Αφιερώματα

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ MOTO GUZZI: Οι αετοί του Mandello del Lario

Για "ψαγμένους" αναβάτες


12.12.2019

Το όνομα της Moto Guzzi παραπέμπει σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. για λίγους. Οι περισσότεροι από αυτούς ξέρουν τι αγοράζουν, ενώ οι υπόλοιποι δεν αργούν να μάθουν την ιστορία που κουβαλάει ο υπερήφανος αετός

Οι εταιρείες που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν δικύλινδρους αερόψυκτους κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας και χαρακτηριστικής διάταξης μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού: BMW, Ducati, Harley Davidson και Moto Guzzi. Επιτυχημένες εταιρείες και οι τέσσερις σε όλα τα επίπεδα. Δικαίως επομένως επέμειναν και επιμένουν ακόμα. Όσο για τις μοτοσυκλέτες που παράγουν, αντί να θεωρούνται «κολλημένες» με το παρελθόν και παλιομοδίτικες, είναι από εκείνες που προτιμούν οι «ψαγμένοι»…

Moto Guzzi history 3

Πίσω στο χρόνο

Η Moto Guzzi ιδρύεται επίσημα το 1921. Το 1919 το μοντέλο Guzzi – Parodi, παίρνοντας το όνομά του από τον Carlo Guzzi και τον άνθρωπο που χρηματοδότησε την προσπάθειά του Giorgio Parodi (γιος του Γενοβέζου εφοπλιστή Emanuele Vittorio Parodi), αποτελεί τον προπομπό της μετέπειτα Moto Guzzi που ιδρύεται στο Mandello del Lario. Εκεί όπου υφίσταται έως σήμερα, 93 χρόνια μετά. Μαζί με τον Giovanni Ravelli, ο οποίος σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα το 1919, έσμιξαν στην Ιταλική Πολεμική Αεροπορία το 1915. Προς τιμήν του Ravelli επιλέχθηκε ως έμβλημα ο αετός (aquila). Η πρώτη μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε ήταν η θρυλική Normale. Ακολούθησε μια σειρά επιτυχημένων μοντέλων, όπως η Gran Tursimo του 1928, γνωστή και ως “Norge”, για να τιμήσουν ένα ανεπανάληπτο ταξίδι 4.429 χιλιομέτρων ως τον Αρκτικό Kύκλο και το Airone 250 (1939), το οποίο παρέμεινε ως η ιταλική best seller μεσαία μοτοσυκλέτα για πάνω από 15 χρόνια.

Ρεκόρ και τίτλοι

Πριν το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Moto Guzzi καταρρίπτει το ρεκόρ ταχύτητας με το Airone 250, που ήταν εφοδιασμένο με υπερτροφοδότη(!). Ο πρώτος θρίαμβος σε αγώνες έρχεται για τη Moto Guzzi στο Targa Florio το 1921. Ήταν η πρώτη από τις 3.329 νίκες! Το 1934 η Moto Guzzi εξελίσσεται στο μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στην Ιταλία και το 1935 κατακτά το ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο σημαντικότερο αγώνα μοτοσυκλετών της εποχής, στο Isle of Man. Ταυτόχρονα, είναι η πρώτη μη βρετανική μοτοσυκλέτα στην ιστορία που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου δίνεται έμφαση σε μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού. Ένα από το πιο γνωστά είναι το Galleto του 1950, ενώ την ίδια χρονιά γίνεται η πρώτη που εγκαινιάζει και χρησιμοποιεί αεροσήραγγα για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών της (και η οποία υπάρχει ακόμα στις εγκαταστάσεις της στη λίμνη του Κόμο).

Moto Guzzi history 2

Ο V-2 και οι αλλαγές

Ο κόσμος αλλάζει και τα αυτοκίνητα κοστίζουν λιγότερο, με αποτέλεσμα η αγορά μοτοσυκλέτας να δεχτεί μεγάλο πλήγμα. Η Moto Guzzi δεν έχει πόρους και η πρώτη μείωση των εξόδων της σημειώνεται με την αποχώρησή της από τους αγώνες, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της 15 παγκόσμιους τίτλους σε Grand Prix και 11 νίκες σε Tourist Trophy. H μεγάλη αλλαγή στην ιστορία της Moto Guzzi, ωστόσο, έρχεται στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Τότε που εμφανίζεται ο εγκάρσια τοποθετημένος V2, σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της. Από το 1973 έως το 2004 η εταιρία αλλάζει συνεχώς χέρια. Από τον Αργεντινό ιταλικής καταγωγής Alejandro de Tomaso το 1973, στην εταιρία Fin progetti το 1996 και από εκεί στην Aprilia Spa το 2000. Τελικά το 2004, μαζί με την Aprilia, έγινε μέλος του Piaggio group. Και όπως δείχνει η πορεία αυτών των δέκα χρόνων, η Moto Guzzi έχει πέσει σε καλά χέρια. Το όνομα του γίγαντα Piaggio, άλλωστε, αποτελεί εγγύηση. Το 2005 εμφανίζεται το Breva 1100. Το πρώτο μοντέλο που είδε το φως της παραγωγής μετά την εξαγορά της Guzzi από τους συμπατριώτες της. Η εταιρεία στοχεύει στους μεγαλύτερους ηλικιακά αναβάτες με αγοραστική δύναμη. Κατασταλαγμένους δηλαδή μοτοσυκλετιστές που ξέρουν τι θέλουν από μια μοτοσυκλέτα. Αναζητούν την άνεση και το πρεστίζ και όχι τις απόλυτες επιδόσεις. Είναι άνθρωποι που θα μείνουν πιστοί στη μάρκα, μια και η λέξη ‘‘φανατικοί’’ δεν ταιριάζει σε αυτούς.

Στην ιταλική πόλη, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, συγκεντρώθηκε ευρωπαϊκή custom σκηνή
Στην ιταλική πόλη, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, χτυπά η καρδιά της ευρωπαϊκής custom σκηνής
Από το 2006 έως το 2013 ένα από τα καλύτερα supersport παραγωγής όλων των εποχών έδινε μαθήματα σε Ιάπωνες και Ευρωπαίους εντός και εκτός πίστας
Θυμήθηκα την ημέρα που άλλαξα ελαστικά στο KTM που είχα… όταν στην πρώτη στροφή έπεσα!

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.