Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna 701SM: Με θυμάσαι ρε π….?

Τις είχατε ξεχάσει. Πάρτε μια γερή δόση…


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  04.08.2017

Μοτοσυκλέτες σαν το 701SM θα μας θυμίζουν πάντα τις ένδοξες ημέρες που στις πίστες μαζεύονταν χιλιάδες για να δουν «αυτά» τα υβρίδια να πλαγιολισθαίνουν από στροφή σε στροφή. Και είναι και από αυτές που ξυπνάνε άγρια ένστικτα και αναπάντητα ερωτήματα… όπως αυτό του τίτλου

Είδος υπό εξαφάνιση τα supermotard. Έτσι είναι. Οι μόδες έρχονται και παρέρχονται. Όμως αυτές οι μοτοσυκλέτες διατηρούν τη μαγεία τους. Βγαλμένες από τα πιο άγρια όνειρα αναβατών κάθε ηλικίας. Είτε ήταν 125, είτε 1000 κ.εκ. για κάποιον λόγο τις θεωρούσαν «πολεμικές». Δεν ήταν όλες έτσι, ωστόσο οι Husqvarna πάντα είχαν το γονίδιο. Τα θρυλικά SMR έγραψαν χρυσές σελίδες στην ιστορία των αγώνων supermotard. Θυμόμαστε ακόμη και το «εξωτικό» NOX, ένα από τα πιο «ακριβά» supermoto στην ιστορία αλλά και το SMR 630 Eddy Seel replica, το ισχυρότερο supermoto που έβγαλε το σουηδικό εργοστάσιο.

Οι εποχές άλλαξαν, η Husqvarna πέρασε στα χέρια της ΚΤΜ και η γκάμα αναβαθμίστηκε. Πάντα όμως τα μοντέλα SM αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της. Το πιο street legal ήρθε στα χέρια μας και όπως θα διαβάσετε παρακάτω και οι τέσσερις που το οδήγησαν έπαθαν την πλάκα τους.

1 husqy 701sm 8

Μανόλης Βλαχάκης: «Πολεμική μηχανή» by Husqvarna

Όταν έχεις την τύχη να αποκτήσεις την ομορφότερη κατά τη γνώμη μου μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα που βγήκε ποτέ στην αγορά, το KTM Duke 690 του 2009, θεωρείς πως τίποτα άλλο δεν θα σου χαλάσει αυτήν τη μαγική εικόνα που έχεις στο μυαλό. Ώσπου μια μέρα θα σκάσει μπροστά σου ο Gas με ένα Husqvarna 701. Ναι, ξέρω καμία σχέση το ένα με το άλλο σε όλους τους τομείς. Προσέξτε μιλάω για ομορφιά, τομέας πολύ σημαντικός για εμένα προσωπικά.

Αυτή η μοτοσυκλέτα, που είναι βαμμένη στα πολεμικά χρώματα της Husqvarna με το άσπρο πλαίσιο χωροδικτύωμα, σε αφήνει τουλάχιστον με το στόμα ανοιχτό με την πρώτη ματιά. Tο 701 αποτελεί ένα καθαρά «πολεμικό» και έτοιμο για την πίστα supermotard, με θέση οδήγησης που σε κολλάει καρφωμένο στο τιμόνι, τρόπο λειτουργίας διαολεμένο αρκεί να έχεις χέρια και μια καλή πίστα να μη βαριέσαι να οδηγείς. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πώς καταφέρνει η KTM να εξελίσσει συνεχώς αυτόν τον μονοκύλινδρο κινητήρα που έχει αφήσει ιστορία στους δρόμους και έχει καρφωθεί στα όνειρα κάθε γκαζιάρη πιτσιρικά τα τελευταία 20 χρόνια.

1 husqy 701sm 10

Όμως αυτός ο κινητήρας κρύβει έναν άσσο στο μανίκι του. Δουλεύει όπως εσύ του ορίσεις. Ναι μεν είναι μια απόλυτα στημένη μοτοσυκλέτα για την πίστα, αλλά αν της συμπεριφερθείς γλυκά μπορείς να τη χρησιμοποιείς ακόμα και στην καθημερινότητά σου (αφού βέβαια πρώτα «καταπιείς» όλα τα μικρά - μικρά που την κάνουν πολεμική μηχανή). Δεν σκορτσάρει σχεδόν καθόλου στις χαμηλές στροφές, έχει παντού ροπή δείχνοντας σε όλο το εύρος των στροφών της τα 67 άλογα που κουβαλάει.
Χωρίς να έχουμε οδηγήσει το 690 SMC R της KTM, που από τα τεχνικά χαρακτηριστικά φανερώνει μια πιο ομαλή μοτοσυκλέτα στη λειτουργία της, η Husqvarna με το 701 θέλει να διαφοροποιηθεί από τη μαμά KTM. Δεν αλλάζει απλά ένα καπάκι στα μοντέλα της, αλλά δίνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα σε κάθε ένα από αυτά.
Η «άνοιξη» για τη θρυλική σουηδική εταιρεία έρχεται και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στην αγορά σε πολλές κατηγορίες.

1 husqy 701sm 5

Γιάννης Στάμενος: Ένας φίλος του χώματος... θύμα της γοητείας του 701 supermotard...

Τα πολεμικά χρώματα της Husqvarna μαζί με τις ταινίες μπροστά και πίσω στις ζάντες φέρουν ένα πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα που σίγουρα τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά του. Γνήσιο supermotard χωρίς «περιττά» επάνω του. Χωρίς δείκτη βενζίνης και στροφόμετρο μόνο με τα απαραίτητα!
Το πλαίσιο αποδεικνύεται πως θα μπορούσε άνετα να συνδυαστεί με έναν κινητήρα περισσότερων ίππων, ενώ έχει φρένα και αναρτήσεις που θα ζήλευαν πολλές μοτοσυκλέτες του είδους και όχι μόνο. Το ABS στον μπροστινό τροχό είναι απλά υπέροχο, στον πίσω όμως αρκετά ενοχλητικό, όταν το ζητούμενο του οδηγού γίνεται το παιχνίδι. Η σέλα της θα εκτιμηθεί, αφού επιτρέπει τις αλλαγές θέσεων επάνω της. Ο συνεπιβάτης θα πρέπει να κατανοήσει πως εδώ οι ανέσεις... περισσεύουν. Επιπλέον, το ύψος της είναι βολικό και για μετρίου αναστήματος αναβάτες. Το μεταλλικό προστατευτικό της εξάτμισης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κατά της...τριχοφυΐας για την αριστερή γάμπα του οδηγού και απαιτεί προσοχή.
Όσο για τον κινητήρα, αν και μονοκύλινδρος, είναι πολύ ελαστικός και δεν θα σκορτσάρει σχεδόν ποτέ. Είναι αρκετά γραμμικός και ταυτόχρονα τόσο δυνατός όσο πρέπει σε μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Ο ήχος από το φαλτσοκομμένο τελικό που εκπέμπεται είναι μεστός και μπάσος και επιτρέπει στον κινητήρα να ακούγεται καθαρά.

1 husqy 701sm 17

Όλα αυτά συνδυάζονται πολύ αρμονικά σε μια μοτοσυκλέτα καθόλου κουραστική ακόμα και για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη, καθώς είναι ιδιαίτερα ευέλικτη λόγω του χαμηλού της βάρους, ενώ μπορεί κανείς να ταξιδέψει μαζί της με την ίδια ευκολία με ταχύτητες 120-130 χιλιόμετρα.
Παρά το κόστος της, αξίζει κάθε ευρώ για αναβάτες που θα σεβαστούν τα σχεδόν 70 της άλογα, όσο και για εκείνους που πάντα ήθελαν να αγοράσουν μια Husqvarna.
Όσο για τη δική μου εμπειρία μαζί της; Με αποζημίωσε για κάθε λεπτό αναμονής μέχρι να την οδηγήσω. Χαρά που δεν θα νιώσουν όμως και οι γύρω μου, αφού θα με ακούν αναγκαστικά για καιρό ακόμη να μιλάω γι' αυτήν..

1 husqy 701sm 6

Γιάννης Ivanov Το καλύτερο «τέρας»

Επιτέλους μετά από χρόνια πειραμάτων επιστρέφει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, να δημιουργεί εκρηκτικά σύνολα. Αναφέρομαι φυσικά στο Ηusqvarna 701 Supermoto. Μια μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για αυτό που ακριβώς φαντάζεσαι, να επαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη και να σε κάνει να ξεχάσεις για λίγο την καθημερινότητα.
Όταν πρωτοεμφανίστηκε, ο σκοπός ήταν να ταράξει τα νερά, και το έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Έντονα χρώματα και σχεδίαση από το μέλλον. Μονοκύλινδρος SOHC κινητήρας με σχεδόν 70 άλογα και 6,8κιλά ροπής στα 140 κιλά (άδειο από υγρά) ξέρεις τι να περιμένεις πριν καν ανέβεις πάνω του. Το σώμα ψεκασμού είναι της Keihin με πολύ άμεση απόκριση. Ακόμη πιο ευχάριστη έκπληξη η επιλογή χαρτογράφησης κάτω από τη σέλα, normal, traction και aggressive είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που έχει (10 στο σύνολο). Το πλαίσιο είναι κλασικά ατσάλινο χωροδικτύωμα, πραγματικό κόσμημα. Από αυτό το «τέρας» δεν θα μπορούσαν να λείψουν φυσικά τα καλύτερα περιφερειακά, όπως φρένα Brembo. Για μπροστά υπάρχει ένας δίσκος 300 χιλιοστών με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα και για πίσω δίσκος 240 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα. Τα φρένα συνδυάζονται με τη μονάδα ABS της Bosch 9M δύο καναλιών με δυνατότητα απενεργοποίησης. Οι αναρτήσεις δεν θα μπορούσαν να είναι κάτι άλλο εκτός από WP USD 48 χιλιοστών, με διαδρομή μπροστά 215 χιλιοστά και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, πίσω 250 χιλιοστά πλήρως ρυθμιζόμενες. Έτοιμο είτε για την πίστα, είτε για μια γρήγορη βόλτα.

1 husqy 701sm 11

Ένα καθαρόαιμο supermotard με σέλα φλατ από μπροστά έως πίσω για ευκολία στη μετακίνηση του αναβάτη σε όλο το μήκος της. Βρίσκεται στα 890 χιλιοστά από το έδαφος, κάνοντας αναβάτες μετρίου αναστήματος να πατάνε με ασφάλεια στο έδαφος. Είναι αρκετά άνετη για αναβάτη -συνεπιβάτη που θέλουν να μοιραστούν αυτήν την απόλαυση. Η θέση οδήγησης είναι ετοιμοπόλεμη. Νομίζεις πως κάθεσαι πάνω από τον μπροστινό τροχό και σου δίνει μια απίστευτη αίσθηση σιγουριάς, σαν να έχεις συμβιώσει χρόνια με τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Τα κάνει όλα και συμφέρει, από μια απλή βόλτα μέχρι track days. Ιδανικό τερέν ο επαρχιακός δρόμος με όσες περισσότερες διαδοχικές στροφές γίνεται για ατέλειωτο παιχνίδι. Σίγουρα σε ανοιχτούς δρόμους θα πρέπει να κάνεις μια υποχώρηση όσον αφορά την άνεση, αλλά ποιος νοιάζεται με όλα αυτά που προσφέρει αυτή η μοτοσυκλέτα; Εξάλλου κανείς δεν θα την αγοράσει για να κάνει τον γύρο της Ευρώπης. Είναι μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα με άδεια κυκλοφορίας. Όσα περισσότερα χιλιόμετρα γράφεις πάνω στη σέλα, τόσο περισσότερο νιώθεις την ανάγκη για καινούργιες περιπέτειες προσπαθώντας να «πατήσεις» ολόκληρο το πίσω λάστιχο- δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτο ούτε χιλιοστό. Ανοίγοντας το γκάζι στις μικρές ευθείες ανάμεσα στα «πέταλα», τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν ευχάριστα ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στα ύψη. Απενεργοποιώντας το ABS και χάρη στα φρένα ακρίβειας, μετατρέπεται στο απόλυτο παιχνίδι πλαγιολίσθησης. Το σίγουρο είναι πως με αυτό το μηχανάκι δεν θα επιλέγεις ποτέ τον σύντομο δρόμο για να φτάσεις στον προορισμό σου, θα επιδιώκεις όσο μεγαλύτερη δόση αδρεναλίνης γίνεται.
Μέσα στην κίνηση της πόλης τα πράγματα είναι διαφορετικά. Χάρη στην πολύ γραμμική και ομαλή λειτουργία του κινητήρα, δεν θα σε προβληματίσει ποτέ στους στενούς διαδρόμους ανάμεσα στις ουρές που σχηματίζουν τα αυτοκίνητα. Με απίστευτη ευελιξία χάρη στην πολύ μικρή γωνία κάστερ 25,8 μοίρες «!» και το μικρό μέγεθος δεν υπάρχει περίπτωση να κολλήσεις κάπου( αν χρειαστεί, ανεβαίνει με ευκολία τα πεζοδρόμια). Το ABS έχει άψογη συμπεριφορά στο γλιστερό οδόστρωμα της πόλης, χάρη βέβαια και στην πολύ καλή πληροφόρηση που σου δίνει η ανάρτηση.
Αν μετά από όλα τα παραπάνω συναντήσετε κάποιον τύπο που χαμογελάει χωρίς λόγο, σίγουρα δεν είναι ερωτευμένος, απλά μόλις έχει κατέβει από το «τέρας» που ονομάζεται Ηusqvarna 701 supermoto.

1 husqy 701sm 7

Περικλής Ντεβές: Παράνομος δεσμός

Το 701 το πήρα τελευταίος. Πολύ ωραίο supermotard (είπα)… Παρότι αγριεμένο, τα όμορφα αγωνιστικά χρώματα της Husqvarna το κάνουν λίγο πιο «συμπαθητικό» σε αυτούς που δεν το ξέρουν. (Ακόμα ηχούν τα λάστιχα που στριγκλίζουν με τις ξερογκαζιές και τα κατεβάσματα πλαγιασμένος μέσα στο μυαλό μου..) Τι ωραία.. Ένιωσα για λίγο σαν έφηβος, που έπαιρνε το «παπί» του και πήγαινε βόλτες χωρίς να ξέρει πού. Βέβαια εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά. Μιλάμε για μια στημένη αγωνιστικά μοτοσυκλέτα έτοιμη για την πίστα, μόνο που φέρει μεγάλους και άσχημους καθρέπτες με φώτα, συνοδεία φλας για να βγάλει την πινακίδα εννοείται. Ας είναι… Έτσι ήρθε και η σειρά μου να το οδηγήσω.. Σχετικά ψηλή η σέλα (για μένα που δεν είμαι και το πρώτο μπόι με 1.70 ύψος) αλλά λόγω της στενότητάς της τα πόδια μου ακουμπούσαν σχετικά εύκολα κάτω. Γενικά σαν άνθρωπος μου αρέσει η ηρεμία και να απολαμβάνω τη βόλτα μου με οποιαδήποτε δίτροχη. Με το 701; Κάτι δεν πήγε καλά… Με έστησε «επιθετικά» επάνω της όσο και αν προσποιούμουν πως δεν το αισθανόμουν. Η θέση οδήγησης δεν σε κουράζει, ούτε θα κάνεις ΤΑ χιλιόμετρα χωρίς να πιαστείς λίγο, άσε που γλιστράει... όσο ανοίγεις το γκάζι φυσικά. Η φαρδιά καρατιμόνα της Renthal σου δίνει τις λαβές που θέλεις για να τιθασεύσεις το θηρίο που κρύβεται κατά κύριο λόγο μέσα σου, γιατί το 701 σε μεταμορφώνει θα έλεγα. 67 μονοκύλινδροι ίπποι, 140 κιλά και «πολεμικό» στήσιμο. Θα πρέπει να είσαι αναίσθητος για να μην παραδοθείς στο «κακό» πνεύμα του.

1 husqy 701sm 14

Σούζα; Δεν ξέρω, ούτε άλλα τέτοια «κακά» συναφή πράγματα. Κάτι που δεν αναφέρεται από την κατασκευάστρια εταιρεία, «λάθος» μεγάλο κατ’ εμέ, είναι πως το 701 Supermoto έχει και την ικανότητα μέσω της μαγείας που το έχουν ποτίσει εκεί στην παγωμένη Σουηδία να σε μεταμορφώνει σε αυτό που δεν θες. Εγώ δεν ήθελα πάντως. Σε κάποιους μπορεί να αρέσει όμως… δεν ξέρω, ούτε φέρω ευθύνη για την όποια μετάλλαξη.. Εγώ προειδοποίησα. Η μοτοσυκλέτα αυτή μπορεί εύκολα να μετατρέψει το λευκό ποινικό σου μητρώο σε «μουτζαλωμένη» κόλλα Α4 με το αυτόφωρο να καραδοκεί από στροφή σε στροφή. Τι άλλο να πω;
Κάτι έχει αλλάξει πλέον μέσα μου, το βλέπω καθημερινά όχι μόνο στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, αλλά και στις καθημερινές μου συνήθειες. Άρχισα να σκέφτομαι πως πρέπει να κόψω το κάπνισμα, ζητάω ζαμπονάκι και ψωμάκι τοστ χωρίς γλουτένη, ακόμα και όταν πάω στη μάνα μου για φαγητό θέλω να μου φτιάξει γεμιστά-αγέμιστα… έγινα και πολύ ευαίσθητος όμως με το 701 που μου λείπει κάθε μέρα όλο και πιο πολύ… Δεν ξέρω τι έπαθα, δεν είμαι καλά! Φέρτε μου το 701 τώρααα!!!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία

ΚΤΜ S.E.E.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος

Κυβισμός (cc)

690

Διάμετρος x Διαδρομή

102 x 84,5

Συμπίεση

12.6

Σύστημα εξαγωγής

1 σε 1

Εκκίνηση

Μίζα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm)

67/7.000

Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm)

6,7/6.500

HUSQVARNA 701SM 2016 TX