Πόσο σημαντικό είναι το νέο πρότυπο ECE 22.06 για τα κράνη


19.02.2021

Τα κράνη σώζουν ζωές. Νόμος. Αρκεί βέβαια να πληρούν κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές και το βασικότερο, να μην τα «φοράμε» στον αγκώνα, όπως συχνά συμβαίνει

Κείμενο: Μένιος Κατής

Από το περασμένο καλοκαίρι ισχύουν νέα πρότυπα ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών ECE 22.06. Πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή, την πρώτη μεγάλη που εφαρμόζεται στον τομέα των προδιαγραφών εδώ και 20 χρόνια (ECE 22.05).

Βάσει της νέας νόρμας που ισχύει από τον Γενάρη του 2024 θα απαγορεύεται η πώληση κράνους που δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας ECE 22.06.

Οι αλλαγές αυτές κρίνονται επιβεβλημένες από τη στιγμή που σε αυτά τα 20 χρόνια υπάρχει ένας τεράστιος όγκος δεδομένων προς αξιολόγηση σε σχέση με τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα, τις αντιδράσεις του κεφαλιού, αλλά και τις επιπτώσεις που προκαλούνται σε αυτό.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νέα διαδικασία πιστοποίησης στα κράνη μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό θέμα που δημοσιεύθηκε με την συνδρομή του Moto Market. (διαβάστε εδώ)

Η επιστημονική μελέτη COST 327 που εστιάζει στο τι ακριβώς συμβαίνει στο κεφάλι και στον αυχένα ενός αναβάτη κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος σε πραγματικές συνθήκες, διαπίστωσε πως η γρήγορη περιστροφική κίνηση που προκαλείται κατά την πρόσκρουση του κράνους στο έδαφος υπό γωνία και μεταφέρει διατμητική δύναμη στον εγκέφαλο, ευθύνεται για εγκεφαλικούς τραυματισμούς σε ποσοστό άνω του 60%.

Η μελέτη σημειώνει επίσης πως οι προδιαγραφές ECE 22.06 θα επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στο επίπεδο ασφάλειας των κρανών, ικανές ώστε να σώζουν σε ετήσια βάση τη ζωή 1.000 αναβατών σε όλη την Ευρώπη.

helmet3

Ο συνιδρυτής της MIPS (κατασκευάζει το σύστημα προστασίας εγκεφάλου που συναντούμε σε κράνη), Peter Halldin μιλώντας στο βρετανικό MCN σχολίασε: «Το πιο σημαντικό θέμα στις προδιαγραφές ECE 22.06 είναι πως η περιστροφική κίνηση έχει μπει πλέον στον χάρτη. Είναι το πρώτο επίσημο πρότυπο που περιλαμβάνει πραγματικά περιστροφική κίνηση στις δοκιμές, το οποίο πιστεύουμε ότι είναι υπέροχο. Εμείς όπως και άλλες μάρκες πιστεύουμε ότι οι απαιτήσεις θα αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου και στη συνέχεια, είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι τα κράνη μπορούν να περάσουν το τεστ. Δεδομένου ότι ο χρόνος ανάπτυξης ενός κράνους μοτοσυκλέτας μπορεί εύκολα να διαρκέσει δύο έως τρία χρόνια, θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν τώρα».

Το νέο πρότυπο ECE 22.06 αναμένεται να προσθέσει στα κράνη κάποια επιπλέον γραμμάρια, στα πρότυπα των κρανών που χρησιμοποιούνται στις επίσημες διοργανώσεις της FIM. Σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για περίπου 100 γραμμάρια κατά μέσο όρο, χωρίς να υπάρχουν κάποιες άλλες, πολύ αισθητές διαφορές.

Η ιαπωνική Arai, είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε κράνος που πληροί τις προδιαγραφές ECE 22.06. Πρόκειται για το full-face sport-touring Quantic, το οποίο ήδη πωλείται στα καταστήματα.

helmet4

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεσαία naked της είναι η πρώτη κινέζικη μοτοσυκλέτα που λαμβάνει το διάσημο βραβείο
To Django είναι ότι η Vespa για την Piaggio. Ένα ξεχωριστό brand name στην γκάμα της Peugeot, ένα εμβληματικό μοντέλο που έχει στις ρίζες του στο 1953
To KLR 650 πρωτοκυκλοφόρισε το 1987. Η δεύτερη γενιά του ήρθε το 2008 και το 2018 σταμάτησε η παραγωγή του. Από το 2021 όμως η εταιρεία του Akashi το επανέφερε στην γκάμα της εταιρείας στις Η.Π.Α.
Μπερδευτήκαμε… κοιτάζοντας τις εικόνες νομίζαμε πως πρόκειται για Triumph, όμως προέρχεται από την Κίνα και είναι μοντέλο της Regnancy

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.