Δοκιμές

Δοκιμή BMW C 400 GT: Εντός και εκτός

Το νέο maxi scooter της BMW


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  10.07.2019

Η BMW παρουσιάζει το C 400 GT. Ένα νέο GT scooter μεσαίου κυβισμού, το οποίο υπόσχεται συναρπαστικές και άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός αστικού περιβάλλοντος

Εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 350 κυβικών εκατοστών που συναντάμε και στο C400X. Όμως το στήσιμο και η εμφάνισή του το διαφοροποιούν από αυτό, θέτοντάς το ως έναν επάξιο ταξιδευτή. Φυσικά ήρθε για να καλύψει το κενό στη μεσαία κατηγορία κυβισμού συγκριτικά με το κορυφαίο τουριστικό mega-scooter της εταιρείας C 650 GT. Και ο βασικός του στόχος είναι οι εύκολες καθημερινές μετακινήσεις με μοναδικό premium χαρακτήρα και ξεχωριστό στυλ. 

BMW C400GT ambience 1

Grand Touring Design

Η αμφίεσή του μας προϊδεάζει για ευχάριστες τουριστικές περιπέτειες. Με φαρδιά και άνετη σέλα δύο επιπέδων, όμορφες αιχμηρές γραμμές και ένα πολύ ιδιαίτερο εμπρόσθιο φωτιστικό σώμα. Με τα τετράγωνα φώτα ημέρας DRL να θυμίζουν κάτι από Transformers ή για τους πιο ευφάνταστους, κάτι από την επιθετικότητα της Bugatti Chiron. Ο εμπρόσθιος προβολέας είναι full-LED και προσφέρει μοναδική δέσμη φωτός κάνοντας πραγματικά τη νύχτα μέρα. Ο ανεμοθώρακας είναι διακριτικός και προσφέρει άριστη ανεμοκάλυψη για μετρίου αναστήματος αναβάτες, όμως δεν θα δυσαρεστήσει και τους πιο ψηλούς.

BMW C400GT action 5

Απ’ όλα

Πίσω του κρύβεται μία οθόνη TFT 6,5 ιντσών, η οποία εμπεριέχει όλες τις απαραίτητες κατά την οδήγηση ενδείξεις. Όπως και το σύστημα Connectivity, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη τη συνδεσιμότητα μεταξύ smartphone και scooter, ξεκλειδώνοντας μοναδικές multimedia δυνατότητες. Η εργονομία είναι εκπληκτική, με τη θέση οδήγησης τόσο άνετη, σαν να είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του καθενός. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικός, αν αναλογιστεί κάνεις και τους μεγάλους τροχούς. Το θετικό είναι ότι είναι επεκτάσιμος χάρη στην τεχνολογία flexcase η οποία επιμηκύνει τον χώρο αποθήκευσης με μεγαλύτερο βάθος. Όμως, αυτό επιτυγχάνεται μόνον όταν το scooter είναι ακινητοποιημένο.

BMW C400GT details 2

Έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα παρέχεται με δύο ντουλαπάκια στην εμπρόσθια ποδιά, στο ένα εκ των οποίων υπάρχει μία θύρα παροχής ρεύματος για την εύκολη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου ή GPS. Μάλιστα, τα ντουλαπάκια αυτά κλειδώνουν μαγνητικά κι έτσι ο αναβάτης δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την παραβίασή τους από τους επιτήδειους. Στο πίσω μέρος η φαρδιά σέλα φιλοξενεί πολύ άνετα τον συνεπιβάτη, ενώ οι δύο μεγάλες χειρολαβές βοηθούν για τη σωστή υποστήριξή του. Όλα είναι μελετημένα τόσο καλά ώστε οι τουριστικές μετακινήσεις να είναι το πρώτο του μέλημα. Φυσικά στον premium χαρακτήρα συμβάλλει η θερμαινόμενη σέλα και τα γκριπ, όπως και η λειτουργία keyless ride, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του scooter ακόμη κι αν το κλειδί βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη.

BMW C400GT details 12

Sweat spot

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος κινητήρας των 350 κυβικών εκατοστών είναι η χρυσή τομή στην καθημερινότητα. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδει 34 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 3,56 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ο συμπλέκτης είναι φυγοκεντρικός ξηρού τύπου και συνεργάζεται με σύστημα "CVT", δηλαδή μία συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση με ιμάντα.

BMW C400GT details 11

Με το πού θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία, όλα λειτουργούν ομαλά, χωρίς ιδιαίτερους τριγμούς. Μόνο εκεί, γύρω στις 5.000 σ.α.λ. εντοπίζεται ένας μικρός συντονισμός του κινητήρα με τα πλαστικά, χωρίς όμως να δημιουργείται κάποια ιδιαίτερη δυσαρέσκεια. Η εξάτμιση, η οποία περνά τις προδιαγραφές Euro4, παράγει σπιρτόζικες ηχητικές νότες. Η μετάδοση είναι πολύ καλή κι έτσι η δύναμη του κινητήρα περνά στον οπίσθιο τροχό έντονα και αδιάκοπα, ακόμα μέχρι και τα 125χλμ/ω. Μετά, σιγά σιγά καταλαγιάζει για να υποδεχθεί την τελική ταχύτητα, η οποία αγγίζει τα 149χλμ/ω στις 8.500 σ.α.λ. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, καθώς σε έντονους ρυθμούς φτάνει μετά βίας τα 5 λίτρα/100χλμ, ενώ σε πιο ήπιους ρυθμούς μπορεί να κατέβει μέχρι και 4 λίτρα. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 12,8 λίτρων φτάνει με ευκολία και ξεπερνά τα 260 χιλιόμετρα.

BMW C400GT action 8

Ποιοτικές επιλογές

Το χαλύβδινο πλαίσιό του είναι γεφυρωτό και το ψαλίδι είναι διπλό, κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Όπως και οι χυτοί τροχοί των 15 και 14 ιντσών, οι οποίοι είναι ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 120/70/15 και 150/70/14 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται μπροστά από τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 35 mm, ενώ πίσω φέρει δύο αμορτισέρ, με δυνατότητα ρύθμισης ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα φρένα είναι της Bybre (θυγατρική της Brembo) και αποτελούνται εμπρός από δύο δισκόφρενα διαμέτρου 265 mm, τα οποία συνεργάζονται με πλευστές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Για πίσω υπάρχει μονό δισκόφρενο διαμέτρου 265mm με πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου και φυσικά το σύνολο της πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS.

BMW C400GT details 9

Κορυφαίο οδηγικά

Οι αναρτήσεις κατά την οδήγηση σε οδόστρωμα με αρκετές κακοτεχνίες είναι λίγο σκληρές και μικροί κραδασμοί μεταφέρονται στο σώμα του αναβάτη. Όμως εκεί που σε ανταμείβουν είναι στις στροφές, μια και το C 400 GT δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μία μοτοσυκλέτα. Το τιμόνι του είναι πολύ άμεσο και επιλέγοντας τη γραμμή που θες να ακολουθήσεις, το scooter κράτα σταθερή την πορεία του καθ 'όλη τη διάρκεια της στροφής. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και σε φρενάρισμα πανικού έχουν την τάση να μπλοκάρουν τον εμπρόσθιο τροχό.

BMW C400GT ambience 2

Όμως το ABS ανταποκρίνεται τόσο καλά που επιβάλλει πολύ άμεσα τη σταθερότητα και την ασφάλεια. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Pirelli Angel Scooter και συμβάλλουν κι αυτά στο εξαιρετικό κράτημα. Όμως σε γλιστερό οδόστρωμα και με την απότομη περιστροφή του γκριπ του γκαζιού, ο οπίσθιος τροχός έχει την τάση να χάνει την πρόσφυση. Εκεί αναλαμβάνει το σύστημα traction control, το οποίο επεμβαίνει ακαριαία, επαναφέροντάς τον σε τάξη. Βέβαια για τους πιο τολμηρούς, απενεργοποιείται. Κι έτσι το παιχνίδι του ουραίου τμήματος δίνεται απλόχερα.

BMW C400GT action 9

Καθημερινός σύμμαχος

Το C 400 GT είναι η νέα πρόταση της BMW στην κατηγορία των Urban μοτοσυκλετών. Και ο όρος "Urban" του ταιριάζει απόλυτα, καθώς θα μεταφέρει τους υποψήφιους αγοραστές του σε καθημερινή βάση πολύ άνετα, δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα των τουριστικών εξορμήσεων, χωρίς περιορισμούς. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, εκπληκτική εργονομία και ζωηρό κινητήρα είναι σίγουρα ένας καθημερινός σύμμαχος. Όλα τα παραπάνω προσφέρονται φυσικά με το απαραίτητο αντίτιμο, με το κόστος να αγγίζει τα 9.365€, με την στάνταρ έκδοση χωρίς το πακέτο comfort και το σύστημα connectivity να ξεκινά από 8.160€.

BMW C400GT ambience 3

 

Εξοπλισμός αναβάτη MotomarketΚράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season Γάντια Fovos Explorer Softshell

BMW C 400 GT bmw-motorrad.gr
ΤΙΜΗ (€): 8.160
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 350
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x69,6
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 34/7.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,56/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 212 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 775
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.210
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 835
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.565
ΙΧΝΟΣ(mm) 81
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELI ANGEL SCOOTER 120/70-15
ΠΙΣΩ: PIRELLI ANGEL SCOOTER 150/70-14
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΓΕΦΥΡΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 112mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 12,8 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) ΛΙΤΡΑ

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.