Suzuki V-Strom: Η νέα τάξη που «χτυπάει»!
Οδήγηση και πολλά ευχάριστα νέα στην παρουσίαση της Suzuki
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 16.07.2017
Η Suzuki πραγματοποίησε πρόσφατα την παρουσίαση των νέων V-Strom. Στο φως της δημοσιότητας βγήκαν δύο εκδόσεις, απλή και ΧΤ για τα μοντέλα των 650 και 1.000 κ.εκ., αλλά και το πολυαναμενόμενο 250. Μας δόθηκε η ευκαιρία να τα οδηγήσουμε όλα, εκτός της «μικρής» έκδοσης, η οποία αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο. Όμως, οι ιθύνοντες της «ελληνικής» Suzuki μάς επιφύλασσαν πολλά ακόμη ευχάριστα νέα
Η Suzuki δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιο όγκο πληροφοριών και μάλιστα από επίσημα χείλη. Ακούσαμε για νέα μοντέλα που έρχονται το 2018 και θα κάνουν αίσθηση. Για νέα χρηματοδοτικά προγράμματα που θα κάνουν την απόκτηση ενός Suzuki πολύ εύκολη. Για ολοκληρωμένη after sale υποστήριξη. Και όλα αυτά με στόχο την ισχυροποίηση της μάρκας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στη χώρα μας. Αυτό που μας άρεσε όμως περισσότερο απ’ όλα όσα ακούσαμε ήταν η προσπάθεια που θα καταβάλλει η Suzuki να φέρει νέους ανθρώπους στη μοτοσυκλετιστική οικογένεια.
V-Strom 1000: Σπάνια προσιτή
Η ημέρα μας ξεκίνησε με οδήγηση. Πρώτα πήραμε στα χέρια μας το νέο V-Strom 1000. Λίγες ημέρες πριν την παρουσίαση το είχαμε πάρει και για δοκιμή και πραγματοποιήσαμε μαζί του ένα μικρό ταξίδι (διαβάστε εδώ). Γράψαμε μαζί του σχεδόν 1.000 χλμ. σε μία εβδομάδα και καταλάβαμε για τα καλά τον πολύπλευρο χαρακτήρα του και το πόσο εύκολα μπορείς με μια μοτοσυκλέτα να κάνεις τόσα πράγματα ξεκούραστα. Η πρόταση της Suzuki στην κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών του λίτρου διαθέτει 100 ίππους, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, cornering ABS με συνδυασμένο σύστημα πέδησης για ακόμη μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια ακόμη και όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει, σύστημα easy start για εκκίνηση του κινητήρα με στιγμιαίο πάτημα της μίζας και low rpm assist για εκκινήσεις χωρίς τον φόβο σβησίματο. Επίσης αναβαθμίστηκε εμφανισιακά και έγινε κατά τη γνώμη μας πολύ πιο όμορφη από την προκάτοχό της.
Η V-Strom 1000 είναι μια μοτοσυκλέτα ουσίας όταν κυκλοφορείς μαζί της και ταυτόχρονα επιβλητική όταν την βλέπεις. Θα «θαμπώσει» τον αναβάτη της όχι τόσο λόγω των ηλεκτρονικών gadget που διαθέτει, αλλά εξαιτίας της απόλυτα εκμεταλλεύσιμης και διαχειρίσιμης δύναμής της και της χρηστικότητας που τη χαρακτηρίζει. Ταξιδεύεις το ίδιο εύκολα και ξεκούραστα όσο και το να κυκλοφορείς καθημερινά μαζί της. Στρίβει σωστά χάρη στις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της ΚYΒ, φρενάρει εξαιρετικά με συνδυασμένο σύστημα πέδησης που φέρουν τα φρένα της Tokico τα οποία υποβοηθούνται από το κορυφαίο cornering ABS της Bosch. Διαθέτει εξαιρετική θέση οδήγησης και άριστη εργονομία. Είναι από τις μοτοσυκλέτες που αξίζει κάθε ευρώ που κοστίζει. Σε λίγες ημέρες θα έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε στο 2WO.gr και την πλήρη δοκιμή της adventure μοτοσυκλέτας της Suzuki.
Suzuki V-Strom 1000 & V-Strom 1000 XT | |
TIMH (€) | 13.295 - 13.795 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | V2 90o Υγρόψυκτος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.037 |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Hp/rpm) | 100/8.000 |
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) | 10,3/4.000 |
ΒΑΡΟΣ ΜΕ ΥΓΡΑ (kg) | 228 – Δ/Α |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 840 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 865 – Δ/Α |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.555 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ | BRIDGESTONE BATTLE WING BW501 110/80-19 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΙΣΩ | BRIDGESTONE BATTLE WING BW502 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΔΥΟ ΔΟΚΩΝ |
ΨΑΛΙΔΙ | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 160 / ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ.ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΣΗ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 160 / ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 310mm TOKICO ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ, CORNERING ABS, ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΕΔΗΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm TOKICO ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY CORNERING ABS, ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΕΔΗΣΗ |
V-Strom 650 ΧΤ: Πλήρες Πολυεργαλείο
Όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν βρει τον μπελά τους από τότε που παρουσιάστηκε το πρώτο V-Strom. Δεν ηρέμησαν ούτε όταν η Suzuki ανανέωνε με το σταγονόμετρο το best seller της. Φέτος ήρθε η ώρα να χάσουν τον ύπνο τους για τα καλά, μιας και το «μικρό» V-Strom αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς. Η έκδοση ΧΤ την οποία οδηγήσαμε μάς άρεσε περισσότερο λόγω των ακτινωτών τροχών και νομίζουμε πως δικαιολογεί τα λίγα παραπάνω ευρώ που κοστίζει.
Αυτό που μας προκάλεσε το ενδιαφέρον ήταν η ομοιότητα με το 1000. Πραγματικά, αν δεν το προσέξεις, το μπερδεύεις άνετα με τον «μεγάλο αδελφό». Το πάνελ οργάνων προέρχεται και αυτό από το 1000, ενώ η σέλα είναι μεγαλύτερη και η εξάτμιση νέας σχεδίασης. Έμφαση από τη Suzuki δόθηκε στον τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Τα «μικρά» V-Strom απέκτησαν traction control δύο σταδίων το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί. Επίσης ενσωματώθηκαν τα συστήματα low-rpm assist, που βοηθά την εκκίνηση με πολύ χαμηλές στροφές και το easy start, που με ένα μόνο στιγμιαίο πάτημα στη μίζα της δίνει εντολή να δουλέψει μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.
Και πλέον το V-Strom 650 δεν φαντάζει ως ο φτωχός συγγενής, αλλά είναι ένα ρωμαλέο adventure bike έτοιμο να κυκλοφορήσει καθημερινά και να ελιχθεί σαν αιλουροειδές στις χαοτικές μεγαλουπόλεις. Είναι από τα λίγα adventure που κοστίζουν κάτω από 10.000€ και μπορούν να ανταπεξέλθουν εύκολα σε ό,τι τους ζητηθεί. Για την πόλη τα είπαμε. Είναι κορυφαίο. Στο ταξίδι; Τα καταφέρνει το ίδιο καλά;
Η απάντηση είναι κατηγορηματικά ναι. Μπορεί να μην πραγματοποιήσαμε πολύωρο ταξίδι, αλλά στα 40 χλμ. που διανύσαμε και εν μέσω θυελλωδών ανέμων βγάζεις τα συμπεράσματά σου. Η θέση οδήγησης βάζει το σώμα σε ιδανική θέση, η νέα σέλα είναι πολύ άνετη και η ζελατίνα που έχει ψηλώσει προστατεύει ικανοποιητικά από τον αέρα. Μπορεί άνετα να κινείται με 140+ χ.α.ώ. στο ψηφιακό ταχύμετρο το οποίο αποτελεί μέρος του αναβαθμισμένου πάνελ οργάνων. Ο γνωστός V-2 κινητήρας δέχθηκε αρκετές βελτιώσεις και εξακολουθεί να είναι φιλικός και ομαλός χωρίς κραδασμούς και με περίσσια δύναμη. Απόλυτα προβλέψιμο στον δρόμο υπακούει στις εντολές του αναβάτη κρατώντας με ευκολία την πορεία του μέσα στη στροφή, παρ’ ότι οι αναρτήσεις διαθέτουν μαλακές ρυθμίσεις με γνώμονα την άνεση του αναβάτη. Το πλαίσιο είναι άκαμπτο και υπεύθυνο για την πολύ καλή συμπεριφορά του V-Strom 650. Τα φρένα που προέρχονται από την Tokico έχουν πολύ καλή απόδοση, ενώ η μονάδα ABS λειτουργεί μόνον όταν χρειαστεί. Σύντομα αναμένεται να το έχουμε στη διάθεσή μας για μια πλήρη δοκιμή.
Suzuki V-Strom 650 & V-Strom 650 XT | |
TIMH (€) | 8.895 - 9.295 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | V2 90o Υγρόψυκτος, 4 β/κ, 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 645 |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Hp/rpm) | 69,7/8.800 |
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) | 6,32/6.500 |
ΒΑΡΟΣ ΜΕ ΥΓΡΑ (kg) | 213 - 216 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 830 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 835 - 910 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.560 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ | BRIDGESTONE TRAILWING 101 – BATTLAX ADVENTURE A 40 110/80-19 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΙΣΩ | BRIDGESTONE TRAILWING 101 - BATTLAX ADVENTURE A 40150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΔΥΟ ΔΟΚΩΝ |
ΨΑΛΙΔΙ | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 150 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 159 / ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 310mm TOKICO ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm TOKICO ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ABS |
V-Strom 250: Έρχεται
Είδαμε ξανά από κοντά το ολοκαίνουργιο και μικρότερο σε κυβισμό μέλος της οικογένειας των V-Strom. Θα κοστίζει 5.290€, μια τιμή που αναμένεται να αποτελέσει κίνητρο για όσους σκέφτονται να αγοράσουν μια μοτοσυκλέτα ανάλογου κυβισμού. Το 250 από κοντά είναι μια μεγάλη μοτοσυκλέτα με λίγα κυβικά που απευθύνεται σε νέους αναβάτες, αλλά και σε όσους θέλουν μια μοτοσυκλέτα και όχι ένα scooter για να κυκλοφορούν. Ταυτόχρονα μπορεί να γίνει και η ιδανικότερη «δεύτερη» μοτοσυκλέτα για όσους επιθυμούν μια οικονομική λύση στην καθημερινή τους μετακίνηση. Η παραγωγή της και η άφιξη στη χώρα μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο και η ελληνική αντιπροσωπεία σχεδιάζει μια ξεχωριστή παρουσίαση για το νέο μέλος της οικογένειας που από το 2002 που είδαμε το πρώτο χιλιάρι έως σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 237.200 μονάδες!
Suzuki Credit
Η Suzuki μάς έκανες σαφές σε όλους τους τόνους πως θέλει να επιστρέψει δυναμικά στο προσκήνιο. Τα βέλη που έχει στη φαρέτρα της είναι ήδη αρκετά και αναμένεται σε λίγους μήνες να γίνουν πολύ περισσότερα. Για να κάνει την αγορά μιας Suzuki V-Strom 650 και 1000 ακόμη πιο εύκολη συνεργάζεται με συστημικές και μη τράπεζες εξασφαλίζοντας προνομιακούς όρους χρηματοδότησης για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τα adventure μοντέλα της. Για το V-Strom 650 με αρχική τιμή 8.895€ για την απλή έκδοση και 9.295€ για την ΧΤ προβλέπεται προκαταβολή 20%, επιτόκιο 7,9%+0,6% και έως 60 δόσεις. Με σχεδόν 150€ μηνιαίως ένα 650 μπορεί να γίνει δικό σας. Στην περίπτωση του 1000 οι τιμές ξεκινούν από 13.295€ και 13.795€ για την απλή και ΧΤ έκδοση αντίστοιχα. Με το ίδιο ποσοστό προκαταβολής και το ίδιο επιτόκιο με σχεδόν 220€ τον μήνα έχετε την ευκαιρία να αποκτήσετε ένα από τα καλύτερα μεγάλα adventure της αγοράς.
Suzuki 2018
Μετά απ’ όλα όσα ακούσαμε για νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν στις διεθνείς εκθέσεις προς τα τέλη του 2017 έχουμε ήδη κλείσει εισιτήρια. «Σεισμό» στην κυριολεξία αναμένεται να προκαλέσει το νέο Hayabusa, καθώς, όπως μας τόνισαν οι υπεύθυνοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, η αντικατάσταση μιας κορυφαίας και πολύ μπροστά από την εποχή της μοτοσυκλέτα αποτελεί πρόκληση για τους ιθύνοντες του εργοστασίου του Hamamatsu. Στην κατηγορία των sport μοτοσυκλετών αναμένονται επίσης τα GSX-R 750 και 600 και ένα ακόμη με 300 κ.εκ. το οποίο ενδέχεται να δούμε και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport 300 που φέτος διεξάγεται για πρώτη φορά. Στα roadster το μεγάλο νέο θα ακούει στο όνομα GSX-700T. Και όπου Τ βάλτε Turbo! Θα δούμε επίσης νέο GSX-S100 και μικρότερα μοντέλα της οικογένειας με κυβισμούς 250 και 300 κ.εκ. καθώς και το GK 125 που θα είναι ένα μικρό commuter. Αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού ήδη υπάρχει σε άλλες αγορές και το DR-Z 250 σε εκδόσεις enduro και supermotard. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με το ανανεωμένο mega scooter Burgman 650 και το US125, ένα μικρό scooter πόλης.
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες
Είναι πολύ ενδιαφέρον εταιρείες κολοσσοί, όπως η Suzuki, να καταλαβαίνουν τα λάθη τους και να προσπαθούν να τα διορθώσουν. Οι Ιάπωνες στράφηκαν τα προηγούμενα χρόνια στις ανερχόμενες μεγάλες αγορές της Ασίας και «ξέχασαν» την Ευρώπη που τους χάρισε στιγμές δόξας σε όλα τα επίπεδα. Αφοσιώθηκαν στην κατασκευή μικρών μοτοσυκλετών για τα δισεκατομμύρια των ανθρώπων της Κίνας και της Ινδίας και έχασαν τα μερίδια αγοράς που κατείχαν στις μεγάλες μοτοσυκλέτες που πουλούσαν κυρίως στις χώρες της Ευρώπης. Η αντεπίθεση άρχισε το 2017 και αναμένεται να κορυφωθεί το 2018. Μοτοσυκλέτες όπως το GSX-R1000, οι V-Strom 1000, 650 και 250, η GSX-S 750 και τα μικρότερα GSX-R 250 και 125 και GSX-S 125 κάθε άλλο παρά απαρατήρητες μπορούν να περάσουν.
Και όπως η Suzuki αναθεωρεί την πολιτική σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όμοια θα κινηθεί και η ελληνική αντιπροσωπεία. Το ανανεωμένο και αναβαθμισμένο δίκτυο επίσημων συνεργατών σε όλη την Ελλάδα περιλαμβάνει προς το παρόν 12 σημεία με στόχο στο άμεσο μέλλον να γίνουν 20. Το after sale service θα έχει την εξέχουσα σημασία που του αναλογεί. Ακόμη και σε πόλεις που δεν υπάρχει εξουσιοδοτημένος συνεργάτης της Suzuki ο πελάτης – μοτοσυκλετιστής θα μπορεί να απολαμβάνει τις υπηρεσίες του επίσημου δικτύου. Η ελληνική αντιπροσωπεία θα αναλαμβάνει όλα τα έξοδα μεταφοράς της μοτοσυκλέτας από και προς τον κοντινότερο εξουσιοδοτημένο συνεργάτη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.