Δοκιμή Kawasaki Versys 650 2023: Ιδανικές ισορροπίες
Ισορροπία ανάμεσα στην πολυχρηστικότητα και τη διασκέδαση
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 28.07.2023
Το Versys αποτελεί μέρος της σύγχρονης μοτοσυκλετιστικής εποχής, έχει οριοθετήσει μια εξαιρετικά δημοφιλή και εμπορικά επιτυχημένη κατηγορία και στην τελευταία του έκδοση φτάνει στην κορύφωση της εξέλιξής του
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Τα μικρά/μεσαία crossover έχουν όλα τον ίδιο στόχο: την ευελιξία. Είναι εύχρηστα στην πόλη, εξαιρετικά για το σπίτι-γραφείο ή για ένα κυριακάτικο ταξίδι και με ταξιδιωτικό εξοπλισμό (βαλίτσες κ.τ.λ.) μπορούν να σας πάνε μακριά χωρίς να κουράσουν. Ένα από αυτά έχει την ευελιξία ακόμη και στο όνομά του. Πιο συγκεκριμένα, η ονομασία "Versys" προέρχεται από τη σύντμηση δύο λέξεων: "Versatile System" (Ευέλικτο Σύστημα). Το μοντέλο με αυτό το όνομα έκανε την εμφάνισή του το 2007, την ίδια χρονιά που η Ducati αποφάσισε να αποσύρει από το line up της το Multistrada 620, μια μοτοσυκλέτα της ίδιας φιλοσοφίας με το Versys που παρέμεινε μόλις δύο χρόνια στην παραγωγή.
Τι έκανε το Versys να ξεχωρίζει; Οι σχετικά μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων του, το σπορ στήσιμό του που σε συνδυασμό με τους τροχούς των 17 ιντσών με τα ελαστικά δρόμου και την πρωτοποριακή αισθητική του, ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες πολλών αναβατών, που ζητούσαν μεγαλύτερη ευελιξία από αυτήν που πρόσφεραν τα On Off με 19 ή 21 ιντσών μπροστινό τροχό. Με λίγα λόγια όσων δεν σκόπευαν να κινηθούν σε χωματόδρομους αλλά ήθελαν να κινούνται καθημερινά και να ταξιδεύουν με αυτό χωρίς να ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα από τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Πλέον βρίσκεται αισίως στην τέταρτη γενιά του, είναι πιο πλήρες από ποτέ, βασιζόμενο στον κινητήρα και το πλαίσιο που έχουν περάσει με επιτυχία κάθε είδους δοκιμασία και πρόκληση όλα αυτά τα χρόνια. Το 2007 δίχασε με την εμφάνισή του, αλλά έπεισε για τις ικανότητες του, το 2010 το lifting δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα πολύ να ψάχνουν να αγοράσουν την πρώτη γενιά, που ήταν και σαν κατασκευή ποιοτικότερη. Από το 2015 το Versys απέκτησε την σχεδιαστική ταυτότητα της Kawasaki και το 2022 χάρη στη σχεδίαση του νέου φέρινγκ, τα πλαϊνά πάνελ που περιβάλλουν το ψυγείο, τα πλαϊνά του ρεζερβουάρ (θυμίζουν το Versys 1000), η αισθητική έχει γίνει πιο εκλεπτυσμένη, μοντέρνα και με μια πινελιά σπορ χαρακτηριστική της μάρκας.
Ένας από τους τομείς της μεγαλύτερης παρέμβασης για το 2022 ήταν ακριβώς ο σχεδιασμός, αναμφισβήτητα πιο ώριμος και σύμφωνος με την «αίσθηση Versys». Οι σχεδιαστές επενέβησαν κυρίως στο μπροστινό μέρος, το οποίο πλέον έχει κατακόρυφη παρά οριζόντια ανάπτυξη, και στο σχήμα των πιο επιθετικών προβολέων.
Η ζελατίνα του φέρινγκ είναι πιο κεκλιμένη και επομένως πιο σπορ από την προηγούμενη. Πάνω απ' όλα προσφέρει ευρύτερη επιφάνεια και ρυθμίζεται καθ' ύψος σε τέσσερις θέσεις, κάτι που γίνεται χωρίς την χρήση εργαλείων. Με το ένα χέρι πιέζεται το κουμπί απελευθέρωσης που βρίσκεται κάτω από τα όργανα και με το άλλο ανεβάζετε ή κατεβάζετε την ζελατίνα.
Πίσω από το φέρινγκ δεσπόζουν τα νέα όργανα, αποτελούμενα από οθόνη TFT 4,3 ιντσών– που χρησιμοποιείται ήδη σε άλλα μοντέλα της μάρκας – γεμάτο πληροφορίες, ευανάγνωστο και με δύο λειτουργίες φόντου. Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω της δωρεάν εφαρμογής Kawasaki Rideology.
Μπορείτε να δείτε ειδοποιήσεις κλήσεων και μηνυμάτων που εμφανίζονται στο ταμπλό, είναι δυνατή η πλοήγηση και επίσης η προβολή μιας σειράς πληροφοριών σχετικά με τη μοτοσυκλέτα στο τηλέφωνο.
Όπως αναμενόταν, το νέο Versys 650 διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες. Η πιο σημαντική είναι το ντεμπούτο του KTRC, το traction control της Kawasaki, ρυθμιζόμενο σε δύο επίπεδα (καθώς και με δυνατότητα απενεργοποίησης). Τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον όλα LED.
Κάτω από τα φέρινγκ βρίσκεται ο δικύλινδρος σε σειρά με στρόφαλο 180 μοιρών, ικανός να αποδώσει 67 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 6,2 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ.. «Αγκαλιάζεται» από ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι που συνδυάζεται με αλουμινένιο, με ασύμμετρους βραχίονες ψαλίδι. Οι αναρτήσεις είναι Showa με μεγάλη διαδρομή (150/145 mm) και ρυθμιζόμενες σε επαναφορά και προφόρτιση, κάτι σπάνιο σε αυτή την κατηγορία. Μπορείτε να φέρετε στα μέτρα σας εύκολα το πλευρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, που δεν διαθέτει σύστημα μοχλισμού, χάρη στον πρακτικό περιστροφικό διακόπτη. Οι μανέτες φρένων και συμπλέκτη είναι επίσης ρυθμιζόμενες. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, καθιστώντας το Versys αμιγώς crossover. Με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 21 λίτρων κατά 90% γεμάτο, το βάρος ανέρχεται στα 219 κιλά.
Τα φρένα, εξοπλισμένα με δικάναλο ABS, διαθέτουν δύo κυματιστούς δίσκους 300 mm μπροστά, με διέμβολες δαγκάνες Nissin και πίσω δίσκο 250 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Οι τροχοί έξι ακτίνων,17 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά 120/70ZR17 και 160/60-ZR17.
Το πλεονέκτημα μιας μοτοσυκλέτας που βρίσκεται για πολλά χρόνια στο προσκήνιο και έχει κατασκευαστεί εξ’ αρχής σωστά, όπως το Versys, είναι ότι κατά την εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν αλλαγές και βελτιώσεις που επισημάνθηκαν από την εμπειρία των χρηστών και των μηχανικών.
Η φιλοσοφία πίσω από το Versys 650 ήταν ανέκαθεν να προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Ένας στόχος που στο νέο μοντέλο επιτεύχθηκε πλήρως. Στην πραγματικότητα, οδηγώντας γίνεται αισθητή η μεγάλη προσοχή στην εργονομία, ξεκινώντας από ένα πολύ σωστό τρίγωνο σέλας-τιμονιού-μαρσπιέ.
Η σέλα δεν είναι χαμηλή (845 mm από το έδαφος), αλλά έχει παχιά επένδυση και είναι αρκετά στενή για να σας επιτρέπει να ακουμπάτε τα πόδια σας σταθερά στο έδαφος ακόμα κι αν δεν είστε υψηλού αναστήματος- η εντύπωση είναι ότι τουλάχιστον μέχρι ένα μέτρο και 85 εκατοστά ύψος σε υποδέχεται πολύ καλά στη σέλα. Για τους λιγότερο ψηλούς υπάρχει χαμηλή σέλα στον έξτρα εξοπλισμό. Το μόνο που πρέπει να συνηθίσετε είναι η θέση των μαρσπιέ που όταν κατεβάζετε τα πόδια βρίσκουν στις γάμπες ανοίγοντας τα πόδια, δυσκολεύοντας έτσι την πρόσβαση στο έδαφος. Συνομιλώντας με κατόχους της προηγούμενης γενιάς μας είπαν πως βάζουν τα πόδια ελάχιστα πιο μπροστά και σηκώνουν τα μαρσπιέ όταν βρίσκονται σε στάση.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σαφέστατο, αθόρυβο αλλά αρκετά σκληρό, τόσο ώστε να ταλαιπωρεί το παπούτσι του αναβάτη, αν αυτό δεν είναι μοτοσυκλετιστικό με τα ανάλογα επιθέματα. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός στο τράβηγμα και η ακτίνα στροφής του τιμονιού μεγάλη με αποτέλεσμα η κίνηση μέσα στην πόλη να διευκολύνεται.
Αν έπρεπε να περιγράψουμε το Versys 650 με μία λέξη, αυτή η λέξη θα ήταν "ισορροπία". Είναι μια συμπαγής μοτοσυκλέτα, πολύ σωστά σχεδιασμένη που κάνει τη ζωή των αναβατών εύκολη. Ο δικύλινδρος κινητήρας είναι εξαιρετικός. Στις χαμηλές στροφές είναι ομαλός και πολύ ελαστικός. Γραμμικός με απλωμένη ισχύ και ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς ξεσπάσματα στις μεσαίες, κοινό χαρακτηριστικό ορισμένων ανταγωνιστών του. Οικονομικός, αφού όσο και αν τον πιέσαμε η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ. Σύμμαχος στον συγκεκριμένο τομέα και ο οικονομικός δείκτης οδήγησης ECO, μια λυχνία στον πίνακα οργάνων που υποδεικνύει την χαμηλά κατανάλωση καυσίμου.
Το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς την κατανάλωση καυσίμου, ανεξάρτητα από την ταχύτητα του οχήματος, τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και άλλες συνθήκες οδήγησης. Όταν η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή για μια δεδομένη ταχύτητα, εμφανίζεται η ένδειξη "ECO" στην οθόνη. Οδηγώντας έτσι ώστε το σήμα "ECO" να παραμένει αναμμένο, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Ο κινητήρας συνδυάζεται από ένα στιβαρό πλαίσιο. Συνολικά μια μοτοσυκλέτα που κάνεις κάθε μορφής μετακίνηση να είναι εύκολη, επίσης επειδή η ανάρτηση είναι ικανή να απορροφήσει κάθε είδους «εμπόδιο». Περνάει πάνω από λακκούβες χωρίς να επηρεάζεται και να ταλαιπωρεί την μέση του αναβάτη. Και όσον αφορά την οδήγηση, το Versys είναι σε θέση να σας χαρίσει εξαιρετικές εμπειρίες. Υπάρχει πάντα μια ευχάριστη αίσθηση απόλυτου ελέγχου, με το πιρούνι να πληροφορεί με σαφήνεια τον αναβάτη. Ικανό να καλύψει διαφορετικά στυλ οδήγησης και κυρίως διαφορετικές ανάγκες. Χάρη στο μεταξόνιο (1.415 mm) το Versys 650 παρουσιάζει αξιοσημείωτη ευελιξία μεταξύ των στροφών, εξαιτίας επίσης του όχι πολύ φαρδύ πίσω ελαστικό (160 mm).
Το Versys 650 έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει πολυλειτουργικότητα, με γνώμονα την διασκέδαση στην οδήγηση καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα χρήσεων, όπως ταξίδια, καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Διαθέτει υψηλό συνδυασμό άνεσης, ευελιξίας και απόδοσης, καθιστώντας τις ελκυστικές για αναβάτες που αναζητούν ένα πολυχρηστικό δίτροχο. Ειδικά το Kawasaki Versys 650 2023 εντάσσεται σε αυτήν την δημοφιλή κατηγορία επάξια, αποτελώντας την εξέλιξη μιας ήδη πετυχημένης μοτοσυκλέτας, με επιπρόσθετα χαρακτηριστικά την επανασχεδιασμένη με σπορ πινελιές εμφάνιση, τον πλούσιο εξοπλισμό και τον κινητήρα του.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Avalon X Optic
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Nordcode Air Tech
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Εξοπλισμός Αναβάτη Motoway
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3
KAWASAKI VERSYS 650 2023 | KSR HELLAS |
ΤΙΜΗ (€): | 9.495 (ΙΟΥΛΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 649 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 83x60 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 67/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 6,2/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 219 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 845 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.165 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 840 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.415 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 108 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 300mm, ΔΑΓΚΑΝES 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 21 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.