Δοκιμές

Δοκιμή Kymco AK 550: Έτοιμο για όλα!

Το αποτέλεσμα δικαιώνει την αναμονή. Το mega scooter της Kymco στοχεύει την κορυφή


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  14.06.2017

Είναι όμορφο, μοντέρνο, υπερσύγχρονο, πανίσχυρο. Συνδέεται μέσω εφαρμογής με το smart phone. Είναι μεγάλο, άνετο και ασφαλές. Τα έχει όλα. Είναι το Kymco AK 550!

Όταν o κος Guang Ho ίδρυε μαζί με τον «μεγάλο» Soichriro Honda στα μέσα της δεκαετίας του ’60 την Kymco στην Ταϊβάν σίγουρα είχε μεγάλα σχέδια. Ο συνεχιστής του, που ανήκει στην ίδια οικογένεια, μισό αιώνα μετά θεωρεί το μοντέλο σταθμό για την ιστορία της Kymco αλλά και την εξέλιξη ολόκληρης της σειράς των scooter της. Όμως, ο ερχομός του AK 550 δεν θα επηρεάσει μόνο την πορεία της εταιρείας από την Ταϊβάν. Είμαστε σίγουροι πως θα φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των mega scooter. Και αυτό γιατί η σχέση ποιότητας – τιμής της ναυαρχίδας της Kymco θα κάνει αίσθηση. 

KYMCO AK 550 ST07

Παρουσίαση στην καρδιά ενός αμπελώνα

Όπως αίσθηση έκανε και η παρουσίαση που πραγματοποίησε η ελληνική αντιπροσωπεία στη χώρα μας. Επέλεξε έναν χώρο βραβευμένο για την αρχιτεκτονική του αλλά και για τα κρασιά αρίστης ποιότητας που παράγει. Πρόκειται για το το Κτήμα Παπαγιαννάκος στο Μαρκόπουλο, ένα υπερσύγχρονο βιοκλιματικό οινοποιείο με ειδικό σχεδιασμό και κατασκευή στην Ελλάδα. Εκτός από την ευχάριστη φιλοξενία, πήραμε μια γεύση για το πώς στήνεται μια επαγγελματική εκδήλωση στην καρδιά ενός αμπελώνα. Εντύπωση επίσης μας έκανε η ειδική εμφιάλωση κρασιών με ετικέτα Kymco AK 550 που μας δόθηκαν δώρο, καθώς και οι χώροι του οινοποιείου που είναι επισκέψιμο.

Research and Development

Το συγκεκριμένο μοντέλο εξελίσσεται από το 2012, ενώ για πρώτη φορά το είδαμε τον Ιούνιο του 2013 ως K50. Η εξέλιξή τους προχώρησε και τον Νοέμβριο του 2014 όπου το «ξανασυναντήσαμε» - πού αλλού;- στην Ιταλία. Σε μία από τις χώρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις scooter παγκοσμίως και μια αγορά που η Kymco στοχεύει ξεκάθαρα με τα προϊόντα της. Τον Μάρτιο του 2016 το AΚ 550 με τη μορφή που το οδηγήσαμε έκανε το ντεμπούτο του στο Tokyo Motor Show, ενώ εμείς εδώ το καλωσορίσαμε στην Ευρώπη στην έκθεση Intermot της Κολωνίας, τον περασμένο Οκτώβριο. Το 2WO βρέθηκε στο Μιλάνο για την EICMA και οι πρώτες εντυπώσεις που μας άφησε ήταν απόλυτα θετικές. Η εμφάνιση αλλά και η ποιότητα κατασκευής του σε συνδυασμό με τις επιλογές των ιθυνόντων του εργοστασίου στον τομέα πλαισίου, κινητήρα και φρένων το κατέταξαν στα κυριότερα μοντέλα της έκθεσης, ενώ σίγουρα πρόκειται για το σημαντικότερο scooter του 2017 μακράν του δεύτερου. Επιπλέον η Kymco, αφουγκραζόμενη τις νέες τάσεις της αγοράς, «προίκισε» πολλά από τα μοντέλα της με την ψηφιακή πλατφόρμα Noodoe. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η πολύχρονη εξέλιξή του δείχνει αν μη τι άλλο τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετώπιζαν το όλο project. Ενδεικτικό της προσοχής στη λεπτομέρεια πως δοκιμάστηκαν 40 διαφορετικές εξατμίσεις για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα που συνδυάζει, ήχο, εμφάνιση και απόδοση!

Super Touring

Η Kymco τολμάει και φτιάχνει μια νέα κατηγορία δικύκλων. Την ονομάζει «Super Touring» και συνδυάζει την ευκολία στη μετακίνηση που προσφέρει ένα scooter και τα «χαρίσματα» μιας sport touring μοτοσυκλέτας. Με λίγα λόγια η άνεση περισσεύει για ένα ή δύο άτομα, η τεχνολογία ξεχειλίζει όπου και αν κοιτάξεις, η εμφάνιση το καθιστά sport και ταυτόχρονα δίκυκλο κύρους και η εργονομία συμβαδίζει άψογα με την πολυτέλεια.

KYMCO AK 550 06

Ανέσεις, εξοπλισμός και app

Όταν κάποιος αγοράζει ένα scooter επιβάλλεται να επιλέγει ένα μοντέλο που του παρέχει τις μεγαλύτερες ανέσεις. Το ΑΚ 550 παρέχει τα πάντα που θα του κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Τεράστια σέλα που ανοίγει από μπροστά με ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι πλάτης για τον αναβάτη, μεγάλη ποδιά με χώρο για τα πόδια του αναβάτη, αν και ανάμεσα υπάρχει κεντρικό «τούνελ». Κάτω από τη σέλα ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη, ένα full face και ένα τύπου jet. Για τον συνεπιβάτη έχουν προβλεφθεί ξεχωριστά μαρσπιέ και μεγάλες χειρολαβές για τη στήριξή του. Ο πληρέστατος στάνταρ εξοπλισμός του δεν έχει τελειωμό. Ρυθμιζόμενη χειροκίνητα ζελατίνα. Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless go) και ένας «έξυπνος» διακόπτης στη θέση της κεντρικής κλειδαριάς που κάνει τα πάντα. Τα γκριπ είναι θερμαινόμενα και οι μανέτες ρυθμιζόμενες. Μπροστά από τα πόδια του αναβάτη υπάρχουν ακόμη δύο αποθηκευτικοί χώροι, ο ένας εκ των οποίων φέρει θύρα USB. Υπάρχει επίσης σύστημα ένδειξης πίεσης ελαστικών, κάτι που βλέπουμε μόνο σε μεγάλου κυβισμού τουριστικές μοτοσυκλέτες. Τόσο οι προβολείς όσο και το πίσω φανάρι είναι τεχνολογίας led, ενώ ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει στο σύστημα noodoe (διαβάζεται νούντο). Το AK 550 είναι το πρώτο connected scooter. Το AK συνδέεται μέσω ειδικού application με το smart phone και ο αναβάτης έχει συνεχώς και άμεσα πρόσβαση σε ένα πλήθος λειτουργιών, όπως η πρόγνωση καιρού, έξυπνη πυξίδα, σύστημα εύρεσης του scooter αλλά και σε ενημερώσεις όπως τελευταία νέα, αναπάντητες κλήσεις, social media κ.τ.λ. Όλα αυτά περνάνε στον αναβάτη μέσω μια στρογγυλής οθόνης που υπάρχει στο μέσον του εντυπωσιακού πάνελ οργάνων Σίγουρα οι εφαρμογές αυτές θα βρουν ακόλουθους, όμως η Kymco σε αυτόν τον τομέα θα θεωρείται πρωτοπόρα.

KYMCO AK 550 012

ΑΚινητήρας 550cc

Τον δικύλινδρο σε σειρά, υγρόψυκτο, οχταβάλβιδο με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους τον συναντάμε για πρώτη φορά. Έχει κυβισμό 550,4 κ.εκ., αποδίδει 53,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και 5,7 κιλά ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η Cross plane διάταξη στροφάλου στις 270 μοίρες και οι ειδικά σχεδιασμένοι αντικραδασμικοί άξονες ευνοούν την ιδανική ροή του λιπαντικού, μειώνουν τη θερμοκρασία και αυξάνουν την απόδοση του κινητήρα. Τα έμβολα κινούνται αντίθετα μειώνοντας αποτελεσματικά τους κραδασμούς και την απώλεια της δύναμης από το φαινόμενο της «άντλησης αερίων» (pumping loss). Διαθέτει δύο επιλογές χαρτογράφησης κινητήρα. Ο sport είναι ο στάνταρ με την ιπποδύναμη να φτάνει στη μέγιστη τιμή της, ενώ ο rain μειώνει την απόδοση στους 46,5 ίππους για οδήγηση σε βροχή και σε ολισθηρή άσφαλτο.

KYMCO AK 550 011

Πλαίσιο… από άλλη κατηγορία

Kατασκευασμένο από αλουμίνιο θυμίζει πλαίσιο από μοτοσυκλέτα supersport. Τόσο ο κινητήρας που είναι σχεδόν οριζόντια τοποθετημένος, όσο και το ρεζερβουάρ καυσίμου φωλιάζουν στο μέσον του, ενώ η τελική μετάδοση επιτυγχάνεται με ιμάντα. Το ψαλίδι είναι και αυτό από αλουμίνιο και η σχεδίαση, η βαφή και το φινίρισμά του είναι πραγματικά άξια θαυμασμού. Το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο στο πλάι, ενώ το πιρούνι ανεστραμμένο με «καλάμια» διαμέτρου 41m! Με αυτά και με αυτά η Kymco ισχυρίζεται πως η κατανομή βάρους είναι η ιδανική για ένα δίκυκλο και σπάνιο για scooter φτάνοντας το 50-50. Επιπλέον οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν επιτύχει τη χαμηλότερη αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία (4,3khg/hp),ενώ παράλληλα το ΑΚ 550 έχει και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινίου μειώνοντας ακόμη περισσότερο το αναρτώμενο βάρος.

KYMCO AK 550 07

Και γ@&%# τα φρένα

Brembo, ακτινικές και τετραπίστονες. Σκληροπυρηνική εμφάνιση, εξαιρετική απόδοση. Δίσκοι κυματιστοί 270mm μπροστά και ένας ακόμη πίσω λίγο μικρότερος στα 260mm με διπίστονη δαγκάνα. Συνδυασμένα με το δικάναλο ABS της Bosch 9.1 αποτελούν ένα από τα καλύτερα πακέτα φρένων που έχουμε δει ποτέ σε ανάλογο όχημα αλλά και γενικότερα σε δίτροχο ανάλογων κιλών, γεωμετρίας και ιπποδύναμης.

Εμφάνιση και sport και touring

Η σχεδίασή του αν μη τι άλλο δεν περνάει απαρατήρητη. Το περιεργάστηκα για αρκετή ώρα μην μπορώντας ακριβώς να εντοπίσω τι μου αρέσει τόσο πολύ. Είναι το σχετικό μικρό και λεπτό μπροστινό μέρος με τις έντονες έως και επιθετικές ακμές των πλαστικών. Το θηριώδες πιρούνι που, αν και φαίνεται λίγο, σίγουρα θα υποπέσει στην αντίληψη όλων. Η sport σχεδίαση του φτερού που σε συνδυασμό με την πεντάμπρατση αλουμινένια ζάντα και τη θηριώδη τετραέμβολη δαγκάνα της Brembo αποκαλύπτουν ακόμη περισσότερο τη sport πλευρά του AK. Πιο πίσω τα πράγματα γίνονται πιο touring. Η «φουσκωμένη» ουρά λόγω των τεράστιων αποθηκευτικών χώρων έχει πιο «απαλές» σχεδιαστικές γραμμές. Η σέλα με τις εξωτερικές ραφές και το λογότυπο είναι χάρμα οφθαλμών. Το τελικό της εξάτμισης είναι μεγάλο και ακολουθεί τη γραμμή του ουραίου τμήματος τελειώνοντας ψηλά. Για το ψαλίδι τα γράψαμε… δεν κρατηθήκαμε. Η Kymco δίνει μαθήματα design. Ακόμη και τα προστατευτικά του ιμάντα έχουν «αιχμηρό» σχεδιασμό. Όσο για το πίσω φανάρι τα σχόλια είναι περιττά, μια και οι γωνίες που σχηματίζουν τα led ακολουθούν τη σχεδίαση των εμπρός προβολέων. Το πάνελ οργάνων υπερπλήρες, αλλά αρκετά δυσανάγνωστο όταν το χτυπάει το φως του ήλιου. Το βράδυ ο φωτισμός του είναι εξαιρετικός. Τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα και αμέσως συνηθίζεις τους πολλούς και όμορφα σχεδιασμένους διακόπτες που έχεις και στα δύο γκριπ.

KYMCO AK 550 05

Όλη η Ελλάδα σε 100 χλμ.

Οδηγήσαμε το AK 550 για σχεδόν 100 χιλιόμετρα. Οι άνθρωποι της Kymco είχαν επιλέξει σοφά τη διαδρομή, αφού προλάβαμε να οδηγήσουμε σε όλα τα είδη ελληνικής ασφάλτου. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη πάνω και όχι μέσα στο scooter και τον κρατάει μακριά από το τιμόνι. Θα ξενίσει αρχικά, αλλά γρήγορα θα γίνει συνήθεια. Τα πόδια πατάνε εύκολα κάτω και οι επιτόπιοι ελιγμοί γίνονται πολύ εύκολα. Αφού ρυθμίσαμε τους καθρέφτες, που εξασφαλίζουν καλή ορατότητα αλλά είναι τοποθετημένοι πολύ μπροστά και καλό θα ήταν να ρυθμίζονται εν στάσει, ξεκινήσαμε. Το πρώτο που καταλαβαίνεις είναι η ανάλαφρη αίσθηση που διαθέτει το ΑΚ. Αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και γρήγορα, ελίσσεται ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα με σύμμαχο το καλό κόψιμο τιμονιού. Η μετάδοση είναι άμεση χωρίς ίχνος πατιναρίσματος, κάτι που εξασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις, ενώ σε γλιστερή άσφαλτο το εξαιρετικό και ειδικά σχεδιασμένο για mega scooter Metzeler Feelfree «γράφει»! Γενικότερα δεν υπάρχουν κραδασμοί, ενώ ο ήχος του λόγω του cross plane στροφάλου ακούγεται σαν V-2. Μπάσος και καθαρός. Η συνεργασία πλαισίου αναρτήσεων κρίνεται κορυφαία. Οι αναρτήσεις είναι όσο μαλακές πρέπει ώστε να κρατάνε ξεκούραστο τον αναβάτη ακόμη και σε συνεχόμενες ανωμαλίες. Και το πλαίσιο όμως είναι εξίσου υπεύθυνο για την άνεση, αφού διαθέτει την ιδανική ακαμψία. Αυτοκινητόδρομος με καλή άσφαλτο και γρήγορες καμπές. Εκεί είδαμε στο κοντέρ του AK, 182 χ.α.ώ. και σίγουρα πήγαινε και λίγο παραπάνω. Στις γρήγορες στροφές ήταν πολύ σταθερό. Ακόμα και όταν προσπαθήσαμε να το κλονίσουμε με απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης με πάνω από 120 χ.α.ώ. το πλαίσιο αποδείχτηκε σχεδόν άκαμπτο και με ελάχιστες στρεβλώσεις. Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλή στον θώρακα και στο κεφάλι και λιγότερο καλή για τους ώμους και τα χέρια.

Η πρώτη γνωριμία αντιπροσωπευτική και οι εντυπώσεις μας εξαιρετικές από το ΑΚ 550, το οποίο ήρθε για να κάνει «ζημιά» και να ταράξει τα νερά σε μια κατηγορία με δυναμικό και απαιτητικό κοινό. Τα καμπανάκια άρχισαν να χτυπάνε από όταν μαθεύτηκε η τιμή του. 9.580€ (τιμή μετρητοίς) που στοιχίζει στη χώρα μας είναι η χαμηλότερη τιμή σε όλη την Ευρώπη. Τα test ride άρχισαν και αναμένεται να χτυπήσουν πολλά καμπανάκια ακόμη!

KYMCO AK 550 TX

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Αντιπροσωπία Moto Trend SA http://www.kymco.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Κυβισμός (cc) 550.4
Διάμετρος x Διαδρομή 69 x 73.6
Συμπίεση 11:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο ταχυτήτων CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm) 53.45/7.500 (Rain mode: 45.51/7.500)
Ροπή εργοστασίου (Nm/rpm) 55.64/5.500