Αφιερώματα

Πόσο custom είναι τα εργοστασιακά custom;

Factory Custom από πολλούς κατασκευστές


24.04.2019

Οι κατασκευαστές γέμισαν τις εκθέσεις με νέα μοντέλα που που «φωνάζουν» πως το «έφτιαξες μόνος σου». Πόσο custom είναι όμως;

Μόλις η custom σκηνή «εξερράγη» πριν από μια δεκαετία, οι περισσότεροι κατασκευαστές «έβαλαν μπροστά τις μηχανές», προσφέροντας πλειάδα μοτοσυκλετών café racer, scrambler και bobber, καθώς και τόνους αξεσουάρ και ανταλλακτικών που θα μπορούσατε να επιλέξετε για να εξατομικεύσετε το μοντέλο που επιλέξατε. Με λίγα λόγια, έκαναν ότι η Harley-Davidson…

Moto Guzzi V85 TT

Πριν απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο ένα εργοστασιακό custom είναι πραγματικό custom, ας καθορίσουμε τι σημαίνει custom μοτοσυκλέτα.

Τι είναι custom;

Για να το θέσουμε απλά, είναι μια «παλιά» μοτοσυκλέτα που έχει τροποποιηθεί, λίγο ή πολύ, για να εξυπηρετεί ένα διαφορετικό σκοπό από αυτόν που κατασκευάστηκε, καθιστώντας τη πιο ελαφριά, πιο γρήγορη, πιο ισχυρή, πιο ικανή εκτός δρόμου ή πιο όμορφη από ό, τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Η εμφάνιση παίζει το σημαντικότερο ρόλο και είναι πολλές φορές ο λόγος που κάποιος θέλει να υλοποιήσει ένα custom project. Σκοπός είναι αυτό που θα φτιαχτεί τελικά να είναι μοναδικό.

Harley Street 750 Custom Motorcycle 5

Aς ρίξουμε μια ματιά σε πέντε μεγάλους κατασκευαστές που διαθέτουν μεγάλη γκάμα τέτοιων μοτοσυκλετών.

triumph modern classics

Triumph

Το Triumph είναι ο πρώτος κατασκευαστής που ξεκίνησε να θυμάται το ένδοξο παρελθόν του, τότε που οι υπόλοιποι δεν είχαν ούτε στο πίσω μέρος του μυαλού τους την κατασκευή ρετρό μοτοσυκλετλων. Το λανσάρισμα της σειράς Modern Classics, που αποτελούταν αρχικά από το Bonneville και στη συνέχεια από το Thruxton και το Scrambler. Οι Βρετανοί ξέρουν τον τρόπο και επέκτειναν την γκάμα τους, που πλέον αριθμεί 11 κύρια μοντέλα, χωρίς να υπολογίσουμε τις παραλλαγές τους. Μπορείτε να επιλέξετε enduro, scrambler, cafe racer, bobber ή cruiser.

bmw r ninet

BMW

Το 2014, πρωτοείδαμε το R NineT της BMW. Μια μοτοσυκλέτα με αισθητική που θυμίζει την χρυσή εποχή του αερόψυκτου κλασικού Boxer. Οι «οικογένεια» Heritage της Γερμανικής εταιρείας αριθμεί πλέον 5 μοτοσυκλέτες που με μικρές τροποποιήσεις δίνουν μια διαφορετική εμφάνιση και οδική συμπεριφορά. Είναι σαν να φανταζόταν η BMW πώς 5 customizers θα προσέγγιζαν την μοτοσυκλέτα τους με διαφορετικό τρόπο για να φτιάξουν 5 διαφορετικά στυλ.

Moto Guzzi V7III

Moto Guzzi

Μια άλλη ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η Moto Guzzi, μια μάρκα που γνώρισε μεγάλη επιτυχία με την κυκλοφορία του V7. Τώρα, στην τρίτη έκδοσή του, το V7 έρχεται επίσης σε 7 εκδόσεις αν συμπεριλάβουμε την περιορισμένη έκδοση Stornello. Αν θέλετε café racer, scrambler ή μια ρετρό μοτοσυκλέτα που μοιάζει με αυτές που παράχθηκαν στη δεκαετία του '70, η σειρά V7 III θα σας υπερκαλύψει. Επιπλέον το 2019 οι Ιταλοί παρουσίασαν μια vintage on off. Το νέο V85 TT γεμίζει ακόμη περισσότερα την γκάμα της Moto Guzzi, που περιλαμβάνει επίσης το cruiser V9 Roamer και το V9 Bobber.

Ducati Scrambler range

Ducati

Οι Ιταλοί ακολούθησαν την φρενίτιδα της εποχής και παρουσίασαν το Scrambler. Τέσσερις παραλλαγές του 800, για όλα τα γούστα. Το κλασσικό Icon, το café racer, το enduro Desert Sled, το tracker Full Throttle, πλαισιώθηκαν στη συνέχεια από το 400άρι Sixty2 και το μεγαλύτερο 1100 που προσφέρεται σε τρεις παραλλαγές. Το κλασσικό σε όλες τις περιπτώσεις συνδυάζεται με τον καλύτερο τρόπο με το πρωτότυπο Ιταλικό design.

hd sportster iron 1200

Harley-Davidson

Οι Αμερικάνοι θεωρούνται από τους πρώτους διδάξαντες στον τομέα του customizing. Τα αξεσουάρ που γεμίζουν εκατοντάδες σελίδες καταλόγων έδιναν έμπνευση σε όσους είχαν παλιότερα ή και τελευταία μοντέλα της μάρκας. Εξατμίσεις, τιμόνια, ρεζερβουάρ, βαλίτσες, τροχοί και αμέτρητα αξεσουάρ μπορούν να μεταμορφώσουν κάθε μοντέλο της εταιρείας σε ότι επιθυμείτε.

Πόσο custom είναι όλα αυτά;

Τέτοιου είδους μοντέλα πριν μερικά χρόνια ήταν παράδοξο να βγουν από τις γραμμές παραγωγής ενός εργοστασίου και να μπουν «ανάμεσα» στις «κλασσικές» κατηγορίες των on off, naked, supersport, touring και cruiser. Το ότι διαθέτουν ρετρό σχεδίαση και πλέον μπορούν να εξυπηρετήσουν διαφορετικούς σκοπούς εκτός της χαλαρής βόλτας, αφού αρκετά από αυτά μπορούν να κινηθούν άνετα ακόμη και σε πίστα ή χωματόδρομο δεν τα κάνει «μοναδικά» στην αρχική τους μορφή. Διότι όλοι όσοι μπορείτε να τα αγοράσετε θα αποκτήσετε την ίδια μοτοσυκλέτα από την αντιπροσωπεία.

Scrambler 1200 XE and XC 1

Στον αντίποδα όμως, αυτό που παίρνετε είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός μεταξύ του ρετρό στυλ και της σύγχρονης τεχνολογίας. Εάν ξεπεράσετε το γεγονός ότι δεν είναι μοναδικό, ένα εργοστασιακό custom είναι μια εξαιρετική επιλογή με μπόνους την σφραγίδα ποιότητας ενός αξιόπιστου εμπορικού σήματος. Από εκεί και πέρα, είναι εφικτό να εξατομικεύσετε την μοτοσυκλέτα σας, αφού μπορείτε να «ψαχτείτε» τόσο με τα after market αξεσουάρ που προσφέρουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές, όσο και με customizers που διαθέτουν πολλά bolt on εξαρτήματα στην αγορά αλλά και είναι έτοιμοι να ανταπεξέλθουν σε οποιοδήποτε απαιτητικό project σας μπει στο μυαλό.

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.