Νεα Μοντελα

Furion M1 Wankel project (Video)

Η Furion Motorcycles θέλησε να «αναστήσει» την ιδέα μιας μοτοσυκλέτας με Wankel κινητήρα


Γράφει ο Περικλής Ντεβές  //  10.05.2017

Μια νέα Γαλλική κατασκευάστρια εταιρία μοτοσυκλετών (έτος ίδρυσης 2016) με έδρα στην επαρχεία Mancelle ήρθε «φουριόζα» να ταράξει τα νερά αλλά και να επαναφέρει μνήμες και ξεχασμένα project στην επιφάνεια


Ο περιστροφικός Wankel κινητήρας έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν από την Suzuki με το RE5 να είναι το πιο γνωστό παράδειγμα τη δεκαετία του 1970. Ακολούθησε η Norton με την F1 και F1 Sport to 1991 με την παραγωγή 130 περίπου μοτοσυκλετών. Το 1992 παρουσιάστηκε και η Norton Sport F2 ως πρωτότυπο δίχως όμως να βγει τελικά στην παραγωγή. Το ίδιο μονοπάτι ακολούθησε και η Kawasaki στην προσπάθεια της X99 RCE των 900κ.εκ. πιο πίσω το 1972 που την παρουσίασε και «χάθηκε» αμέσως χωρίς κανένα ίχνος.
Η Furion Motorcycles θέλησε να «αναστήσει» την ιδέα μιας μοτοσυκλέτας με Wankel κινητήρα, αλλα δεν στάθηκε μόνο σε αυτο. Την έκανε ακόμα καλύτερη προσθέτοντας έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί παράλληλα.

Furion concept wankel 2
Η Furion εργάζεται στο πρωτότυπο με ονομασία Μ1, το οποίο συνδυάζει κινητήρα Wankel και ηλεκτροκινητήρα. Οι λεπτομέρειες αναφέρουν πως ο περιστροφικός κινητήρας μεγέθους 654κ.εκ με απόδοση 125 ίππων στις 9,000σ.α.λ και 105Νm στις 6.000σ.α.λ όπου σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τροφοδοτείται από 5 μπαταρίες ιόντων λιθίου έχοντας απόδοση 55 ίππων και 100Nm η συνολική απόδοση ισχύος για το πρωτότυπο Μ1 να είναι 180 ίπποι και 205Nm (!).

Furion concept wankel 4
Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται λόγω της ιδιαιτερότητας του κινητήρα Wankel να παράγει μεγάλες ιπποδυνάμεις από λίγα κυβικά. Μειονέκτημα του όμως η μεγάλη του ανάγκη για καύσιμο. Παρόλα αυτά η Furion υποστηρίζει πως με τα 16 λίτρα ρεζερβουάρ την παράλληλη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα και τις δύο χαρτογραφήσεις «Sport και Long Range» προς επιλογή η αυτονομία του εν λόγω μοντέλου θα είναι κοντά στα 400χλμ.
Με όλες αυτές τις καινοτομίες και συνδυασμούς κινητήρων θα πίστευε κάποιος πως το βάρος της Μ1 θα είναι εξωπραγματικό. ΟΙ μηχανικοί της εταιρίας όμως έχουν άλλα σχέδια και το αποδεικνύουν εμπράκτως διότι το βάρος με πλήρη υγρά της Μ1 θα είναι 209 κιλά, τα οποία είναι μόλις λίγα παραπάνω από μια συνηθισμένη «γυμνή» μοτοσυκλέτα.

Furion concept wankel 7
Οι μηχανικοί της Furion κατάφεραν να συνδυάσουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά σε μια γυμνή σπορ μοτοσυκλέτα εκμεταλλευόμενοι τον Wankel κινητήρα που παρά την μεγάλη του απόδοση το μέγεθος του είναι μικρό βοηθώντας τον ηλεκτροκινητήρα να «φωλιάσει» και τις 5 μπαταρίες του εύκολα κάτω από την σέλα.

Furion concept wankel 8
Το όμορφο πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα και συνοδεύεται από ένα πλήρως ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 43χιλ. ενώ πίσω το μονόμπρατσο ψαλίδι διαθέτει μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς.
Η Μ1 είναι μια sexy γυμνή μοτοσυκλέτα με αξιοζήλευτες επιδόσεις, «βουτηγμένη» στη μαρμίτα της σύγχρονης μηχανικής συνδυάζοντας τον “απαγορευτικό” μέχρι πρότινος κινητήρα Wankel και τους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες. Παρόλα αυτά η Furion δεν έχει αναφέρει μέχρι στιγμής κάποια ημερομηνία όσον αφορά την παραγωγή της και αυτό διότι αναζητεί χρηματοδότη για να την βγάλει στην παραγωγή.
Μέχρι τότε μπορούμε να την αναμένουμε θαυμάζοντας την σε εικόνες και βίντεο ευελπιστώντας στην παραγωγή της.

O Πέτρος Χατζηροδέλης aka JigSaw customs έχει αναλάβει ένα νέο project για λογαριασμό της ελληνικής αντιπροσωπείας της Ducati  
Στην «πατρίδα» των νέων Jawa με τον δικύλινδρο κινητήρα των 293 κ.εκ. άρχισαν οι δοκιμές των νέων μοντέλων
Η TVS είναι η εταιρεία που συνεργάζεται η BMW στα G310R και G310GS και ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στην Ινδία που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες και scooter για την ασιατική αγορά
Η BMW επιβεβαίωσε πως ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στο custom της works zon’s, Departed, αποτελεί μια αυθεντική πρωτότυπη μονάδα του εργοστασίου, που θα χρησιμοποιηθεί σε νέα μοντέλα cruiser