Η Aprilia πατεντάρει την πίσω αεροτομή που χρησιμοποιεί στο MotoGP

Η αεροδυναμική εξελίσσεται στο MotoGP


15.12.2023

Μετά τα αεροδυναμικά φτερά έρχονται και οι αεροτομές στο πίσω μέρος των μοτοσυκλετών παραγωγής

Οι μοτοσυκλέτες MotoGP μοιάζουν με διασταύρωση μικρού αεροπλάνου με μοντέλου παραγωγής. Η αεροδυναμική δεν σταματά να εξελίσσεται, με φτερά μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω... Η Aprilia είναι μία από τις μάρκες που έχει επενδύσει πολλά με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.

Η KTM ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε πίσω αεροτομή, αλλά σταδιακά είδαμε όλες τις εταιρείες να προσαρμόζουν το συγκεκριμένο εξάρτημα στα αγωνιστικά πρωτότυπα. Τώρα η Aprilia γίνεται η πρώτη που κατοχυρώνει το συγκεκριμένο εξάρτημα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτό δείχνει ότι η ιταλική μάρκα δεν αποκλείει να φέρει αυτή την τεχνολογία στα μοντέλα παραγωγής.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα πτερύγια και οι αεροτομές δίνουν πλεονέκτημα μόνο σε υψηλές ταχύτητες, επομένως μπορεί να μην έχει πολύ νόημα η χρήση τους σε μοντέλα παραγωγής. Είναι δεδομένο όμως πως το ιδανικό πεδίο εξέλιξης είναι το υψηλότερο επίπεδο αγώνων και αργά ή γρήγορα, ότι βλέπουμε να χρησιμοποιείται εκεί περνάει στις μοτοσυκλέτες που μπορούμε να οδηγήσουμε στον δρόμο και στην πίστα. Υπάρχουν ήδη πολλά μοντέλα, ακόμη και μικρού κυβισμού, που εφοδιάζονται με αεροδυναμικά πτερύγια στο φέριγκ οπότε δεν θα ήταν παράλογο να δούμε από την Aprilioa και πίσω αεροτομές.

Στο κείμενο που συνοδεύει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας γράφει: “Η αεροτομή δημιουργεί κάθετη δύναμη στον πίσω τροχό και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική κατά το φρενάρισμα και μέχρι την κορυφή της στροφής. Κατά το δυνατό φρενάρισμα βοηθά την μείωση της τάσης του πίσω τροχού να χάνει την επαφή του με το έδαφος, βελτιώνοντας την πρόσφυση διευκολύνοντας την είσοδο στη στροφή. Επομένως, το μεγαλύτερο φορτίο που δημιουργείται στο πίσω μέρος είναι χρήσιμο, όταν η μοτοσυκλέτα φτάνει τα 350 km/h σε ευθείες και τείνει να χάσει την πρόσφυσή της.”

Θα δούμε το επόμενο Aprilia RSV4 με ένα πλήρες αεροδυναμικό πακέτο από την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στο MotoGP;

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπορεί να μην παράγεται από το εργοστάσιο του Hamamatsu αλλά είναι ιαπωνικής προέλευσης
Η ασπίδα (shield) της ινδικής Sepal είναι η εξέλιξη των σκεπάστρων για κάθε είδους μοτοσυκλέτα. Πως θα σας φαινόταν ένα Duke με «hard top»;
Μια ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους για να δημιουργήσει μια επαναστατική ζελατίνα
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.