Desmosedici Stradale: Ένας V4 απο την Ducati με DNA... MotoGP (Video)
Είναι τετρακύλινδρος και πανίσχυρος!
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 08.09.2017
Ο νέος κινητήρας «κουβαλάει» την μεγάλη κληρονομιά του κινητήρα Desmosedici που χρησιμοποιεί η Ducati στα MotoGP και θα χρησιμοποιηθεί στο νέο Panigale V4 που θα παρουσιαστεί στις 5 Νοεμβρίου
Με την εμπειρία που αποκτήθηκε στα MotoGP, έρχεται ένας νέος τετρακύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V 90° μοιρών που θα κινεί αρχικά τα supersport μοντέλα της Ducati. Μεταφέροντας την τεχνολογία του «δυνατότερου» κινητήρα διαχρονικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Ducati προσφέρει πλέον στους πελάτες της ένα κινητήρα επιπέδου και επιδόσεων MotoGP.
Ονομάζεται Desmosedici Stradale. Ένας κινητήρας που όπως μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν η Ducati ήρθε για να αφήσει ιστορία. Και πώς να γίνει διαφορετικά, όταν ο συγκεκριμένος μεταφέρει όλη την τεχνογνωσία και τις επιδόσεις των τελευταίων χρόνων από την πρώτη γραμμή των αγώνων... στην γραμμή παραγωγής. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Ιταλική φίρμα από την Μπολόνια θα προικίσει τις μοτοσυκλέτες της με ένα 4κύλινδρο κινητήρα.
Η επίσημη αποκάλυψη πραγματοποιήθηκε στο Misano στο περιθώριο του αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στο San Marino. Ένα απόλυτα φυσικό περιβάλλον για την παρουσίαση, καθώς τα MotoGP είναι το «εργαστήριο» μέσα από το οποίο έγιναν τα πειράματα για να κατασκευαστεί το νέο κόκκινο Vτέρας. Εκεί βρίσκονταν, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Jorge Lorenzo, ο πρωτοπόρος στο φετινό πρωτάθλημα οδηγών Andrea Dovizioso και ο επίσημος δοκιμαστής της ομάδας Michele Pirro.
«Είμαστε πολύ περήφανοι σήμερα με την αποκάλυψη αυτού του τεχνολογικό θαύμαυτος. Αντιπροσωπεύει την αρχή ενός νέου κεφαλαίου για την εταιρεία μας, υπογραμμίζοντας τη μια αδιάσειστη δέσμευση για επενδύσεις σε νέα προϊόντα. Αυτός ο κινητήρας επίσης υπογραμμίζει τη στενή συνεργασία μεταξύ της Ducati Corse και της ομάδας εξέλιξης μοτοσυκλετών παραγωγής, αποδεικνύοντας πως οι αγώνες μπορεί να αποτελέσουν μέρος για την ανάπτυξη της τεχνολογίας που εφαρμόζεται στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Τον Νοέμβριο, στην EICMA, θα παρουσιάσουμε το νέο Panigale V4, μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα που τροφοδοτείται από αυτόν τον εξαιρετικό κινητήρα.» Δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Claudio Domenicali.
Ενώ ο κινητήρας Desmosedici Stradale είναι αναμφισβήτητα κατάλληλος για την πίστα, έχει επίσης σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αναβάτη για το δρόμο. Αποδίδει 210 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. και 12,2 χιλιογραμμόμετρα ροπής μεταξύ 8.750 και 12.250 σ.α.λ. με όριο περιστροφής τις 14.500!
Μια έκδοση R με λιγότερα από 1000 cc κυβικά - βρίσκεται σήμερα στο στάδιο της εξέλιξης. Αυτό θα αποτελέσει το θεμέλιο για την έκδοση που θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα των Superbike από το 2019 .
Όπως και στις μοτοσυκλέτες της Ducati που χρησιμοποιούνται στους αγώνες, ο στροφαλοφόρος άξονας είναι αντίθετης περιστροφής. Αυτό μειώνει το συνολικό γυροσκοπικό αποτέλεσμα και κάνει την μοτοσυκλέτα γρηγορότερη και πιο ευκίνητη όταν αλλάζει κατεύθυνση. O νέος κινητήρας επίσης όπως παραδοσιακά όλοι οι κινητήρες της Ducati φέρει δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων.
Όπως και ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας των MotoGP, έτσι και αυτός που παρουσιάστηκε εχθές έχει compact διαστάσεις και η κλίση των δύο μπροστινών κυλίνδρων είναι 42 μοίρες. Η διάμετρος είναι 81mm και η διαδρομή 53,5mm ίδιες με την μοτοσυκλέτα του Lorenzo και του Dovizioso.
Ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος και το κιβώτιο διαθέτει shifter τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα. Οι αυλοί εισαγωγής διαθέτουν μεταβλητό μήκος για την καλύτερη ροή αέρα σε όλο το εύρος των στροφών.
Συνολικά το βάρος του ανέρχεται σε 64,9 κιλά και τα διαστήματα service που ανακοινώνει η Ducati είναι κάθε 12.000 χλμ για αλλαγή λαδιών και κάθε 24.000 χλμ για ρύθμιση βαλβίδων.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.