12.03.2021
Ο ήχος μιας μοτοσυκλέτας αποτελεί αντικείμενο φετίχ για τους περισσότερους αναβάτες, αφού είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα της. Συγκεντρώσαμε λοιπόν μερικές από τις “best sounding” μοτοσυκλέτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μόνο αυτές ακούγονται ωραία. Άλλωστε τα γούστα είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.
Κείμενο: visordown.com
Honda RC166
To 1964 o Soichiro Honda “παρήγγειλε” ένα αγωνιστικό κινητήρα στους μηχανικούς του, ο οποίος θα έπρεπε να είναι τετράχρονος. Η πίεση για τους ανθρώπους της Honda ήταν τεράστια, αφού τις προηγούμενες χρονιές η Yamaha κέρδιζε κάθε αναμέτρηση. Από τη στιγμή που ένας δίχρονος κινητήρας λόγω τρόπου λειτουργίας είναι πιο αποδοτικός από έναν τετράχρονο, η μοναδική λύση για επίτευξη ιπποδύναμης ήταν μια: πολυστροφία! Το αποτέλεσμα ήταν ένας εξακύλινδρος κινητήρας 250cc, ο οποίος στρόφαρε μέχρι τις σχεδόν 20.000rpm, προσφέροντας 62hp και όλα αυτά με την τεχνολογία του 1960!
Triumph Moto2
Από το 2010 μέχρι το 2018, οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Moto2 χρησιμοποιούσαν τους τετρακύλινδρους κινητήρες του Honda CBR600RR. To 2019 όμως οι κανονισμοί άλλαξαν οπότε όλοι οι συμμετέχοντες προμηθεύτηκαν την τρικύλινδρη φιλαρμονική των 765cc από το Hinckley.
Norton NRV588
Οι περιστροφικοί κινητήρες έχουν έναν μοναδικό τρόπο λειττουργίας-και ο ήχος που παράγουν δεν αποτελεί εξαίρεση. Απολαύστε τον μοναδικό ήχο, το «γλυκό» μπέρδεμα στις μεσαίες και τους Steve Parrish, James Witham, William Dunlop, Steve Plater και Cameron Donald σε μία βόλτα στο «Νησί».
Aprilia RSV4
Η πρώτη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα που κύλησε τις ρόδες της από το εργοστάσιο του Noale έγινε συνώνυμο με τους αγώνες SBK, κερδίζοντας τον τίτλο το 2010 και το 2012 με τον Max Biaggi και το 2014 με τον Sylvain Guintoli. Ένας 999 cc, V4 65 μοιρών που αποτελεί κόσμημα τόσο από απόδοση όσο και από ήχο.
Suter ΜΜΧ 500
Ο Ελβετός πρώην αναβάτης SBK και ιδιοκτήτης ομάδας moto2, Eskil Suter κατασκεύασε από το μηδέν μια μοτοσυκλέτα-ωδή στα παλιά, μεγάλα δίχρονα. V4 με απόδοση σχεδόν 200 ίππων, 127κιλά (στεγνό), αστρονομική τιμή και όλα αυτά χωρίς traction, wheelie ή launch control. Μακριά και αγαπημένοι.
Ducati Panigale V4R
Αστράφτει ο Όλυμπος, βροντάει η Γκιώνα. Η εταιρεία του Borgo Panigale ανέκαθεν έβγαζε μοτοσυκλέτες με ωραίο “soundtrack” και το νέο τετρακύλινδρο σε διάταξη V των 1.103cc δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Yamaha R1M
Το 2008 η Yamaha σόκαρε το μοτοσυκλετιστικό κοινό, παρουσιάζοντας τη ναυαρχίδα με crossplane στρόφαλο και τεχνολογία δανεισμένη από το Μ1. 13 χρόνια μετά η εταιρεία των τριών διαπασών επιμένει σε αυτή τη φιλοσοφία, γεμίζοντας πίστες και δρόμους με έναν εξαιρετικά απολαυστικό και ερεθιστικό ήχο.
Laverda V6
Το 1977, η Laverda παρουσίασε το V6 90 μοιρών και 995cc στο Σαλόνι το Μιλάνου και λίγο αργότερα συμμετείχε στον διάσημο 24ώρο Αγώνα Αντοχής Bol d'Or στην πίστα του Paul Ricard. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η στρουμπουλή Ιταλίδα έπιασε πάνω από 280km/h όμως λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν τερμάτισε, ενώ την επόμενη χρονιά η αλλαγή κανονισμών την έβγαλε εκτός συναγωνισμού. Ακούστε «δούλεμα»!
Guy Coulon (Tech 3)
Αν παρακολουθείτε αγώνες motoGP, τότε σίγουρα θα ξέρετε την Tech3, την ομάδα που ίδρυσαν ο Hervé Poncharal, ο Bernard Martignac και ο μηχανικός Guy Coulon, με τον τελευταίο να φτιάχνει τις δικές του ”homemade” μοτοσυκλέτες στα ...ρεπό του. Ζηλεύουμε τους γείτονες του που ακούνε τον εξακύλινδρο εν σειρά των 300cc!
MV Agusta 500
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Απολαύστε τον ημίθεο Giacomo Agostini να ανάβει το τρικύλινδρο εν σειρά των 500cc, στα πλαίσια μιας εκδήλωσης για τον Barry Sheene. Σαν να ψάρωσαν λίγο οι υπόλοιποι συμμετέχοντες!
Moto Guzzi V8
Ζυγίζοντας μόλις 45 κιλά, ο οκτακύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας του Otto Cilindri θεωρήθηκε ένα θαύμα μηχανικής. Παρήγαγε 78hp και χάριζε 280km/h τελικής όμως το υπόλοιπο σύνολο δεν μπορούσε να διαχειριστεί τις επιδόσεις του μοτέρ. Αυτό σίγουρα δεν είναι Euro 5!
Britten V1000
Mια από τις πιο εξωτικές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών, φτιάχτηκε σε ένα σπίτι στη Νέα Ζηλανδία κατά τις αρχές της δεκαετίας του 1990, σαρώνοντας τρόπαια όπου συμμετείχε. V2 60 μοιρών, με ονομαστική ιπποδύναμη 166hp και τελική πάνω από 300km/h, σχεδόν τριάντα χρόνια πριν.
BMW boxer
Αερόψυκτα ή υγρόψυκτα, τα δικύλινδρα boxer παράγουν έναν εξαιρετικό ήχο από το 1919 μέχρι και στις μέρες μας.
Henderson Four
Από το 1912 μέχρι και το 1931 που έκλεισε, η αμερικανική Henderson παρήγαγε τις γρηγορότερες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Απολαύστε τετρακύλινδρο «δούλεμα» από την εποχή του Μεσοπολέμου.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.