Νεα Μοντελα

Η BMW Motorrad παρουσιάζει την R 18 One Eight “C”

Εντυπωσιακή custom μοτοσικλέτα δια χειρός του εμβληματικού Paul Yaffe


23.01.2024

Ο οραματιστής των custom μοτοσικλετών Paul Yaffe ανέβασε τον πήχη για άλλη μια φορά με την αποκάλυψη του τελευταίου του αριστουργήματος, μιας μοναδικής στο είδος της custom έκδοσης της BMW R 18 Transcontinental

Συνδυάζοντας την κλασική αισθητική ενός hot rod με τη χαρακτηριστική ουσία της BMW, αυτό το project αποτελεί απόδειξη της σχεδιαστικής αριστείας του Yaffe.

Ένας θρύλος της custom σκηνής στις ΗΠΑ:

Από το 1991, ο κόσμος των custom μοτοσικλετών γνωρίζει τον Paul Yaffe ως έναν από τους κορυφαίους δημιουργούς μηχανοκίνητων αριστουργημάτων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Paul είναι κάτι περισσότερο από ένας κατασκευαστής ή μεταποιητής: είναι πραγματικά ένας σχεδιαστής. Ξεκινώντας με την ίδρυση της American Legend Motorcycle Company, η οποία αργότερα εξελίχθηκε σε Paul Yaffe's Bagger Nation, έχει κερδίσει διακρίσεις όπως τρία βραβεία «World's Most Beautiful Motorcycle» για την πιο όμορφη μοτοσικλέτα του κόσμου στην έκθεση Oakland Roadster Show, δύο βραβεία «Builder of the Year» και τρία βραβεία «Trendsetter of the Year» από το περιοδικό Easyriders, ενώ έγινε μέλος στο Hall of Fame του Sturgis το 2015. Οι custom μοτοσικλέτες του έχουν φιγουράρει σε περισσότερα από 300 άρθρα περιοδικών παγκοσμίως, καθώς και στο Discovery Channel, στο History Channel και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές. Τα προϊόντα του, που διανέμονται μέσω ενός δικτύου συνεργατών σε έξι χώρες, συνεχίζουν να εμπνέουν μια γενιά customizers.

BMW Motorrad R 18 One Eight C 16

Τώρα, ο Paul Yaffe αποκαλύπτει το τελευταίο του αριστούργημα - μια μοναδική custom έκδοση της BMW R 18 Transcontinental, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση MBE στη Βερόνα της Ιταλίας.

Διατηρώντας την ουσία της BMW και την έμπνευση ενός Hot Rod

Πριν ξεκινήσει, ο Paul αφιέρωσε χρόνο για να γνωρίσει την BMW R18 Transcontinental, διανύοντας 3.800 μίλια στις ΗΠΑ και επιπλέον 2.600 μίλια μέχρι το Sturgis και πίσω.

Μόλις ξεκίνησε η διαδικασία του customizing, ο Paul ήξερε ότι ήθελε να δημιουργήσει μία bagger με μεγάλους τροχούς που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα original εξαρτήματα της BMW. Ο Paul ήθελε το custom δημιούργημά του να παραμείνει μία αυθεντική BMW χωρίς να κατασκευαστεί από κάποια από τα κομμάτια της υπάρχουσας συλλογής του, ούτε να έχει ομοιότητες με αυτά.

Παρήγγειλε έναν μπροστινό τροχό 26" x 5,5" κομμένο από ένα κομμάτι αλουμινίου με βάρος 400 λιβρών, το οποίο εδράζει ένα εξατομικευμένο ελαστικό πλάτους 180 χιλιοστών. Το πλαίσιο έπρεπε να διευρυνθεί ώστε να υποδεχτεί τον νέο μπροστινό τροχό και έπρεπε να κατασκευαστούν ειδικοί τριπλοί σύνδεσμοι για να διορθωθεί το ίχνος και να βελτιστοποιηθεί η ευελιξία.

BMW Motorrad R 18 One Eight C 13

Εμπνευσμένη από την εμφάνιση ενός εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του '50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18. Το ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής. Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό. Για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο. Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση.

«Η ομάδα ήθελε να διατηρήσει τα καλύμματα των βαλιτσών, τις ασφάλειες και τα ηχεία, οπότε δημιουργήθηκε μια νέα σειρά από δερμάτινα καλύμματα που χάρισαν στις βαλίτσες ένα εντελώς νέο και μοναδικό επίμηκες προφίλ, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική μηχανική και λειτουργικότητα που είχε δημιουργήσει η BMW για αυτές». Η ομάδα του Paul επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.

Καθώς η κατασκευή άρχισε να παίρνει μορφή, ο Yaffe αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα R 18 στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στυλ. Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να ‘ρέει’ προς τις βαλίτσες.

Κλασική Lead Sled εμφάνιση

Παραμένοντας πιστός στην κλασική αισθητική του Lead Sled, ο Yaffe έδωσε προτεραιότητα σε δύο κρίσιμα στοιχεία: την αερανάρτηση και τους πλαϊνούς σωλήνες της εξάτμισης.

Ο Paul και η ομάδα του σχεδίασαν μια εξελιγμένη δεξαμενή αέρα καθώς και ένα σύστημα για τη διανομή του, σε συνδυασμό με ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από κάθε πλευρά των βαλιτσών για τη φιλοξενία βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δεξαμενών αέρα, ενός μεγάλου αεροσυμπιεστή και όλων των χειριστηρίων, των βαλβίδων και των σωληνώσεων που είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική υποστήριξη και λειτουργία του συστήματος.

BMW Motorrad R 18 One Eight C 12

Εστιάζοντας στον σχεδιασμό των πλευρικών σωλήνων, η ομάδα κατασκευής είχε ως στόχο να διατηρήσει τη χαρακτηριστική ‘αίσθηση BMW’ που κάνει αυτή την κατασκευή να ξεχωρίζει. Η διατήρηση των κλασικών σωλήνων εξαγωγής του Boxer κινητήρα ήταν αδιαπραγμάτευτη στο όραμα του Paul. Οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαταστάθηκαν από ένα εξατομικευμένο σύστημα διάτρητων διαφραγμάτων υψηλής ροής. Η καινοτομία αυτή όχι απλώς αντικατέστησε το σύστημα που περιορίζει και διαχειρίζεται τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά διατήρησε το απαιτούμενο back pressure που βελτιστοποιεί την απόδοση. Με στόχο την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας, εισήχθη ένα εξαιρετικής μηχανουργικής ακρίβειας σύστημα σιλανσιέ τριών σταδίων που ολοκληρώνεται από ένα μεγάλο χωνί-μεγάφωνο το οποίο εκπέμπει τον χαρακτηριστικό hot rod ήχο.

BMW Motorrad R 18 One Eight C 2

Είναι όλα θέμα αισθητικής

Επανεξετάζοντας στο θέμα της αισθητικής, ο Paul στόχευσε σε μια hot rod σχεδίαση χωρίς γραφιστικά στοιχεία που αποπροσανατολίζουν, αναδεικνύοντας την κομψότητα και το προφίλ της μοτοσικλέτας, με έμφαση στην απλότητα και την γοητεία. «Ξεκινήσαμε το project μας με την τελειοποίηση όλων των πάνελ του σώματος, για να δημιουργήσουμε ένα φινίρισμα που παραπέμπει σε κρυστάλλινη επιφάνεια. Αφού καταλήξαμε σε ένα διαχρονικό, βαθύ μαύρο γυαλιστερό χρώμα, η ομάδα έστρεψε την προσοχή της στην τελειοποίηση και της υπόλοιπης μοτοσικλέτας. Ο Paul ανέθεσε στον εξειδικευμένο βαφέα Hector Martinez την εφαρμογή της μαύρης γυαλιστερής απόχρωσης. Επιδιώκοντας τη δημιουργία αντίθεσης, ο Paul επέλεξε ένα κλασσικό κόκκινο για το εσωτερικό με αιμάτινη απόχρωση. Τέχνη είναι να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία. Το μυστικό είναι να αποφύγεις την υπερβολή! Η εταιρεία Guys Upholstery χρησιμοποίησε μοντέρνες επενδύσεις στη σέλα και το ταμπλό και ο Hector προσάρμοσε τις εμπρός δαγκάνες στο ίδιο χρώμα. Πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό!»

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To KLR 650 πρωτοκυκλοφόρισε το 1987. Η δεύτερη γενιά του ήρθε το 2008 και το 2018 σταμάτησε η παραγωγή του. Από το 2021 όμως η εταιρεία του Akashi το επανέφερε στην γκάμα της εταιρείας στις Η.Π.Α.
Μπερδευτήκαμε… κοιτάζοντας τις εικόνες νομίζαμε πως πρόκειται για Triumph, όμως προέρχεται από την Κίνα και είναι μοντέλο της Regnancy
Η Cyclone παρότι δεν έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα στην Ευρώπη μας απασχολεί συνεχώς εξαιτίας των πολύ ενδιαφέροντων μοντέλων της
Παρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ακόμα η Kawasaki δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτά είναι όσα ξέρουμε για τα "δίδυμα" modern classic

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.