Νεα Μοντελα

Motus Motorycles: Οι μοτοσυκλέτες "συναντούν" τα αμερικάνικα muscle cars

Όλα ξεκίνησαν από λευκό χαρτί...


Γράφει ο Περικλής Ντεβές  //  14.07.2017

Όλα ξεκίνησαν ύστερα από μια μεγάλη βόλτα στα Appalachian mountains του βορρά των US πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2007. Ο Brian Case και Lee Conn, «σύντροχοι» φίλοι από τα παλιά έχοντας μεγάλη αγάπη για τους δυο τροχούς, δημιούργησαν τη δική τους μοτοσυκλέτα

Με αρκετές μοτοσυκλέτες να έχουν περάσει από τα χέρια τους και έπειτα από χιλιάδες χιλιόμετρα ανακάλυψαν πως… η ιδανική μοτοσυκλέτα για αυτούς δεν είχε κατασκευαστεί ακόμη από Αμερικανό κατασκευαστή. Με περίσσιο ενθουσιασμό αλλά και γνώση (ο Conn είχε υπόβαθρο σε εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών και ανάπτυξη προϊόντων, ενώ ο Case είχε ενεργό ρόλο στη σχεδίαση της Confederate Wraith) ξεκίνησαν άμεσα τις συνεργασίες με κορυφαίους σχεδιαστές και προμηθευτές της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού ωκεανού. Το 2012 η Motus είχε ήδη δύο μοτοσυκλέτες στην γκάμα της (τις MST-01 και MSTR-01) ως πρωτότυπα και μόλις είχε τελειώσει τις δοκιμές που απαιτούνταν για να έρθουν στην παραγωγή. Τον Ιούλιο του 2013 η Motus έκανε τα αποκαλυπτήρια των μοτοσυκλετών παραγωγής MSTR και MST στον αγώνα MotoGP στην πίστα Laguna Seca της Καλιφόρνια. Σήμερα ο Conn είναι ο πρόεδρος της Motus και ο Case εκτελεί χρέη αντιπροέδρου αλλά και διευθυντή του σχεδιαστικού τμήματος.

Motus MST 1

Εν Λευκώ

Όλα ξεκίνησαν από λευκό χαρτί. Οι μοτοσυκλέτες της Motus σχεδιάστηκαν με γνώμονα την καθημερινή και άνετη οδήγηση, καθώς και τις σπορ επιδόσεις. Το τρίπτυχο που είναι καρφιτσωμένο στο μυαλό των δημιουργών της Motus είναι «επιδόσεις, άνεση και μεγάλες αποστάσεις».
Για τη σχεδίαση του πλαισίου των μοτοσυκλετών οι ιδρυτές της Motus έκλεισαν συμφωνία με ένα από τα πιο αξιοσέβαστα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τους Pratt &Miller Engineering, γνωστοί για τις διακρίσεις τους σε πρωταθλήματα της Αμερικής, όπως Rolex Grand-Am series, 24 Hours Le Mans αλλά και NASCAR. Η τεχνογνωσία της Pratt & Miller Engineering βοήθησε τη Motus στην εξέλιξη και βελτίωση των πρωτοτύπων της. Η ειδική μελέτη και ενασχόληση για την Pratt & Miller Engineering ήταν μια πρόκληση. Για την επίτευξη δε του σκοπού χρησιμοποίησε όλη τη «μοντέρνα» τεχνολογία για την κατασκευή του πλαισίου ώστε ο αναβάτης να έχει την αίσθηση που θέλει από τον δρόμο. Όλα τα κομμάτια που αποτελούν το κουστούμι των μοτοσυκλετών είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά με χαρακτηριστικά τους την αντοχή αλλά και το μικρό βάρος. Το τελευταίο ανέρχεται στα 254 κιλά πλήρης υγρών και με τις πλαϊνές βαλίτσες- σίγουρα δεν είναι από τις πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες, αλλά το καλύτερο έρχεται…

Motus MST 3

V4 Baby Block!

Ναι! Για τους Αμερικανούς «Baby» θεωρείται ένα μπλοκ V4 100 κυβικών ιντσών, ήτοι 1.650κ.εκ. και 180 ίππων.
Η ανάγκη για την «ύπαρξη» ενός τέτοιου κινητήρα σε μοτοσυκλέτα παραγωγής εξ ολοκλήρου made in USA ήταν επιτακτική για τους ιδρυτές. Σύμφωνα με τον Case, ο κινητήρας θα έπρεπε να διαθέτει απλωμένη τη ροπή του παντού, να είναι αξιόπιστος αλλά και εύκολα συντηρήσιμος από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη. Μεταξύ μας… το φτιάξτo μόνος σου (DIY) ειδικά στην Αμερική είναι κάτι σαν τρόπος ζωής. Έτσι, μετά από έρευνα διάφορων «έτοιμων» κινητήρων ο Case συνειδητοποίησε πως κανένας από αυτούς δεν «πληρούσε» τις προϋποθέσεις και τα χαρακτηριστικά που ήθελαν να δώσουν στις νέες και φτιαγμένες από το μηδέν μοτοσυκλέτες τους. Αφού έπιαναν τα χέρια του, σκέφτηκε να κατασκευάσει μόνος του έναν κινητήρα κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση δική του! Η MotuscounterTier 1 σαν το τμήμα κατασκευής κινητήρων ξεκίνησε με τον Case μπροστά στην κατασκευή και τις δοκιμές του δημιουργήματός τους V4 Baby Block μόλις 1.650κ.εκ. Ο κινητήρας αυτός δεν είναι αποτέλεσμα παρθενογένεσης, αλλά είναι σχεδιασμένος από την αρχή σε λευκό χαρτί. Οι επιρροές του κινητήρα προέρχονται από τους «κοινούς» V8 που κυκλοφορούν καθημερινά οι απλοί Αμερικανοί πολίτες, αλλά και τους αγωνιστικούς τέτοιου τύπου που είναι γνωστοί για τις επιδόσεις, τα κυβικά και την οργισμένη ατμοσφαιρική τους δύναμη. Είπαμε, οι Case και Conn ήθελαν ροπή στα «μηχανάκια» τους. Η αρχιτεκτονική του κινητήρα είναι αυτή ενός V8 muscle και πολλών κυβικών, μόνο που τον «έκοψαν» στη μέση, τον τροποποίησαν ώστε να διαθέτει το κιβώτιο των 6 ταχυτήτων εντός του block αλλά και τη συνεργασία του με κάτι που δεν έχουν τα αυτοκίνητα με τέτοια μοτέρ, την… αλυσίδα! Με χαμηλή συμπίεση (11.5:1) και εύκολη «αραιή» συντήρηση ο κινητήρας αυτός αποδίδει από 160 έως 180 ίππους. Η διαφοροποίηση σε αυτό είναι καθαρά θέμα πελάτη αναφέρουν οι ιδρυτές, μιας και έχουν δύο κινητήρες τον «απλό» V4 και έναν εμπνευσμένο από τους αγώνες V4R για τους πιο ανήσυχους με 16,2Nm κιλά ροπής. Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί στον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας και «κάθεται» με μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός που αγγίζει τις 15 μοίρες. Αυτά τα χαρακτηριστικά προσδίδουν καλύτερη κατανομή βάρους και σπορ γεωμετρία στη μοτοσυκλέτα και βοηθούν παράλληλα στη διαφυγή της θερμοκρασίας από τον αναβάτη (είπαμε V4 1650κ.εκ. !)
Σειρά έχουν τα περιφερειακά που δεν θα μπορούσαν να μην ακολουθούν το υπόλοιπο εξωτικό σύνολο. Βασικό χαρακτηριστικό, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη πως η Motus είναι η μοναδική κατασκευάστρια sport-touring μοτοσυκλετών στην Αμερική, αποτελεί από μόνη της μια κατηγορία!

Motus MSTR 6

Έχουμε και λέμε λοιπόν…

Η MST (το βασικό μοντέλο) διαθέτει τον V4 Baby Block των 1.650κ.εκ με απόδοση 160 ίππους. Ο κινητήρας είναι υδρόψυκτος, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό και γκάζι. Διαθέτει επίσης κιβώτιο 6 ταχυτήτων, Öhlins NIX 30 πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι και ρυθμιζόμενο πίσω μονό αμορτισέρ. Συνοδός τους οι Brembo ακτινικές δαγκάνες με τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου από την κορυφαία στον χώρο OZ Racing.
Η MSTR, όπως καταλαβαίνετε από την ονομασία της και μόνο, «φωνάζει» πως κάτι τρέχει με αυτή. Premium αναβαθμίσεις συνοδεύουν τον V4 των 1.650κ.εκ. που τώρα αποδίδει 180 ίππους με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό και γκάζι επίσης. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως του κιβωτίου και μετάδοσης παραμένουν ως είχαν, μόνο που οι εξωτικές παρεμβάσεις την καθιστούν… ακόμα πιο premium. Öhlins NIX30 πλήρως ρυθμιζόμενο για το μπροστινό σύστημα και Öhlins TTX36 mono-shock πλήρως ρυθμιζόμενο για το πίσω. Το φρενάρισμα της MSTR έχουν αναλάβει οι τετραπίστονες ακτινικής τοποθέτησης δαγκάνες της Brembo M4 monoblock. Δεν φτάνουν αυτά; Μάλλον όχι για τους δημιουργούς της Motus, μιας και οι ζάντες που τοποθετούνται σε αυτό το μοντέλο είναι της BST κατασκευασμένες από ανθρακόνημα. Παράλληλα ακολουθεί και ένα «κύμα» από αναβαθμίσεις στον κατάλογο της Motus.

Motus MSTR 5

So simple

Η Motus με τις μοτοσυκλέτες της απευθύνεται σε ένα έμπειρο κοινό των sport μοτοσυκλετών που επιθυμεί την ταχύτητα χωρίς να την «παροπλίζει» για το ταξίδι. Οι ιδρυτές της εταιρείας μέσω της δικής τους αγάπης δημιούργησαν μοτοσυκλέτες που διαθέτουν υψηλή απόδοση και sport χαρακτηριστικά που δεν συναντώνται στις κλασικές τεράστιεςV-twin cruiser μοτοσυκλέτες. Σαν αναβάτες ο Case και Conn οδηγούν με τις παρέες τους ακόμα και σήμερα σε στριφτερές διαδρομές για μεγάλες αποστάσεις χωρίς να «ανήκουν» σε κάποιο συγκεκριμένο «lobby». Πρόκειται για απλούς και καθημερινούς ανθρώπους που χαίρονται να οδηγούν τη μοτοσυκλέτα τους μαζί με τους υπόλοιπους μοτοσυκλετιστές στον δρόμο.

Η Suzuki επιβεβαίωσε πως σταματάει την παραγωγή του Hayabusa, 20 χρόνια μετά το ντεμπούτο μιας εκ των πιο ισχυρών μοτοσυκλετών παραγωγής που φτιάχτηκαν ποτέ
Λίγο πριν λήξει και επίσημα το συμβόλαιό του, o Dani Pedrosa έλαβε δυο «μεγάλα» δώρα από την Honda
Την ακούμε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν την έχουμε δει ακόμα στο δρόμο. Μια βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται πως θα βγάλει προς πώληση τις race replica μοτοσυκλέτες ενός εκ των πιο φιλόδοξων project στην ιστορία των αγώνων MotoGP/WSBK 
Μια ισπανική εταιρεία με το όνομα Japan Legends, μας θυμίζει πως ήταν οι μοτοσυκλέτες πριν από μερικές δεκαετίες. Τότε που ως πιτσιρικάδες μας έτρεχαν τα σάλια βλέποντας «μηχανάκια»