Αφιερώματα

5 βήματα για να βρείτε το σωστό κράνος

Το κράνος αποτελεί το σημαντικότερο αξεσουάρ


04.07.2018
 
Συχνά συναντάμε στο δρόμο μοτοσυκλετιστές οι οποίοι φορούν κράνος μόνο και μόνο για να γλυτώσουν μία κλίση της τροχαίας, χωρίς να νοιάζονται για την ασφάλεια τους. Δείτε παρακάτω τα 5 βήματα σωστής επιλογής κράνους
 
 

1. Σωστή εφαρμογή

krano sosti epilogi 6

Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά πολλοί αναβάτες φορούν λάθος μέγεθος. Αν φορώντας το κράνος μας νοιώθουμε έντονο σφίξιμο στο κούτελο ή στους κροτάφους, σημαίνει ότι το κράνος μας είναι μικρότερο απ' ότι πρέπει. Αν όμως μετατοπίζεται κατά την οδήγηση, τότε είναι μεγαλύτερο. Και στα δύο παραδείγματα σημαίνει ότι είμαστε απροστάτευτοι σε μία επερχόμενη κρούση. Η καλύτερη λύση είναι να πάμε σε ένα κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετιστικού εξοπλισμού και με τη βοήθεια του πωλητή να δοκιμάσουμε διάφορα κράνη, αφού πρώτα μας μετρήσει την περίμετρο του κεφαλιού και ελέγξει την εφαρμογή του εκάστοτε κράνους. Υπάρχει περίπτωση το ίδιο μέγεθος κράνους σε διαφορετικές μάρκες να μην εφαρμόζει το ίδιο, μιας και τα καλούπια από εταιρεία σε εταιρεία διαφέρουν. Επίσης πρέπει να προσέξετε όταν αγοράζετε από το εξωτερικό. Τα κράνη που διατίθενται σε χώρες της Ασίας ή της Αμερικής μπορεί να φαίνονται ίδια αλλά πολλές φορές δεν είναι. Το medium σε ένα κράνος που διατίθεται στην αγορά της Taiwan διαφέρει από το ευρωπαϊκό medium.
 

2. Το κράνος δεν είναι μόνο για εμφάνιση

krano sosti epilogi 2

Πριν επιλέξουμε το χρώμα ή τα γραφικά του κράνους, καλό είναι να σκεφτούμε και να αποφασίσουμε σε τι συνθήκες πρόκειται να το χρησιμοποιήσουμε. Κατά τη γνώμη μας το full face κράνος είναι το ιδανικό για όλες τις χρήσεις. Όμως υπάρχει και η λύση των jet ιδιαίτερα για όσους ζεσταίνονται, αλλά μόνο για όσους κινούνται σε μικρές αποστάσεις, αλλά και των ανοιγόμενων που όταν κινείστε με χαμηλές ταχύτητες μπορείτε να ανοίγετε. Από την άλλη αν κάποιος ταξιδεύει πολύ, ίσως η καλύτερη επιλογή να ήταν ένα κράνος που δέχεται σύστημα Bluetooth και έτσι να μπορεί να δέχεται τις κλήσεις του ή να ακούει τις εντολές του gps χωρίς να αποσπάται η προσοχή του απ' το δρόμο. Ένας άλλος τύπος αναβάτη είναι αυτός που δεν αντέχει τον έντονο ήλιο αλλά δεν θέλει να τοποθετεί γυαλιά ηλίου μέσα στο κράνος, λόγο της δημιουργίας πίεσης στους κροτάφους. Η λύση είναι ένα κράνος με ενσωματωμένη εσωτερική ζελατίνα που με το γύρισμα ενός διακόπτη κατεβαίνει μπροστά από τα μάτια εμποδίζοντας το περίσσιο φως του ήλιου. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε και φιμέ ζελατίνα, που δεν ενδείκνυται για νυχτερινή οδήγηση. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να έχετε μαζί σας και μια διαφανής.
 

3. Σωστός εξαερισμός

krano sosti epilogi 5

Με ένα κράνος με κακή σχεδίαση στο σύστημα εξαερισμού θα ιδρώσουμε, αλλά θα μας προκαλέσει αίσθημα πίεσης και δυσφορίας. Ο καλός εξαερισμός εξασφαλίζει στην εισαγωγή φρέσκου αέρα και την επαγωγή του θερμού αέρα. Αυτό βοηθά σωστή θερμοκρασία του κρανίου και την καλή οξυγόνωση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα όταν οδηγούμε να είμαστε συγκεντρωμένοι και να αντιδρούμε ακαριαία στις δυσάρεστες συνθήκες που πιθανόν κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο δρόμο.
 

4. Το βάρος παίζει ρόλο

krano sosti epilogi 4

Πολύ σημαντικό ρόλο για την βέλτιστη προστασία μας είναι το βάρος του κράνους. Ένα βαρύ κράνος πέρα από την κούραση στον αυχένα, μπορεί να προκαλέσει και έντονο τραυματισμό σε αυτόν σε μια πτώση. Το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει κατά μέσο όρο 5 κιλά, έτσι κάθε επιπλέον χιλιόγραμμο χειροτερεύει την κατάσταση. Τα carbon κράνη είναι μια λύση, αλλά πλέον υπάρχουν πολλά κράνη με χαμηλό βάρος στην αγορά. Επίσης αν οδηγούμε για πολύ ώρα, αυτό θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε τον αυχένα μας ξεκούραστο και κατά συνέπεια θα είμαστε πιο αποδοτικοί κατά την οδήγηση.
 

5. Το κράνος είναι στυλ

krano sosti epilogi 11

Αφού ακολουθήσουμε τα παραπάνω βήματα και βρούμε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μας, ήρθε η ώρα να επιλέξουμε χρώμα και σχέδιο για τα γραφικά. Το κράνος είναι η προστασία μας και έτσι με την πάροδο του χρόνου οι εταιρείες σχεδιάζουν όλο και πιο πολλά γραφικά σχέδια για να καλύψουν το προσωπικό γούστο του κάθε αναβάτη, χωρίς να έχει τη δικαιολογία ότι δεν ταιριάζει στο στυλ του. Διαλέξτε λοιπόν οποίο σχέδιο σας αρέσει και καλά αλλά προπαντός ασφαλή χιλιόμετρα.
Η EICMA τελείωσε και είδαμε πολλά νέα και πανίσχυρα μοντέλα που μπαίνουν στην δεκάδα των ισχυρότερων μοτοσυκλετών παραγωγής
Μπορεί οι κατασκευαστές να ανταγωνίζονται για το ποιος θα παρουσιάσει την καλύτερη, την πιο όμορφη, την πιο τεχνολογικά προηγμένη μοτοσυκλέτα και να «τραβάνε τα φώτα της δημοσιότητας» όμως υπάρχουν και κάποιοι που παρουσιάζουν πιο «ενδιαφέροντα» δίκυκλα
Μπορεί οι κατασκευαστές να ανταγωνίζονται για το ποιος θα παρουσιάσει την καλύτερη, την πιο όμορφη, την πιο τεχνολογικά προηγμένη μοτοσυκλέτα και να «τραβάνε τα φώτα της δημοσιότητας» όμως υπάρχουν και κάποιοι που παρουσιάζουν πιο «ενδιαφέροντα» δίκυκλα
Οι δύο αγώνες στο Qatar αυτό το Σαββατοκυριακό θα είναι οι τελευταίοι που θα δούμε την Ducati να αγωνίζεται στο WSBK με δικύλινδρα superbike