Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP-Μήπως να αρχίσουμε να ανησυχούμε;

Τα 366 χλμ/ώρα τρομάζουν ακόμη και όσους εμπλέκονται στο σπορ


27.03.2024

Loris Capirossi και Luigi Dall’ Igna εκφράζουν τους προβληματισμούς τους για τις ταχύτητες που συνεχώς αυξάνονται

Τα τελευταία χρόνια το MotoGP έχει αλλάξει και ο λόγος πίσω από αυτήν την αλλαγή ονομάζεται κυρίως αεροδυναμική . Οι σημερινές μοτοσυκλέτες έχουν πολύ διαφορετική εμφάνιση σε σύγκριση με εκείνες πριν από δέκα χρόνια και, ταυτόχρονα, η εξέλιξη των κινητήρων έχει αυξήσει την ισχύ . Έτσι οι ταχύτητες στην πίστα αυξήθηκαν σημαντικά και ρεκόρ των 350,8 χλμ/ώρα του Andrea Iannone το 2015, έγινε γρήγορα μακρινή ανάμνηση. Σήμερα το ρεκόρ τελικής ταχύτητας, είναι 366,1 χλμ/ώρα και το έχει ο Brad Binder με το KTM RC16 από τον αγώνα του Mugello το 2023. Στην ίδια πίστα ο Enea Bastianini, κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint, έφτασε τα 364 ,8 χλμ/ώρα.

Οι επιδόσεις συνεχώς αυξάνονται και είναι ενδεικτικό πως τον Φεβρουάριο στη Μαλαισία, τέσσερις αναβάτες έσπασαν το ρεκόρ πίστας.

Ο Loris Capirossi εξήγησε την κατάσταση από τεχνικής άποψη. «Τα τελευταία 4 χρόνια υπήρξε πολύ μεγάλη εξέλιξη, ειδικά σε αεροδυναμικό επίπεδο » . Ο πρώην αναβάτης, που τώρα είναι υπεύθυνος ασφαλείας των αγώνων πρόσθεσε: «Οι μοτοσυκλέτες, για παράδειγμα, έχουν μεγάλα φτερά στο μπροστινό μέρος που τους επιτρέπουν να «βάλουν κάτω» πολλούς από τους 300 ίππους που αποδίδουν οι κινητήρες τους. Επιπλέον, οι ομάδες δουλεύουν και στο ουραίο τμήμα. Η Ducati ήταν η πρώτη που έβαλε τέσσερα «φτερά». Η Honda έχει έξι και αυτό ευνοεί τη σταθερότητα, την τελική χιλιόμετρα και την πέδηση. Επιπλέον, υπάρχει και η σύστημα holeshot, που εισήγαγε η Ducati το 2018, και υιοθέτησαν όλοι οι κατασκευαστές. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα να χαμηλώνει προς όφελος της βέλτιστης εκκίνησης».

Οι κανονισμοί σύντομα θα αλλάξουν. Η Dorna με τη βοήθεια των ομάδων αξιολογεί τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2027 έως το 2031. Ανάμεσα σε αυτούς η μείωση του κυβισμού στα 850 κ.εκ. (από 1.000 κ.εκ.). Μέχρι το τέλος της τρέχουσας σεζόν οι κατασκευαστές θα μπορούν να κάνουν προτάσεις, τις οποίες θα αξιολογήσει η Dorna. Ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse Gigi Dall'Igna δήλωσε στη γερμανική ιστοσελίδα Speedweek: «Η μέγιστη ταχύτητα είναι πολύ υψηλή, θα μας προκαλέσει προβλήματα αν δεν κάνουμε κάτι. Οι επόμενοι κανονισμοί θα διαρκέσουν μέχρι το 203. Αν συνεχίσουμε με μοτοσυκλέτες 1.000 κ.εκ. οι ταχύτητες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ».

Πρέπει λοιπόν όλοι να αναλάβουν δράση και να προτείνουν λύσεις γρήγορα, ώστε το αγαπημένο μας σπορ εκτός από ασφαλές να παραμείνει συναρπαστικό.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το Σαββατοκύριακο 3-4 Μαϊου φιλοξενήθηκαν στα Γρεβενά ο 4ος και 5ος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Enduro για το 2025, όπου η Λέσχη σχεδίασε τεχνικά ασφαλείς, σωστές και απαιτητικές Απλές και Ειδικές διαδρομές έχοντας κατά νου μια φράση. Μόνο Γκάζι!
Η κοινότητα της μοτοσυκλέτας θρηνεί δύο νεκρούς μετά από ένα συγκλονιστικό δυστύχημα στο Oulton Park, κατά τη διάρκεια αγώνα του Βρετανικού Πρωταθλήματος Supersport
Πρώτη μας χρονιά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro, και ο στόχος που βάλαμε από την αρχή έγινε πραγματικότητα: το πρωτάθλημα της κατηγορίας Ε1 είναι δικό μας!
Καθώς η συνεχής βροχή μαστίγωνε την Águeda στον εορτασμό της 40ής επετείου του πρώτου GP στην πίστα, ο έβδομος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross διεξήχθη και φέτος υπό πολύ λασπώδεις συνθήκες

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.