Αφιερώματα

Lit Motors C-1: Μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο; (Video)

Aυτά που καθόρισαν τη σημερινή μορφή του C-1 ήταν δύο ατυχήματα που είχε ο ιδρυτής της εταιρείας


Γράφει ο Γιάννης Γεωργιδάκης  //  24.11.2017
Πριν από κάποια χρόνια και ενώ έκανα τις "κλασικές βόλτες" στο YouTube είχα σκοντάψει σε ένα βίντεο με ένα μοντέλο ενός δίτροχου το οποίο το κλωτσούσαν και πάλι δεν έπεφτε.
Όπως είναι απόλυτα λογικό το συγκεκριμένο βιντεάκι το ξέχασα, η ζωή μου προχώρησε, έφαγα και διάφορες τούμπες με μοτοσυκλέτα όπως όλος ο κόσμος. Μέχρι που ο Gas μού έστειλε σε link την ιστοσελίδα της Lit Motors ρωτώντας με αν θα ήθελα να γράψω σχετικά.
 
Με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι εκείνο το δίτροχο πείραμα ήταν ουσιαστικά ένα μοντέλο σε κλίμακα 1 προς 4 το οποίο είχαν χρησιμοποιήσει οι άνθρωποι της Lit Motors ως proof of concept προκειμένου να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για να προχωρήσουν με το όχημά τους.
 
Lit Motors C1 05
 
Aς το πάμε όμως από την αρχή, και η αρχή ακούει στο όνομα Danny Kim
O Danny γεννήθηκε το 1979 στο Portland του Oregon και όχι ότι ήταν ιδιοφυία, αλλά μέχρι το Λύκειο έφτιαχνε μόνος του μουσικά όργανα και ... Mountain Bikes (Kim μας κάνεις ρεζίλι, εμείς στο Λύκειο το καλύτερο που είχαμε εφεύρει ήταν αυτοσχέδιος συναγερμός για όταν μπαίνει καθηγητής στις τουαλέτες που καπνίζαμε). Ο Danny προχώρησε, σπούδασε φυσική και βιολογία, αλλά δεν πολυγούσταρε και το γύρισε σε μηχανικός στη Land Rover, κερδίζοντας γρήγορα την πιστοποίηση ASE (Αutomotive Service Excellence) για τις ανακατασκευές του σε αυτόματα κιβώτια. Εκείνο το χρονικό διάστημα αποφάσισε να κάνει τον γύρο του κόσμου.
 
Όλως παραδόξως αυτά που καθόρισαν τη σημερινή μορφή του C-1 ήταν δύο ατυχήματα που είχε ο ίδιος. Το πρώτο ατύχημα ήταν το 2004 όταν κόντεψε να τον πλακώσει ένα αμάξωμα 220 κιλών που προοριζόταν για φορτηγάκι ενώ έκανε κολλήσεις. Ο κίνδυνος που συνοδεύει όλο αυτό το βάρος τον έκανε να σκεφτεί να κόψει το αυτοκίνητο στη μέση και να ισορροπήσει το δίτροχο, φτιάχνοντας αυτό που θεωρούσε πως ήταν το ιδανικό όχημα για χρήση στην πόλη.
Κατόπιν αυτού γράφτηκε στη σχολή σχεδίου του Rhode Ιsland από την οποία αποφοίτησε με πτυχίο στο βιομηχανικό σχέδιο και τη μετακίνηση μέσω ανανεώσιμων πηγών.
 
Lit Motors C1 04
 
Το 2010 ίδρυσε τη Lit Μotors και έκτοτε ακολούθησαν τέσσερα πρωτότυπα μέχρι που το 2015 ο Danny κόντεψε για δεύτερη φορά να περάσει στην αιωνιότητα, όταν οδηγώντας την Ducati του στη Laguna Seca προσέκρουσε βγαίνοντας από την πίστα σε εσφαλμένα τοποθετημένους αμμόσακους. Ο απολογισμός ήταν πολλαπλά σοβαρά κατάγματα, συμπεριλαμβανομένης αντικατάστασης του μηρού του με μόσχευμα, με αποτέλεσμα να μείνει καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα για 6 μήνες.
Lit Motors C1 06
 
Μετά την ανάρρωσή του ο Danny είχε παθιαστεί με τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου δικύκλου.
Στην τελευταία του ενσάρκωση το C-1 είναι ένα ηλεκτρικό δίκυκλο... αυτοκίνητο με τελική 160 χιλιόμετρα την ώρα και μένει «όρθιο» λόγω μιας σειράς γυροσκοπικών μηχανισμών και αισθητήρων. Ο λόγος που το αποκαλούμε αυτοκίνητο είναι επειδή μέσω του συστήματος «steer by wire» που έχει ενσωματωθεί οδηγείται με κλασσικό τιμόνι αυτοκινήτου, ενώ διαθέτει και όπισθεν.  Στην ουσία ο οδηγός οδηγεί αυτοκίνητο και η τεχνολογία μετατρέπει την οδήγηση σε... μοτοσυκλέτας, καθώς ένα δίκυκλο πρέπει να πλαγιάσει για να στρίψει.
 
Lit Motors C1 03
 
Το C-1 θα έχει αυτονομία 320 χιλιομέτρων και αναμενόμενο κόστος απόκτησης 20.000 euro, τα οποία η Lit Μotors ισχυρίζεται ότι ο κάτοχος θα αποσβέσει γρήγορα χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης, καθώς χρησιμοποιεί το 1/10 των ανταλλακτικών ενός αυτοκινήτου.
 
Ημερομηνία κυκλοφορίας δεν έχει ανακοινωθεί καθώς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, αλλά ελπίζουμε στο άμεσο μέλλον να το δούμε στον δρόμο (μαύρο με μπλε γραμμές LED, έτσι για να θυμίζει TRON)
 
Το Hayabusa μας συστήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 και αμέσως έκανε αίσθηση, όχι μόνο εξαιτίας των επιδόσεων του, αλλά και της εμφάνισής του. Ακόμη και το όνομα του, που σημαίνει γεράκι πετρίτης, κέντρισε το ενδιαφέρον
Παπιά υπάρχουν. Νέα μοντέλα, σύγχρονα με LED φώτα, LCD οθόνες, και χρώματα MotoGP. Θα τα δούμε στην χώρα μας. Για μερικά από αυτά η έλευση στην ελληνική αγορά είναι δεδομένη. Για τα υπόλοιπα κανείς δεν ξέρει
Μάθε ποιος ήταν ο πιο, οικονομικά, αποδοτικός αναβάτης και τι πήραν πίσω οι ομάδες με τις επιλογές των αναβατών τους, το 2018
Η συγγραφή άρθρων για τη συγκεκριμένη στήλη στο 2wo.gr είναι μερικές φορές αρκετά εύκολη, παρότι χρονοβόρα-όλη η δουλειά έχει να κάνει με την έρευνα και τη διασταύρωση πληροφοριών. Άλλες φορές πάλι, είναι τρομερά δύσκολη, αφού δεν ξέρεις από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις, τι να πρωτογράψεις και τι να αφήσεις απ’έξω