Η τεχνολογία επικοινωνίας V2X που βελτιώνει την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών (Video)

Θα παρεμβαίνει σε περίπτωση που ο οδηγός της μοτοσυκλέτας δεν αντιδρά στις προειδοποιήσεις του συστήματος


01.06.2021

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τους επιστήμονες που ασχολούνται με την κινητικότητα είναι οι τεχνολογίες επικοινωνίας των οχημάτων μεταξύ τους (V2V) αλλά και των οχημάτων με τα πάντα (V2X), που θα κάνουν ακόμα πιο ασφαλείς τις μετακινήσεις

Κείμενο: Μένιος Κατής

Το βασικό χαρακτηριστικό της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την οποία βιώνουμε, είναι η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας. Διάγουμε την εποχή που ο φυσικός κόσμος συνυπάρχει με τον ψηφιακό γεγονός που αντιλαμβανόμαστε όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας, με την εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων που κάνουν πιο απλή και πιο ασφαλή τη ζωή μας.

Αυτό ισχύει και στην περίπτωση των οδηγών μοτοσυκλέτας, καθώς οι κατασκευαστές φροντίζουν να εξοπλίζουν τα προϊόντα τους με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης (ADAS) που βοηθούν τον αναβάτη να προβλέψει τους κινδύνους που εγκυμονούν στο περιβάλλον που κινείται.

Καθοριστική σημασία στην εφαρμογή και χρήση ανάλογων τεχνολογιών παίζουν οι υποδομές και φυσικά η τεχνολογία 5G.

Μια τέτοια τεχνολογία είναι το ADAS-AD Large Project που αναπτύσσουν το UTAC CERAM της Γαλλίας (Ερευνητικό κέντρο κινητικότητας) με την βρετανική εταιρεία δοκιμών οχημάτων Millbrook, την οποία απέκτησε προσφάτως. Το εν λόγω σύστημα βασίζεται στην επικοινωνία των οχημάτων, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών.

«Η τεχνολογία V2X έχει μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά στην οδική ασφάλεια για τους μοτοσυκλετιστές. Έχει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται τη ροή της κυκλοφορίας για να ενημερώνει τα οχήματα και να τα αφήνει να αντιδρούν κατά προτεραιότητα», τονίζει ο Théo Charbonneau, UTAC CERAM Millbrook Project Activity Manager.

Το ADAS-AD Large Project δεν θα μένει μόνο στο κομμάτι της πληροφόρησης του οδηγού για κινδύνους, αλλά θα παρεμβαίνει σε περίπτωση που ο οδηγός της μοτοσυκλέτας δεν αντιδρά στις προειδοποιήσεις του συστήματος.

Για παράδειγμα, όταν ένα αυτοκίνητο ετοιμάζεται να στρίψει αλλά ο οδηγός του δεν έχει αντιληφθεί την παρουσία διερχόμενης μοτοσυκλέτας, τότε το σύστημα τον ειδοποιεί. Σε περίπτωση που δεν αντιδράσει, τότε αυτό παρεμβαίνει ενεργοποιώντας τα φρένα. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην περίπτωση του μοτοσυκλετιστή, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας ισορροπίας που μπορεί να οδηγήσει σε πτώση.

Τα συστήματα V2X αποτελούν το μέλλον της οδικής ασφάλειας και αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των τροχαίων. Σημειώστε δε ότι το πλάνο του οργανισμού Euro NCAP είναι να ξεκινήσει την αξιολόγηση τέτοιων συστημάτων από το 2025.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η ασπίδα (shield) της ινδικής Sepal είναι η εξέλιξη των σκεπάστρων για κάθε είδους μοτοσυκλέτα. Πως θα σας φαινόταν ένα Duke με «hard top»;
Μια ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους για να δημιουργήσει μια επαναστατική ζελατίνα
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα
Η ιταλική εταιρεία, έχει διαθέσιμο κατάλογο αξεσουάρ για το εμβληματικό γερμανικό adventure, από βαλίτσες μέχρι προβολάκια

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.