12.12.2022
Τι περικλείει η ονομασία του νέου και πολύ σημαντικού μοντέλου της Royal Enfield; Πολλά περισσότερα από όσα έχει να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα 350 κ.εκ. με τιμή 4.390 ευρώ
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Στην εποχή μας είναι πολλά τα μοντέλα αντίστοιχου κόστους σε αυτήν την κατηγορία κυβισμού, όμως κανένα δεν προέρχεται από έναν «τεράστιο» κατασκευαστή με μεγάλη ιστορία. Κανείς λοιπόν δεν πρόκειται να απαξιώσει ένα μοντέλο της Royal Enfield. Ο «παλιός» ξέρει και ο «νέος» που ίσως έχει άγνοια θα σταθεί στη σχεδίαση, την ποιότητα τον χαρακτήρα του HNTR 350 που μόλις ήρθε στη χώρα μας και η επίσημη αντιπροσωπεία της μάρκας μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε.
Η Royal Enfield κατασκευάζει «προσβάσιμες» από όλους μοτοσυκλέτες. Δεν στεκόμαστε στα όσα λέει η εταιρεία, αλλά στην εμπειρία μας οδηγώντας τρεις αντιπροσωπευτικές μοτοσυκλέτες της τρέχουσας γκάμας. Το δικύλινδρο roadster Interceptor 650, το classic adventure Himalayan με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 411 κ.εκ. και το cruiser Meteor 350. Στα μηχανικά μέρη του τελευταίου βασίζεται και το HNTR.
Όλες μπορούν να οδηγηθούν από αναβάτες ανεξαρτήτου εμπειρίας, φύλου, ηλικίας και να αποκτηθούν εύκολα χάρη στις προσιτές τιμές τους. Αυτό εννοεί η Royal Enfield με τη λέξη «προσβάσιμες» και το HNTR δεν θα μπορούσε να παρεκκλίνει αυτής της κατεύθυνσης.
Ο «θόρυβος» που έχει γίνει πριν από την επίσημη παρουσίασή του ήταν μεγάλος. Εκκωφαντικός για μια μοτοσυκλέτα 350 κ.εκ. Στην Ινδία μίλησαν για «game changer» και από τον πρώτο κιόλας μήνα διάθεσής του στην εγχώρια αγορά οι ταξινομήσεις «χτύπησαν κόκκινο». Οι Βρετανοί του Visor Down ταξίδεψαν στην άλλη άκρη της γης, στην πολύβουη Μπανγκόκ, για να οδηγήσουν το HNTR 350. Καθόλου τυχαία η επιλογή της πόλης. Άλλωστε σε αυτές τις συνθήκες θα δοκιμαστεί και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της «δίτροχης ζωής» του το HNTR, όπου και από όποιον αποκτηθεί. Οι κριτικές που έχει ήδη αποσπάσει είναι εξαιρετικές.
Ο ιππικός όμιλος Κουβαρά ήταν το σημείο όπου πρωτοείδαμε το νέο μοντέλο της Royal Enfield σε τρεις χρωματισμούς. Γκρι-μαύρο, κόκκινο-μαύρο και μπλε-λευκό με ματ υφή. Μας άρεσε περισσότερο το πρώτο, ενώ το τελευταίο ήταν το πιο ιδιαίτερο. Αν εξαιρέσουμε το ρεζερβουάρ όπου το έμβλημα της Royal Enfield ενσωματώνεται έντεχνα στη βαφή του, μηχανικά μέρη, εξάτμιση, φτερά, πιρούνι, αμορτισέρ, ζάντες, τιμόνι, χειρολαβές συνεπιβάτη και σέλα είναι κατάμαυρα, με τη «μαύριλα» να «σπάει» από τα old school φλας με το πορτοκαλί κρύσταλλο. Συνολικά σου δίνει την αίσθηση μιας πολύ στιβαρής, συμπαγούς μοτοσυκλέτας με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και σχεδίαση που θυμίζει τις παλιές εποχές, που με έναν πολύ elegance τρόπο, απευθύνεται σε νέους ηλικιακά αναβάτες. Τίποτα δεν αποτελεί παραφωνία του vintage χαρακτήρα της, ούτε η ψηφιακή οθόνη LCD που βρίσκεται στο κέντρο του στρογγυλού στροφόμετρου.
Ο αερόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας των 349 κ.εκ., με αλλαγές στην τροφοδοσία και την εξάτμιση, σε σχέση με αυτόν των Μeteor και Classic 350, διαθέτει ποιοτική λειτουργία, αλλά πιο ζωηρή απόκριση στο γκάζι, ενώ ο ήχος από την «κοντή», πανέμορφη εξάτμιση ταιριάζει ακριβώς στο vintage ύφος της μοτοσυκλέτας. Είναι αερο-ελαιόψυκτος, με σύστημα ψεκασμού και αποδίδει 20,2 hp στις 6.100 σ.α.λ. και 2,75 kgm ροπής στις 4.000rpm. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι σαφέστατο και αθόρυβο και ο συμπλέκτης μαλακός για να μην κουράζει.
Αυτό που γίνεται αντιληπτό μόλις ανέβεις στη σέλα του HNTR 350 είναι οι αλλαγές που έχουν επέλθει σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς «J» (Meteor & Classic) στην εργονομία. Η θέση οδήγησης σε βάζει σε όρθια στάση, με ελαφριά κλίση προς τα εμπρός. Με ύψος 1,75 αισθάνθηκα πολύ άνετα. Λεβιέδες και μανέτες βρίσκονται σε απόλυτα φυσιολογικές θέσεις, ενώ η σέλα απέχει μόλις 790 χλστ. από το έδαφος. Απόλυτα προσβάσιμη μοτοσυκλέτα από όλους.
Το πλαίσιο, σχεδιασμένο από τη Harris Performance, διαθέτει πιο γρήγορη γεωμετρία και οι τροχοί είναι μικρότεροι, στις 17 ίντσες και ελαφρύτεροι. Η ευελιξία του HNTR είναι κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους εκείνους που θα το αποκτήσουν και θα κυκλοφορούν καθημερινά με αυτό.
Η ανάρτηση διαθέτει ρυθμιζόμενη προφόρτιση μόνο στα πίσω αμορτισέρ. Είναι ένα αρκετά στιβαρό αλλά όχι υπερβολικά σκληρό στήσιμο, που απορροφά σωστά τις λακκούβες και τα σαμάρια στο δρόμο.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο δισκόφρενα, 300 χλστ. μπροστά και 270 χλστ. πίσω, με δαγκάνες δύο και ενός εμβόλου αντίστοιχα και φυσικά δικάναλο ABS. Το μπροστινό διαθέτει εξαιρετική αίσθηση ενώ το πίσω έχει πιο απότομη απόκριση. Κάτι περισσότερο για τη δύναμη και το βάρος της μοτοσυκλέτας δεν θα χρειαστεί κανείς.
Το HNTR 350 είναι μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για νέους και νέες όλων των ηλικιών, που θέλουν μια μοτοσυκλέτα όμορφη, «εύκολη» και προσιτή. Ένα Royal Enfield που θα βλέπουμε πολύ συχνά στο δρόμο.
Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode Cafe Race
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
ROYAL ENFIELD HNTR 350 2022 | MUVUS |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΠΟ 4.390 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΑΕΡΟ-ΕΛΑΙΟΨΥΚΤΟΣ, 1ΕΕΚ, 2 ΒΑΛΒΙΔΕΣ | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 72x85.8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 9,5:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 20.2/6.100 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,75/4.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 181 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.055 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 800 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.370 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CEAT 110/70-R17 |
ΠΙΣΩ: | CEAT 140/70-R17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΔΙΠΛΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΙΠΛΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ 6 ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ & ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 270 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΟΥ & ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.