρώ.

Honda Africa Twin midsize 6

Με την Honda να είναι το ίδιο απρόβλεπτη όσο και συντηρητική όλα είναι πιθανά. Πάντως αν πέσουμε μέσα σε οποιαδήποτε από τις προβλέψεις μας μόνο και μόνο που πάνω στο μοντέλο θα αναγράφεται Africa Twin θα είναι ενδιαφέρων.

Η ναυαρχίδα της οικογένειας Panigale, η V4, η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής της Ducati με τετρακύλινδρο κινητήρα, σε μόλις δώδεκα μήνες έχει πουλήσει 6.100 μονάδες σε ολόκληρο τον κόσμο
Η Βρετανική εταιρεία μέσω του κορυφαίου της café racer, Thruxton R, παρουσίασε την νέα σειρά μοντέλων της TFC (Triumph Factory Custom)
Το νέο Moto Guzzi V85 TT έρχεται στις παγκόσμιες αγορές, μεταξύ των πρώτων στην Βόρεια Αμερική όπου είναι ήδη δυνατή η κράτηση, με παράδοση προγραμματισμένη για το Μάιο
Η Triumph Factory Custom σειρά είναι γεγονός και στην παρουσίαση αυτής, η Βρετανική εταιρεία παρουσίασε το εκπληκτικό νέο Rocket III