Δοκιμές

Πρώτη επαφή με το Daytona Velos R 125i: Ο πιστός σας σύντροφος

Κλασσικό παπί με σπορ εμφάνιση


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  27.03.2019

Ακούραστο, πολυχρηστικό, οικονομικό, άνετο και όμορφα σχεδιασμένο. Η Daytona με το Velos βρήκε κατευθείαν στόχο

Η λέξη ταπεινό δεν αντιστοιχεί στο «παπί» της Daytona, αν και πρόκειται για ένα καθ’ όλα εύχρηστο δίκυκλο καθημερινότητας. Και αυτό το καταλαβαίνει κανείς με το καλημέρα. Εκείνο το πρωί που βρεθήκαμε στις εγκαταστάσεις της Γκοργκόλης Α.Ε. για το test ride event της αντιπροσωπείας, φλας, βλέμματα και συζητήσεις περιστράφηκαν γύρω από τα πιο exclusive μοντέλα της εταιρείας. Όμως, το Velos R βρισκόταν στον ίδιο χώρο και αρχικά με την κομψή και μοντέρνα σχεδίασή του διεκδίκησε και πήρε τα λεπτά δημοσιότητας που του αναλογούσαν.

daytona velos r 125i ambience 1

Η εμφάνιση μετράει

Όμορφα σχεδιασμένα πλαστικά και σπορ σχεδίαση διεκδικούν δάφνες στον τομέα της εμφάνισης μεταξύ των δικύκλων της κατηγορίας. Ακόμη και δίπλα στο υπερ-όπλο SYM VF185 έδειχνε εφάμιλλο με τα υγρόψυκτα super cub με συμπλέκτη. Μικρό σε διαστάσεις. Μοιάζει να χωράει παντού χάρη στο μικρό του πλάτος και των μαζεμένων πλαστικών επιφανειών με την αιχμηρή σχεδίαση. Highlight αποτελούν οι πλαστικές επιφάνειες με carbon look.

daytona velos r 125i details 5

Απλά και εργονομικά

Το επίπεδο του εξοπλισμού σε σχέση με την τιμή του το κατατάσσουν στο υψηλότερο άκρο του ανταγωνισμού. Δύο χρηστικοί ανοιχτοί αποθηκευτικοί χώροι με θύρα φόρτισης USB, γάντζος ανάρτησης αποσκευών, μαγνητικός αντικλεπτικός διακόπτης, δύο helmet holders κάτω από τη σέλα, εκεί όπου υπάρχει χώρος για μικροπράγματα.

daytona velos r 125i details 8

Αρκετά μεγάλη σέλα, για δύο άτομα, με αντιολισθητική επένδυση και ικανοποιητικό αφρώδες. Χειρολαβή-αεροτομή για τη στήριξη του συνεπιβάτη, στον οποίο αναλογούν μικρά, αναδιπλούμενα μαρσπιέ, μοτοσυκλετιστικού τύπου. Το πίσω φλας είναι τύπου led. O προβολέας είναι τοποθετημένος στο τιμόνι και δύο μεγάλα φλας, φώτα θέσης ενσωματώνονται στη σπορ ποδιά, ολοκληρώνοντας τη μοντέρνα εμφάνιση του Velos R. 125i. Τα όργανα δεν διεκδικούν βραβείο πρωτοτυπίας. Αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο, με δείκτη βενζίνης και πολλές ενδεικτικές λυχνίες. Οι διακόπτες είναι κλασσικοί και βρίσκονται στις σωστές θέσεις, όσο για τους καθρέφτες εξασφαλίζουν καλή ορατότητα προς τα πίσω.

daytona velos r 125i ambience 3

Κάνει για τα πάντα

To Velos R 125i είναι παπί με όλη τη σημασία της λέξεως. Στόχος του Velos είναι να μετακινεί καθημερινά, οικονομικά και με ασφάλεια όποιους το επιλέξουν. Από τον πιτσιρικά που μόλις πήρε δίπλωμα και θέλει ένα προσιτό δίκυκλο, τον μοτοσυκλετιστή που θέλει ένα δεύτερο «μηχανάκι» για να κάνει τις δουλειές του, τον επαγγελματία που θέλει αξιοπιστία για τη δουλειά που θα επιλέξει. Λογική σε κόστος και γρήγορη συντήρηση.

Ημιαυτόματο και οικονομικό

Για όλους αυτούς τους λόγους και απέναντι στα super – παπιά η Daytona αντιτάσσει απλές λύσεις. Ο κινητήρας του είναι αερόψυκτος, διβάλβιδος με 120 κ.εκ. με ιπποδύναμη που φτάνει στους 8,5 ίππους. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Το κιβώτιό του είναι ημιαυτόματο, τετρατάχυτο. Αριστερό χέρι ελεύθερο λοιπόν, αν και δεν το συνιστούμε. Όλα τα δίκυκλα οδηγούνται με δύο χέρια. Ο νοών, νοήτω.

daytona velos r 125i action 2

Πάμε και σε πιο πρακτικά θέματα. Η εταιρεία ισχυρίζεται πως η κατανάλωση του Velos R 125i είναι μόλις 1,7 λίτρα στα 100 χλμ. Αυτό σημαίνει πως με γεμάτο ρεζερβουάρ των 3,8 λίτρων μπορείτε να διανύσετε πάνω από 200 χλμ. Τσάμπα!

Είναι προικισμένο

Η «ταπεινότητά» του εξαντλείται στον κινητήρα του, διότι και από πλευράς περιφερειακών εντυπωσιάζει.
Με δύο κυματιστά δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό. Το μπροστινό είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας με διάμετρο 276 χλστ. Οι κόκκινες δαγκάνες συμπληρώνουν τις σπορ «πινελιές». To Velos R 125i διαθέτει σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS).

daytona velos r 125i details 9 

Στο ίδιο «μήκος κύματος» και οι αλουμινένιες χυτές ζάντες, πρωτότυπης σχεδίασης, που φιλοξενούν tubeless ελαστικά της Kenda.

To πιρούνι διαθέτει μαύρες φυσούνες που προστατεύουν τα καλάμια, τη στιγμή που πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ με κόκκινο ελατήριο τα οποία ρυθμίζονται σε πέντε θέσεις προφόρτισης. Το τελικό της εξάτμισης είναι μαύρο, με ωραίο προστατευτικό και απόληξη βαμμένη ασημένια.

daytona velos r 125i details 6

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, ενισχυμένο για μεγαλύτερη αντοχή και το ψαλίδι χαλύβδινο. Συνολικά έχει δοθεί μεγάλη σημασία στην ακαμψία του Velos και στη σταθερότητά του κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, ακόμη και φορτωμένο με το κουτί του delivery ή του courier.

Μια βόλτα

Στη σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε με το Velos R παρατηρήσαμε πόσο εύχρηστο και ελαφρύ είναι, δύο χαρακτηριστικά που έκαναν τον χειρισμό του παιχνιδάκι και θα εκτιμηθούν από άντρες και γυναίκες. Η θέση οδήγησης σε βάζει «καμαρωτό» πάνω στο παπί. Ο αναβάτης κάθεται ψηλά με το τιμόνι να βρίσκεται στο σωστό ύψος.
Παίρνει μπροστά πολύ εύκολα με μια μιζιά ή μια μανιβελιά, για τους πιο παραδοσιακούς. Η σέλα διαθέτει σκληρό αφρώδες και δεν κούρασε στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε πάνω της. Τα πλαστικά έχουν πολύ καλή συναρμογή και δεν τρίζουν καθόλου.

daytona velos r 125i ambience 2

 

Ο κινητήρας «γουργουρίζει» ευχάριστα και είναι αρκετά αθόρυβος χωρίς κραδασμούς. Είναι ζωηρός, επιταχύνοντας το Velos αρκετά γρήγορα. Αποδίδει σχετικά γρήγορα τη μέγιστη δύναμή του και σταματάει να επιταχύνει γρήγορα μετά τα 75 χ.α.ώ., με τη μέγιστη ταχύτητα που είδαμε να είναι 85 χ.α.ώ.
Τα φρένα δεν μας απασχόλησαν καθόλου και αυτό δείχνει πως οι λύσεις που έχουν επιλεγεί είναι οι ενδεδειγμένες. Το ίδιο ισχύει και για τις αναρτήσεις που έχουν μεσαία σκληρότητα και δυσκολεύονται μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες . Το πλαίσιο, ωστόσο, δείχνει και στην πράξη ότι είναι στιβαρό, αφού ταλαντώσεις δεν εμφανίστηκαν πουθενά.

Velos με στόχο την κορυφή

Με το Velos R 125i η Daytona φιλοδοξεί να κρατήσει τα σκήπτρα στις ταξινομήσεις των παπιών στη χώρα μας. Η αξιοπιστία για ένα τέτοιου είδους όχημα παίζει τον σημαντικότερο ρόλο. Στον τομέα αυτό η Daytona έχει δώσει και έχει περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις, τόσο με το «τίμιο» DY125RS όσο και με το στυλάτο Sprinter 125. Το Velos R 125i αποτελεί την εξέλιξη και δίνει πολλά περισσότερα στον ιδιοκτήτη του ζητώντας μόλις 1.795€.

daytona velos r 125i action 3

Το «κρυφό όπλο» είναι το πρόγραμμα υποστήριξης που παρέχει η αντιπροσωπεία. Αποκτώντας το Velos R 125i κερδίζετε δωρεάν 2 χρόνια στις εργασίες service και δωρεάν επέκταση εγγύησης για 3 χρόνια.

Εξοπλισμός αναβάτηMotomarket:Κράνος Pilot Snake-Jacket Nordcode Metropolis II Softshell -Γάντια Fovos Warrior -Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Daytona Motors
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, αερόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 125
Διάμετρος x Διαδρομή 52,4x55,5
Συμπίεση Δ.Α.
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα / Μανιβέλα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 8,5/8.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 0,84/5.500

 Velos Right Side Black

DAYTONA VELOS R 125i

TIMH: € 1.795

ΒΑΡΟΣ (kg) 106

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 720

ΜΗΚΟΣ (mm) 1.945

ΠΛΑΤΟΣ (mm) 720

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.230

ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.

ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΜΠΡΟΣΤΑ: KENDA 2.50x17

ΠΙΣΩ:  KENDA 2.50x17

ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΠΙΡΟΥΝΙ 26mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 87 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: 2 ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ,  ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 62

ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 3 ΕΜΒΟΛΩΝ, CBS

ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 190mm ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 3,8 ΛΙΤΡΑ  

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.