Αφιερώματα

Triumph Daytona T595/955i – H superbike που στάθηκε απέναντι σε Ducati και Ιάπωνες

Στην παραγωγή από το 1997 έως το 2000


15.02.2024

Η εμπορική επιτυχία, οι νίκες και οι τίτλοι της Ducati 916 έκανε τους φανατικούς των supersport μοτοσυκλετών να δείξουν εμπιστοσύνη στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, οι οποίοι αμφισβήτησαν τις εξαιρετικές ιαπωνικές τετρακύλινδρες superbike με εναλλακτικούς τρόπους που ταυτόχρονα εξέπεμπαν ισχυρή προσωπικότητα


Η πρώτη που δοκίμασε ήταν η Triumph (θα ακολουθούσε η Benelli με τον Tornado) με το τρικύλινδρο Daytona T595 να παρουσιάζεται στα τέλη του 1996. Έφερε μια σπορ εκδοχή του βρετανικού κινητήρα, με σφυρήλατα έμβολα, κυβισμό 955 κ.εκ., που απέδιδε 130 ίππους και βασιζόταν σε διπλό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που συνδυαζόταν με ένα πολύ όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

Triumph Daytona T595 955i 2

H Daytona παρ’ ότι ήταν πολύ όμορφη, ήταν «ανώριμη» σε τεχνικό επίπεδο, που τράβαγε αμέσως την προσοχή. Δεν την έλεγες ελαφριά, δεν την χαρακτήριζες ιδανικά στημένη για την πίστα αλλά ήταν πολύ καλή στο δρόμο. Η Daytona έχει μια μακρά και αξιοπρόσεκτη εμπορική πορεία και παρά την αρκετά υψηλή τιμή και τον ανταγωνισμό της Ducati κατάφερε να βρει θαυμαστές ακόμα και στην Ιταλία.

Triumph Daytona T595 955i 3

Στην επόμενη γενιά η Triumph την βελτίωσε στους περισσότερους τομείς και της αφαίρεσε βάρος, αλλά της αφαίρεσε αυτήν την γοητεία που διέθετε εξαιτίας του εμπνευσμένου σχεδιασμού της. Η Daytona λοιπόν αντί να τα πάει ακόμη καλύτερα εμπορικά, έχασε σταδιακά έδαφος μέχρι που εξαφανίστηκε. Κρίμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για να εμβαθύνουμε στην γκάμα της Αμερικάνικης εταιρείας θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τα μοντέλα της, να δούμε ποιους κινητήρες χρησιμοποιούν και ποια είναι τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους
Η Harley-Davidson εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην Ελλάδα, υπό τη στρατηγική καθοδήγηση του Fais Group. Η ανανέωση αυτή σηματοδοτείται από τη συμμετοχή εκπροσώπων του ειδικού τύπου σε ένα οργανωμένο ταξίδι στη Σόφια, για μια πρώτη γνωριμία με τη γκάμα μοντέλων του 2025
Τα Ιαπωνικά εργοστάσια πάντα κατασκεύαζαν μοντέλα που κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στην χώρα τους, όπως τα Suzuki SV400 και SV400S
Ο όρος «ληγμένο κράνος» μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένας αβάσιμος προβληματισμός. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα, υπάρχουν παράμετροι, εξαιρέσεις και διαβαθμίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.