Αγώνες Εξωτερικού

Marc Marquez: Οι οικονομικές απολαβές του μπορεί να προκαλέσουν αλυσιδωτές εξελίξεις

"Πρόβλημα" για την Honda;


02.10.2019

Ο Marquez είναι ο υψηλότερα αμειβόμενος αναβάτης του MotoGP. Οι ετήσιες αποδοχές του φημολογείται πως ανέρχονται στα 15 εκατομμύρια ευρώ


Το HRC σύμφωνα με πληροφορίες δίνει 2 εκατομμύρια ευρώ σε όποιον αναβάτη της κερδίσει τον τίτλο στο MotoGP. Αυτό σημαίνει πως ο MM93 έχει λάβει ήδη 10 εκατομμύρια από τότε που αγωνίζεται στην κορυφαία κατηγορία. Αυτό είναι το bonus που δεν προσμετράτε στις αποδοχές του.

Τα λεφτά του HRC αν μη τι άλλο πιάνουν τόπο. Ο Ισπανός έχει πάρει έως τώρα πέντε τίτλους την στιγμή που ο δεύτερος αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας ήταν αυτά τα χρόνια από την τρίτη έως την έβδομη θέση. Οπότε χωρίς Marquez η Honda δεν θα «είχε δει προκοπή».

Για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο άλλωστε το να μην κατακτά τίτλους αποτελεί μεγάλη αποτυχία. Το διάστημα μεταξύ του πρωταθλήματος που πήρε ο Nicky Hayden το 2006 και του 2011 που ο Casey Stoner ξαναέφερε την big H στην κορυφή οι Ιάπωνες δεν θέλουν να το θυμούνται.

Η Honda θέλει να κρατήσει τον Marquez στην ομάδα και να μην πάθει ότι με τον Valentino Rossi και την μετακόμισή του στην Yamaha. Ο Lorenzo ίσως να αποτελούσε μια εναλλακτική πρώτης τάξεως όμως ο Ισπανός δεν μπορεί όπως όλα δείχνουν.

H Ducati καιροφυλακτεί. Έχει τα χρήματα και το έχει αποδείξει στο πρόσφατο παρελθόν, όταν «έντυσε στα κόκκινα» τόσο τον Rossi όσο και τον Lorenzo που ωστόσο δεν της βγήκαν.

Η KTM μπορεί να μην έχει επιτυχίες ακόμη στο MotoGP όμως τις επιθυμεί διακαώς. Διατηρεί σχέσεις με τον Marquez. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι αθλητής της Red Bull από το 2009 και όλοι γνωρίζουν τις σχέσεις των δύο αυστριακών κολοσσών. Οι πορτοκαλιοί είχαν στις τάξεις τους τον Ισπανό πριν γίνει ο super star του Πρωταθλήματος μιας και το 2009 έχει αγωνιστεί με KTM στα 125cc.
Red Bull και KTM έχουν επενδύσει πολλά χρήματα στο MotoGP και κυριολεκτικά διαθέτουν πακτωλό χρημάτων προς διάθεση. Πρόσφατα άλλωστε έκαναν και μια κίνηση που μπορεί να τους βοηθήσει στην προσπάθεια να εντάξουν τον Marquez στο δυναμικό τους. Ο Dani Pedrosa ήταν team mate του MM93 στην Repsol Honda και σίγουρα γνωρίζει τις ικανότητες του.

Όταν έρθει λοιπόν η κρίσιμη ώρα της διαπραγμάτευσης η Honda πρέπει να δώσει στον Marquez ότι ζητήσει. Σε διαφορετική περίπτωση ιταλικές και αυστριακές δυνάμεις μπορεί να τον αρπάξουν.

Πόσα θα ζητήσει ο Marquez και πόσα είναι πρόθυμη η Honda νa δώσει; Θα ζητήσει 17 (15 το συμβόλαιο στην Honda +2 το bonus τίτλου) ή θα ανέβει στα 20, ακόμη και στα 25 εκατομμύρια ευρώ; Όσα και να ζητήσει από την Honda δικαιολογείται κατά την γνώμη μας, αφού είναι ο μοναδικός που μπορεί να δίνει τίτλους στην ιαπωνική εταιρεία με ότι συνεπάγεται αυτό στο marketing και στην εμπορικότητα των μοντέλων της, αλλά και στο πρεστίζ της. Όμως ταυτόχρονα ίσως να αποτελέσει και πρόβλημα καθώς ένας μόνο αναβάτης θα αντλεί πολύ μεγάλο ποσοστό από τους πόρους που έχουν να διαθέσουν οι Ιάπωνες στο project MotoGP.

Ο προϋπολογισμός του HRC για το κορυφαίο πρωτάθλημα υπολογίζεται στα 70 με 80 εκατομμύρια ετησίως. Οπότε οι αποδοχές του Marquez φτάνουν το 1/4 και με μια «γενναία» αύξηση θα μπορούσε να ανέλθει στο 1/3.

Περισσότερα χρήματα στον MM93 σημαίνει πως η Honda θα πρέπει να «κόψει» από αλλού. Αυτό που θα επηρεάσει και τον ίδιο θα είναι να μειώσουν τα κονδύλια που επενδύονται για έρευνα και εξέλιξη της RCV. Για αυτό ο Πρωταθλητής ίσως πρέπει να μετριάσει τις οικονομικές απαιτήσεις του για να μην βρεθεί με μια μοτοσυκλέτα που θα είναι πίσω από τις Ducati, τις Suzuki και τις Yamaha αν και όποτε καταφέρουν να βελτιώσουν την Μ1. Διότι μπορεί στο τέλος ένας μισθός να κοστίζει έναν τίτλο.

Το σίγουρο είναι πως ο Marquez θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει και σίγουρα είναι ο πιο ακριβώς αναβάτης αυτήν την στιγμή με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο. H Honda μπορεί να επενδύσει σε αυτόν χωρίς να φοβάται πως τα χρήματά της θα πάνε χαμένα σε έναν αναβάτη που απλά θα συμπληρώνει το βάθρο σε κάποιους αγώνες. Ικανοποιώντας όμως τις υψηλές οικονομικές απαιτήσεις του, αν τελικά πράξει κάτι τέτοιο ο Ισπανός, ίσως ρισκάρει πολλά περισσότερα.

πηγή: asphault and rubber

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


O Maverick «Batman» Vinales ήταν αλάνθαστος. Ακόμη και όταν έμεινε στην ένατη θέση στην αρχή του αγώνα, κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε αγώνα, μετά τις δύο σε sprint race
Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick και Power Rain αψηφούν τις εδαφικες ανωμαλίες και τις εναλλαγες στην άσφαλτο του Circuit of the Americas
Ο Pat Hennen είχε κερδίσει το Φινλανδικό GP την 1η Αυγούστου 1976. Ήταν ο πρώτος Αμερικάνος που κατέκτησε την κορυφή στο κορυφαίο πρωτάθλημα
H ομάδα της Yamaha, με συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross, σε αγώνες ταχύτητας του εξωτερικού και στους αγώνες RALLY, έρχεται να χαράξει τη δική της πορεία στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.