Δοκιμές

Δοκιμή Honda CRF1000L Africa Twin: O άλλος τρόπος

The Honda way!


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.12.2017

Υπάρχουν λίγες μοτοσυκλέτες που κάνουν τόσο μεγάλο «γκελ» στον κόσμο. Μόνο στο άκουσμα του ονόματός τους κάποιοι τσεκάρουν τραπεζικούς λογαριασμούς, άλλοι ζητάνε δανεικά και σκέφτονται ανταλλαγές και αρκετοί βάζουν τη φωτογραφία της στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους

Αν όλα αυτά τα διάβαζε ένας εικοσιπεντάχρονος ίσως να μην πήγαινε το μυαλό του, μια και σχεδόν τόσα είναι τα χρόνια που είχαμε να δούμε και που ακούμε για καινούργιο Africa Twin. Για εμάς τους 40 + το Africa Twin είναι σημείο αναφοράς. Ο όρος on-off ήταν συνυφασμένος με το μοντέλο της Honda. O θρύλος λέει πως κάποτε πολλά χρόνια μετά την παρουσίαση του τελευταίου Africa Twin, είχαν έρθει Ιάπωνες στην Ελλάδα προσκεκλημένοι της εταιρείας Σαρακάκης που είναι από τους πιο παλιούς συνεργάτες της big H στον κόσμο. Κινούμενοι στην Αθήνα έπαθαν πλάκα με τα πόσα Africa κυκλοφορούσαν και σε πόσο άψογη κατάσταση ήταν τα περισσότερα. Όσον αφορά το δεύτερο «φταίνε» και οι ίδιοι που είχαν προσέξει την ποιότητα, ενώ για το πρώτο το γούστο των Ελλήνων. Που όπως αποδείχθηκε ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους και προτιμούσαν τον Adventure χαρακτήρα του Africa Twin. Μπροστινός τροχός 19 ιντσών μεγάλο ρεζερβουάρ, επιβλητική σιλουέτα, δυνατότητα ταξιδιού και κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές. Τι σας θυμίζουν όλα αυτά; Τα adventure όπως είναι σήμερα φυσικά.

Honda Arica Twin 8
Για μια δεκαετία οι fan των ιαπωνικών Adventure μοτοσυκλετών βίωσαν «πέτρινα» χρόνια. Ό,τι έβγαινε από τη Honda, την Kawsaki, τη Suzuki και τη Yamaha ήταν περισσότερο προσανατολισμένο για χρήση σε άσφαλτο. Κανένα μοντέλο Adventure. Όλον αυτόν τον καιρό η κατηγορία μεγάλωσε, ωρίμασε και συμμετείχε στην «ηλεκτρονική επανάσταση». Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αλώνιζαν, έτσι πήρε και τα μεγαλύτερο μέρος της αγοράς.

Honda Arica Twin 3

Αναμονή τέλος

Το πολυαναμενόμενο Africa Twin εισέβαλε στην κατηγορία των Adventure που είχε να επιδείξει μεγάλες σε κυβισμό και όγκο μοτοσυκλέτες , εξαιρετικές για την άσφαλτο και το ταξίδι, αλλά αρκετά δυσκίνητες σε off road διαδρομές. Οι ναυαρχίδες των BMW, Ducati, KTM και Triumph είχαν κυβισμό κοντά στα 1.200 κ.εκ. και βάρος που ξεπερνούσε τα 240 κιλά. Η Honda διαφοροποιήθηκε παρουσιάζοντας μια Adventure με 1.000 κ.εκ. και 10 κιλά σχεδόν λιγότερα από τον πιο ‘‘ελαφρύ’’ ανταγωνιστή της. Στα «χαρτιά» έδειχνε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
Αποδεικνύεται όμως πως κάπως έτσι είναι και στην πραγματικότητα. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο κοντά στη μεσαία κατηγορία των adventure, όπως το BMW F800GS και το Triumph Tiger 800 XCx και όχι στα μαστόδοντα των 1.200+ κυβικών.

Honda Arica Twin 5

Ευκολοδήγητη και φιλική

Διαθέτει λεπτή σιλουέτα και ο αναβάτης τοποθετείται μέσα αντί να είναι «σκαρφαλωμένος» πάνω της. Η σέλα προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη στην εργονομική σχεδίασή της αλλά και στην ποιότητα/ ποσότητα αφρώδους υλικού. Στη στάνταρ θέση το ύψος της φτάνει τα 870mm, αλλά μπορεί να κατέβει και στα 850mm απλά τοποθετώντας σε διαφορετικές υποδοχές. Το ψηλό κωνικό τιμόνι συμβάλλει με τη σειρά του στην άνεση τόσο στην κίνηση εντός πόλης όσο και στο ταξίδι. Τα μαρσπιέ διαθέτουν αφαιρούμενο ανθεκτικό καουτσούκ και προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, ακόμη και με μπότες endurο σε off road διαδρομή, αλλά γλιστράνε όταν βραχούν, όποτε καλύτερα να αφαιρούνται σε τέτοιες συνθήκες. Η προστασία από τον αέρα που προσφέρει η μη ρυθμιζόμενη ζελατίνα είναι απλά καλή, αλλά απέχει πολύ από τον όρο εξαιρετική, κάτι το οποίο διορθώνεται με την τοποθέτηση μιας after market ψηλότερης.

Honda Arica Twin 10

Αίσθημα υπεροχής

Ένα από τα «δυνατά» σημεία του Africa Twin είναι η σταθερότητα που προσφέρει το πλαίσιο τόσο εντός ,όσο και εκτός δρόμου. Στρίβει στην άσφαλτο με λίγη περισσότερη πίεση στο τιμόνι από ό,τι άλλες μοτοσυκλέτες του είδους ,αλλά η συμπεριφορά της στην καρδιά της στροφής είναι απόλυτα σαφής. Στα φρένα στην είσοδο της στροφής η βύθιση του πιρουνιού είναι ιδανική και δίνει στη μοτοσυκλέτα μια εξαιρετική αίσθηση σιγουριάς όσο η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Κρατάει τη γραμμή της αρνούμενη να κάνει κάτι απροσδόκητο.
Η βελούδινη ανάρτηση προσφέρει κορυφαία άνεση, απορροφώντας τις ατέλειες και είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως έχει την ίδια συμπεριφορά και σε εκτός δρόμου περιηγήσεις. Η προβλεψιμότητα στη συμπεριφορά της Honda θα εκτιμηθεί δεόντως από τους περισσότερους αναβάτες. Φυσικά μεγάλο ρόλο σε όλα τα παραπάνω παίζει και ο ελαστικός κινητήρας, προσφέροντας άριστη απόδοση ισχύος σε όλη την κλίμακα των στροφών και απόλυτη γραμμικότητα χωρίς ξεσπάσματα αλλά ούτε και πτώσεις στην καμπύλη ροπής και ιπποδύναμης.

Honda Arica Twin 6

Soft εκδοχή

Παρ’ όλα αυτά, η ισχύς του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα δεν «τιμωρεί» σε καμία περίπτωση την άσφαλτο. Οι 95 ίπποι και τα 10 kgm μέγιστης ροπής αποδίδονται απολύτως γραμμικά. Από τις 2.000 σ.α.λ. καταλαβαίνεις πως έχεις στη διάθεσή σου σχεδόν το 85% της διαθέσιμης ροπής και συνεχίζει να «δουλεύει» με τον ίδιο τρόπο μέχρι και τις 8.000 σ.α.λ. Η «εθιστική» λειτουργία του σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σύστημα ψεκασμού κάνει την οδήγηση της Africa πολύ εύκολη, τη χρήση του μαλακού συμπλέκτη μειωμένη και το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ακριβές.
Στον δρόμο με ταχύτητες ταξιδιού ο κινητήρας είναι ομαλός σε λειτουργία και οι δύο αντικραδασμικοί άξονες κάνουν καλά τη δουλειά τους κρατώντας τους κραδασμούς πολύ χαμηλά, ενώ παράλληλα γίνονται ελάχιστα αισθητοί στο τιμόνι και στα πόδια.

Honda Arica Twin 15

Λιτά και απλά

Σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της το μοντέλο της Honda διαθέτει λιγότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα και ένα απλούστερο interface σε σχέση με τα τεράστια μενού των υπόλοιπων κατασκευαστών. Το Honda Selectable Torque Control (HSTC)όπως ονομάζει η Honda το Traction Control διαθέτει τρεις διαβαθμίσεις, ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί και δουλεύει άψογα. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν εν κινήσει με κουμπί-σκανδάλη που βρίσκεται στα χειριστήρια αριστερά του τιμονιού. Στον δρόμο το αφήσαμε στη δεύτερη «σκάλα», αφού τα Dunlop Trailmax αργούν να ζεσταθούν και δεν «κολλάνε» στην άσφαλτο, ενώ και για εκτός δρόμου περιπέτειες και ειδικά σε λασπωμένο τερέν θα χρειαστείτε ελαφρώς «τακουνάτα» ελαστικά.
Ένας άλλος τομέας που έμεινε απλός στην Africa Twin είναι και το ABS. Αν θέλετε να το απενεργοποιήσετε, απλά πιέστε το τεράστιο κουμπί παρατεταμένα. Τέλος! Ούτε menu και παραμετροποιήσεις. Οι επιδόσεις των φρένων ήταν αρκετά καλές με τις διέμβολες δαγκάνες ακτινικές τοποθέτησης και τους δύο δίσκους των 310mm να παρέχουν σύντομες αποστάσεις ακινητοποίησης, ενώ το ABS δούλεψε εξίσου καλά στην προσπάθειά μας να σταματήσουμε το Adventure της Honda σε γλιστερή άσφαλτο.

Honda Arica Twin 1

Ακροβάτης

Από όσα διαβάσατε παραπάνω έχετε καταλάβει πως απολαύσαμε την απλότητα των ηλεκτρονικών της Africa Twin. Όμως, είναι περίεργο πώς η μοτοσυκλέτα δεν χρησιμοποιεί γκάζι ride by wire με αποτέλεσμα το γεγονός αυτό να μην επιτρέπει την ύπαρξη cruise control, κάτι που θα εκτιμούσαν οι «ταξιδιάρηδες». Στον στάνταρ εξοπλισμό επίσης δεν συμπεριλαμβάνονται θερμαινόμενα γκριπ, πρίζες φόρτισης, βαλίτσες κ.τ.λ. αλλά όλα αυτά και ακόμη περισσότερα μπορείτε να βρείτε στη λίστα με τα αξεσουάρ της Honda . Η τιμή της μοτοσυκλέτας φτάνει σχεδόν τις 15.000 ευρώ και είναι φτηνότερη από τα Adventure των 1.000 + κυβικών – το τονίζουμε αυτό – μοντέλα της αγοράς που έχουν όμως να επιδείξουν μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και πλουσιότερα ηλεκτρονικά. H Africa Twin όπως καταλάβαμε από την αρχή «ακροβατεί» μεταξύ της μεγάλης και της μεσαία κατηγορίας των Adventure μοντέλων της αγοράς με τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό της να βρίσκεται πιο κοντά στα 800άρια.

Honda Arica Twin 2

Ο δρόμος της Honda

Οι περισσότεροι κατασκευαστές ακολουθούν την πεπατημένη. Μεγάλες μοτοσυκλέτες με 1.200 κ.εκ. ,μεγάλη ισχύ και πλούσιο εξοπλισμό. Η Honda, όπως το συνηθίζει άλλωστε , θέλησε να κάνει τη διαφορά. Παρουσίασε μια απολύτως ισορροπημένη μοτοσυκλέτα ευκολοδήγητη από μεγάλο εύρος αναβατών. Ταυτόχρονα δημιούργησε μια μοτοσυκλέτα αντάξια του ονόματος Africa Twin, με τη φινέτσα και τον χαρακτήρα του πρώτου XRV750 της δεκαετίας του ’90 να παραμένει αναλλοίωτος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία:  www.honda-motorcycles,gr/
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Tετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά με διάταξη στροφάλου 270 μοιρών με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο Unicam και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός(cc): 998
Διάμετρος x Διαδρομή:  90 x 750.1
Συμπίεση: 10:1
Σύστημα εξαγωγής: 2 σε 1
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Εκκίνηση: Μίζα
Κιβώτιο ταχυτήτων (σχέσεις): 6
EΠΙΔΟΣΕΙΣ 
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm): 95/7.500
Ροπή εργοστασίου (kgm/rpm): 10/6.000
Κατανάλωση (lt/100km): 6,4

HONDA CF 1000L AFRICA TWIN TX