Νεα Μοντελα

BMW HP4 Race Κόσμημα σε δύο τροχούς (Video)

Δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο για την καλύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής που κατασκεύασε ποτέ η BMW


Γράφει ο Περικλής Ντεβές  //  25.04.2017

Μετά την τελευταία παρουσίαση του προτύπου HP4 RACE στην έκθεση EICMA του Μιλάνου η BMW έδωσε τέλος στην αγωνία μας για το πώς θα ήταν τελικά αυτό...

Η περιορισμένη παραγωγή της HP4 Race είναι αρμοδιότητα μιας εξειδικευμένης μικρής ομάδας μηχανικών ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Κατασκευαστικά η HP4 RACE ανήκει στην ίδια κατηγορία με τις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supebike (WSBK) και μάλιστα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτές. Oι μηχανικοί της BMW Motorrad επέλεξαν τα πιο «ευγενή» υλικά δημιουργώντας ένα σύνολο που ζυγίζει μόλις 171 κιλά πλήρες υγρών και έτοιμο για οδήγηση, καθιστώντας την ελαφρύτερη από τα εργοστασιακά αγωνιστικά του WSBK και μόλις λίγο βαρύτερη από τα μεγαθήρια των MotoGP.
Παγκόσμια πρωτοτυπία (αποκάλυψη) για μοτοσυκλέτα παραγωγής συνιστά το πλαίσιο μαζί με το υποπλαίσιο που είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και ζυγίζει μόλις 7,8 κιλά. Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος σε «κουστούμι» και ζάντες έχει επιφέρει εκτός από την εξαιρετικά «λεπτή» σιλουέτα της HP4 Race 40% πιο γρήγορη εναλλαγή κατευθύνσεων λόγω της μείωσης των γυροσκοπικών δυνάμεων που φόρτιζαν τους αλουμινένιους τροχούς.


Αναρτήσεις και φρένα προέρχονται αυτούσια από τις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike. Ανεστραμμένο πιρούνι από την Ohlins FGR300 και αμορτισέρ ΤΤΧ 36GP πίσω σε συνδυασμό με τις κατασκευασμένες από billet αλουμίνιο Brembo monoblock GP4 PR με έμβολα τιτανίου να δημιουργούν το καλύτερο δυνατό συνδυασμό περιφερειακών που θα μπορούσε να υπάρξει σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.


Ο εξωτισμός όμως δεν σταματά εδώ. Η καρδιά της HP4 RACE δεν είναι ένας απλός 1000άρης, αλλά ένας κινητήρας τηρουμένων προδιαγραφών 6,2 – 7,2 όπως απαιτεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και το WSBK με μέγιστη απόδοση τους 215 ίππους στις 13.900rpm και μέγιστη ροπή τα 120Nm στις 10.000rpm. Με στόχο την επίτευξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων, χρησιμοποιείται κοντό κιβώτιο έξι ταχυτήτων με quick shifter, προσανατολισμένο για αγωνιστική χρήση με βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης.


Ανάλογα εξωτικά είναι και τα ηλεκτρονικά συστήματα, με την HP4 RACE να παρέχει εκτενές πακέτο πληροφοριών και ελέγχου μέσω της 2D οθόνης. Από γυρολόγια μέχρι ακριβής βύθιση μπροστινού κατά το φρενάρισμα και πληροφορίες τηλεμετρίας που χρειάζονται οι μηχανικοί για επεξεργασία.
Το Dynamic Traction Control μπορεί να ρυθμιστεί σε 15 επίπεδα και ανάλογα των αναγκών της πίστας και της ποιότητας του οδοστρώματος προσφέροντας τρεις διαφορετικές παρεμβάσεις στην ανάφλεξη κινητήρα, στο φρένο κινητήρα (EBR) και στον έλεγχο ανύψωσης μπροστινού τροχού με ξεχωριστή ιδιότητα να ρυθμίζεται για όλα αυτά μεμονωμένα αλλά και για την κάθε σχέση στο κιβώτιο ξεχωριστά ακριβώς εκεί που το χρειάζεται ο αναβάτης. Περαιτέρω αναφοράς δεν χρήζει το δεδομένο (ακόμα και στην απλή έκδοση) launch control για τέλειες εκκινήσεις αλλά και την ύπαρξη pit lane limiter.


Το μόνο που δεν συνοδεύει την αγορά της HP4 RACE είναι ένας τεχνικός τηλεμετρίας. Αλλά αν κάποιος μπορεί να αποκτήσει μία από τις 750 μόνο (!) χειροποίητες μοτοσυκλέτες που θα παραχθούν φανταζόμαστε πως δεν θα του είναι δύσκολο να προσλάβει κάποιον να του αναλύει τα δεδομένα από το 2D logger!
Η BMW έχει υπολογίσει και αυτό το ενδεχόμενο, καθώς έχει προγραμματίσει το 2D dashboard με «mechanics mode» το οποίο εμφανίζεται όταν η μοτοσυκλέτα είναι σε αναμονή (με Ν) και παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες μέχρι να μπει η πρώτη ταχύτητα στο αγωνιστικό κιβώτιο όπου το ψηφιακό κοντέρ τίθεται αυτόματα σε «Rider mode» δίνοντας τα απαραίτητα στοιχεία στον αναβάτη.

 

 

Η Suzuki επιβεβαίωσε πως σταματάει την παραγωγή του Hayabusa, 20 χρόνια μετά το ντεμπούτο μιας εκ των πιο ισχυρών μοτοσυκλετών παραγωγής που φτιάχτηκαν ποτέ
Λίγο πριν λήξει και επίσημα το συμβόλαιό του, o Dani Pedrosa έλαβε δυο «μεγάλα» δώρα από την Honda
Την ακούμε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν την έχουμε δει ακόμα στο δρόμο. Μια βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται πως θα βγάλει προς πώληση τις race replica μοτοσυκλέτες ενός εκ των πιο φιλόδοξων project στην ιστορία των αγώνων MotoGP/WSBK 
Μια ισπανική εταιρεία με το όνομα Japan Legends, μας θυμίζει πως ήταν οι μοτοσυκλέτες πριν από μερικές δεκαετίες. Τότε που ως πιτσιρικάδες μας έτρεχαν τα σάλια βλέποντας «μηχανάκια»