Δοκιμές

Δοκιμή Aprilia Tuono V4 1100 Factory: Fighting Spirit

Μαχητής υψηλών προδιαγραφών


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  03.05.2018

Τι είναι το Tuono; Οι αναλύσεις περιττεύουν. Είναι ο δίδυμος αδερφός του RSV4, που, εκτός από τις βόλτες του στην πίστα, κυκλοφορεί καθημερινά και προκαλεί πανικό

Χωρίς πολλά «ρούχα». Με ένα δερμάτινο μόνο, εν αντιθέσει με τον αδερφό του που κυκλοφορεί με φόρμα. Με τιμόνι και όχι κλιπ ον που «κόβονται» οι καρποί. Το Tuono, όπως συμβαίνει τα τελευταία 16 χρόνια, είναι η σκληροπυρηνική απάντηση του εργοστασίου του Noale σε όλους τους υπόλοιπους. Ευρωπαίους και Ασιάτες. Από το πρώτο μοντέλο της σειράς η συνταγή της Aprilia είναι γνωστή. Παίρνουμε το superbike της εταιρείας, το «γδύνουμε» και έτοιμο το streetfighter. Όταν είδαμε το RSV4, ξέραμε πού θα οδηγούσε η κατάσταση! Το Tuono απέκτησε τον V-4 και εκεί ξέφυγε από τους διώκτες του. Έγινε ακόμη περισσότερο μια superbike που μεταλλάχθηκε σε streetfighter και όχι μια μοτοσυκλέτα που δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε ως τέτοια.

aprilia tuono v4 1100 factory static 3

Γυμνό RSV4

Παραπέμπει σε ένα RSV4 χωρίς φέρινγκ και ψηλό τιμόνι. Το «μούτρο» με τα τρία φανάρια και τα πλαϊνά πλαστικά είναι σχεδόν ίδιο με του superbike των Ιταλών. Η ζελατίνα του είναι μικρότερη, ενώ και η προστατευτική καρίνα δεν μοιάζει με το κάτω μέρος του φέρινγκ του RSV4. Ρεζερβουάρ, φτερά, ζάντες, εξάτμιση αλλά και το μονόσελο προέρχονται αυτούσια επίσης. Μερικά εξ αυτών είναι κατασκευασμένα από «εξωτικά» υλικά όπως το carbon.

aprilia tuono v4 1100 factory action 15
Ο racing χαρακτήρας ολοκληρώνεται με την επιλογή χρωμάτων και την πληθώρα των logo σε όλη τη μοτοσυκλέτα. Ένα τεράστιο Aprilia εκτείνεται και στις δύο πλευρές της μοτοσυκλέτας. Στο ρεζερβουάρ υπάρχει το ταμπελάκι που μας θυμίζει τους δεκάδες παγκόσμιους τίτλους που έχουν οι Ιταλοί στο ενεργητικό τους. Το logo της εταιρείας βρίσκεται παντού. Το «μοτο» be a racer επίσης, ενώ και οι «χορηγοί» όπως η Bosch, η Brembo, η Ohlins και η Pirelli δεν έχουν «συμμετάσχει» στην προσπάθεια τυχαία. Οι κορυφαίοι επιλέγονται για να κάνουν τα πράγματα ευκολότερα και ποιοτικότερα. Προσθέστε και ένα τελικό της Akrapovic που είδαμε τοποθετημένο πάνω σε ένα RSV4 και οι MotoGP προδιαγραφές ολοκληρώθηκαν.

Το «πακέτο»

Οι έμμεσες αναφορές στις μοτοσυκλέτες του κορυφαίου motorsport στον κόσμο συνεχίζονται και στον πιο trendy τομέα της εποχής μας, στα ηλεκτρονικά. Κατά κοινή ομολογία, το Tuono 1100 V4 Factory είναι το πιο «προικισμένο» μοντέλο της κατηγορίας των streetfighter, ενώ βάζει κάτω και πολλά superbike. To πακέτο των ηλεκτρονικών δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε πως περιέχει τα πάντα.

aprilia tuono v4 1100 factory details 1

Το Σύστημα aPRC (Aprilia Performance Ride Control) περιλαμβάνει Traction Control (aTC) οκτώ επιπέδων, Wheelie Control (aWC) τριών επιπέδων, Launch Control (aLC) τριών επιπέδων, όλα ρυθμιζόμενα ανεξάρτητα, και με τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Επίσης στον εξοπλισμό του μοντέλου έχουν ενσωματωθεί το Quick Shift (aQS), ένα ηλεκτρονικό shifter με auto blipper που λειτουργεί στα ανεβάσματα και κατεβάσματα ακόμη και με ανοιχτό γκάζι, το Pit Limiter (aPL) που μειώνει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας μέσα στα pits και το Cruise Control (aCC) για πιο άνετα ταξίδια!

Όλα τα παραπάνω ρυθμίζονται με κουμπιά στο τιμόνι και ελέγχονται από τη νέα οθόνη που διαθέτει δύο λειτουργίες (road και race) και αλλάζει μόνη της ανάλογα με το φυσικό φως. Σε αυτήν θα δείτε ακόμη τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας, αλλά και με πόση δύναμη επιταχύνετε ή φρενάρετε. Όπως τα γραφικά που βλέπουμε στις τηλεοπτικές μεταδόσεις MotoGP. Ήταν φυσικό σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα να υπάρχουν διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα. Όχι, μην περιμένετε να διαβάσετε για Rain και Road. Το «πράγμα» είναι «απόλυτο». Track, Sport και Race, και σε όποιον αρέσει. 

aprilia tuono v4 1100 factory action 4

Το Tuono είναι εξοπλισμένο επίσης με το τελευταίας γενιάς cornering ABS της Bosch 9.1, ενώ μπορεί να συνδεθεί με τη Multimedia Platform της Piaggio, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να έχει πρόσβαση από το smartphone του στις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας.

aprilia tuono v4 1100 factory details 6

V-4 Power!

Οι Ιταλοί, εκτός από τα ηλεκτρονικά, επικεντρώθηκαν στην αναβάθμιση του V-4 κινητήρα με την περιεχόμενη γωνία των 65 μοιρών. Ο 1.077 κ.εκ. πλέον έχει συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές Euro4 χωρίς να στερηθεί ιπποδύναμης. Με 175 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 12,3 kgm ροπής στις 9.000 σ.α.λ., νέα ECU και νέο χρονισμό στους εκκεντροφόρους, το Τuono σε διακτινίζει με τις επιδόσεις του σε άλλη διάσταση.

Ohlins και Brembo από τα ακριβά

Tο πλαίσιο των δύο δοκών και το θηριώδες γυαλιστερό ψαλίδι, κατασκευασμένα από αλουμίνιο, έχουν παραμείνει ίδια. Και μόνο που αντικρίζεις τις αναρτήσεις, καταλαβαίνεις πως το «στήσιμο» του Tuono θα είναι «μαγικό». Χρυσό πιρούνι ΝΙΧ30 της Ohlins, με ασορτί αμορτισέρ και σταμπιλιζατέρ τιμονιού, εννοείται όλα ρυθμιζόμενα.

aprilia tuono v4 1100 factory action 6

 

Για τα φρένα ισχύουν τα ίδια. Από μια τετραπίστονη monobloc Μ50 για κάθε μπροστινό δίσκο 330mm, που θα μπορούσαν άνετα να κοσμούν το σαλόνι ενός φανατικού petrol head, και πίσω μια διέμβολη της ίδιας εταιρείας πάνω σε δίσκο 220mm.

aprilia tuono v4 1100 factory action 7

Racing Spirit

Με το πού στέκεσαι εμπρός της νιώθεις δέος. Όχι σαν και αυτό που προκαλούν τα Adventure κυρίως με τον όγκο, αλλά με την αγωνιστική φινέτσα τους. Το Tuono είναι μικρό και όταν δεις από μπροστά το «φαρδύ κεφάλι» με τα «αγριεμένα μάτια» προαισθάνεσαι τα μελλούμενα. Πιο πίσω το πράγμα «αγριεύει» και άλλο, αφού το Tuono Factory είναι μονόσελο, μπορείς όμως να του προσθέσεις μια μικρή σέλα και όποιος βολευτεί, βολεύτηκε.

Πρωτόγονο

Μόλις ο V-4 πάρει μπροστά, σου θυμίζει την «πρωτόγονη» λειτουργία μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, που εξευγενίζεται χάρη στα καπάκια που έχουν τοποθετηθεί στο μοτέρ για να μειώνουν το θόρυβο. Το μόνο που αποτελεί παραφωνία στη λεπτή σιλουέτα είναι το χοντρό τελικό, 2,5 κιλά βαρύτερο από αυτό της προηγούμενης έκδοσης. Αυτές οι Euro4 δεν βοηθάνε καθόλου.

aprilia tuono v4 1100 factory static 1

Μόλις ανέβεις επάνω, συνειδητοποιείς ακόμη περισσότερο το racing dna του. Η θέση οδήγησης σε «σπρώχνει» να πιάσεις το φαρδύ τιμόνι και να αγκαλιάσεις το σχετικά μεγάλο ρεζερβουάρ με τα πόδια, τα οποία τοποθετούνται ψηλά πάνω στα μαρσπιέ. Στις χαμηλές στροφές τίποτα δεν προδίδει την «κτηνώδη» δύναμη του Tuono, δείγμα τού πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί στο Noale. Όμως, όταν ανοίξεις το γκάζι, ο V-4 αρχίζει να εκπέμπει ένα πρωτάκουστο γουργουρητό και η δύναμή του σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Και άλλοι κινητήρες είναι πανίσχυροι, αλλά ο τρόπος λειτουργίας του V-4 διαφέρει. Έχει δύναμη, πολλή, παντού, και τον ακούς να στροφάρει πιο άγρια από εν σειρά, πιο ομαλά από V-2. Εθίζεσαι να τον ακούς και να τον νιώθεις να επιταχύνει.

Απόλυτα ελεγχόμενο

Τα ηλεκτρονικά το καθιστούν απόλυτα ελεγχόμενο, τουλάχιστον στα μέτρα τα δικά μας. Δεν αισθάνεσαι ούτε στιγμή να παρεμβαίνουν «άγαρμπα» και να σου χαλάνε τη βόλτα. Ανάλογα με τη χαρτογράφηση διαφέρει το «φρένο» του κινητήρα που μας άρεσε περισσότερο στη ρύθμιση Track.
Μια ακόμη αποκάλυψη είναι το quick shifter. Πραγματικά εύχεσαι να το είχαν όλες οι μοτοσυκλέτες. Ανεβάζεις και κατεβάζεις σχέσεις, το γκάζι ανοιχτό, με τον ήχο και την αίσθηση να παραπέμπουν σε αγώνες.

aprilia tuono v4 1100 factory action 5

 

Οι αναρτήσεις της Ohlins είναι κορυφαίες και πολυριθμιζόμενες, παρότι κάποιοι θα περίμεναν μια τόσο προηγμένης τεχνολογίας μοτοσυκλέτα να «φοράει» ημιενεργητικές. Όμως το Tuono είναι μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα που δεν θέλει επάνω της το βάρος και την πολυπλοκότητα των semi active. Περιττό να αναφέρουμε πως η ποιότητα λειτουργίας τους αγγίζει το τέλειο και όσο το ψάχνεις, τόσο θα βρίσκεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις για εσένα.
Οι φρενάρες της Brembo δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης για την απόδοσή τους. Το ABS επεμβαίνει όποτε χρειάζεται

aprilia tuono v4 1100 factory action 9

Aprilia Spirit

Σίγουρα θα ζητούσατε λιγότερα από μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Παραδόξως, το Tuono δίνει απλόχερα πολλά περισσότερα. Λίγη σημασία παίζει η τιμή. Πιστεύω πως όποιος έχει να διαθέσει πάνω από 18.000€ για μοτοσυκλέτα δεν κοιτάζει τους τιμοκαταλόγους, αλλά τι του προσφέρει συνολικά μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει τόσα πολλά. Και η Tuono V4 1100 Factory τού τα δίνει όλα. Εκτός της εμφάνισης, που είναι υποκειμενική, φέρει τεχνολογία και «στήσιμο» από τους αγώνες μοτοσυκλέτας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Piaggio Hellas
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Aprilia διαμήκης 65° V-4, 4χρονος, σύστημα υγρόψυξης, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC), τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός (cc) 1077
Διάμετρος x Διαδρομή 81x52,3
Συμπίεση Δ.Α.
Σύστημα εξαγωγής 4 σε 2 σε 1

APRILIA V4 1100 TUONO TX

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.