Νεα Μοντελα

EICMA 2017 Honda CB1000R : Η ιστορία ξαναγράφεται

Το «Neo Sport Café» είναι τελικά το CB1000R


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  07.11.2017

Το CB1000R αναδύεται μέσα από τις στάχτες του Fireblade με τη νέα χαρακτηριστική εμφάνιση, που μας εξέπληξαν ευχάριστα όλα τα νέα «γυμνά» μοντέλα της Honda 

Πριν από λίγο καιρό το είχε ονομάσει Neo Sports Café. Σήμερα η Honda μας παρουσίασε το CB1000R, μια μοτοσυκλέτα που αρνείται την RR κληρονομιά της. Το στυλ είναι ριζοσπαστικό για μία εταιρία σαν την Honda. Η μοτοσυκλέτα έχει κατασκευαστεί από ατσάλι κατά κύριο λόγο και τα πλαστικά δείχνουν να είναι ελάχιστα πάνω του και χρησιμοποιήθηκαν μόνο όπου ήταν απολύτως αναγκαία.

Η νέα μίνιμαλ σχεδίαση που ακολουθεί η Honda διατηρώντας κάποιες παραδοσιακές γραμμές, δείχνει την τάση της εταιρίας προς το ρετρό στυλ με έντονα μοντέρνα χαρακτηριστικά.

 

Honda CB1000R 4

Το νέο CB1000R όμως δεν διαθέτει μόνο νέα εμφάνιση αλλά και αρκετές τεχνικές αναβαθμίσεις

Έχει προικισθεί με έναν νέο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 143,5 ίππους, 20 περισσότερους από τον προκάτοχο του, ενώ από τις 6.000 έως τις 8.000 στροφές, επιταχύνει ταχύτερα του Fireblade. Αυτό έχει επιτευχθεί απο τους Ιάπωνες κυρίως λόγο της μεγαλύτερης μπιέλας που τοποθετηθεί για το νέο κινητήρα.
Ο λόγος συμπίεσης είναι αυξημένος από 0,4 σε 11,6: 1 και τα έμβολα είναι πλέον σφυρήλατα από χυτά, που ήταν στο Fireblade SP.Το συνολικό της βάρος είναι 212 κιλά, 12 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του, που σημαίνει βελτίωση κατά 20% της αναλογίας κιλών ανά ίππο.

 

Honda CB1000R 1

Με συμπλέκτη υποβοήθησης και ride by wire τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα για τον αναβάτη. Επίσης πιο εύκολα γίνονται με τις τέσσερις χαρτογραφήσεις που έχει στη διάθεση του, μία εκ των οποίων πλήρως παραμετροποιήσιμη σύμφωνα με τις ανάγκες του.

Το ανεστραμμένο πιρούνι της Showa στηρίζεται σε έναν ολοκαίνουργιο χαλύβδινο πλαίσιο μονής ραχοκοκκαλιάς που καταλήγει σε μονό ελατήριο της ίδια εταιρίας το οποίο εδράζεται σε ένα πανέμορφο μονόμπρατσό ψαλίδι. Το πιρούνι ρυθμίζεται μόνο απο το ένα καλάμι για τη μείωση βάρους, ενώ το πίσω αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο.

 

Honda CB1000R 3

Μπροστά συναντάμε δύο πλευστούς δίσκους 310mm με ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω ένα μονό 256mm με μία διπίστονη. Το ABS δύο καναλιών περιλαμβάνεται στον στανταρ εξοπλισμό.
Πέραν του CB1000R που παρουσιάστηκε ανακοινώθηκε και η έκδοση CB1000R +, που είναι εξοπλισμένη με αρκετά έξτρα όπως quick-shifter και θερμαινόμενα γκριπ.

 

Honda CB1000R 7

Η Suzuki επιβεβαίωσε πως σταματάει την παραγωγή του Hayabusa, 20 χρόνια μετά το ντεμπούτο μιας εκ των πιο ισχυρών μοτοσυκλετών παραγωγής που φτιάχτηκαν ποτέ
Λίγο πριν λήξει και επίσημα το συμβόλαιό του, o Dani Pedrosa έλαβε δυο «μεγάλα» δώρα από την Honda
Την ακούμε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν την έχουμε δει ακόμα στο δρόμο. Μια βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται πως θα βγάλει προς πώληση τις race replica μοτοσυκλέτες ενός εκ των πιο φιλόδοξων project στην ιστορία των αγώνων MotoGP/WSBK 
Μια ισπανική εταιρεία με το όνομα Japan Legends, μας θυμίζει πως ήταν οι μοτοσυκλέτες πριν από μερικές δεκαετίες. Τότε που ως πιτσιρικάδες μας έτρεχαν τα σάλια βλέποντας «μηχανάκια»