Αφιερώματα

Τα 5 πράγματα που αναβαθμίζουν την εμπειρία της βόλτας.

Μικρά αλλά απαραίτητα


17.06.2022

Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη - Φωτογραφία: Κώστας Αφαντενός

Δεν χρειάζεται να κάνουμε εκπτώσεις στην άνεση, όταν με λίγες προσθήκες ακόμα θα έχουμε μια πιο ξέγνοιαστη βόλτα.

1. Βάση τηλεφώνου

Συμφωνούμε όλοι ότι βολεύει πολύ περισσότερο η πρόσβαση στο smartphone από ειδική βάση στη μοτοσυκλέτα, παρά από την τσέπη μας. Είτε για οδηγίες πλοήγησης, είτε για διαχείριση κλήσεων, θέλουμε άμεση και εύκολη πρόσβαση στο κινητό – και το θέλουμε όσο γίνεται πιο προστατευμένο από κραδασμούς και νερά. Σίγουρα ένας χάρτης είναι χρήσιμος γενικά, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, για πλοήγηση οι περισσότεροι βασιζόμαστε στα smartphone μας και αρκετοί από εμάς, για να ακούμε μουσική, κρατώντας μας καλή παρέα στο δρόμο.

22799 tigra FN UA F 3

FitClic Neo uni αδιάβροχη θήκη + βάση motoTigra Sport FN-U-DRY-MK2 από το MotoMarket

2. Αδιάβροχο

Ήμασταν όλοι εκεί, ένα υπέροχο πρωινό αρχές Ιουνίου. Ο ουρανός καθαρός, ανεβαίνουμε στη μοτοσυκλέτα μας, ένα μπουφάν και ένα τζιν και είμαστε έτοιμοι για μια εκδρομή του Σαββατοκύριακου.
Και όλα πάνε καλά, για περίπου 90 λεπτά αφότου ξεκινήσαμε – τόσο που να μην είναι εύκολη απόφαση η επιστροφή, όταν οι ουρανοί αποφασίζουν να ανοίξουν, και καταλήγουμε να αναρωτιόμαστε αν θα έπρεπε να είχαμε πάρει βάρκα και όχι μοτοσυκλέτα…

Τέτοιες στιγμές, το να έχουμε ένα αδιάβροχο μαζί μας είναι από παρήγορο, μέχρι σωτήριο (αναλόγως της έκτασης που καλύπτει). Η αλήθεια είναι πως τα μονοκόμματα αδιάβροχα προσφέρουν καλύτερη προστασία από την βροχή και είναι πολύ καλύτερα από τα σύνθετα τζάκετ και παντελόνια, καθώς δύσκολα θα μπει νερό – και πλέον, έχουν βελτιωθεί αρκετά και στο σχεδιαστικό τους κομμάτι.

20791 Norfolk 03

Αδιάβροχη ολόσωμη φόρμα Difi Norfolk

3. Κλειδαριά

Ή όπως λένε στο χωριό μου, μπέττερ σέηφ δαν σόρρυ. Είναι μια αμήχανη αλήθεια ότι οι μοτοσυκλέτες αποτελούν πάντα πρόκληση για διάφορους επιτήδειους, και αν πρόκειται να αφήσουμε το βράδυ την καλή μας οπουδήποτε υπαίθρια και εκτός βάσης μας, καλό θα ήταν να δυσκολέψουμε όσο μπορούμε μια ανεπιθύμητη μετακίνησή της.

Φυσικά, το να έχουμε μαζί μας μια μεγάλη, ογκώδη και βαριά αλυσίδα με κλειδαριά σε κάθε ταξίδι, μπορεί εύκολα να μας γίνει βραχνάς και να αρχίσουμε να το «ξεχνάμε» με το κλασσικό «έλα μωρέ τώρα». Δικαίως. Μια βόλτα είπαμε να πάμε.

Οπότε πάμε στην δεύτερη επιλογή με μια κλειδαριά δισκόφρενου – μια πρακτική λύση για τους περισσότερους μηχανόβιους εν κινήσει. Συμπαγείς και ελαφριές, μπορούν να κουμπώσουν στους δίσκους των φρένων και να δυσκολέψουν την μετακίνηση της μοτοσυκλέτας μας σε ξένες αγκαλιές.

26806 abus 39 victory

Κλειδαριά δισκοφρένου Abus 39V-RD/BK

4. Κολλητική ταινία

Πολλοί αναβάτες, πολλές φορές, για πολλούς διαφορετικούς λόγους, έχουν νιώσει τυχεροί και ευγνώμονες που είχαν μαζί τους ένα ρολό κολλητικής ταινίας – αφού πάντα κάτι μπορεί να πάει στραβά στο δρόμο – ή και στο βουνό. Είναι βολική και δίνει λύσεις σχεδόν σε όλα τα προβλήματα, από το μπάλωμα ενός ελαστικού μέχρι την προσωρινή επανατοποθέτηση κάποιου μέρους που κινείται - ενώ δεν θα έπρεπε. Ακόμα καλύτερα, αν συνδυάσουμε την κολλητική ταινία και μερικά cable ties σε διάφορα μεγέθη, θα έχουμε ένα σούπερ οικονομικό και αποδοτικό κιτ εργαλείων που μπορεί να διορθώσει – σχεδόν – τα πάντα.

autokollhth tainia syskeuasias diafanh offiset of175

5. Πανί

Ναι. Αυτό. Ένα πανί. Είτε από δέρμα σαμουά, είτε απλό πανί μικροϊνών, το χρειαζόμαστε. Για να καθαρίσουμε τον φακό της μάσκας από λάσπες, ή τη ζελατίνα του κράνους από νερά, μύγες, θάμπωμα αναπνοής, οτιδήποτε βασικά μπορεί να μας ενοχλήσει στην όραση ή απλά να μας κουράζει κατά την οδήγηση. Δεν κοστίζει, δεν είναι βαρύ, δεν πιάνει χώρο και σίγουρα δίνει λύσεις και ανεβάζει το επίπεδο άνεσης.

19883 muc off luxury microfibre cloth 1

Πανί μικροϊνών Muc Off

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι "Big Four" από το 1983 έως και το 1989 κατασκεύαζαν τετρακύλινδρα 250 κ.εκ.
Οι 8 Ώρες της Suzuka επιστρέφουν για πρώτη φορά μετά το 2019. Πρόκειται για τον σημαντικότερο αγώνα μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία και η νίκη σε αυτόν είναι θέμα τιμής για τα τέσσερα μεγάλα εργοστάσια
Η βλάβη και η απώλεια ακοής που σχετίζονται με την οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι κάτι που πολλοί αναβάτες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Το πρόβλημα είναι ότι η βλάβη της ακοής είναι προοδευτική και μάλλον είναι πολύ αργά όταν το παρατηρήσει κανείς
Η πίεση της πίστας και των αγώνων είναι μεγάλη και πολλοί από τους οδηγούς της Formula 1 αναζητούν στιγμές εναλλακτικής απόλαυσης της οδήγησης, πάνω σε μοτοσυκλέτες

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.