Δοκιμές

Δόκιμη BMW R 1250 GS Adventure: Bigger and Better

Premium adventure


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  23.03.2020

Μία από τις πιο «ποθητές» μοτοσυκλέτες στη χώρα μας περνά στη νέα «shift cam» εποχή και παρουσιάζεται βελτιωμένη σε όλους τους τομείς

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Σύμβολο κοινωνικού status, «μηχάνημα» περιπέτειας» και υπέρ-ταξιδευτής. Το νέο R1250GS Adventure δεν αποποιείται κανέναν από τους παραπάνω χαρακτηρισμούς, αντιθέτως φροντίζει να τους διατηρεί με τον τρόπο που γνωρίζουν καλά στην BMW.

Η νέα R1250GS Adventure, όπως υπαγορεύει η παράδοση, διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά προσανατολισμένα στην κίνηση off road, ενώ σχεδιαστικά έχει την «περιπετειώδη» εμφάνιση που αναζητούν οι αναβάτες.

BMW R1250GS ADVENTURE AMBIENCE 2

Το ρύγχος είναι πλέον μεγαλύτερο και η εισαγωγή του αέρα, που βρίσκεται κάτω από τον προβολέα, ευρύτερη σε σχέση με τη βασική έκδοση. Το ρεζερβουάρ 30 λίτρων διαθέτει μικρούς αεραγωγούς στο επάνω μέρος. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα είναι επίσης μεγαλύτερη για καλύτερη προστασία, ενώ στα πλαϊνά της υπάρχουν δύο ακόμη μαύρα πλαστικά φιλέτα που διώχνουν τον αέρα μακριά. Για ακόμη μεγαλύτερη προστασία υπάρχουν χούφτες, ενώ οι off road δυνατότητες μεγαλώνουν από τη νέα επίπεδη σέλα, που εξασφαλίζει ελευθερία κινήσεων στον αναβάτη. Προστατευτικά κάγκελα που δημιουργούν έναν κλωβό ασφαλείας γύρω από το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και πίσω μια σχάρα έτοιμη να υποδεχθεί πολλά πράγματα θα κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 8

Ο νέος Boxer

Είναι εξοπλισμένο με τον boxer τελευταίας τεχνολογίας. Από τα 1.254 κ.εκ. που διαθέτει το σήμα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας παράγονται πλέον 136 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ. (+11 ίπποι από το 1200) και σχεδόν 14,6 κιλά ροπής στις 6.250 σ.α.λ., από τα οποία τα 10kgm υπάρχουν διαθέσιμα μεταξύ 2.000 και 2.850 σ.α.λ. Για πρώτη φορά εφαρμόζεται η τεχνολογία BMW ShiftCam σε κινητήρα παραγωγής της BMW Motorrad, η οποία μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Επιπλέον, οι εκκεντροφόροι στην πλευρά της εισαγωγής έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίζουν ασύγχρονο άνοιγμα των δύο βαλβίδων εισαγωγής με αποτέλεσμα τον βελτιωμένο στροβιλισμό του μίγματος ψυχρού αέρα και καυσίμου και κατ΄επέκταση πιο αποτελεσματική καύση. Στις τεχνικές παρεμβάσεις που έγιναν στον νέο κινητήρα περιλαμβάνονται η χρήση οδοντωτής αλυσίδας – αντί κλασικής καδένας – για την κίνηση των εκκεντροφόρων, η βελτιωμένη αντλία λαδιού, τα twin-jet μπεκ στο σύστημα τροφοδοσίας και ένα νέο σύστημα εξάτμισης.
Στις αναρτήσεις συναντάμε το σύστημα Telelever μπροστά με διαδρομή 210mm. Πίσω το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι με σύστημα Paralever και διαδρομή 220mm φιλοξενεί την τελική μετάδοση που επιτυγχάνεται με άξονα.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 4

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 305mm με τετράμβολες δαγκάνες μπροστά και ένας ακόμη 276mm με διέμβολη δαγκάνα πίσω. Οι ζάντες διαθέτουν ακτίνες και έχουν διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Το ύψος σέλας είναι ρυθμιζόμενο στα 890mm ή 910mm.

Hi Tech

Μπροστά στα μάτια του αναβάτη υπάρχει μια οθόνη 6,5 ιντσών που παρέχεται στάνταρ με το πακέτο Connectivity. Ο προβολέας είναι LED, ενώ τα φώτα ημέρας (DRL) προαιρετικά. Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και σταθερότητας, Hill Start Control, για ασφαλείς εκκινήσεις σε εδάφη με κλίση και φυσικά ABS.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 2

Τα προγράμματα οδήγησης είναι δύο στον στάνταρ εξοπλισμό. Το Road και το Rain. Αν θέλετε να «ανέβετε» επίπεδο η BMW προσφέρει το “Riding Mode Pro” που παρέχει τους χάρτες Dynamic και Dynamic Pro, ενώ μόνο στην έκδοση Adventure συναντάμε τους mode Enduro και Enduro Pro, με το τελευταίο να είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη. Τα πάντα συνδέονται με το Dynamic Traction Control (DTC) και τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις (ESA) νέας γενιάς. Προαιρετικά επίσης προσφέρεται το Cornering ABS Pro και το Dynamic Brake Control (DBC). Στη λίστα επιλογών υπάρχει ακόμη το “Emergency Call”, χάρη στο οποίο με ένα κουμπί στο τιμόνι μπορείτε να καλέσετε βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

BMW R1250GS ADVENTURE ACTION 2

Στο δρόμο

Όταν βλέπεις μια μοτοσυκλέτα σαν το Adventure στο κεντρικό σταντ και δεν είσαι πάνω από 1.75m, εκτός από δέος σε πιάνει και ανασφάλεια, παρόλο που έχεις οδηγήσει όλα τα μαστόδοντα της κατηγορίας (Africa Twin Adventure Sports, 1290 Super Adventure S, Tiger 1200 XCa). Το δέος παραμένει και η ανασφάλεια εξαφανίζεται τη στιγμή που και οι δύο τροχοί ακουμπούν στο έδαφος. Η σχεδίαση της αναπαυτικής σέλας και του ρεζερβουάρ στα σημεία που εφάπτεται με τα πόδια μεταφέρουν άμεσα μια αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας στον αναβάτη. Το cockpit είναι ανάλογο του μεγέθους και του κόστους της μοτοσυκλέτας. Πολλά κουμπιά, σωστά τοποθετημένα και μιας απόλυτης ευκρίνειας οθόνη, που δεν επηρεάζεται ούτε από ηλιακό φως, ούτε από ποια γωνία θα το δεις.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 5

Η BMW διατείνεται πως ο νέος κινητήρας είναι ισχυρότερος σε όλο το φάσμα στροφών κινητήρα και ιδιαίτερα από τις 2.000 έως τις 9.000 σ.α.λ., αν και η διαφορά γίνεται αισθητή από τις 5.000 σ.α.λ. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι η απολύτως γραμμική απόδοσή του.

Για να “τιθασεύσει” αυτήν τη δύναμη η BMW χρησιμοποιεί δύο δισκόφρενα 305 χλστ. μπροστά με τετραέμβολες δαγκάνες κατασκευασμένες από τη Hayes (αναγράφεται στο πίσω μέρος), ενώ η πίσω δαγκάνα των δύο εμβόλων είναι της Brembo. Τα φρένα κρίνονται εξαιρετικά, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, και με την ηλεκτρονική υποβοήθηση που διαθέτουν δεν απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητας για να αποδώσουν όπως πρέπει.

BMW R1250GS ADVENTURE ACTION 4

Η θέση οδήγησης και συνάμα η προστασία που σου προσφέρει η R 1250 GS σε καλούν να βγεις γρήγορα από την πόλη και να αρχίσεις την εξερεύνηση. Η επιτάχυνση δεν μπορεί να συγκριθεί με του Ducati Multistrada 1260 ή του KTM 1290 Super Adventure, αλλά είναι πολύ περισσότερη από αυτήν που θα χρειαστεί ο αναβάτης της. Το σύστημα του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού με το ride by wire λειτουργούν σε πλήρη αρμονία μεταξύ τους, ακόμη και όταν το μοτέρ είναι κρύο.

Ταξιδέψαμε και κινηθήκαμε σε καθημερινούς ρυθμούς με το Adventure. Όσο και αν η συγκεκριμένη κατηγορία μοτοσυκλετών μας απασχολεί όλο και περισσότερο, δεν συνηθίζεις εύκολα να τις οδηγείς. Όμως όσο μεγάλη είναι αυτή της BMW, άλλο τόσο εύκολα διαχειρίσιμη κρίνεται. Ακόμη και το τεράστιο ρεζερβουάρ των 30 λίτρων είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην προβληματίζει τον αναβάτη.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 3

Οδηγώντας το στον αυτοκινητόδρομο χαλαρώνεις, σε διαδρομές με στροφές νοιώθεις σιγουριά και ασφάλεια. Και αυτό οφείλεται στη νέα γεωμετρία σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η γωνία κάστερ από 24,5 μοίρες είναι πλέον 26,3, το ίχνος αυξήθηκε από 95 χλστ. στα 95,4, και το μεταξόνιο από 1.496 χλστ. πήγε στα 1.504. Γενικότερα, εξαιτίας της εξαιρετικής εργονομίας αισθάνεσαι οικεία και πολύ άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα της BMW.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 9

Αυτό που εκτιμάς στην τεχνολογία που φέρει το R 1250 GS Adventure είναι πως λειτουργεί πάντα σωστά, χωρίς να γίνονται ενοχλητικές ‘’παρεμβάσεις’’. Το Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) προσαρμόζει αυτόματα την προφόρτιση, καθώς και την απόσβεση και διαθέτει μια επιπλέον λειτουργία που εξισορροπεί τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση. Όταν ανεβάζετε και τα δύο πόδια στα μαρσπιέ η ανάρτηση θα ρυθμιστεί ξανά με βάση το σωματικό βάρος του αναβάτη. Επίσης “διαβάζει” το φρένο, την επιτάχυνση, τη γωνία κλίσης, αντλώντας δεδομένα από την IMU, οπότε αν επιταχύνετε δυνατά το αμορτισέρ αυτομάτως θα σκληρύνει. Εντυπωσιακά όλα αυτά, αλλά αναρωτιέμαι μερικές φορές ποιος ελέγχει το Adventure; Εγώ ή κάποιος Γερμανός μηχανικός; Το σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος της μοτοσυκλέτας χωρίς κλειδί είναι ένα ακόμη gadget που όλο και περισσότερες μοτοσυκλέτες διαθέτουν. Με το κλειδί στην τσέπη και όχι στο χέρι, όπως παλιά, όλα λειτουργούν και ξεκλειδώνουν όταν πλησιάσεις τη μοτοσυκλέτα.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 1

Η οθόνη TFT, ως συσκευή προβολής πληροφοριών, είναι φανταστική. Είναι τόσο ευκρινέστατη που μπορείς να διαβάσεις τα πάντα, από όποια γωνία και αν τη δεις, χωρίς να την επηρεάζει το φυσικό φως. Οι λειτουργίες της ελέγχονται πολύ εύκολα χάρη στον δακτύλιο που βρίσκεται στο αριστερό χέρι. Οι σημαντικότερες πληροφορίες (ταχύμετρο, στροφόμετρο, σχέση κιβωτίου) εντοπίζονται πολύ εύκολα. Μπορείς να παραμετροποιήσεις την επάνω μπάρα της οθόνης για να εμφανίζει αποκλειστικά τις λειτουργίες που σου είναι πιο χρήσιμες. Όμως είναι και μερικές που απαιτούν αδικαιολόγητα πολλά “κλικ”.

Για να μπορέσετε να απολαύσετε τις πληροφορίες του πακέτου Connectivity θα πρέπει να συνδέσετε την “έξυπνη” συσκευή μέσω Bluetooth. Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή BMW Motorrad Connected και να πλοηγηθείτε μέσω της TFT οθόνης. Το application μπορεί να αποθηκεύσει το ιστορικό διαδρομών σας και να συνδεθεί με τη συλλογή φωτογραφιών σας ώστε να ξέρετε πού τις έχετε τραβήξει. Αν συνδέσετε συσκευή ενδοεπικοινωνίας μπορείτε να έχετε και φωνητική πλοήγηση, να διαχειρίζεστε κλήσεις και να ακούτε μουσική.

Στο χώμα

Όλες οι μεγάλες adventure είναι εξαιρετικές στο δρόμο. Στο χώμα όμως ξεχωρίζει η “ήρα από το σιτάρι”. Tο R 1250 GS Adventure, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και τα ηλεκτρονικά, είναι πολύ καλύτερο από αρκετούς ανταγωνιστές του.

BMW R1250GS ADVENTURE ACTION 5

Στο επίκεντρο το πακέτο ηλεκτρονικών Enduro Pro, το οποίο αξίζει να προσθέσει κάποιος στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας του, αν σκοπεύει να “πατά χώμα” συχνά με τα κατάλληλα ελαστικά και όχι με αυτά που φορούσε η μοτοσυκλέτα δοκιμής. Tο σύστημα απενεργοποιεί το ABS μόνο στον πίσω τροχό. Αυτόματα το πρόγραμμα οδήγησης περνά στο “Rain” και η ανάρτηση στο “Enduro” είναι έτοιμη να τα βγάλει πέρα με κακοτράχαλα εδάφη. Έτσι ο άπειρος μπορεί να μάθει με ασφάλεια και ο έμπειρος να ευχαριστηθεί το “παιχνίδι” στο χώμα.

BMW R1250GS ADVENTURE DETAILS 7

Το quickshifter βοηθάει στο χώμα για τις αλλαγές χωρίς συμπλέκτη. Η δύναμη έρχεται κάπως απότομα στις δύο πρώτες σχέσεις, αλλά γίνεται ομαλότερη στις υπόλοιπες.
Το Adventure, εκτός από ίππους, πήρε και μερικά κιλά. Πέντε για την ακρίβεια (R 1200 GS Adventure 263 κιλά – R 1250 GS Adventure 268 κιλά), που δεν προβληματίζουν. Οι διαδρομές των αναρτήσεων (Telelever 37 χλστ. – Paralever) παρέμειναν ίδιες με του προκατόχου του (210 χλστ. μπροστά - 220 χλστ. πίσω), όπως και το ύψος σέλας που μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο ύψη (890/910 χλστ.). Ίδιοι και οι ακτινωτοί tubeless τροχοί των 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, με νέο στοιχείο τις κεφαλές των βαλβίδων για ευκολότερη πρόσβαση.

BMW R1250GS ADVENTURE AMBIENCE 3

 

Οι σκέψεις μας

Όταν “τροποποιείται” ένας κινητήρας για να αυξηθεί η ιπποδύναμη και η ροπή του, συνήθως επιβαρύνονται οι εκπομπές καυσαερίων, η κατανάλωση και μερικές φορές η απόδοση και η ευχρηστία σε κάποιο εύρος στροφών. Με την τεχνολογία ShiftCam η BMW κατάφερε να μην έχει “απώλειες” σε κανέναν από αυτούς τους τομείς, αλλά και να παρουσιάσει μια περαιτέρω βελτιωμένη έκδοση του boxer, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της.
Με δεδομένο ότι σας αρέσει, έχετε κάποια από τις προηγούμενες εκδόσεις και θέλετε τη μεγαλύτερη και ισχυρότερη, οδηγείτε ήδη μια μεγάλη adventure άλλης εταιρείας και ήρθε η ώρα να αλλάξετε ή είστε “νέος” στην κατηγορία, είναι απίθανο να πέσετε από τα σύννεφα βλέποντας την τιμή της, που ξεκινά από 19.900€… ΠΡΟΣΟΧΗ, δεν αναφερόμαστε στην έκδοση που είχαμε για δοκιμή.

BMW R1250GS ADVENTURE ACTION 3

Οπότε, αν σας αρέσουν τα “φορτωμένα” μεγάλα ταξίδια, δεν θέλετε να ακούτε γκρίνια από τον συνεπιβάτη και γουστάρετε να οργώνετε χωματόδρομους, η R 1250 GS Adventure είναι η μοτοσυκλέτα που σας “κάνει”.

Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season - Γάντια Fovos Explorer Softshell- Παντελόνι Nordcap Montreal

BMW R1250GS ADVENTURE STATIC

 

BMW R 1250 GS ADVENTURE https://www.bmw-motorrad.gr/
ΤΙΜΗ (€): Από 19.900
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΒΟΧΕΡ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΛΒΙΔΩΝ SHIFT CAM
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.254
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 102,5 x 76
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 136/7.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 14,6/6.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 268(γεμάτο)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 890/910
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.270
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 980
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.504
ΙΧΝΟΣ(mm) 95,4
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,3
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: BRIDGESTONE A41120/70-19
ΠΙΣΩ: BRIDGESTONE A41 170/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΩΣ ΦΕΡΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ BMW MOTORRAD TELELEVER 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 210mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ BMW MOTORRAD PARALEVER ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 220mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 305mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ HAYESBMW MOTORRAD INTEGRAL ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO BMW MOTORRAD INTEGRAL ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 3ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 7,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.