Αφιερώματα

Jorge Lorenzo: Μία από τις τελευταίες μεγάλες προσωπικότητες, αποσύρεται

Τελευταίος αγώνα στη Valencia


15.11.2019

To GP της Valencia θα είναι ο τελευταίος αγώνας του πέντε φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, καθώς ο 32χρονος Ισπανός ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ενεργό δράση λίγο πριν εκκινήσει το 297ο Grand Prix της καριέρας του

Μετά από 18 χρόνια στο υψηλότερο επίπεδο ο Jorge Lorenzo έχει περάσει στην ιστορία με 5 τίτλους, 68 νίκες, 152 θέσεις στο βάθρο, 69 pole positions και 37 ταχύτερους γύρους.

Οι πρωταγωνιστές διαθέτουν έντονη προσωπικότητα εκτός από ικανότητες και ο Jorge ήταν ένας από αυτούς. Πήγε κόντρα ακόμα και στον Rossi (που δεν έδωσε το παρόν στην συνέντευξη τύπου του Ισπανού) όταν ο Ιταλός μεσουρανούσε στη Yamaha. Κατηγορήθηκε το 2015 πως συνεργάστηκε με τον συμπατριώτη του και αναβάτη της Honda Marc Marquez για να πάρει τον τίτλο. Ήταν διακαής πόθος του Gigi Dal’ Igna να οδηγήσει την Desmosedici και τελικά κατάφερε να διακριθεί και με αυτήν διαψεύδοντας όσους δεν τον είχαν ικανό να πρωταγωνιστήσει με άλλη μοτοσυκλέτα εκτός από την Yamaha. Πήρε την απόφαση να φύγει από την Ducati και να πάει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, σχηματίζοντας μαζί με τον Marquez, την ισπανική dream team. Ξεχώρισε για την ομαλή οδήγησή του. Δεν δίσταζε να κατηγορεί άλλους αναβάτες που πίστευε πως οδηγούσαν επικίνδυνα. Θα μπορούσε να τον επικρίνει κάποιος για πολλά πράγματα, αλλά κανένας για την ευθύτητά του. Ακόμη και η Λία Σίση, η ελληνίδα που εργάζεται στην διοργάνωση του MotoGP, μας είχε αποκαλύψει σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει πως ο Ισπανός ήταν από τους πιο “σωστούς” στα paddock. Έκανε λάθη και ίσως να είχε κάνει ακόμη μεγαλύτερη καριέρα κάνοντας σωστότερες επιλογές.

Κάνοντας ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανήμερα των δέκατο πέμπτων γενεθλίων του στις δοκιμές του ισπανικού GP του 2002, ο Jorge αφιέρωσε την ζωή του στους αγώνες. Η πρώτη νίκη ήρθε μετά από έναν χρόνο, στο Rio de Janeiro. Μετά από 4 νίκες στα GP125 ο “Σπαρτιάτης” μεταπήδησε στα GP250 και κατέκτησε συνεχόμενους τίτλους το 2006 και το 2007. Το ομαλό στυλ του ταίριαξε με την μεσαία κατηγορία και σε τρία χρόνια ανέβηκε στο βάθρο 29 φορές, 17 εκ των οποίων στο ψηλότερο σκαλί. Μετά από αυτήν την πορεία δικαιωματικά κέρδισε μια θέση σε εργοστασιακή ομάδα στο MotoGP.

Η πορεία του στην κορυφαία κατηγορία ξεκίνησε ιδανικά. Τρεις συνεχόμενες pole positions, συνοδεύτηκαν από ισάριθμες θέσεις στο βάθρο και από την παρθενική νίκη μόλις στον τρίτο αγώνα. Όμως κάποιες σοβαρές πτώσεις του στέρησαν το δικαίωμα να διεκδικήσει τον τίτλο στην πρώτη του χρονιά και τον ανάγκασαν να τερματίσει στην τέταρτη θέση.

Το 2009 βρήκε τον Lorenzo να μην τερματίζει σε κανέναν αγώνα κάτω από την τέταρτη θέση και το 2010 ήταν η χρονιά. Σε 18 αγώνες είχε ισάριθμούς τερματισμούς και μόνο σε δύο από αυτούς δεν ανέβηκε στο βάθρο. Οι 383 βαθμοί που συγκέντρωσε εκτός από τον πρώτο του τίτλο του χάρισαν και την πρώτη θέση στον πίνακα με τους αναβάτες με τους περισσότερους κερδισμένους βαθμούς σε μία σεζόν. Ένα ρεκόρ που κράτησε σχεδόν μια δεκαετία. Ο τίτλος που κατέκτησε ήταν ο δεύτερος για Ισπανό αναβάτη, μετά τον Alex Criville.

To 2011 o Lorenzo έδωσε μεγάλη μάχη με τον Stoner για τον τίτλο, όμως ένας τραυματισμός στην πίστα του Phillip Island του στέρησε το δικαίωμα να αγωνιστεί στους τρεις τελευταίους αγώνες της σεζόν και να διεκδικήσει τον τίτλο. Παρ’ όλα αυτά τερμάτισε δεύτερος με 260 βαθμούς.

Το 2012 ήταν ασταμάτητος. Κέρδισε τους τρεις από τους πέντε πρώτους αγώνες και τερμάτισε μόνο μία φορά κάτω από την δεύτερη θέση σε 17 αγώνες. Κέρδισε τον δεύτερο τίτλο στην κορυφαία κατηγορία και το 2015 πήρε τον τελευταίο της καριέρας του, αφού επιβλήθηκε των Marc Marquez και Valentino Rossi και εξασφάλισε το στέμμα στον τελευταίο αγώνα της Valencia.

Μετά από τρία πρωταθλήματος με την Yamaha, αποφάσισε να αλλάξει ομάδα. Σε δύο χρόνια με την Ducati, ανέβηκε εφτά φορές στο βάθρο και έβαλε το όνομα του στον πίνακα με τους αναβάτες που έχουν νίκες με δύο κατασκευαστές.

Στα τέλη του 2018 αποχώρησε από την ιταλική ομάδα και εντάχθηκε σε αυτήν της Honda. Όλοι μίλησαν για την Dream Team που θα σχημάτιζε μαζί με τον συμπατριώτη του Marc Marquez. Όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Αρχικά τραυματίστηκε σε προπόνηση, γεγονός που τον ανάγκασε να χάσει τις περισσότερες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Οι απογοητευτικές εμφανίσεις, έφεραν γκρίνια. Ο team manager της Repsol Honda, Alberto Puig επέκρινε για τις εμφανίσεις του τον Ισπανό. Κερασάκι στην τούρτα η πτώση και ο εκ νέου τραυματισμός στην σπονδυλική στήλη στο Assen. Αμέσως μετά σκέφτηκε να αποχωρίσει, όμως ανέβαλε την απόφαση του, αποφασίζοντας να εγκαταλείψει την ενεργό δράση μετά τον αγώνα της Μαλαισίας.

Ο Lorenzo αποχωρεί από το MotoGP με πολλά κατορθώματα στο ενεργητικό του. Είναι δεύτερος στην λίστα με τους αναβάτες με τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο (114), έχει 69 pole positions σε όλες τις κατηγορίες που είναι η δεύτερη καλύτερη επίδοση. Είναι ο πέμπτος πιο επιτυχημένος αναβάτης, όσον αφορά τις νίκες, στην κορυφαία κατηγορία με 47 και είναι τρίτος με 2.896 βαθμούς στο MotoGP.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους
Για πέντε ημέρες το Metropolitan Expo υποδέχθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία την μεγάλη έκθεση του κλάδου

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.