Νεα Μοντελα

Υπερτροφοδοτούμενο Honda V2

Σε πολύ προχωρημένο στάδιο!


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  09.10.2017

Η υπερτροφοδότηση μπορεί να εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από λίγους κατασκευαστές μοτοσυκλετών, αλλά αποτελεί μια λύση η οποία απ’ ότι φαίνεται θα ακολουθηθεί και από την Honda


Προς το παρόν, εάν θέλετε μια υπερτροφοδοτούμενη μοτοσικλέτα, οι επιλογές σας είναι αρκετά περιορισμένες. H Kawasaki είναι ο μoναδικός κατασκευαστής που διαθέτει μια τέτοια μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η H2 είναι μια από τις καλύτερες και πιο ισχυρές μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Η Suzuki έχει ήδη έτοιμο έναν υπερτροφοδοτούμενο δικύλινδρο κινητήρα μεσαίου κυβισμού ο οποίος μας έχει «συστηθεί» από το 2013 και στην προσεχή έκθεση της EICMA είναι πολύ πιθανό να δούμε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με αυτόν, ενώ και η Kawasaki μας έχει «υποσχεθεί» μια μεγάλη γκάμα μοντέλων με τέτοιου είδους κινητήρες.

Honda Supercharged 2
Σύμφωνα με πρόσφατα υποβληθείσες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, η Honda ετοιμάζει και αυτή με την σειρά της έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και μάλιστα δικύλινδρο σε διάταξη V. Η μοτοσυκλέτα των φωτογραφιών μοιάζει με ένα μοντέλο παραγωγής και όχι με ένα «τρελό» project bike και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι μεσαίου κυβισμού.
Ο κινητήρας είναι αυτό που κάνει αυτή τη μοτοσυκλέτα ξεχωριστή. Ο υπερσυμπιεστής βρίσκεται ανάμεσα στους κυλίνδρους και μπορούμε να διακρίνουμε πως είναι μικρότερος από έναν απλό κινητήρα με την ίδια διάταξη.
Δεν γνωρίζουμε την χωρητικότητα του, αλλά δείχνει να είναι μεσαίου κυβισμού. Αλλά με την «ώθηση» ενός υπερσυμπιεστή μπορεί οι επιδόσεις να φτάνουν αυτές ενός naked 1000 κ.εκ.

Honda Supercharged 3
Στο διάγραμμα του κινητήρα μπορείτε να δείτε καθαρά έναν υπερτροφοδότη ανάμεσα στους κυλίνδρους. Είναι κινούμενος με γρανάζια από τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω των δύο μεγάλων ενδιάμεσων γραναζιών.
Μπορείτε να δείτε ότι ο υπερσυμπιεστής δεν προσθέτει τίποτα στις εξωτερικές διαστάσεις του κινητήρα. Τοποθετημένος μεταξύ των κυλίνδρων έχει τους σωλήνες εισαγωγής και εξαγωγής στο πάνω μέρος.
Οι κυλινδροκεφαλές ενώ έχουν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, διαθέτουν μόνο ένα εκκεντροφόρο. Αυτό είναι κάτι που κάνει ήδη η Honda στο VFR1200 για να ελαχιστοποιήσει το μέγεθος των κεφαλών, και εδώ έχει κάνει ένα βήμα παραπέρα. Για να γίνουν ακόμη μικρότερες οι εκκεντροφόροι κινούνται μέσω ενός μειωτήρα που είναι τοποθετημένος πάνω από τον στροφαλοφόρο άξονα. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτουν μικρότερα γρανάζια στα άκρα των εκκεντροφόρων κάτι που κάνει ακόμη μικρότερες και τις κυλινδροκεφαλές.

Honda Supercharged 4
Από την οπίσθια γωνία μπορείτε να δείτε πόσο συμπαγής είναι οι κυλινδροκεφαλές. Μια κεφαλή DOHC τεσσάρων βαλβίδων θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Ο κινητήρας αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου της μοτοσυκλέτας. Η εικόνα δείχνει πώς το πλαίσιο στηρίζεται στο μπροστινό μέρος του κινητήρα και στον πίσω κύλινδρο, ενώ πάνω στον κινητήρα εδράζεται και το ψαλίδι.
Το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα. Υπάρχει τόση λεπτομέρεια σε αυτά τα σχέδια τα οποία δεν απαιτούνται για να κατοχυρωθεί μια ευρεσιτεχνία και το γεγονός αυτό σημαίνει πως η μοτοσυκλέτα βρίσκεται πολύ κοντά στην τελική της μορφή. Κάτω από τον κινητήρα διακρίνεται ο καταλύτης αλλά και οι δύο εξατμίσεις που ενώνονται. Από την άλλη όμως λείπουν και πολλά ακόμη μέρη, όπως το τελικό της εξάτμισης, τα φανάρια, η βάση πινακίδας, τα όργανα και εντύπωση προκαλούν οι ζάντες που είναι διαφορετικές. Πάντως σε γενικές γραμμές είναι μια μοτοσυκλέτα που θα δούμε στο πολύ κοντινό μέλλον.

Honda Supercharged 5

Η υπερδραστήρια Keeway, παρουσιάζει συνεχώς νέα χρηστικά scooter. Το τελευταίο ονομάζεται K-Blade, έχει μεγάλους τροχούς, σπορ εμφάνιση και 125 κ.εκ.
Ο θρύλος του MX Stefan Everts βρίσκεται σε τεχνητό κώμα σε νοσοκομείο του Βελγίου, αφού προσβλήθηκε από μαλάρια κατά την επίσκεψη του στην Δημοκρατία του Κονγκό
Η Suzuki επιβεβαίωσε πως σταματάει την παραγωγή του Hayabusa, 20 χρόνια μετά το ντεμπούτο μιας εκ των πιο ισχυρών μοτοσυκλετών παραγωγής που φτιάχτηκαν ποτέ
Λίγο πριν λήξει και επίσημα το συμβόλαιό του, o Dani Pedrosa έλαβε δυο «μεγάλα» δώρα από την Honda