Δοκιμές

Δοκιμή Moto Guzzi V9 Bobber: Bob Job

Το Bobber στα ιταλικά


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  07.09.2017

Mε ό,τι κι αν καταπιάνονται οι Ιταλοί παθιάζονται και το κάνουν καλά - τουλάχιστον όσον αφορά τα δίτροχα. Το V9 Bobber της Moto Guzzi αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Με το πού το βλέπεις σε βάζει σε σκέψεις. Αν η ποιότητα βαφής του - βλέπε total matt black- δεν ήταν τόσο τέλεια, θα νόμιζες ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε σε ένα υποφωτισμένο γκαράζ με τοίχους γεμάτους αφίσες, σημαίες και λάβαρα από μια παρέα τύπων που γουστάρουν να custoμάρουν μηχανάκια. Πήραν ένα Moto Guzzi γιατί τους αρέσει ο εγκάρσια τοποθετημένος αερόψυκτος V-2 κινητήρας, πέταξαν από πάνω του όλα τα «περιττά» για αυτούς, το έβαψαν όλο «κακό» μαύρο ματ, έκαναν στυλιστικές «τσαχπινιές» στο μπροστινό φτερό και στο ρεζερβουάρ και ιδού το Bobber.

MotoGuzziBobber 4

Bobber;

Έτσι λέγονται οι χαμηλές μοτοσυκλέτες με κοντό πίσω φτερό, μικρό ή και καθόλου μπροστινό. Συνήθως έχουν μονόσελο και διαθέτουν μόνον τα βασικά. Αυτό που τις χαρακτηρίζει επίσης είναι το ίσιο τιμόνι, το μικρό ρεζερβουάρ, οι ακτινωτοί τροχοί με τα «μπαλωνάτα» ελαστικά. Εμφανίστηκαν- πού αλλού (;) στην Αμερική τη δεκαετία του '20 και προηγήθηκαν των chopper. Εταιρείες όπως η Harley Davidson και η Indian υιοθέτησαν αυτές τις πρωτόγονες σε αισθητική μοτοσυκλέτες. Ευρωπαίοι και Ιάπωνες έμεναν παγερά αδιάφοροι, όμως τώρα πια που η ρετρολαγνεία έχει παρεισφρήσει και στις καλύτερες των οικογενειών κάποιοι από αυτούς το αποφάσισαν. Με πρωτοστατούσες δύο εμβληματικές ευρωπαϊκές εταιρείες που ποτέ δεν έκοψαν τον ομφάλιο λώρο με την παράδοση και την ιστορία τους παρουσίασαν μοντέλα Bobber. Ο λόγος για την Triumph και φυσικά τη Moto Guzzi.

Γνήσιο με παραχωρήσεις

H Bobber φιλοσοφία έπρεπε να ακολουθηθεί για να ανταποκρίνεται στο όνομα του νέου μοντέλου MG που πρωτοείδαμε το 2016, αν και από τις φωτογραφίες γινόταν εύκολα κατανοητό πως έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες υποχωρήσεις στον τομέα της σχεδίασης με γνώμονα την άνεση σε καθημερινή χρήση. Επιπλέον, το μοντέλο του 2017 δέχθηκε μικρές αλλαγές ώστε να πληρούνται οι αυστηρότερες προδιαγραφές Euro4. Το V9 Bobber κατά συνέπεια δεν είναι ούτε τόσο χαμηλό και πωλείται και με σέλα συνεπιβάτη, ενώ και αυτή του αναβάτη απέκτησε πιο πλούσιο αφρώδες. Αν αφαιρεθεί το μικρό κομμάτι που αντιστοιχεί στον συνοδοιπόρο σας στις εξορμήσεις εντός και εκτός πόλης, τότε το Bobber δείχνει πιο… Bobber. Και θα έδειχνε ακόμη περισσότερο, αν το πίσω φτερό είχε διαφορετική σχεδίαση όντας πιο κοντό. Αλλά όλα αυτά διορθώνονται… if you know what I mean!

MotoGuzziBobber 7

Classic V2

Ο κλασσικός ογκώδης V-2 της σειράς μοντέλων V9 έχει κυβισμό 850 κ.εκ. και κατασκευάζεται στο θρυλικό εργοστάσιο της Moto Guzzi στο Mandello del Lario, σε ένα θεσπέσιο μέρος δίπλα στη λίμνη του Como. Αντικρίζοντας ένα τέτοιο τοπίο δεν γίνεται να μην έχεις έμπνευση και να φτιάχνεις μοτοσυκλέτες εδώ και περίπου έναν αιώνα. Η δύναμη και η ροπή του είναι μεγαλύτερη από αυτήν του V7 που επίσης έχουμε οδηγήσει και θα σας παρουσιάσουμε σε λίγες εβδομάδες. Προσωπικά έχω οδηγήσει μοντέλα με παραπλήσιους σε κυβισμό κινητήρες π.χ. το Griso αλλά και το Breva, όμως η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Moto Guzzi βγάζει μάτι! Πολύ πιο ομαλή απόδοση, με λιγότερους κραδασμούς, ελάχιστους μηχανικούς θορύβους και βελτιωμένη τελική μετάδοση που έρχεται παραδοσιακά μέσω άξονα. Αυτή είναι η ουσία και ειδικά όταν αναφερόμαστε σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες . Αν προχωρήσουμε στη λεπτομέρεια, οι κεφαλές του κινητήρα είναι αλουμινένιες και ο χρονισμός του ελέγχεται με σύστημα ωστηρίων και ζυγόθρων (κοκοράκια). Ο κάθε κύλινδρος διαθέτει δύο βαλβίδες τοποθετημένες σε γωνία στην κεφαλή. Το σύστημα ψεκασμού προέρχεται από τη Marelli. Για να είναι συμβατός ο κινητήρας με τις προδιαγραφές Euro4 εξελίχθηκε ένα βοηθητικό σύστημα εισαγωγής αέρα που βρίσκεται στην είσοδο των κεφαλών, ο οποίος συνδυάζεται με τον τριοδικό καταλύτη και τον διπλό αισθητήρα οξυγόνου. Ο κινητήρας αποδίδει 55 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. με ροπή που φτάνει τα 6,3 kgm μόλις στις 3.000 σ.α.λ.

MotoGuzziBobber 12

Σαν χειροποίητο

Το πλαίσιο είναι διπλό σωληνωτό από κράμα χάλυβα. Δημιουργήθηκε ώστε η κατανομή του βάρους της μοτοσυκλέτας να είναι απόλυτα ισορροπημένη με στόχο την ευκολία χειρισμού. Έχει δεχθεί ενισχύσεις στην περιοχή του λαιμού για μέγιστη ακαμψία, γεγονός που γίνεται αντιληπτό και στον δρόμο, αφού το Bobber είναι ιδαίτερα σταθερό και ακριβές. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο φινίρισμά του με τις ραφές σχεδόν να μη φαίνονται και τη βαφή να κρίνεται άψογη.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα – ένα σε κάθε τροχό – με δαγκάνες της Brembo. Τετραέμβολη για μπροστά και δύο εμβόλων για τον πίσω τροχό με στάνταρ το ABS. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την ΚΥB και αποτελούνται από ένα συμβατικό πιρούνι και ένα ζευγάρι αμορτισέρ που εδράζονται πάνω στο αλουμινένιο ψαλίδι και διαθέτουν προφόρτιση.

MotoGuzziBobber 5

MGGT

Στον εξοπλισμό, εκτός από το δικάναλο ΑBS, συναντάμε το σύστημα πρόσφυσης MGCT (Moto Guzzi Controll di Trazione) που ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα λειτουργίας. Επίσης, υπάρχει immobilizer και θύρα USB στον «λαιμό» του πλαισίου για σύνδεση εξωτερικών συσκευών. Τα όργανα αποτελούνται από ένα στρογγυλό ταχύμετρο στο οποίο ενσωματώνονται ψηφιακός πίνακας με ενδείξεις οδομέτρου, με μερικό και ημερήσιο χιλιομετρητή (με αυτόματο μηδενισμό οχτώ ώρες μετά το σβήσιμο), χρόνο διαδρομής, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, μέση ταχύτητα, επίπεδο MGCT, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας -σημειωτέον η χαμηλή και η μέγιστη τιμή προσαρμόζονται από τον χρήστη. Με τον τρόπο αυτό ο αναβάτης μπορεί να ελέγχει μεγάλο εύρος των στροφών κινητήρα, για παράδειγμα κατά την περίοδο του στρωσίματος του κινητήρα ή να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου. Ο κατάλογος των αξεσουάρ επίσης περιλαμβάνει την MG-MP, πλατφόρμα πολυμέσων της Moto Guzzi, που συνδέει το smartphone στο όχημα προσφέροντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για ταξίδια.

MotoGuzziBobber 8

MG-MP και πολλά έξτρα

Με αυτήν την εφαρμογή την οποία μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από το App Store και το Google Play, το smartphone (iPhone ή Android) μετατρέπεται σε εξελιγμένο πολυλειτουργικό υπολογιστή και συνδετικό κρίκο μεταξύ οχήματος και διαδικτύου. Η ασύρματη σύνδεση σάς επιτρέπει να βλέπετε ταυτόχρονα ένα σύνολο πληροφοριών του οχήματος στην οθόνη του smartphone. Πέντε παράμετροι της επιλογής σας κάθε φορά, επιλεγμένες από ένα μεγάλο μενού, που περιλαμβάνει το ταχύμετρο, το στροφόμετρο, τη στιγμιαία ισχύ, τη στιγμιαία ροπή, τη στιγμιαία και μέση κατανάλωση καυσίμου, τη μέση ταχύτητα και την τάση της μπαταρίας, την επιμήκη επιτάχυνση και τον αναλυτικό υπολογιστή ταξιδιού. Η δυνατότητα «Eco Ride» συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Μπορείτε να καταγράψετε τα δεδομένα του ταξιδιού και να τα ελέγξετε στον υπολογιστή ή απευθείας στο smartphone, αναλύοντας την απόσταση που διανύθηκε μαζί με τις παραμέτρους λειτουργίας του οχήματος. Το σύστημα σάς δίνει επίσης τη δυνατότητα να εντοπίζετε εύκολα το όχημά σας, όταν σταθμεύετε σε άγνωστο μέρος, αποθηκεύοντας αυτόματα τη θέση όπου απενεργοποιήθηκε. Το MG-MP περιλαμβάνει τη λειτουργία «Προειδοποίηση Πρόσφυσης» που αναπαριστά τις ενδείξεις της λειτουργίας ελέγχου πρόσφυσης και παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την απόδοση οδήγησης σε σχέση με τις συνθήκες οδοστρώματος. Χάρη στη συνδυασμένη χρήση των γυροσκοπίων και των πληροφοριών που παρέχονται από το όχημα, το smartphone μετατρέπεται σε προηγμένο όργανο μέτρησης της γωνίας κλίσης στις στροφές χάρη στους αλγόριθμους που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το μοντέλο της Moto Guzzi. Τα όρια περιορισμού μπορούν να οριστούν και για τη γωνία κλίσης, την ταχύτητα οχήματος και τις στροφές κινητήρα. Όταν υπάρξει υπέρβαση αυτών των ορίων, οι σχετικές ενδεικτικές λυχνίες θα ανάψουν ή θα αναβοσβήσει ο εικονικός πίνακας οργάνων.
Φυσικά για ένα τέτοιο όχημα δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν λιγότερα από όλα αυτά τα έξτρα που θα βρείτε εδώ.

MotoGuzziBobber 2

Μαύρο παντού

Από κοντά το Bobber μοιάζει χειροποίητο. Αυτή είναι και η γοητεία του. Έχει μικρές ατέλειες που σε κάνουν να απορείς πώς δεν τις είδαν οι Ιταλοί, ωστόσο είμαστε πεπεισμένοι πως πρόκειται για κάτι που έγινε σκόπιμα. Τα αλουμινένια καπάκια κάτω από τη σέλα δεν εφαρμόζουν τέλεια, η σέλα κουμπώνει αλλά κουνιέται λίγο. Κάποια καλώδια βρίσκονται σε πλήρη θέαση και μέχρι εκεί. Το μαύρο look είναι αυτό που τραβά το μάτι. Κινητήρας, εξατμίσεις, ρεζερβουάρ, φτερά, ζάντες, τιμόνι. Το μόνο που δεν είναι μαύρο είναι τα καλάμια του πιρουνιού, η τάπα του ρεζερβουάρ που δεν κλειδώνει, τα μεγάλα καβαλέτα του τιμονιού και φυσικά οι δίσκοι των φρένων. Η υφή απίστευτη. Το φαλτσοκομμένο στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ περίεργο, αλλά πολύ όμορφο. Το ρολόι του ταχύμετρου διακριτικό και παράκεντρα τοποθετημένο ταιριάζει με την αισθητική της μοτοσυκλέτας. Το τιμόνι μια βέργα ίσια, αλλά τα χειριστήρια πολύ προχώ! Δεν θα έπρεπε σε μια τέτοια «σκληρή» μοτοσυκλέτα! Οι 16άρες ζάντες πέραν κάθε κριτικής. Μπορεί να μη χρησιμοποιήθηκαν τροχοί με ακτίνες, όμως ο σχεδιασμός αυτών που τελικά τοποθετήθηκαν στο Bobber με τα πολλά και λεπτά μπράτσα σίγουρα κάνει τους customizers να ονειρεύονται την επόμενη μοτοσυκλέτα τους με αυτούς! Τα μπαλονάτα ελαστικά της Continental με τη vintage χάραξη «δένουν» απόλυτα με τον χαρακτήρα της.

MotoGuzziBobber 13

Βολτάροντας

Η βόλτα με μια τέτοια μοτοσυκλέτα ειδικά στους άδειους αθηναϊκούς δρόμους γύρω στα τέλη Αυγούστου είναι απόλαυση. Κινείσαι σε χαλαρούς ρυθμούς με τον V-2 να «τραβάει» από πολύ χαμηλά. Ο ήχος που εκπέμπουν τα δύο μεγάλα τελικά ακόμη και με κλειστή ζελατίνα φτάνει στα αυτιά σου. Οι κραδασμοί εξαλείφονται όταν η μοτοσυκλέτα κινείται, ενώ εμφανίζονται όταν το Bobber μένει ακίνητο στο φανάρι. Η θερμότητα από το μοτέρ προβληματίζει μόνο στο σταμάτα- ξεκίνα.
Στον δρόμο είναι απόλυτα προβλέψιμη. Το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει μια περίσσεια σιγουριά μέσα στη στροφή. Αισθάνεσαι να παίρνει κλίση νωχελικά εξαιτίας των φαρδιών ελαστικών και του μεγάλου μεταξονίου. Αλλά μετά από λίγα χιλιόμετρα συνηθίζεις να συμβιώνεις με τις αργές αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας. Η θέση οδήγησης και οι θέσεις που λαμβάνουν πόδια και χέρια είναι σχεδόν φυσιολογικές και δεν κουράζουν. Το μπροστινό φρένο διαθέτει πολύ καλή αίσθηση και οι ρυθμίσεις του πιρουνιού είναι προς το σκληρό με αποτέλεσμα να μη βυθίζεται. Τα πίσω αμορτισέρ με ένα άτομο πάνω στο Bobber απορροφούν τις ανωμαλίες, όμως με συνεπιβάτη το πράγμα αλλάζει εξαιτίας της σέλας που είναι τοποθετημένη αρκετά πίσω από αυτά. Και ενώ ο αναβάτης νοιώθει άνετα ακόμη και όταν πέσει η μοτοσυκλέτα σε σαμαράκια και λακκούβες, ο συνεπιβάτης ταλαιπωρείται.
Σε πολύωρη χρήση η νέα σέλα αποδεικνύεται λίγο άβολη, παρ΄όλα αυτά το Bobber μπορεί και ταξιδεύει απροβλημάτιστα με 130 χ.α.ώ. χωρίς ναι αισθάνεσαι κραδασμούς πουθενά στο σώμα.

 MotoGuzziBobber 9

Ψαγμένη ψάχνει ψαγμένο

Το V9 Bobber θα εμφανίσει μικρότερο μερίδιο πωλήσεων από το V7, διότι είναι μια ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα από πλευράς εμφάνισης. Απευθύνεται και τελικά θα αποκτηθεί από πιο «ψαγμένους» που στα χέρια τους θα περάσει ασφαλώς από πολλά στάδια customizing.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία

Piaggio Hellas

www.motoguzzi.com/gr

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ V-twin 90o, αερόψυκτος, 2Β/Κ
Κυβισμός (cc) 853
Διάμετρος x Διαδρομή 84x77
Συμπίεση 10,5
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 2
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 55/ 6250 σ.α.λ.
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) 6,3/3.000 σ.α.λ.
Κατανάλωση (lt/100kmh) 5

OTO GUZZI V9 BOBBER TX