Αφιερώματα

Αφιέρωμα Jigsaw Customs: Ο Πέτρος ο Petrolhead (Video)

Δώσ’ του δυο ρόδες και άσ’ τα υπόλοιπα επάνω του


Γράφει ο Pavlan  //  29.08.2017

Ο συνεχώς χαμογελαστός Πέτρος Χατζηροδέλης aka Jigsaw Customs με είχε συνεπάρει τόσο με αυτά που μου έλεγε. Γούσταρε αυτά που περιέγραφε. Το καταλάβαινα από τα μάτια του που γυάλιζαν κάθε δυο - τρία λεπτά. Κυριολεκτικά κρεμόμουν από τα χείλη του

Τόσο που είχα παρκάρει το στυλό μου και είχα αφήσει το smartphone μου να καταγράφει τα πάντα. Η τεχνολογία όμως με πρόδωσε... και η ηχογράφηση δεν σώθηκε ποτέ. Αυτήν τη φορά οι μόνες σημειώσεις στο μπλοκάκι μου είναι αυτές οι δυο λέξεις: True Petrolhead! Έτσι και εγώ, σαν άλλος Rembrandt που παρατηρούσε τις ανθρώπινες φιγούρες να περπατάνε στους δρόμους του Lieden και μετά τις απέδιδε με γρήγορα σκίτσα των πέντε λεπτών, θα προσπαθήσω να σκιαγραφήσω τον Πέτρο και να σας δώσω αυτό που μένει. Να συνθέσω από το φως και τη σκιά τη φόρμα και τελικά την ουσία. Ααα και από δω και πέρα όλα στο cloud!

petros

Κάπου στη μακρινή Νέα Μάκρη

Σε έναν επίσημο αντιπρόσωπο/συνεργείο της Yamaha είναι και η έδρα του Jigsaw Customs. Του Πέτρου δηλαδή που επί της ουσίας ΕΙΝΑΙ το Jigsaw Customs, μια και το πράγμα είναι one man show. Ακόμα και στο συνεργείο δεν έχει βοηθό. Και εγώ δεν τον ήξερα τον Πέτρο. Μόνο μια φορά που τα είχαμε πει λίγο στο "The Wheel to Build", τότε που χάζευα από κοντά το "The missing piece". Αλλά για αυτό θα σας πω αργότερα...
Όταν έφτασα στο μαγαζί, ο Πέτρος μίλαγε με έναν πελάτη και αυτό μου έδωσε τον χρόνο να ρίξω μια ματιά τριγύρω. Εκεί ήταν που κατάλαβα ότι η κατάσταση μυρίζει… γκάζι! Ενδεικτικά θα αναφέρω τρία Honda CBX 1000 (στη σελίδα στο facebook έχει και άλλα). Ένα dragster "παπί" με τέσσερα κολλημένα μοτέρ το ένα δίπλα στο άλλο.11 Ένα από αυτά τα πράγματα που τρέχουν σε speedway που καίνε μόνον αιθανόλη και δεν έχουν κανένα φρένο. Ένα περίεργα τέλειο ΑTV Frankenstein με ένα Yamaha R1 χωρίς τους τροχούς κουμπωμένο σε πλαίσιο χωροδικτύωμα. 14IMG 7221

Μερικά κλασικά, όπως Ζετάκια πρώτης γενιάς (Honda Μonkey CZ100 1963), XS 500, RD 500 και μια «Φλορέτα». Γιατί για κάποιον ανεξήγητο λόγο (σε μένα τουλάχιστον) σχεδόν πάντα υπάρχει κάπου μια «Φλορέτα» όταν υπάρχουν κλασικά.

 extra

Όταν τελείωσε με τον πελάτη του και κάτσαμε, είχα τρεις ερωτήσεις να του κάνω πριν ξεκινήσουμε την κανονική μας κουβέντα.
- Τι φάση με τα CBX;
- Τα CBX είναι αγάπη! Το ένα είναι πελάτη, το άλλο είναι δικού μας, το τρίτο για ανακατασκευή. Δεν έχεις καβαλήσει ποτέ CBX; (Του έγνεψα όχι). Γλυκό «αρκουδόγκαζο»!
- Τι είναι αυτό το R1 πάνω στο πλαίσιο με τροχούς αυτοκινήτου;
- Αααα, αυτό είναι παλιό το είχα ξεκινήσει το 2009. Τότε που δεν ξέραμε... Του έχω βάλει και υποβοήθηση στο τιμόνι από αυτοκίνητο. Μετά λίγο οικογένεια, λίγο παιδιά, το άφησα. Αλλά θα το τελειώσω μια μέρα.
- Τι είναι αυτό το παπί dragster με τα 4 μοτέρ;
- Και αυτό είναι από παλιά. Τότε που τρέχαμε dragster. Είμαστε σε μια κατηγορία OPEN που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε είτε μέχρι 100άρι κάρτερ 4T, είτε 80άρι. Τους είχαμε ψ@##!^@%σει όλους. Τόσο που την επόμενη χρονιά μάζεψαν υπογραφές για να μας διώξουν. Εν τω μεταξύ, το μηχανάκι είχε περάσει κανονικά από έλεγχο για να τρέξει...

"The missing piece"

Αφού μου έλυσε όλες τις απορίες, αρχίσαμε να συζητάμε διάφορα, αλλά κυρίως πώς έμπλεξε με το Yard Bulit Project. Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2015, όταν τον πήραν τηλέφωνο από την ελληνική Yamaha και του πρότειναν να συμμετάσχει στο Yard Build. «Αισθάνθηκα μεγάλη τιμή που με είχαν επιλέξει. Μπήκα αμέσως στο Ιnternet και το έψαξα. Αργήσαμε όμως και οι εγγραφές είχαν ήδη κλείσει...»

01b

To Missing Piece “ντυμένο”

Την επόμενη χρονιά τού ξανάγινε η ίδια πρόταση, on time αυτήν τη φορά, την ξαναδέχθηκε και επέλεξε να συμμετάσχει με το XJR 1300. Και, πιστέψτε με, η επιλογή δεν ήταν καθόλου τυχαία. Είχε master paln! Θα μετέτρεπε το XJR σε cafe racer. «Τι καλύτερο από έναν τετρακύλινδρο εν σειρά για να φτιάξεις μια κλασική ρέπλικα των 70's;» Και συμφώνησα απόλυτα μαζί του... Έτσι κλασικά, παραδοσιακά και ελληνικά το XJR παραδόθηκε στο μαγαζί κάπου τον Δεκέμβρη με deadline τον Ιανουάριο. Ο Πέτρος στρώθηκε στη δουλειά. Πολύ άγχος, πολλές ώρες και πολλά ξενύχτια στο μαγαζί με κλειστά ρολά.

03

Το τύμπανο που έφτιαξε για το στροφόμετρο. Τα υπόλοιπα όργανα είναι κρυμμένα μέσα στο φανάρι

«Αφού είχα ξεκοιλιάσει τα μαμά όργανα του XJR, έπρεπε να δω πού και πώς θα τα βάλω. Όχι τίποτα άλλο, αλλά, αφού είχα το καντράν στα χέρια μου, διαπίστωσα ότι αυτό το πράγμα έχει 180euro! Προσπαθούσα να βρω μια λύση. Έτσι όπως ήμουν ξαπλωμένος στο κρεβάτι λίγο πριν με πάρει ο ύπνος (εκεί που γεννιούνται δηλαδή οι καλύτερες ιδέες), μου έσκασε το τύμπανο ρε φίλε! Πετάγομαι όρθιος, πιάνω χαρτί και μολύβι και σχεδιάζω πώς να κόψω το φανάρι και να κρύψω τα μισά μέσα και το στροφόμετρο έξω. Το επόμενο βράδυ, αφού είχα κάνει την πατέντα με το τύμπανο, τα έπαιξα όλα για όλα... Ή θα αχρηστεύσω το φανάρι και δεν θα έχω να βάλω ή θα δουλέψει. Αυτό θυμάμαι, μόνο που δεν έβλεπα παραισθήσεις όταν το έκοβα.» Και έτσι έγιναν και σχεδιάστηκαν σχεδόν όλα.


Για να μείνει πιστός στο original master plan του, το «The missing piece» δεν έχει ούτε ανεστραμμένα, ούτε μονόμπρατσα, ούτε και τους μαμά χυτούς τροχούς που αντικαταστάθηκαν με πλεκτούς. Όσο για το 7 του Barry Sheene και το βάψιμο από το θρυλικό "AKAI" Yamaha YZR 500 των 80's, μου είπε ότι μετά από όλες τις δυσκολίες σκέφτηκαν να το παίξουν safe. Προσωπικά το βρίσκω εξαιρετικά σοφή χρωματική επιλογή. Αυτή ή Kenny Roberts. Βέβαια γα να μπορέσουν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό έπρεπε να λύσουν τα φέρινγκ και την ουρά, οπότε τα γραφικά δεν είχαν πλέον καμιά σημασία.

02

Και πώς πήρε μέρος στον διαγωνισμό

Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Το Jigsaw Customs με το «The missing piece» κατάφεραν να αφήσουν στο Glemseck γερά το στίγμα τους στον παγκόσμιο χάρτη της μοτοσυκλέτας. Δες εδώ και εδώ περισσότερα.

The Slidder

Μετά την περσινή επιτυχία η Yamaha τού ξαναπρότεινε να συμμετάσχει. Φέτος επέλεξε να δουλέψει πάνω σε ένα XSR 700. Και πάλι η επιλογή του δεν ήταν καθόλου τυχαία.

07

Το δικύλινδρο XSR 700 είναι πιο σωστό από το τρικύλινδρο XSR 900 για να κάνεις ένα flat track. Το είπε και ο Aaron Colton όταν το καβάλησε. Και ας είναι και εν σειρά... Δεν άκουσα τον Πέτρο ποτέ να το ισχυρίζεται, αλλά μετά τη συζήτησή μας δεν τον κόβω για άνθρωπο που δεν το σκέφτηκε προτού το διαλέξει. Η γέννηση του «The Slidder» τον οδήγησε στο Wheels and Waves στη Γαλλία. Εκεί όλοι χάζευαν το ενιαίο ντεπόζιτο σέλα, ουρά και το βάψιμο. Το φίλτρο κατά παραγγελία από τη βραβευμένη με Red Dot Award (ευρωπαϊκό βραβείο design) και ελληνική DΝA. Η μόνη μου διαφωνία στο project ήταν μία και μόνο μία. Το πλαίσιο που βγαίνει πιο έξω από το ντεπόζιτο με αποτέλεσμα να φαίνεται. Όπως μου εξήγησε ο Πέτρος, αν το έκρυβε με το ντεπόζιτο, θα γινόταν πολύ χοντρό και θα έχανε τις ωραίες ίσιες γραμμές που έχουν τα flat track. Και δεν μπορούσε να το κόψει, γιατί ήταν μέσα στους περιορισμούς. Αλλά μετά του είπαν ότι τελικά δεν ήταν! Αλλά μετά είπαν ότι εκείνοι τους είπαν ότι τελικά μπορούσε, αλλά εκείνος δεν το ήξερε!

08

Πάντως ό,τι και να λέω εγώ, ό,τι περιορισμούς και να είχε ο Πέτρος στη Γαλλία, το "The Slidder" το γούσταρε μέχρι και ο Mamola που το πήρε για να κάνει κάποια γυρίσματα για λογαριασμό της Alpine Stars και το έκανε άρθρο το bikeexif.com. Δες εδώ και εδώ περισσότερα.

09
Δυστυχώς, όταν πήγα στο μαγαζί, δεν ήταν εκεί το «The Slidder», ούτε το «The Missing Piece». To ένα το είχε η Yahama Μοτοδυναμική, γιατί της ανήκει και το άλλο είχε πουληθεί σε έναν Άγγλο που μένει στην Ελβετία και δουλεύει σε μια πετρελαϊκή. Η εταιρεία όπου δούλευε ο πατέρας του στα 70's χορηγούσε τον Barry Sheene, οπότε μικρός είχε μεγαλώσει μέσα στα paddock. Όπως καταλαβαίνετε, μόλις είδε το «The Missing Piece», αρρώστησε! Όταν του το πούλησε, το μηχανάκι ήταν ακόμα στη Yamaha Ολλανδίας. Εγώ το μόνο που εύχομαι είναι να του προτείνουν και του χρόνου να συμμετάσχει. Αυτήν τη φορά να μην του λείπουν κομμάτια και χρόνος για να του έρθει η ιδέα να ονομάσει το μηχανάκι The Missing Piece (αλήθεια λέω, για αυτό το έβγαλε έτσι) και να τον ενημερώσουν καλύτερα για τις αλλαγές που μπορεί να κάνει σε ό,τι διαλέξει για να δούμε τον κύριο Jigsaw να δημιουργεί. Στο επόμενο λοιπόν!

P.S. Ζητώ συγγνώμη από τον Πέτρο στην περίπτωση που δεν είπε τα εξής, αλλά εγώ έτσι τα ένιωσα!
'Γλυκό αρκουδόγκαζο!"
"Τους είχαμε ψ@#$&^%$σει όλους."

Περισσότερα στην ιστοσελίδα, στην σελίδα στο facebook και στο instagram

Βonus Υλικό από το “The Missing Piece"



Τι να σκέφτονταν άραγε όταν χρησιμοποιούσαν τα stand που έκλειναν μόνα τους ή όταν τοποθετούσαν τρεις διακόπτες για τα φλας;
Ποια ήταν η αγαπημένη του Tamburini και ποια κατέστρεψε την εταιρεία του Rimini; Ποιο μοντέλο πούλησε περισσότερο στην Ιαπωνία και ποιο έφερε το όνομα ενός ζώου φημισμένου για την βραδύτητά του;
Η Bimota επανέρχεται στο προσκήνιο αφού σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Kawasaki σκοπεύει να την εξαγοράσει, δίνοντας νέα πνοή στην θρυλική ιταλική εταιρεία
Αυτά τα μικρά μαύρα κουτιά που «δένουν» μεταξύ τους τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου στις τελευταίας γενιάς μοτοσυκλέτες φαίνονται μυστηριώδη όπως και κάθε άλλο κομμάτι του ηλεκτρικού τους συστήματος

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.