Δοκιμές

Δοκιμή Ducati Multistrada 950: Συνδυασμός επιτυχίας

Όταν η Ducati το αποφάσισε προκάλεσε «σεισμό» στην κατηγορία των πιο δημοφιλών μοτοσυκλετών παγκοσμίως


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  07.07.2017

Για εκείνους που αρέσκονταν στο Multistrada 1200 αλλά δεν είχαν τη δυνατότητα να το αποκτήσουν ή τους έπεφταν «βαριά» τα 160 άλογα η έκδοση του 950 αποτέλεσε το πλέον χαρμόσυνο νέο στα τέλη του 2016. Το Multistrada 950 παρουσιάστηκε στις διεθνείς εκθέσεις και σύμφωνα με τα νούμερα ήταν έτοιμο να τα βάλει με όλους

Το ίδιο είχε συμβεί και με το «μεγάλο» που μπήκε «σφήνα» ανάμεσα στους υπόλοιπους «ευρωπαίους», οι οποίοι είχαν από ένα «μαστόδοντο» των 1.000+ κυβικών στην γκάμα τους. Το «μικρό» - αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι μια μοτοσυκλέτα 1000 σχεδόν κυβικών με πάνω από 100 ίππους – ήρθε να προστεθεί στα adventure του λίτρου, υιοθετώντας πολλά χαρακτηριστικά του 1200 και πρώτα από όλα την εμφάνιση.

DUCATI MULTI 05

1200 + Enduro = Multistrada 950

Η σχεδίαση παραπέμπει άμεσα στη ναυαρχίδα της εταιρείας. Χωρίς να χάνει τον μίνιμαλ χαρακτήρα του και κρατώντας τις βασικές γραμμές σχεδίασής του το Multi είναι επιβλητικό ιδιαίτερα στο εμπρός κομμάτι. Οι σχεδιαστές συνδύασαν στοιχεία της απλής και της enduro έκδοσης στο 950. Το φέρινγκ με τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και το ρεζερβουάρ προέρχονται από το απλό 1200. Από την enduro έρχονται το άβαφο ρύγχος, το μαύρο πλαίσιο, η σχεδίαση της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη, οι χειρολαβές αλλά και το τελικό της εξάτμισης. Επίσης, το ψαλίδι που είναι διπλό και όχι μονόμπρατσο, ο μπροστινός τροχός 19 ιντσών αντί για 17, σε αντίθεση με τον πίσω που παραμένει 17, ενώ τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι τα Pirelli Scorpion Trail II. Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες με μπράτσα σχεδίασης «Υ», ο προβολέας διπλός και το φανάρι στο πίσω μέρος τεχνολογίας led. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη ασπρόμαυρη οθόνη υγρών κρυστάλλων με αμέτρητες λειτουργίες που ελέγχονται από τα πολύ ποιοτικά χειριστήρια – διακόπτες. Το ρεζερβουάρ έχει την ίδια χωρητικότητα 20 λίτρα, το ύψος της μη ρυθμιζόμενης σέλας βρίσκεται στα 840mm και το βάρος στα 229 κιλά.

DUCATI MULTI 010

Full εξοπλισμένο

Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος σε διάταξη L, πληροί τις προδιαγραφές Euro4 και αποδίδει 113 ίππους και 9,8 κιλά ροπής. Πρόκειται για τον Testastretta 11°, με διαστήματα 15.000 χλμ. μεταξύ των service και 30.000 χλμ. για έλεγχο διάκενου βαλβίδων. To γκάζι, όπως και στο 1200, είναι τεχνολογίας Ride-by-Wire και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός της Bosch διαθέτει σώματα 53mm (έναντι 56mm στο 1200). Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων (με πιο κοντές τις 3 τελευταίες, όπως και η τελική μετάδοση) και ο συμπλέκτης τύπου ολίσθησης (slipper).

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και το διπλό ψαλίδι (που προτιμήθηκε έναντι του μονόμπρατσου του 1200) ομοίως αλουμινένιο και μεγαλύτερο σε μήκος, αυξάνοντας το μεταξόνιο (πάντα σε σχέση με το 1200) κατά 65 ολόκληρα χιλιοστά!
Οι αναρτήσεις δεν διαφοροποιούνται από τον μεγάλο αδερφό και αποτελούνται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 48mm της KΥΒ και μονό αμορτισέρ -επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο- από τη Sachs, με διαδρομές στα 170mm μπροστά και πίσω.
Τα φρένα προέρχονται από την Brembo και τα διπλά δισκόφρενα των 320mm μπροστά διαθέτουν ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες.
Το 950 είναι εφοδιασμένο με το Ducati Safety Pack, το οποίο αποτελείται από traction control οκτώ (!) επιπέδων αλλά και από την πλέον σύγχρονη μονάδα ABS της Bosch 9.1 MP τριών επιπέδων. Όπως και το 1200, διαθέτει τέσσερα οδηγικά προγράμματα (enduro, urban, sport, touring), τα οποία εκτός της απόδοσης του κινητήρα ρυθμίζουν αντίστοιχα το ABS και το DCT.

DUCATI MULTI 02

Είναι Ducati, είναι κόκκινο, είναι όνειρο!

Θα ξεκινήσω από ένα γεγονός που βιώνω με λίγες μοτοσυκλέτες, αλλά σε υπέρμετρο βαθμό. Έχω την τύχη ή την ατυχία – όπως το αντιλαμβάνεται ο καθένας – να μη ζω στην Αθήνα μόνιμα και να πηγαινοέρχομαι τακτικά για τις ανάγκες της δουλειάς. Στην επαρχία λοιπόν, όπου είναι φυσικό να κυκλοφορούν λιγότερες μοτοσυκλέτες και πολλές μάρκες δεν εκπροσωπούνται, όταν κυκλοφορεί μια Ducati γίνεται «πανικός». Από όπου κι αν περάσεις οι περισσότεροι κοιτάζουν με γουρλωμένα μάτια. Ειδικά η Ducati που είναι μια «εξωτική» μάρκα τραβάει πάνω της τα βλέμματα. Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για ολοκαίνουργιο μοντέλο. Πραγματικά από τις αντιδράσεις ένιωσα πως είμαι πάνω σε κάτι πολύ πιο ακριβό από τις 14.300€ που κοστίζει η Multistrada 950. Κάτι που στα δικά μας μάτια ενισχύεται και από την ποιότητα και τη συναρμογή των υλικών. Τα πλαστικά εκεί που πρέπει διαθέτουν ελαστικότητα, ενώ εκεί που δεν χρειάζεται είναι πιο σκληρά. Δεν εξέχουν πουθενά ντίζες, σωληνάκια και καλώδια. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία. Συμπαγής εικόνα και ταυτόχρονα απαράμιλλο ιταλικό design με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, κάτι που είχα παρατηρήσει και στη 1200.

Η πρώτη επαφή ήταν του Μανώλη. Πάνω από 1,90 και «κούμπωσε» αμέσως πάνω της. Ανέβηκε Αθήνα, παρέλαβε το Multi, έκανε 150χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και στο «καπάκι» δούλεψε και ένα δεκάωρο! Ξεκούραστος και ερωτευμένος με τη θέση οδήγησης. Μετά ήταν σειρά του Περικλή. Την πήρε για κάποιες ώρες και για να μου τη φέρει βασικά στο σπίτι, αλλά τελικά την κράτησε δύο ημέρες. Όταν με πήρε τηλέφωνο για να παρατείνει το διάστημα αυτό, μου είπε χαρακτηριστικά: «Έχω πάθει πλάκα με το μηχανάκι. Είναι πολύ όμορφο και πολύ καλό στον δρόμο». Θα πει κάποιος αν δεν έχεις εμπειρία, όλα ωραία φαίνονται. Και οι δύο πληροφοριακά κατέχουν μοτοσυκλέτες άνω των 1.000κ.εκ. η μία εκ των οποίων ολοκαίνουργια, ενώ η άλλη μοντέλο πενταετίας.

DUCATI MULTI 06

Τόσο διαφορετική και τόσο ίδια

Και τελικά ήρθε και η σειρά μου. Είχα άποψη και για τη 1200 με την τερατώδη ιπποδύναμη και τα high tech ηλεκτρονικά. Όμως η 950 είναι κάτι άλλο. Μόνο εμφανισιακά μπορείς να τη συγκρίνεις με τη μεγάλη αδελφή της. Η μικρή Multi είναι μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα. Με τέλεια θέση οδήγησης, κορυφαία εργονομία, σε βαθμό που όταν ανεβαίνεις πάνω της νομίζεις πως την έχεις χρόνια. Το μόνο που σε προβληματίζει, ειδικά στην αρχή, είναι ο απότομος συμπλέκτης. Εξίσου όμορφη και ιδιαίτερη. Με όλα τα gadget της μεγάλης αδελφής, αλλά με λιγότερη ιπποδύναμη που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη από αναβάτες ανεξαρτήτου εμπειρίας και οδηγικού επιπέδου. Ταξιδεύει με ένα ή δύο άτομα όσο άνετα σας μεταφέρει και καθημερινά στη δουλειά σας, πάντα με την ονειρεμένη «μουσική υπόκρουση» και τη «ζεστή συντροφιά» ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες του δικύλινδρου σε διάταξη L κινητήρα. Αυτό που δεν συνηθίσαμε τόσο εγώ όσο και οι άλλοι δύο συνοδοιπόροι ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων που το βρήκαμε αρκετά σκληρό σε λειτουργία, ενώ πολλές φορές έπιανε και κάποιες «νεκρές» μεταξύ των σχέσεων. Σε ερώτησή μας στους υπεύθυνους της ελληνικής αντιπροσωπείας, η απάντηση που μας δόθηκε ήταν πως εξαιτίας των μεγάλων διαδρομών του κιβωτίου αν δεν σηκώσεις αρκετά το πόδι ώστε να «κουμπώσει» η σχέση ενδέχεται να πιάσει νεκρά. Πρέπει να το συνηθίσεις με λίγα λόγια και η μία εβδομάδα που περάσαμε με τη μοτοσυκλέτα δεν ήταν αρκετή.

DUCATI MULTI 04

Εύκολα, άνετα, γρήγορα

Εξαιτίας της άριστης κατανομής βάρους, της γεωμετρίας αλλά και της κορυφαίας θέσης οδήγησης στρίβει με ακρίβεια εμπνέοντας μια απαράμιλλη σιγουριά. Φρενάρει το ίδιο καλά, ενώ κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη ακόμη και ύστερα από πολύωρο ταξίδι. Πραγματικά σε αφήνει αδιάφορο το είδος της διαδρομής και η απόσταση που θα διανύσεις. Με το πρόγραμμα Touring η Multistrada 950 «καταπίνει» όσα χιλιόμετρα και αν της ζητήσεις με μια αυτονομία της τάξεως των 300χλμ! Ταξιδεύεις συνεχώς με 160 χ.α.ώ. και προστατεύεσαι από τον αέρα χάρη στην πολύ εύκολα ρυθμιζόμενη ζελατίνα αλλά και τη γενικότερη κατασκευή του φέρινγκ. Μέσα στην πόλη χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα urban κρίνεται απόλυτα φιλική, ενώ λόγω της σχεδίασης της σέλας τα πόδια αναβάτη πάνω από 1,75 θα πατήσουν εύκολα κάτω διευκολύνοντας τις επιτόπιες μανούβρες. Όσο για το χώμα, η επιλογή enduro – που μειώνει την ιπποδύναμη όπως και στην urban στους 75 ίππους υπάρχει στο menu. Βατοί χωματόδρομοι είναι μέσα στις δυνατότητες της Multistrada, ενώ κάτι πιο hardcore μάς αφήνει αδιάφορους.

DUC MULTI 08

Υπερβολικά Ducati!

Η Multistrada 950 είναι μια μοτοσυκλέτα που πρέπει να οδηγήσεις. Αν δεν το καταφέρεις, ίσως όλα τα παραπάνω να ακούγονται υπερβολικά. Όμως η «μικρή» της οικογένειας των Adventure της Μπολόνια είναι και προσιτή και Ducati. Ο συνδυασμός που έψαχναν πολλοί!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος σε διάταξη L, υγρόψυκτος, 4χρονος
Κυβισμός (cc) 937
Διάμετρος x Διαδρομή 62x 49
Συμπίεση 12.6:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 113/9.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 9,8/7.750

DUCATI MULTISTRADA 950 TX