Οι δύο πρώτες μοτοσυκλέτες στην ιστορία


02.03.2021

Βρισκόμαστε στον 19ο αιώνα, στην κορύφωση της 1ης βιομηχανικής επανάστασης που ως κύριο χαρακτηριστικό της είχε τον ατμό. Πατρίδα αυτής της σημαντικής περιόδου ήταν η Μεγάλη Βρετανία

Κείμενο: Μένιος Κατής

Τότε ήταν που έκαναν την εμφάνισή τους και τα πρώτα δίκυκλα με κινητήρα ατμού, μόνο που κανένα από αυτά δεν κατασκευάστηκε στη γηραιά Αλβιώνα. Ήταν η εποχή που οι κατασκευαστές ποδηλάτων πειραματίζονταν εφαρμόζοντας πάνω στις κατασκευές τους κινητήρες, ώστε να μπορούν να κινηθούν χωρίς τη χρήση των πεταλιών. Οι πρώτες μοτοσυκλέτες αυτού του είδους εμφανίστηκαν μεταξύ 1867 και 1871.

roper motorcycle

Η μία ήταν της Roper και κατασκευάστηκε στη Βοστώνη από τον Sylvester H. Roper και η άλλη της Michaux-Perreaux που κατασκευάστηκε στη Γαλλία μεταξύ 1867 - 1871. Το μοτοποδήλατο της Roper είχε το μπόιλερ ατμού στο κέντρο του πλαισίου εκεί δηλαδή που συνήθως έχουν οι σημερινές μοτοσυκλέτες τον κινητήρα. Oι δύο κύλινδροι βρίσκονταν εκατέρωθεν του πλαισίου, στο πάνω μέρος του μπόιλερ. Κάτω από τη σέλα υπήρχε δοχείο νερού, ενώ πίσω από αυτήν βρισκόταν η καμινάδα (σε ρόλο εξάτμισης). Το τιμόνι είχε την εξής ιδιαιτερότητα: αν ήθελε ο αναβάτης να επιταχύνει το γύρισε προς τα εμπρός, ενώ αν ήθελε να επιβραδύνει το γύριζε προς τα πίσω. Κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, με την πιο ισχυρή από αυτές να αποδίδει 8 hp, υπεραρκετοί για να κινήσουν την βάρους 68 κιλών κατασκευή. Η αυτονομία ήταν στα 10 χιλιόμετρα και η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 64 km/h.

To μοτοποδήλατο της Michaux-Perreaux ήταν διαφορετικής λογικής. Έφερε δύο τροχούς μεγάλων διαστάσεων, με τον μπροστινό να είναι μεγαλύτερος από τον πίσω. Ο κινητήρας (ατμού) εδραζόταν πάνω από τον πίσω τροχό και κάτω από τη σέλα. Λειτουργούσε με βαλβίδες και χρησιμοποιούσε αλκοόλ ως καύσιμο. Η μετάδοση γινόταν μέσω ενός ιμάντα από δέρμα και η ισχύς του κινητήρα ήταν 2 hp. Το βάρος της κατασκευής ήταν 88 κιλά και η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 30 km/h, με την αυτονομία να αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα...


Σημαντικά ελαφρύτερη και πολύ πιο ισχυρή, με κορυφαία οδική συμπεριφορά και προδιαγραφές στην κατηγορία, συν όλα τα πλεονεκτήματα τρικύλινδρης απόδοσης του νέου κινητήρα T-plane της Triumph, η ολοκαίνουργια Tiger 1200 έχει σχεδιαστεί για να είναι η πιο ικανή και ευέλικτη μοτοσυκλέτα adventure μεγάλου κυβισμού στον κόσμο
Μετά από μια ονειρική-για την ίδια, χρονιά στα SBK (αφού κέρδισε πρωτάθλημα αναβατών, ομάδων και κατασκευαστών) η Yamaha θέλησε να γιορτάσει τις επιτυχίες της
Όποιος γυρνά στα ελληνικά βουνά θα έχει διαπιστώσει ότι ένα δίκυκλο εμφανίζεται συνήθως από το πουθενά, εκεί που δεν το περιμένεις
Η οικογένεια Leoncino είναι πλέον... πολύτεκνη καθώς απέκτησε και νέο μέλος με κινητήρα 125 κ. εκ. 

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.