Αφιερώματα

Πως “στρώνονται” τα καινούργια ελαστικά

Μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία


10.01.2020

Θυμήθηκα την ημέρα που άλλαξα ελαστικά στο KTM που είχα… όταν στην πρώτη στροφή έπεσα!

Όλα ok. Πιο πολύ είχε ανησυχήσει ο κάτοχος μιας παρκαρισμένης 316, εικοσαετίας, μην τυχόν του γρατσουνίσω το εργαλείο παρά εγώ που βρέθηκα κάτω χωρίς να το καταλάβω. Τα λόγια του Κώστα Π. που είχε βγάλει τα ξεραμένα Bridgsetone αντικαθιστώντας το με ένα ζεύγος Pirelli, αποκτούσαν πλέον βαρύνουσα σημασία. “Θέλουν στρώσιμο”.

strosimo kainourgion elastikon 2

Γιατί τα καινούργια ελαστικά γλιστράνε;

Έχετε προσέξει πως τα καινούργια “γυαλίζουν”; Δεν έχουν “κερί” όπως πολύ πιστεύουν. Πρόκειται για υλικό που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές για την επίστρωση του καλουπιού, ώστε το ελαστικό να μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα από αυτό.
Μερικοί κατασκευαστές δεν χρησιμοποιούν το υλικό αυτό αλλά διάφορα μίγματα κατά την διαδικασία της σκλήρυνσης με σκοπό την ευκολότερη απελευθέρωση από το καλούπι. Αυτού του είδους το υλικό κάνει πιο εύκολη την χάραξη του ελαστικού και τις σημάνσεις στο προφίλ του. Παρ΄ όλα αυτά η επιφάνεια του ελαστικού είναι και σε αυτήν την περίπτωση “αστραφτερή” και γλιστράει.

strosimo kainourgion elastikon 3

Πως θα απαλλαγούμε από την γυαλιστερή επιφάνεια;

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά χημικά και συστατικά (μέχρι 150!) που συνθέτουν ένα ελαστικό. Παρόλο που φαίνονται ομοιογενή, απαιτούν διαδικασίες ζεστάματος και κρυώματος για να γίνουν. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την εφαρμογή δυνάμεων και πιέσεων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Όχι, κάνοντας σλάλομ σαν τους αναβάτες του MotoGP δεν θα συμβεί κάτι συνταρακτικό στα ελαστικά σας. Λάβετε υπόψη ότι τα ελαστικά τους έχουν ήδη προθερμανθεί τουλάχιστον μία ώρα πριν μπουν στην πίστα.

strosimo kainourgion elastikon 4

Οι κατασκευαστές συνιστούν τα ελαστικά να στρώνονται για 150 με 300 χιλιόμετρα. Όσο για τα πλαϊνά καλό θα ήταν να αυξάνετε σταδιακά την γωνία κλίσης.
Ταυτόχρονα το φρενάρισμα αλλά και η επιτάχυνση πρέπει να γίνονται ομαλά και προοδευτικά για λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα.

Έχετε υπόψη ότι τα ελαστικά έχουν "μνήμη". Από το πώς θα τα στρώσετε εξαρτάται πως θα “συμπεριφέρονται” αργότερα.

Aν τα καινούργια ελαστικά “μελανιάσουν” μετά από μια μέρα, σημαίνει ότι έχετε πιέσει πολύ. Αν είναι ακόμα γυαλιστερά και σχεδόν σαν καινούργια για πολύ καιρό, σημαίνει ότι οδηγείτε πολύ συντηρητικά.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.