Αγώνες Εξωτερικού

Valentino Rossi: «Σκέφτομαι το 10ο, αλλά δεν αποτελεί ψύχωση»

Αν είμαι ανταγωνιστικός και παλεύω για βάθρο τότε θα συνεχίσω και το 2022


04.03.2021

To μεσημέρι της Τετάρτης 3/3 ο Valentino Rossi βρέθηκε ενώπιον δημοσιογράφων σε μια διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, την πρώτη του ως αναβάτης της Petronas Yamaha SRT

Κείμενο: Μένιος Κατής

Λίγα 24ωρα πριν ο team manager, Wilco Zeelenberg έλεγε με δόση αυτογνωσίας: «Ξέρουμε ότι έχουμε πλέον μαζί μας τον Valentino Rossi, αλλά δεν γνωρίζω αν η ομάδα γνωρίζει ότι όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα πάνω μας».
Ενδεχομένως να πήραν μια πρώτη γεύση για το τι μέλλει γενέσθαι κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνέντευξης, στην οποία έλαβαν μέρος πολλοί δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο, μερικοί εκ των οποίων δεν κατάφεραν να συνδεθούν στην πλατφόρμα.

Η συνέντευξη πάντως παρουσίασε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, με τον 42χρονο 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να οριοθετεί τους στόχους του, να απαντά στην ερώτηση για το πότε θα λάβει την απόφαση για το αν θα αποσυρθεί ή όχι από τους αγώνες, να μιλά για τη Ferrari και το Le Mans, για τον Marc Marquez, τα «φιντάνια» της ακαδημίας του.

Πάμε να δούμε αναλυτικά.

Τι σημαίνει το γεγονός ότι πλέον δεν είσαι αναβάτης εργοστασιακής ομάδας;

«Ήμουν εργοστασιακός αναβάτης επί 19 συναπτά έτη. Βρίσκομαι στην ίδια κατάσταση με αυτήν που ήμουν όταν έκανα το ντεμπούτο μου στα 500 κ. εκ. Ήμουν σε δορυφορική ομάδα έχοντας εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Τότε ήταν μια εντελώς διαφορετική εποχή, θυμάμαι όμως πως ήταν καλά. Ο τρόπος της δουλειάς θα είναι λίγο διαφορετικός, θα υπάρχει πιθανότατα λιγότερος κόσμος στο box και γύρω από τη μοτοσυκλέτα. Το θετικό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι θα σκέφτομαι πλέον περισσότερο την απόδοση στον αγώνα παρά την εξέλιξη στην πίστα. Σε ό,τι αφορά στο τεχνικό κομμάτι, έχω την αμέριστη υποστήριξη της Yamaha και η νέα μου ομάδα έχει αποδείξει ότι είναι πολύ καλή».

Πότε θα αποφασίσεις αν θα συνεχίσεις και το 2022;

«Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής διακοπής. Η απόφασή μου θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα. Αν είμαι ανταγωνιστικός και παλεύω για βάθρο τότε θα συνεχίσω, ειδάλλως θα έχει φτάσει η ώρα να τα παρατήσω».

Το να αποσυρθείς από τους αγώνες μετά από τόσα χρόνια θα είναι μια τεράστια αλλαγή...

«Σίγουρα δεν θα είναι εύκολη απόφαση, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα. Αν είμαι ανταγωνιστικός, θα συνεχίσω. Τουλάχιστον αυτό έχω στο μυαλό μου. Δεν έχω συζητήσει με την ομάδα και τη Yamaha, ίσως να λάβουν εκείνες την απόφαση για μένα... Θα είναι μια δύσκολη επιλογή, αλλά δεν ανησυχώ. Είναι ξεκάθαρο πως η ζωή μου θα αλλάξει, αλλά με κάποιο τρόπο θα συνεχίσω να αγωνίζομαι: με αυτοκίνητα».

Η Ferrari ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα επιστρέψει στη μεγάλη κατηγορία του Le Mans. Μπορεί αυτό να λειτουργήσει ως κίνητρο για σένα;

«Σίγουρα όταν αποσυρθώ από τα MotoGP θα μου άρεσε να συνεχίσω για κάποια χρόνια να αγωνίζομαι με αυτοκίνητα. Θα μου άρεσε να κάνω τις 24 ώρες του Le Mans και θα ήταν ονειρικό αν έτρεχα με την Ferrari, αλλά θα πρέπει να δούμε το επίπεδό μου».

Είχες φανταστεί ποτέ να κλείσεις την καριέρα σου σε μια «δορυφορική» ομάδα;

«Σε μια μακρά καριέρα όπως η δική μου, ποτέ δεν γνωρίζεις τι μπορεί να συμβεί. Αυτή τη στιγμή όμως πιστεύω πως για μένα είναι θετικό που βρίσκομαι σε αυτήν την ομάδα. Όπως είπα εδώ μπορείς να επικεντρωθείς περισσότερο στο αποτέλεσμα του αγώνα, ενώ σε μια εργοστασιακή ομάδα πρέπει να δουλεύεις με γνώμονα την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας για την τρέχουσα σεζόν αλλά και για την επόμενη. Τώρα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τη δουλειά με τον Zeelenberg και την ομάδα, είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε λύση».

Ο Franco Morbidelli είπε ότι η φιλία σας αξίζει περισσότερο απ' ότι τα MotoGP. Εσύ τι λες;

«Συμφωνώ μαζί του, η πραγματική φιλία είναι πολύ σημαντική στη ζωή. Αυτό ισχύει και για μένα. Και έχω μάθει πως αν θες να έχεις πραγματικούς φίλους, πρέπει να τους κερδίσεις... Με τον Franco είμαστε καιρό φίλοι, πριν καν μπει στα MotoGP. Τώρα χαίρομαι που είμαστε team-mates. Σίγουρα είναι μια νέα κατάσταση την οποία δεν μπορείς να διαχειριστείς εύκολα, καθώς ο team-mate σου είναι ο πρώτος σου αντίπαλος. Για να επιβιώσει μια φιλία σε τέτοιο επίπεδο πρέπει να είναι πραγματική. Πιστεύω όμως ότι είναι εφικτό»

Τι περιμένεις από τον Cal Crutchlow;

«Τεράστια υποστήριξη. Είναι ένας γρήγορος αναβάτης που μέχρι πριν λίγους μήνες αγωνιζόταν. Οδηγούσε χρόνια για την Honda και είμαι πολύ περίεργος να ακούσω τη γνώμη του μόλις δοκιμάσει τη Yamaha. Δεν είναι εύκολο να είσαι δοκιμαστής. Πρέπει να είσαι γρήγορος και δυνατός γνωρίζοντας πως δεν μπορείς να αγωνιστείς. Αν έρθει με ενθουσιασμό στην ομάδα, τότε πιστεύω ότι θα μας δώσει μεγάλη βοήθεια. Μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Στο τέλος του 2021 θα είσαι χαρούμενος αν...

«Αν έχω τερματίσει στην πρώτη πεντάδα»

Σκέφτεσαι το 10ο; Σου έχει γίνει εμμονή;

«Όλοι όσοι βρίσκονται στο γκριντ σκέφτονται ότι μπορούν να στεφθούν Πρωταθλητές. Αυτό σκέφτομαι και εγώ. Γιατί όχι; Ξέρω ότι είναι δύσκολο γιατί υπάρχουν αρκετοί δυνατοί οδηγοί, όπως επίσης και πολλά στοιχεία που παίζουν ρόλο, από το πόσο ανταγωνιστική είναι η μοτοσυκλέτα, την ταχύτητά μου, την ομάδα. Το σίγουρο είναι ότι αγωνίζομαι προσπαθώντας να νικήσω, αλλά δεν έχω ψύχωση με το 10ο. Θέλω να κάνω μια σεζόν έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο».

Ποιον θεωρείς φαβορί;

«Είναι δύσκολο να κατονομάσω έναν. Υπάρχουν τουλάχιστον δέκα αναβάτες που μπορούν να πρωταγωνιστήσουν όπως και πολλές γρήγορες μοτοσυκλέτες».

Είχες πει για τον Oliveira, τον θεωρείς πιο δυνατό από τους άλλους;

«Δεν τον είχα βάλει στην κορυφή της λίστας, αλλά είναι ένας δυνατός αναβάτης που πέρσι νίκησε δύο αγώνες και φέτος είναι σε εργοστασιακή ομάδα. Θα είναι ένας εκ των διεκδικητών».

Ο Marquez μπορεί να πάρει το Πρωτάθλημα;

«Θα πρέπει να δούμε πότε θα επιστρέψει. Αν δεν απουσιάσει από πολλούς αγώνες, μπορεί να παλέψει για τον τίτλο γιατί όταν θα βρεθεί στην πίστα θα είναι δυνατός όπως πριν».

Πως βιώνεις την αλλαγή των γενεών. Υπάρχει κάτι που σκέφτεσαι;

«Ακόμα κι όταν είσαι στην πίστα θυμάσαι πόσων χρόνων είσαι... Χάρη στην Ακαδημία όμως όλες τις ημέρες συναναστρέφομαι με δέκα αναβάτες που τρέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, εκ των οποίων τρεις βρίσκονται στα MotoGP. Τους αντιμετωπίζω συνέχεια στις προπονήσεις, στη φυσική δύναμη. Επιπροσθέτως δύο με τρεις φορές την εβδομάδα τους αντιμετωπίζω στην πίστα. Παραμένω ανταγωνιστικός. Κάποιες φορές είμαι ταχύτερος, άλλες με νικάνε, αλλά είμαι πάντα εκεί. Μου αρέσει αυτό που γίνεται: θες να αποδείξεις ότι μπορείς να είσαι γρήγορος παρά την ηλικία σου».

Ποιο είναι το κίνητρο για το 2021; Μήπως να αποδείξεις στη Yamaha ότι έκανε λάθος επιλογή;

«Όχι, δεν τρέχω γι' αυτό. Υπάρχουν πολλά κίνητρα: να επιστρέψω στις νίκες, να ανέβω περισσότερες φορές στο βάθρο, η μάχη με τον Franco, τον Pecco, τον Luca, να είμαι γρήγορος, να συγκεντρώσω πολλούς βαθμούς, να τερματίσω στην πρώτη πεντάδα του Πρωταθλήματος...»

Πως ζεις το θέμα της Ακαδημίας; Θα είσαι και αντίπαλος και μέντορας τριών αναβατών φέτος στη μεγάλη κατηγορία.

«Ότα ξεκινήσαμε με την Ακαδημία δεν σκεφτόμουν ότι κάποια στιγμή θα αγωνιζόμουν μαζί με τον Morbidelli, τον Bagnaia και τον αδερφό μου (Luca Marini)... Με τον Franco είμαστε μαζί κάθε μέρα και προκαλεί ο ένας τον άλλο συνέχεια. Μαζί του θα είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση καθώς είμαστε πλέον στην ίδια ομάδα. Χαίρομαι όμως που θα μοιραζόμαστε το box. Kαι με τον αδερφό μου θα είναι μια ιδιαίτερη στιγμή καθώς θα είμαστε αντίπαλοι».

Η άποψή σου για τον Fausto Gresini;

«Ήταν μια λυπηρή ιστορία. Ο Fausto ήταν 60 χρόνων, σε καλή κατάσταση, αλλά πέθανε από Covid-19. Θα πρέπει όλοι να κατανοήσουν ότι ακόμα κι αν είναι σε τέλεια κατάσταση, μπορεί να χάσουν τη ζωή τους εξαιτίας της πανδημίας. Γνώριζα τον Fausto από όταν ήμουν πιτσιρίκι, μέσω του πατέρα μου. Παρακολουθούσα τους αγώνες του, όταν έδινε μάχες με τον Capirossi και όταν αργότερα έγινε team-manager ήταν ο μεγαλύτερός μου αντίπαλος, πρώτα στα 250κ.εκ. με τον Loris (Capirossi) και εν συνεχεία στα MotoGP με τον Gibernau και τον Melandri. Για την Ιταλία αποτελούσε σημείο αναφοράς, καθώς με την ομάδα στη Moto3 είχε αναδείξει πολλούς νέους αναβάτες. Είναι μια τεράστια απώλεια για το paddock».

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ο άνθρωπος που μαζί με τον Davide Brivio έφερε τον Rossi στην Yamaha το 2004 αποχωρεί από την εργοστασιακή ομάδα του ιαπωνικού εργοστασίου
O Maverick «Batman» Vinales ήταν αλάνθαστος. Ακόμη και όταν έμεινε στην ένατη θέση στην αρχή του αγώνα, κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε αγώνα, μετά τις δύο σε sprint race
Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick και Power Rain αψηφούν τις εδαφικες ανωμαλίες και τις εναλλαγες στην άσφαλτο του Circuit of the Americas
Ο Pat Hennen είχε κερδίσει το Φινλανδικό GP την 1η Αυγούστου 1976. Ήταν ο πρώτος Αμερικάνος που κατέκτησε την κορυφή στο κορυφαίο πρωτάθλημα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.