Δοκιμές

Δοκιμή Honda SΗ Mode 125 2021: «Εργαλείο» πόλης

Το πιο προσιτό μοντέλο της σειράς SH


16.06.2021

O βενιαμίν της δημοφιλούς οικογένειας ψιλόροδων scooter της Honda, ανανεώνεται αισθητικά, αναβαθμίζεται μηχανικά και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εποχής, προσφέροντας λύσεις που θα λατρέψει το νεανικό κοινό, το οποίο αποτελεί το βασικό target group του σύμφωνα με τη Honda

Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ιστορική αναδρομή

Το πρώτο SH50 κυκλοφόρησε το 1984. Έφερε 2χρονο κινητήρα και κατάφερε από την πρώτη στιγμή να κερδίσει το κοινό και δη τους Ευρωπαίους που αναζητούσαν ένα βολικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Στο πέρασμα των δεκαετιών, η οικογένεια SH μεγάλωσε. Απέκτησε νέα μέλη και εφοδιάστηκε με νέες τεχνολογίες αφουγκραζόμενη τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού. Με «όπλα» τις επιδόσεις, την μικρή κατανάλωση, την πρακτικότητα και την αξιοπιστία, οι πωλήσεις της σειράς SH έχουν ξεπεράσει πια τις ένα εκατομμύριο μονάδες.

Honda SH Mode 125 2021 static 1

Πρακτικότητα

Το SH Mode 125 κυκλοφορεί στην Ευρώπη από το καλοκαίρι του 2014 και έχει προσελκύσει στην οικογένεια SH ένα ακόμα πιο νεανικό κοινό. Τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι ο 16άρης μπροστινός τροχός και το ευρύχωρο πάτωμα. Στη νέα του εκδοχή, η Honda το έχει προικίσει με καλούδια που θα εκτιμήσουν όλοι όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα ευέλικτο και οικονομικό scooter. Στο εμπρόσθιο τμήμα δεσπόζει ο νέος προβολέας LED που κεντρίζει τα βλέμματα και προσδίδει μια σύγχρονη πινελιά στην κατά τα άλλα κλασσική εμφάνιση του scooter.

Το επίπεδο πάτωμα, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της «φαμίλιας», έχει επεκταθεί προς τα εμπρός κατά 10mm, βελτιώνοντας το χώρο που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός για τα πόδια του, ενώ στην ποδιά υπάρχει ενσωματωμένο άγκιστρο που μπορεί να φιλοξενήσει τσάντα ή αποσκευή. Η πρακτικότητα αποτελεί το μεγάλο ατού του SH Mode, καθώς πέρα από το άγκιστρο, υπάρχουν κι άλλες λύσεις που θα εξυπηρετήσουν τον αναβάτη στις καθημερινές του μετακινήσεις. Όπως για παράδειγμα το ντουλαπάκι στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, το οποίο φιλοξενεί στο εσωτερικό του θύρα USB Type-A για τη φόρτιση ενός smartphone.

Honda SH Mode 125 2021 details 10

Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι αυξημένος κατά 0.5 λίτρα φτάνοντας πλέον στα 18.5 λίτρα και μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face ή ένα jet κράνος και κάποια μικροπράγματα. Αυτό το επιπλέον μισό λίτρο εξοικονομήθηκε με την τοποθέτηση 14άρη τροχού πίσω.

Το κεντρικό σταντ είναι εργονομικά σχεδιασμένο και ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και πλαϊνό σταντ. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην άνεση του συνεπιβάτη. Ο χώρος που του αναλογεί στη σέλα είναι άνετος, ενώ στη διάθεσή του έχει αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές από χυτό αλουμίνιο, ενσωματωμένες στην πίσω σχάρα.

Honda SH Mode 125 2021 details 1

Έξυπνες (και κλασσικές) λύσεις

Ένα από τα στοιχεία που θα λατρέψεις στο νέο SH Mode 125 είναι η keyless λειτουργία του. Μπορείς να έχεις το smart key στην τσέπη σου και από τον κεντρικό διακόπτη να ελέγχεις τις λειτουργίες του και να ανοίγεις την κλειδαριά της σέλας με το μπουτόν που υπάρχει ακριβώς δίπλα.

Honda SH Mode 125 2021 details 2

Το πάνελ οργάνων είναι λιτό.. Αποτελείται από αναλογικό ταχύμετρο που περιβάλλεται από όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για τις κρίσιμες λειτουργίες του scooter και μια μικρή οθόνη LCD (όχι ιδιαίτερα ευανάγνωστη, ιδιαίτερα σε συνθήκες αρκετής ηλιοφάνειας) που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, στην οποία δεσπόζει ο δείκτης στάθμης καυσίμου. Διαθέτει, επίσης, ολικό/μερικό χιλιομετρητή και ρολόι. Οι ρυθμίσεις γίνονται μέσω των δύο κομβίων που υπάρχουν στο κάτω μέρος της οθόνης, εκατέρωθεν του λογότυπου της Ηonda.

Νέος, πιο οικονομικός κινητήρας με Idling Stop

Το SH Mode 125 τροφοδοτείται από έναν τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα, προδιαγραφών Euro5, με μονό εκκεντροφόρο, τεχνολογίας eSP +(enhanced Smart Power +), ίδιος με αυτόν του SH125i, αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 53,5 x 55.5mm αντίστοιχα, και η σχέση συμπίεσης 11.5:1.

Honda SH Mode 125 2021 details 4
Η μέγιστη ισχύς του είναι 11.4 ίπποι @ 8.500 σ.α.λ. και 1.23 kgm ροπής @ 5.000 σ.α.λ. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα start & stop της Honda (Idling Stop) που απενεργοποιεί το scooter όταν είσαι ακινητοποιημένος για πάνω από τρία δευτερόλεπτα και το ενεργοποιεί μόλις περιστρέψεις το γκάζι. Για να αποφευχθεί η πιθανότητα αποφόρτισης της μπαταρίας, η μονάδα ελέγχου μπορεί να ανιχνεύσει την κατάσταση φόρτισης και, εάν είναι απαραίτητο, να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα. Η γεννήτρια παίζει το ρόλο της μίζας και είναι τοποθετημένη στον στρόφαλο, εξαλείφοντας τους θορύβους και μειώνοντας το βάρος.


Σύμφωνα με τους ανθρώπους της «Big H»: «χάρη στη βελτιωμένη κατανάλωση του κινητήρα που φτάνει περίπου τα 50km/l, (WMTC mode), τα νέα ελαστικά που μειώνουν την αντίσταση κύλισης και βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου και το ρεζερβουάρ των 5.5 λίτρων, η αυτονομία που επιτυγχάνεται είναι περίπου 275km».

Honda SH Mode 125 2021 action 2

Πλαίσιο επόμενης γενιάς

Το σωληνωτό πλαίσιο του προηγούμενης γενιάς, έδωσε τη θέση του σε ένα νέο, τεχνολογίας eSAF (Smart Architecture Frame), κατασκευασμένο από πρεσαριστό ατσάλι, το οποίο είναι κατά 8% ελαφρύτερο.
Στον τομέα των αναρτήσεων, μπροστά συναντούμε συμβατικό πιρούνι με διαδρομή 89 mm και πίσω μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου σε 5 στάδια. Ο νέος εμπρός τροχός 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο «φορά» ελαστικό σε διάσταση 80/90, ενώ στον πίσω τροχό των 14 ιντσών η διάσταση του ελαστικού είναι 100/90. Και τα δύο είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τη μείωση της αντίστασης και τη βελτίωση της κατανάλωσης κατά 4%.

Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν ένα δισκόφρενο 220 mm μπροστά και ένα ταμπούρο 130 mm πίσω, που διαθέτουν σύστημα CBS, διασφαλίζοντας ομαλή και ομοιόμορφα κατανεμημένη πίεση πέδησης σε όλες τις περιπτώσεις.

Βολτάροντας στην πόλη

Τo νέο SH Mode 125 θα το λατρέψεις για το μικρό του βάρος (118 κιλά μαζί με τα υγρά του), τον ζωηρό κινητήρα που προσωπικά με κέρδισε, την ευελιξία του, την πρακτικότητά του και φυσικά τον οικονομικό χαρακτήρα του.

Honda SH Mode 125 2021 static 2

Ο κινητήρας προσφέρει επίπεδη, γραμμική ροπή από τις χαμηλές στροφές. Τα 80 km/h έρχονται πολύ εύκολα, ενώ με λίγη υπομονή η βελόνα θα ξεπεράσει τα 90 km/h. Στο διάστημα που το είχα στη διάθεσή μου η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 2.1 λίτρα / 100 km, με το γκάζι να μην κλείνει σχεδόν ποτέ. Το start & stop (Idling Stop) λειτουργεί άψογα και μπορεί να απενεργοποιηθεί από διακόπτη που υπάρχει στο τιμόνι. Θα σε συμβούλευα να μην το κάνεις. Έχει πλάκα όταν είσαι σταματημένος στο φανάρι και το σύστημα σε λειτουργία, να ανοίγεις το γκάζι ξαφνικά και να φεύγεις χωρίς να σε καταλάβει κανείς.

H θέση οδήγησης είναι άνετη για έναν οδηγό με μεγάλο σωματότυπο που θα χωρέσει εύκολα τα πόδια του στο -αυξημένων διαστάσεων- πάτωμα, ενώ το φινίρισμα και τα πλαστικά ανταποκρίνονται στις προσδοκίες που σου δημιουργεί το λογότυπο της Honda. Όσο περισσότερο χρόνο περνούσα μαζί του, τόσο πιο πολύ μου άρεσε ως καθημερινό μέσο μετακίνησης, ιδιαίτερα στις κλασσικές διαδρομές για τα ψώνια της οικογένειας (σούπερ μάρκετ, φούρνος κ.α.). Στο άγκιστρο της ποδιάς θα βολέψεις εύκολα μια-δυο σακούλες (αναλόγως το περιεχόμενο βέβαια, μην είμαστε υπερβολικοί), ενώ και κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για να φιλοξενήσει επιπλέον πράγματα εφόσον δεν τοποθετηθεί κάποιο κράνος.

Honda SH Mode 125 2021 action 3

Επίσης, χάρη στην keyless λειτουργία του, δεν θα έχεις το (μόνιμο) άγχος για το που έχεις βάλει το κλειδί. Μεγάλη υπόθεση ειδικά αν είσαι για ψώνια. Η ποιότητα κύλισης του SH Mode 125 είναι καλή για το χαρακτήρα του οχήματος. Οι αντιδράσεις του είναι προβλεπόμενες και δεν πρόκειται να σε φέρει σε δύσκολη θέση ακόμα κι αν οι συνθήκες είναι περίεργες (βρεγμένο, λείο οδόστρωμα, λακκούβες). Οι αναρτήσεις θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ελληνικών δρόμων, αλλά θα δείξουν τα όριά τους όταν κληθούν να μεταφέρουν δύο ενήλικες, με το μονό αμορτισέρ πίσω να ζορίζεται. Το σύστημα πέδησης έχει καλή απόδοση χάρη στο CBS και προσφέρει ασφάλεια.

Προσωπικά, πάντως, θα ήθελα δισκόφρενο αντί ταμπούρου πίσω και ABS, όμως τότε θα κόστιζε πάνω από 3.000 ευρώ. Οι διακόπτες βρίσκονται στη σωστή θέση και δεν θα σε δυσκολέψουν, ενώ οι καθρέπτες δεν προσφέρουν την καλύτερη δυνατή ορατότητα σε μεγαλόσωμους αναβάτες.

Honda SH Mode 125 2021 details 8

Τιμή - Συμπέρασμα

To Honda SH Mode 125 2021 κοστολογείται στα 2.790 ευρώ και διατίθεται στους εξής χρωματισμούς: Candy Noble Red, Pearl Jasmine White, Mat Techno Silver Metallic, Poseidon Black Metallic. Σε αυτές τις περιπτώσεις είθισται να πληρώνεις κάτι παραπάνω λόγω της αξίας που συνοδεύει ένα πανίσχυρο brand. Honda σημαίνει εγγύηση. Αυτό έχει καταφέρει να κερδίσει με μόχθο η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια. Το νέο SH Mode 125 δεν σου υπόσχεται πράγματα που δεν μπορεί να κάνει.
Είναι ένα «εργαλείο» πόλης που θα σε μεταφέρει οικονομικά, σβέλτα και με ασφάλεια όπου του ζητήσεις. Αν ενδιαφέρεσαι για ψιλόροδο scooter 125 κ. εκ. τότε πριν αποφασίσεις να επενδύσεις τα χρήματά σου, θα πρέπει οπωσδήποτε να δεις από κοντά και να οδηγήσεις το νέο SH Mode 125.

Honda SH Mode 125 2021 static 3

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: MT Storm SV Drone
Μπουφάν: Nordcode Metropolis II
Γάντια: Nordcode Air Tech

Ηonda SH Mode 125 2021 Honda-motorcycles.gr
ΤΙΜΗ (€): 2.790
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, eSP+ SOHC

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 125
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 53.5 x 55.5mm
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11.5:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) 11.4 @ 8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1.23 @ 5.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 118 (πλήρες υγρών)
ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 765
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.950
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 670
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.305
ΊΧΝΟΣ (mm) 69.5
ΚΑΣΤΕΡ 26.3°
ΕΛΑΣΤΙΚΑ -
ΜΠΡΟΣΤΑ 80/90-16
ΠΙΣΩ 100/90-14
ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ eSAF
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 33mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 89mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 75 mm, ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ 5 ΘΕΣΕΩΝ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ 220 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, CBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΤΑΜΠΟΥΡΟ 130mm, CBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 5.5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100 km) 2.1 ΛΙΤΡΑ

 

 


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.