Αφιερώματα

Πιστοποιημένα μοτοσυκλετιστικά ρούχα: 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Τι προβλέπει ι ευρωπαϊκή νομοθεσία


27.06.2019

Από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η υποχρεωτική πιστοποίηση των ενδυμάτων μοτοσυκλέτας Ας προσπαθήσουμε να αποσαφηνίσουμε 10 σημαντικά σημεία


Πιστοποιημένη ασφάλεια

Το 2019 είναι μια σημαντική χρονιά για τους κατασκευαστές ενδυμάτων μοτοσυκλετών. Στην πραγματικότητα, έχει ενεργοποιηθεί η υποχρέωση πιστοποίησης των προϊόντων τα οποία πρέπει να υποβληθούν σε σειρά συγκεκριμένων δοκιμών.

1 Τι σημαίνει "πιστοποιημένο προϊόν";
Πρέπει να έχει μια ετικέτα που πιστοποιεί ότι ένα εξειδικευμένο εργαστήριο το έχει υποβάλει σε μια σειρά δοκιμών για την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της αντίστασης στην τριβή, το σκίσιμο και κατά συνέπεια, πόσο προστατεύει αυτόν που το φοράει.

2 Από πότε ισχύει η ισχύουσα νομοθεσία;
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 2016/425 αναφέρει ότι από τις 21 Απριλίου 2019 όλοι οι κατασκευαστές ενδυμάτων μοτοσυκλετών θα πρέπει να παράγουν και να διαθέτουν στην αγορά μόνο πιστοποιημένα ρούχα.

3 Ποια είναι τα είδη που πρέπει να πιστοποιούνται;
Όλα τα ενδύματα που είναι εφοδιασμένα με προστατευτικά (μπουφάν, φόρμες και παντελόνια μοτοσυκλετών). Γάντια και μπότες, από την άλλη πλευρά, έχουν ήδη άλλες ειδικές πιστοποιήσεις: EN 13594 και EN 13634 αντίστοιχα.

4 Μπορούν να παραχθούν μη πιστοποιημένα είδη;
Όχι, ο νόμος είναι πολύ σαφής. Όποιος παράγει και πωλεί ρούχα μοτοσυκλετών πρέπει να τα "πιστοποιεί", αλλιώς είναι εκτός νόμου και διακινδυνεύει με βαριές οικονομικές κυρώσεις. Ωστόσο, όλοι οι κατασκευαστές έχουν συμμορφωθεί εγκαίρως και το 2019 οι περισσότερες συλλογές ενδυμάτων είναι όλες πιστοποιημένες.

5 Μπορούν να πουλάνε μη πιστοποιημένα ρούχα τα καταστήματα;
Ο νόμος 2016/425 αναφέρει ότι μέχρι τις 21 Απριλίου 2023 θα είναι δυνατή η συνέχιση της πώλησης των πιστοποιημένων ενδυμάτων σύμφωνα με το παλαιό πρότυπο EN 13595 (λίγοι το γνωρίζουν, αλλά υφίστανται από το 2002).

6 Ποιος κίνδυνος αν αγοράσω μη πιστοποιημένο ρουχισμό;
Ο καταναλωτής δεν κινδυνεύει, διότι η νομοθεσία αφορά μόνο τους κατασκευαστές. Τα μη πιστοποιημένα είδα πιθανότατα να προσφέρονται με «γενναίες» εκπτώσεις.

7 Είναι υποχρεωτική η χρήση πιστοποιημένων ενδυμάτων;
Όχι, στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτικό να φοράμε μόνο πιστοποιημένα ρούχα μοτοσυκλετών. Ίσως μια μελλοντική αναθεώρηση του ΚΟΚ επιφέρει τον συγκεκριμένο περιορισμό. Να θυμίσουμε πως στη Γαλλία είναι υποχρεωτική η χρήση εγκεκριμένων γαντιών.

8 Ήταν δυνατή η πιστοποίηση των ενδυμάτων μοτοσυκλετών πριν από το 2019;
Ναι, το "παλαιό" πρότυπο EN 13595, που ισχύει από το 2002 και αντικαθίσταται από το prEN 17092, επιτρέπεται να πιστοποιεί φόρμες, μπουφάν και παντελόνια μοτοσυκλετών.

9 Είναι η ασφάλεια ενός ενδύματος κατηγορίας AAA ανώτερη από εκείνη που προσφέρει ρούχο της κατηγορίας C;
Ναι. Ένα ρούχο με ετικέτα "κατηγορίας AAA" είναι πολύ πιο ασφαλές από το ρούχο "κατηγορίας C".

10 Τι σημαίνουν οι διάφορες κατηγορίες;
Η ετικέτα πρέπει να αναφέρει σαφώς την κατηγορία πιστοποίησης. Υπάρχουν πέντε κατηγορίες. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας.

Κατηγορία AAA Είναι τα πιο "επαγγελματικά" ενδύματα, αυτά που προσφέρουν μέγιστη προστασία. Αλλά είναι και τα βαρύτερα και, αναπόφευκτα, λιγότερο άνετα στη χρήση.

Κατηγορία ΑΑ Σε αυτή την κατηγορία θα βρείτε τα καλύτερα ρούχα, δερμάτινα μπουφάν και παντελόνια με ενισχύσεις και προστασίες.

Κατηγορία A Αυτά είναι τα ενδύματα που προορίζονται για αστική χρήση και μικρές μετακινήσεις. Η προστασία είναι μικρότερη από τις προηγούμενες κατηγορίες, αλλά είναι ελαφρύτερα και πιο άνετα σε καθημερινή χρήση.

Κατηγορία Β Σε αυτή την τάξη βρίσκουμε ρούχα με αντοχή στην τριβή ίση με εκείνη των ρούχων κατηγορίας Α, αλλά δεν υπάρχουν προστατευτικά CE.

Κατηγορία C Προσφέρουν περιορισμένη προστασία. Προστατεύουν κατά την πτώση, χάρη στα προστατευτικά, αλλά όχι από την τριβή. Εν ολίγοις, προστατεύουν μόνο σε στατικές πτώσεις.

Τι να σκέφτονταν άραγε όταν χρησιμοποιούσαν τα stand που έκλειναν μόνα τους ή όταν τοποθετούσαν τρεις διακόπτες για τα φλας;
Ποια ήταν η αγαπημένη του Tamburini και ποια κατέστρεψε την εταιρεία του Rimini; Ποιο μοντέλο πούλησε περισσότερο στην Ιαπωνία και ποιο έφερε το όνομα ενός ζώου φημισμένου για την βραδύτητά του;
Η Bimota επανέρχεται στο προσκήνιο αφού σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Kawasaki σκοπεύει να την εξαγοράσει, δίνοντας νέα πνοή στην θρυλική ιταλική εταιρεία
Αυτά τα μικρά μαύρα κουτιά που «δένουν» μεταξύ τους τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου στις τελευταίας γενιάς μοτοσυκλέτες φαίνονται μυστηριώδη όπως και κάθε άλλο κομμάτι του ηλεκτρικού τους συστήματος

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.