Δοκιμές

Δοκιμή Aprilia Shiver 900: Be a Commuter Racer!

Έβαλε τα καλά της και ήρθε να μας ξεσηκώσει


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  30.11.2017

Η “κούκλα” από την Ιταλία μεγάλωσε, “ωρίμασε” εσωτερικά και ομόρφυνε

Η Aprilia είναι από τις ιστορικότερες μάρκες που πάντα είχαν φανατικό κοινό και ερωτευμένους αναβάτες με τα μοντέλα της. Όταν το 2004 εξαγοράσθηκε από την Piaggio οι φανατικοί οπαδοί της περίμεναν πώς και πώς να δουν με ποιον τρόπο θα καρποφορήσει αυτή η συνεργασία.

Το πρώτο μοντέλο της “εποχής Piaggio” που παρουσιάστηκε το 2008 ήταν το Shiver 750. Η μοτοσυκλέτα ήταν πολύ “μπροστά” για την εποχή της σε θέμα σχεδίασης και ηλεκτρονικών νεωτερισμών για την τότε αγορά. Μία εξ αυτών ήταν το ride by wire που εφαρμόστηκε πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής στο συγκεκριμένο μοντέλο.

To Shiver 900 που παρουσίασε η Aprilia το 2017 κρατάει αρκετά χαρακτηριστικά από την πρωτοπόρο προκάτοχό της, με τον μεγαλύτερο κυβισμό να αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή. Έτσι φτάνει πλέον τα 896,1 κ.εκ. δίνοντας «φτερά» και πολλή ροπή στο commuter των Ιταλών.

 

DSC 0081

Θεέ μου τι κούκλα είναι αυτή;

Η μοτοσυκλέτα από το Noale έχει ξανανιώσει και δείχνει πανέμορφη, τελεία και παύλα.

Οι Ιταλοί είναι μανούλες στο να προσθέτουν ουσιαστικές λεπτομέρειες σε μια μοτοσυκλέτα και μπορούν να κρύψουν τα όποια χρόνια της.
Το όμορφο κλασικό πολυγωνικό φανάρι συνεχίζει να «τραβάει» τα βλέμματα των περαστικών και να κλείνει το μάτι στους μελλοντικούς αναβάτες της. Οι νέες εισαγωγές αέρα αριστερά και δεξιά της μοτοσυκλέτας που αγκαλιάζουν περιμετρικά το όμορφα χρωμιωμένο ψυγείο.

Πολύ ωραία και η επιλογή της κόκκινης βαφής των κεφαλών του κινητήρα στο χρώμα του χωροδικτυώματος. Τα αυτοκόλλητα ή αλλιώς tatοο στις χυτές ζάντες αλουμινίου δίνουν μια μοντέρνα νότα στη μοτοσυκλέτα. Η αιχμηρή σχεδίασή της με τις πολλές γωνίες από το φανάρι έως την ουρά της και το μυώδες ντεπόζιτο συνθέτουν ένα σύνολο που κάθε αναβάτης θα ήθελε να αποκτήσει.

Το αυτοκόλλητο με τον αριθμό 54 είναι εκεί στο ρεζερβουάρ να σου θυμίζει τα πρωταθλήματα και την αγωνιστική ιστορία της ιταλικής φίρμας.
Οι δύο μεγαλύτερες αλλαγές που συναντάμε στο Shiver 900 εκτός του κινητήρα είναι ο πλήρως ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και αυτές οι ιδιαίτερες «ταπωμένες» εξατμίσεις.

 

Aprilia Shiver 900 3

Οθόνη 4,3 ιντσών

Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός σχετικά με πολλές γωνίες και αυτός, δανεισμένος από το Aprilia Tuono 1000 που ενσωματώνει την επιλογή συνδεσιμότητας με smartphone μέσω του συστήματος Aprilia Multimedia. Η τετράγωνη TFT οθόνη σε καλωσορίζει και αποχαιρετά με ένα μικρό βιντεάκι με το λογότυπο της Aprilia. Ωραία λεπτομέρεια και εκεί από τους Ιταλούς.

Έχει τον σοβαρό χαρακτήρα του «be a racer» με το οποίο προωθεί τις μοτοσυκλέτες της η Aprilia, αλλά και μερικές μικρές χρωματικές πινελιές που “σπάνε” τα άσπρα/μαύρα γραφικά και διατηρούν τον νεανικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

Το στροφόμετρο «γεμίζει» από αριστερά προς τα δεξιά με λεπτομερέστατο τρόπο και τα χιλιόμετρα εναλλάσσονται στο μέσον της οθόνης σαν τα φρουτάκια του κουλοχέρη!

Οι πληροφορίες είναι οι απαραίτητες που συναντάμε σε κάθε μοτοσυκλέτα με το ενδιαφέρον στατιστικό της υψηλότερης τελικής ταχύτητας να ξεχωρίζει. Ένδειξη στάθμης καυσίμου δεν υπάρχει, ενώ στα αξεσουάρ που μπορείτε να προσθέσετε στην καλή σας είναι και το bluetooth connect. Με τη συγκεκριμένη λειτουργία μπορείτε να συνδέσετε το κινητό σας και να βλέπετε στον πίνακα όλες τις πληροφορίες και ειδοποιήσεις από αυτό. Επιπρόσθετα μπορείτε να δείτε πληροφορίες σχετικά με τη χρήση συστήματος ενδοεπικοινωνίας ή μουσικής.

 

Aprilia Shiver 900 7

Εξατμίσεις κάτω από τη σέλα, πάνω από κάθε προσδοκία!

Ναι μπορεί να μην είναι τόσο 2017, μια μοτοσυκλέτα με εξατμίσεις που καταλήγουν κάτω από τη σέλα, αλλά braaaaaaaap!
Είναι σαν να κοροϊδεύουν τους κανονισμούς του Euro 4, καθώς σε λίγο οι μοτοσυκλέτες θα έχουν μεγαλύτερο καζάνι εξάτμισης από το πλαίσιό τους για να περνούν τις προδιαγραφές.
Τάπωσαν έτσι επιδεικτικά τις εξατμίσεις... μόνο φαινομενικά όμως.

Οι απολήξεις των σωλήνων καταλήγουν πάνω δεξιά και αριστερά αντίστοιχα μέσα από τις τάπες των εξατμίσεων. Ο ήχος είναι be a racer 100%. Μπάσος, τραχύς, γεμάτος, κουβαλώντας πολύ από την αγωνιστική κληρονομία Aprilia. Σκασίματα συνέχεια, ακόμα και όταν είναι κρύες με το απότομο κλείσιμο του γκαζιού. Πιθανότατα να μην υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα στην αγορά που να μπορεί να σου χαρίσει μεγαλύτερο χαμόγελο από αυτό που σου προσφέρουν απλόχερα οι ηχητικές μελωδίες των εξατμίσεων του Aprilia Shiver 900.

 

DSC 0091


Με την παλιά γνωστή συνταγή

Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί το γνωστό πλαίσιο από χωροδικτύωμα χάλυβα και πλάκες αλουμινίου παρέχοντας έτσι κορυφαία επίπεδα ακαμψίας.
Μέσα από το πολύ “ανοιχτό φόρεμά” της (χωροδικτύωμα) η όμορφη Ιταλίδα μάς δείχνει τον γνωστό δικύλινδρο σε διάταξη V 90 μοιρών κινητήρα των 896,1κ.εκ. πλέον, με το νέο σύστημα χρονισμού με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και υδρόψυξη.
Με 95,2 άλογα στις 8.750 σ.α.λ. δεν θα βαρεθείς ποτέ. Τα 90 Kgm στις 6.500 σ.α.λ. επίσης δεν θα σε αφήσουν ποτέ, μα ποτέ στεναχωρημένο. Ο κινητήρας είναι ελαστικότατος στη λειτουργία του αφήνοντας τον αναβάτη να επιλέξει το πώς θέλει να κινηθεί. Επίσης, μπορεί να περιοριστεί η ισχύς του στους 47 ίππους ώστε να μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α2.

Το πιρούνι είναι της Kayaba με διάμετρο καλαμιών 41mm, έχει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Πίσω συναντάμε ένα έκκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ από την Sachs. Σε αυτό υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς επίσης.

 

 

Aprilia Shiver 900 13

Νέες είναι και οι ζάντες με τις τρεις ακτίνες, παρόμοιες με αυτές του Aprilia RSV4. Η μείωση του βάρους κατά 0,9 kg μπροστά και 1,3 kg πίσω, σε συνδυασμό με τις άλλες μικροαλλαγές έχουν φτάσει το βάρος του Aprilia Shiver 900 στα 218 κιλά πλήρες υγρών. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη και δεν κουράζει μετά από ώρες οδήγησης. Όταν το σώμα σου πάρει σκυφτή θέση, με χαρά διαπιστώνεις την καλή στήριξη από το πίσω μέρος της σέλας- είπαμε be a racer.
Ο συνεπιβάτης θα κάτσει άνετα στο πίσω μέρος της και θα κρατηθεί εύκολα από τις σωστά τοποθετημένες και μεγάλες χειρολαβές. Το ύψος της σέλας είναι στα 810mm από το έδαφος.

Μπροστά συναντάμε δύο πλευστούς δίσκους διαμέτρου 320 mm με τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες. Στον πίσω τροχό χρησιμοποιείται δαγκάνα μονού εμβόλου με δίσκο διαμέτρου 240 mm.

 

Aprilia Shiver 900 5


Μια δαιμονισμένη «κυρία» πόλης


Το περιθώριο κλίσης είναι αρκετά μεγάλο με τα ελαστικά Dunlop Qualifier 120/70 εμπρός και 180/55 πίσω. Ρυθμιζόμενο εύκολα σε τρία επίπεδα είναι το traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης. Αρκετά παρεμβατικό θα λέγαμε, έτσι παρέμεινε στη μικρότερη δυνατή επιλογή ώστε να κινούμαστε και εμείς σαν σωστοί κανίβαλοι.

Η θέση οδήγησης είναι sport και σε κρατάει συχνά σκυφτό. Το τιμόνι είναι στενό και τα χέρια σου ίσως κουραστούν σχετικά γρήγορα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που τα άκρα του τιμονιού ουσιαστικά αποτελούσαν το βασικό σημείο επαφής με το τιμόνι. Οι μανέτες είναι και οι δύο ρυθμιζόμενες και βολικές.

Η ωραία απόκριση του γκαζιού βοηθάει στον καλό έλεγχο και στους τρεις χάρτες. Ο Sport έχει βέβαια την πιο άμεση απόκριση. O Touring είναι λίγο ηπιότερος και ο Rain μειώνει τη διαθέσιμη ισχύ περίπου στους 70 ίππους, ιδανική για δύσκολες καιρικές συνθήκες ή οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης. Η εναλλαγή της χαρτογράφησης μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή, ακόμα και εν κινήσει, πιέζοντας το κουμπί της μίζας.

 

DSC 0054

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Aprilia (ATC) συνδυάζεται με το σύστημα ABS δύο καναλιών της Continental με δυνατότητα απενεργοποίησης και με ρυθμιζόμενη βαθμονόμηση προκειμένου να μη χάνεται ο σπορ χαρακτήρας της οδήγησης.

Το Aprilia Shiver 900 στρίβει ωραία, με ελαφριά και ακριβή αίσθηση στις αλλαγές κατευθύνσεων, σταθερότητα και καλή ποιότητα κύλισης.

Ένα μικρό πρόβλημα αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες κατά τη βραδινή τους βόλτα. Αυτό γιατί τα φώτα διαχέονται παντού μπροστά σου. Είναι σαν προτζέκτορας που θέλει κάτι να απεικονίσει. Εμένα μου έδειχνε συνέχεια τη φάτσα του Optimus Prime. Τα όργανα διαβάζουν ταχύτατα τη φωτεινότητα του περιβάλλοντος και αντιστρέφουν τα χρώματα όταν αυτό χρειαστεί. Δεύτερη παρατήρηση που θα έκανα είναι πως το τιμόνι δεν «κόβει» όσο θα έπρεπε για ένα commuter πόλης όπως είναι το το Shiver.

Η γωνία του τιμονιού είναι τόσο μικρή που μπορεί αρκετές στιγμές να σας πιάσει αδιάβαστους και να δυσκολέψει αρκετά τις στατικές σας μανούβρες.
Το κιβώτιο είναι κοντό και με καλή αίσθηση στις αλλαγές από τον συμπλέκτη και δεν θα σε κουράσει μέσα στην πόλη. Τα φρένα είναι πάντα εκεί και δεν θα σε προβληματίσουν σε οποιαδήποτε συνθήκη χρειαστεί να επέμβουν.

Η κατανάλωση που είδαμε ήταν περίπου στα 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και με το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων δεν ψάχναμε βενζινάδικο κάθε λίγο και λιγάκι, παρόλο που το πιέσαμε αρκετά.

 

Aprilia Shiver 900 12


Do you wanna be my girl?

Το Aprilia Shiver 900 είναι μια ώριμη μοτοσυκλέτα που έβαλε τα καλά της σέξι ρούχα και είναι έτοιμη να σε πάει βόλτα στην πόλη, αλλά και σε διαδρομές εκτός αυτής. Θα το κάνει άνετα, θα σου χαρίσει ένα πλατύ χαμόγελο, είτε με τον ήχο από τις εξατμίσεις της, ή τη ροπή της και τη συνολική γεωμετρία και οδική συμπεριφορά...
Είναι μια σβέλτη μοτοσυκλέτα πόλης με πολύ Fun χαρακτήρα και αγωνιστικό DNA, που με την πολύ καλή τιμή των 8.270 ευρώ που διατίθεται σίγουρα θα αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή. Τα χρώματα τα όποια έχει επιλέξει να «φορέσει» είναι λευκό «EvolutionWhite», ασημί «HiTech Silver» και πράσινο «UnconventionalGreen» το οποίο δεν έχω δει από κοντά, αλλά αν το Shiver ήταν η επόμενή μου μοτοσυκλέτα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή!

 

 

SHIVER 900 TX

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Aprilia Shiver 900 (2017)

Αντιπροσωπεία

Piaggio Hellas

Κινητήρας

Aprilia V-2 Revolution X, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά κεφαλή

Διάμετρος  x Διαδρομή (mm)

92 x 67,4

Χωρητικότητα (cc)

896,1

Σχέση συμπίεσης

11,5:1

Σύστημα εξαγωγής

2 σε 2

Εκκίνηση

Μίζα

Επιδόσεις

Μέγιστη ισχύς

95,2hp (70kW) / 8.750rpm

Μέγιστη ροπή

9,17kgm (90Nm) / 4.000rpm

Κατανάλωση

6,7lt/100km