Αγώνες Εξωτερικού

Στην επιστροφή του Marc Marquez αναμένεται να πρυτανεύσει η λογική

Νέο ενδιαφέρον στο Πρωτάθλημα


12.04.2021

Και να λοιπόν που η μεγάλη στιγμή έφτασε. Έπειτα από απουσία 9 μηνών ο Marc Marquez πήρε το «ok» από τους γιατρούς για να επιστρέψει στη δράση στον αγώνα του Portimao που διεξάγεται το 3ήμερο 16-18 Απριλίου

Κείμενο: Μένιος Κατής

Ο έλεγχος ήταν να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 του μηνός, ωστόσο έγινες λίγα 24ωρα νωρίτερα, την Παρασκευή 9/4, στη Μαδρίτη.

Εκκρεμεί βέβαια και το check-up στο οποίο θα υποβληθεί από τους γιατρούς της Dorna στο ιατρικό κέντρο της πορτογαλικής πίστας την Πέμπτη 15/4, ωστόσο αυτό πλέον γίνεται καθαρά για τυπικούς λόγους.

«Είμαι πολύ χαρούμενος. Εχθές είδα τους γιατρούς και μου άναψαν το πράσινο φως να επιστρέψω στους αγώνες», έγραψε το Σάββατο 10/4 στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Ισπανός 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής για να προσθέσει: «Ήταν 9 δύσκολοι μήνες, με στιγμές μεγάλες αβεβαιότητας, με τα πάνω και τα κάτω τους, αλλά τώρα επιτέλους μπορώ να επιστρέψω στο πάθος μου! Τα λέμε την επόμενη εβδομάδα στο Portimao!».

«Δεν θα είναι έκπληξη αν ανέβει στο βάθρο στο Portimao»

Ο δοκιμαστής της Repsol Honda και ο άνθρωπος που ανέλαβε το βαρύ φορτίο να τον αντικαταστήσει στους αγώνες, στο διάστημα της απουσίας του, Stefan Bradl, δηλώνει πως ο MM93 ήταν έτοιμος για το Κατάρ και πως δεν επιστρέφει για να κυνηγήσει τις μεσαίες θέσεις, αλλά για να κάνει πρωταθλητισμό. «Να είστε βέβαιοι ότι δεν επιστρέφει απροετοίμαστος. Σίγουρα αποτελεί μια νέα πρόκληση γι' αυτόν, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι έχει δουλέψει πολύ τους τελευταίους μήνες για την επιστροφή του. Τα είχε προετοιμάσει όλα με μεγάλη λεπτομέρεια. Δεν θα μου προκαλέσει καμία έκπληξη αν στο Portimao καταφέρει να ανέβει στο βάθρο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Γερμανός στο gpone.com.

«Πέφτω και μαθαίνω» ή στρατηγική με βάση τη λογική;

Το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Repsol Honda για να ανακοινώσει τα ευχάριστα κλείνει με την εξής φράση: «Στην τρέχουσα κατάσταση, θεωρείται ότι ο ασθενής μπορεί να επιστρέψει στον ανταγωνισμό, αναλαμβάνοντας τον εύλογο κίνδυνο που συνεπάγεται η αθλητική του δραστηριότητα».

Εκ των πραγμάτων ο 28χρονος Ισπανός, μετά την ταλαιπωρία που πέρασε με το δεξί του χέρι, είναι αναγκασμένος να αλλάξει στρατηγική όσον αφορά στο ρίσκο που παίρνει κάθε φορά που μπαίνει στην πίστα.

Ανέκαθεν οι πτώσεις ήταν μέρος της προσέγγισής του στα Grand Prix, στην προσπάθειά του να διαπιστώσει τα όρια της RC213V και των ελαστικών ώστε να είναι πανέτοιμος για τον αγώνα, εκεί όπου τα λάθη δεν συγχωρούνται. Κάτι σαν «πέφτω και μαθαίνω» δηλαδή.

Όλα αυτά τα χρόνια, στην πορεία του προς την κατάκτηση των συνεχόμενων τίτλων έχει μετρήσει ουκ ολίγες πτώσεις, με τις περισσότερες από αυτές να σημειώνονται σε ελεύθερες ή κατατακτήριες δοκιμές.

Για του λόγου το αληθές, το 2013, στο ντεμπούτο του στην κορυφαία κατηγορία, έπεσε συνολικά 15 φορές, την επόμενη χρονιά 11, 13 το 2015, 17 το 2016. Το 2017 το κοντέρ έγραψε 27 (!) πτώσεις, 23 το 2018 και 14 το 2019.

Η λογική λέει ότι αυτή η στρατηγική, τουλάχιστον για κάποιους αγώνες μέχρι να φέρει την RC213V στα μέτρα του, να αποκτήσει εμπιστοσύνη και καλή αίσθηση, θα αλλάξει. Ειδικά για το Portimao, μια πίστα στην οποία δεν έχει αγωνιστεί ποτέ, θα είναι δύσκολο έως απίθανο να δούμε τον Marquez να οδηγεί «δίχως αύριο». To πιθανότερο είναι να πρυτανεύσει η λογική, να δουλέψει στα τέσσερα sessions με ηρεμία και συγκέντρωση κάνοντας ένα βήμα τη φορά, προσπαθώντας να φτάσει στα επίπεδα χρόνων των υπόλοιπων αναβατών που έχουν ήδη δύο GP στο ενεργητικό τους. Αυτό βέβαια είναι μια απλή υπόθεση που βασίζεται στα δεδομένα της κατάστασης. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να γνωρίζει τι ακριβώς έχει στο μυαλό του ένας αναβάτης του βεληνεκούς του MM93 και το πόσο έτοιμος είναι να λειτουργήσει με τη λογική και όχι την καρδιά και το συναίσθημα ή να παρασυρθεί από τον ενθουσιασμό, έπειτα από τόσους μήνες αγωνιστικής απραξίας.

Η ουσία είναι ότι ο Marc Marquez επιστρέφει και αυτό είναι ευχάριστο για τους υγιώς σκεπτόμενους, για το φιλοθεάμον κοινό και γενικότερα για τα MotoGP. Το αν θα μπορέσει να επανέλθει στην κατάσταση που βρισκόταν πριν τον σοβαρό τραυματισμό του, ο χρόνος θα το δείξει. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ακόμα και οι «εξωγήινοι» ή «υπερήρωες» δεν είναι άτρωτοι. Και αυτό, πλέον, το γνωρίζει πολύ καλά.


Ξεκίνησε το 2020 ως αγώνας επίδειξης, αλλά το concept άρεσε και έτσι από φέτος δημιουργήθηκε η σχετική κατηγορία
Ας ρίξουμε μια ματιά στο μοντέλο που έχει σαρώσει τις νίκες και τους τίτλους όλα αυτά τα χρόνια στην κατηγορία
O δικύλινδρος κινητήρας της KTM βρίσκει εφαρμογή αυτή τη φορά σε sidecar
Με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο ξεκίνησε την αγωνιστική του πορεία στο Twins Cup του MotoAmerica το νέο Aprilia 660

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.